Brynäs IF

727454 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF-Mora IK 3/12

631890 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Mora IK 3/12
Dream Team: ja de borde vilken idiot som helst utan blöja veta. Ville bara forsätta på han meningslösa skrivande med ett lika meninslöst svar..
Kommentera

vilken_lirare: Fascinerande odiskussion. Eftersom lagen delade på poängen - inget av lagen tog alltså fler poäng än det andra, nämligen en - och detta torde väl innebära att insatserna just igår ha varit tämligen jämnbördiga. Eller?
Kommentera

zeb: Då lär ni ju vara ännu sämre då eftersom vi faktiskt tog poängen mot ER?
Kommentera

zeb:
Inte ni heller .. För så mycket bättre var inte ni heller ..
Kommentera

70 Rodrigues: Fy vad dåliga Brynäs är skulle inte ha haft poäng igår
Kommentera

70 Rodrigues: När du och alla andra återger en artikel, helt eller delvis, vore det önskvärt om ni anger källan, istf att rätt av kopiera och klistra in.
Hör till pressetisk kutym och kan dessutom vara otillåtet om det vill sig riktigt illa.

Mvh
Huge
Moderator
Kommentera

70 Rodrigues: En riktig "pökmatch" kanske han menade:-)
Kommentera

Bissett19:En riktig bökmatch från vår sida, det var ingen bra hockeymatch. Men på något sätt lyckades vi ändå hänga oss kvar. Det märks lite att vi känner av pressen att ta poäng.
(Boork)

NO SHIT!!!!
Kommentera

Man får nästan vara nöjd med en pinne, Mora var klart vassare.

Aarnio och Månsson lysande!
Dackell o Sjödda bra, likaså Ove.
Korhonen räddade oss från en säker förlust.

Vi är väldigt uddlösa framåt.

Där ser man vad lite förtroende från Boorken gör, Aarnio åkte skridskor som Ove i fornstora dar.

Arboga lär snart få tillbaka en spelare... Det var länge sen vi hade en sån tam spelare som J.G.

Moras backar var väldigt stabbiga i egen zon, trist att vi inte utnyttjade det.
Kommentera

Bissett19: "Vi får börja kalla dej för Jokkmokksjokke.........:-)

Impad.
Att det fanns ngn som kom ihåg den gamle kultsångaren... :-)
Kommentera

sylf: Du behöver mao inte förställa dig då? ;-)
Kommentera

Huge: Då kör jag en jukkapalm i arslet och skriker rätt ut!!
Kommentera

Huge: Vi får börja kalla dej för Jokkmokksjokke.........:-)
Kommentera

rafalski: Ok. Jag kör med en azalea i kavajslaget.
Och så visslar jag på "Gulligullan koko som en gök".... :-)
Kommentera

Huge: Lilja i kavajslaget ?
Kommentera

rafalski: Ja, jag ska dit och tjöta. Restarurang Globe Star vid ingång 4 innan match.
Kommentera

Huge: Ska flera in på matchen på måndag ? träffas ni innan och var sitter/ står ni, vore kul att träffa alla dessa "hockeyexperter".
Kommentera

rafalski: Ja, större Brynäshjärta får man väl leta efter.
Även om han ibland har ett konstigt sätt att visa sin kärlek.
Den man älskar, agar man.
Kanske....?
Kommentera

Huge: Jag visste att d blev fel, Daniel Dufo som gjorde min tatuering är ju för fan Bajare:-(
Kommentera

Bissett19: Kära kanske vore att ta i, men jag respekterar Tonys stora Brynäshjärta, respekt.
Kommentera

70 Rodrigues: "rafalski: D är nog VÄRLDENS snyggaste Brynästatuering, inte helt fel av en "Dysterkvist" :-)"

Försök inte...
Jag har hört hur du i fyllan och villan pekade på fel logga hos tatuerar´n.
Jävla gnagare.... :-))
Kommentera

Rodrigues o Rafalski:Är ni kära:-).......?

Kommentera

65selander: Wow, så liket lever:-)
Kommentera

rafalski: Då har du inte träffat många :-)
Kommentera

rafalski: D är nog VÄRLDENS snyggaste Brynästatuering, inte helt fel av en "Dysterkvist" :-)
Kommentera

70 Rodrigues: He he, jag trodde inte mina ögon/ öron att få träffa någon i stockholmsområdet som kände samma kärlek till Brynäs som jag, det här var innan HS, snygg tatuering på axeln, helgrym.
Kommentera

rafalski: Fast jag brukar sällan skrika ;-)
Kommentera

rafalski: KÄRLEK!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Vi känner inte varann, men den kvällen satt du med min fru och hon såg dina manchettknappar med brynäslogo och frågade om du också var en Brynäsidiot, sen skrek du över hela lokalen att du ville träffa Brynäsaren (jag).
Kommentera

Huge: Jaså.........men du får länken här
Kommentera

Bissett19: Ursäkten godtas.
Men var det verkligen från Sportbladet?
Alldeles för nyanserat för det..... ;-)
Kommentera

rafalski: Men vem fan är du då :-)
Kommentera

rafalski: Per Bergman ju för fan!! Nu jävlar slant det till :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Sandra och Per.
Kommentera

rafalski: Ulriksdal, vilka gifte sig??
Kommentera

Huge: Fan, jag kände att stvningen var upp åt väggarna, kan man få be om en riktig stuvning. Det var länge sen jag jifte mig :-))
Kommentera

GävleLasse: " ned det argumentet blir det tufft med tanke på att tre av fyra matcher är hemma..."

Helt rätt.
Speciellt i ett stressat läge kan ofta bortaplan vara en fördel ibland...
Kommentera

Huge: Jag kom på det efteråt,det var saxat i från Sportbladet...........Förlåt HR Moderator!!
Kommentera

rafalski: "ett brölopp " ??

Vem vann loppet då?
Wasa Knäcke eller Falu Rågrut?
Kommentera

70 Rodrigues: Ulriksdal.
Kommentera

rafalski: Kramfors?
Kommentera

Bissett19: Ajabaja. Inte bryta mot HS regler och klistra in ngt utan att ange källan.
För jag kan inte tänka mig att det var du själv som komponerade detta klarsynta inlägg? ;-)
Kommentera

Huge: ned det argumentet blir det tufft med tanke på att tre av fyra matcher är hemma...
Kommentera

70 Rodrigues: Sist vi träffades var på ett brölopp för ett par år sedan, kommer du ihåg ?
Kommentera

Enaranger: Var har du varit dom senaste åren? Kryp ut ur din håla!
Vad har blivit radikalt sämre med Boork än innan?

Att du har personlig agg mot Boork är ditt problem. Han ser till att ingen jävel i BIF kan glida, han kommer att se till att vi i framtiden kommer att ha folk som VILL jobba hårt. Detta kommer att ge resultat, det är min bestämda övertygelse.

Kom inte dragandes med nån jävla statistik som säger ditt & datt. Den är iallafall alldeles för kort för att kunna utröna något rättvist resultat!

Kom igen ivår skall vi se hur det blev med din statistik.

Du tänker lika kortsiktigt som ett litet barn som inte kan vänta till julafton.
Kommentera

70 Rodrigues:
Brynäs startade sin viktiga vecka på ostadiga ben.
  Det såg ut ungefär som det brukar.
  Mycket vilja, lite mål: 2–2 (0–1, 0–0, 1–0, 0–0) mot Mora.
   Hemmamatchen mot konkurrenten en bit ovanför slutspelsstrecket var startskottet för något som känns som avgörande för hur Brynäs ska ha det framöver.
  Mora på lördagen, Djurgården på måndag, Södertälje på torsdag och Leksand på lördag – matcher mot motståndare i samma region av tabellen.
  Med den ryggsäck som Brynäs numera spelar blir det här inga lätta sju dagar.
  Allt enkelt är så svårt, så svårt – och det vet spelarna om. Det gör inte saken bättre.
  Var det något lag som s-l-e-t för att få poäng i går så var det hemmalaget. Men enbart slit ger inget uppsving, kunnandet måste också finnas där.
  Sånt finns det för lite av i laget för närvarande, och när transferfönstret öppnar kan det redan vara för sent.
  Mora gjorde ingen stor match i Gavlerinken, men fick ändå det viktiga förstamålet. En utvisning på Brynäsbacken Niklas Andersson för en interference i första perioden var vad som behövdes för ett ledningsmål, vilket satte ytterligare ohälsosam press på stressade, pressade brynäsare.
  Varför Mora tog timeout 8.23 in i andra kan man ju fråga sig, för någon fara för kvittering hade det inte varit så långt.
  Det var Brynäs som mådde bäst av det avbrottet och borde ha kvitterat någon gång under sista halvan av perioden.
  Men, som sagt, allt enkelt blir svårt.
  Rodrigo Lavins fick sällsynt bra skottläge i powerplay men väntade alldeles för länge innan han sköt, det kom ett Moraben i vägen.
  Inte ens när domaren Robert Lahti var så hygglig att han (av misstag förstås) stoppade en rensning så att Mathias Månsson kunde hitta Andreas Dackell mitt i skottsektorn blev det nåt. Dackell missade pucken.
  Lahti hade en huvudroll även fortsättningsvis.
  Bara 33 sekunder in i tredje perioden fick Mathias Månsson klubban på pucken i trängseln framför Moramålvakten Petri Vehanen.
  Om den gick in eller inte var målkameran tvungen att bevisa.
  Det dröjde ett bra tag innan publiken äntligen fick jubla åt 1–1.
  Men det såg ändå ut att gå åt fel håll.
  Brynäs hade just misslyckats i två raka powerplay när det drälldes med pucken i mittzon, en back ramlade – och Eric Johansson fick fritt fram.
  Hans avslutning fri med Korhonen slutade med ny titt på video innan Robert Lahti godkände även det målet.
  Tiden höll på att rinna ut, Leif Boork tog timeout och plockade ut målvakten. Med 1.09 kvar pricksköt Tommy Sjödin in 2–2, som blev slutresultatet trots en öppen förlängning.
  Men här behövs segrar, Brynäs har inte vunnit sedan man slog just Mora borta med 4–1 den 3 november.
  I går vann dessutom både Djurgården (nu förbi i tabellen) och Leksand sina matcher.

Kommentera

rafalski: Visst känns det skrynkligt, men jag tror och hoppas att bortaplan på måndag kan göra att matchbilden blir lite annorlunda än idag.
Troligen ett taggat Djurgården som kommer att ösa på i början och då gäller det att hålla tätt och ta till vara kontringslägena som förhoppningsvis dyker upp. Ett mer tacksamt scenario tror jag i vårt utsatta mentala läge.
Verkade som om Djurgården idag fick betalt radioaktivt sas, för ett par matcher den senaste tiden där man inte fått ngn utdelning på det som skapats. Tror dessutom att LHC var lit "mätta" efter en serie bra matcher, bl.a dubbelmötena mot Frölunda och vinsten senast mot Timrå, som man tydligen tog trots mediokert eget spel.
Kommentera

rafalski: Då ses vi på måndag broder!!
Kommentera

70 Rodrigues: Man får väl masa sig iväg till globen på måndag, trots att det är frestande att köpa hem matchen på PPV. Vill inte missa årets klapp klapp live.
Kommentera

66Berglund: Självklart.
Men det är lite svårt att tåla sköj ifall man inte uppfattat det som sköj... :-)
Kommentera

631890 · »