foppa78: Härligt compadres. mMatchen i Delfinen är slut, 6-4 för Luleå och 0 poäng för Gnaget!
Färdigt också hos er och 3 poäng!
Nu jäklar har Gnaget fått sig en knäck i den inbördes matchen. De kom så nära att de hade allt i egna händer men idag tappar de allt detta. Lycka till nu på Hovet på lördag. Min gissning är att ni går och knäcker Gnaget direkt i Fjollträsk, en häääääärlig känsla:-)
Skön vinst och skönt att lag som Modo finns så vi kan få tillbaka vårt självförtroende.
3 fina pinnar
Redigerad kommentar
sylf:
Ollas förtjänar helt klart minst ett "A". Var grymt kul att se hur han agerade i båset idag, peppar, ger direktiv o snackar med kedjekamraterna hela tiden. Precis som en ledare ska göra. Svårt att inte tycka om den grabben.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Kan bara njuta av att höra hockeyfrilla-draperade fjollträsktyckare utan hockeykunskap gnälla:-)
Det här var en skön kväll! Nu fixar ni nog Gnaget och jag ger mig fan på att ni gör det redan på lördag. Så bra är ni förstås och med den här chansen vore det härligt om ni gör det direkt på Hovet.
Jo, räknar med att Schtaan väljer er. Alla vet ju att ni KAN spela hockey. Kan man hoppas att en kvartsfinal mot det lag ni spöade i fjol kan få ihop alla spelare till ett lag? Det vore mäktigt!
sylf:
Ja att få ut Kräksjö är ju en nåd att stilla be om.
hej alla kompisar. Det är härligt att se hur vi älskar varandra! Fortsätt så imorgon!
den här vinsten var nästan lika lycklig som när vi gick til semi förra året ;)
Har världens bästa Modo fått lite grus i maskineriet?? Märkligt att de klarar sig undan krisstämpeln.
Gurra88:
Man skulle ju kunna tänka sig att Lindholm kliver in som center och fyller luckan efter Järnkrok.
Tror ingen av oss vågar hoppas än. Men det ser bättre ut i defensiven trots allt...Modo snurrade en del men fick hålla sig en del ute i hörnen med hederlig gammal Sedin-hockey.
Vad händer med AIK:s psyke nu? Vem ställer de i mål på lördag? Larsson läcker ju värre än en sprucken mödomshinna.
Ja riktigt skön seger ikväll gubbar!! =) Bara att hoppas på en pinne minst på lördag då, annars blir det för jävla onödigt spännande i sista omgången..För till slutspel SKA VI, oavsett om vi åker ut i 4-1 i matcher mot SAIK i kvarten (om dom vågar välja oss i så fall ;p
KÄMPA BRYNÄS!!! =D
Redigerad kommentar
Btw, Widde är verkligen den spelare jag unnar framgång mest just nu. Tänk om han någon gång kunde hitta tillbaka till sina fina år då han gjorde 23 mål två säsonger i följd innan han drog till Schweiz. Kan han inte bara vakna? Sätta skotten? Vore ju ett grymt vapen i slutspelet. Killen är verkligen ett mysterium...
Jaja, jag sitter bara här och drömmer antar jag...
foppa78: Liket lever!! :-)
Åtminstone två omgångar till...