Brynäs IF

727899 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15

« · 1714204 · » Till forumet

Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15
Jag tror att det blir en övertidsmatch i morgon, så i bästa fall två poäng. På en kort vecka (som känts evighetslång) har man gått från försiktigt harmonisk till gammal "god" pessimist i fråga om Brynäs. Livet är brutalt...
Kommentera

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 5/12 -15
Clarence: Ett gott råd i all välmening, min käre Clarence.
Försök intala dig själv och utgå ifrån det som de flesta nyanserade och sansade supportrar gör: att det går upp och ner för alla lag under en säsong, mer eller mindre. Och det beror på massor av saker som man inte alltid kan förutse eller förebygga.
Då har du kanske lite mer motståndskraft när dina pessimistiska tankar börjar få överhanden.
Och ja, hockeylivet är brutalt ibland.
För att i nästa stund vara underbart.... ;-)
Kommentera

Huge: Vi får se om eller hur underbart det känns lördag kväll då. Du ska ha en trevlig helg.
Kommentera

Huge: Exakt vad röker du, vill chefa med din skit😃
Kommentera

70 Rodrigues: Riktigt tunt försvar nu. Nörstebö alltså borta ett par månader. Undrar hur många backar till som ska falla bort innan Bengtzén finner det dags agera.
Kommentera

Clarence: Är väl inte direkt BZ styrka. Skulle gjorts för länge sedan..
Kommentera

Clarence: ja du, hittar du en bra back nu till ett bra pris så gör du det jävligt bra... Finns inte direkt några bra backar lediga just nu
Kommentera

Rossa: Det är ju precis tvärtom.
BZ:s styrka är väl just att han inte agerar som random läktarcoach utan ansvar, som att ex önska sig en massa nya spelare utan nån som helst tanke på om det är realistiskt eller inte.
Typ som när du sitter och yrar om att BZ borde ha värvat ett par nya backar innan Salmela och Nörstebö gick sönder.
Precis som om BZ har en spåkula som visar om och när vi får skador.
Kommentera

Chris11: Det är ju tider när man får önska. Andersén kanske behöver bli utlånad.
Kommentera

Chris11: Är du seriös?
Kommentera

Forsberg 1978: ja givetvis... men Andersén lär ju inte komma hem den här säsongen så länge han inte spelar gratis. Det är antingen han eller Salmela som ska vara vår förstaback. Just nu är det Anssi, nästa säsong blor det förmodligen Andersén om han inte blir kvar i AHL.
Kommentera

Clarence: Så länge Salmela kommer tillbaka så är det lugnt. Carlsson kan fylla upp som 7:e back när Berra och Nörste är borta.
Kommentera

Är det någon som blir förvånad om Brodecki spelar i förstakedjan mot Örebro? - Inte jag
Kommentera

Huge: håller inte alls med dig. Förra året satt alla okunniga läktaren coacher och ville att TJ skulle bytas ut något som BZ tillslut gjorde. Tror det kommer bli samma sak nu att BZ tillslut agerar. Dock försent eftersom många redan har dragit ett tungt lass pga alla skador.
Kommentera

Rossa: Håller inte alls med dig här.
Nörstebö gick sönder häromdan och där vet man ganska så säkert när han är tillbaka. Salmela har spelat från och till, så där är det lite mer osäkert. Fullt naturligt att man i det här läget avvaktar lite med Salmela och inledningsvis inte agerar innan uppehållet. Skulle det under eller efter juluppehållet visa sig att (Gud förbjude) det handlar om en allvarligare skada, så kommer BZ med stor sannolikhet att agera och försöka hitta en hygglig ersättare.
Vore märkligt annars, då vi isf har 3 ordinarie backar långtidsskadade.
Mao: det är absolut inte för sent att agera som du påstår och det känns heller inte som att man så här långt har dragit ett speciellt tungt lass på backsidan, iaf inte så tungt att det skulle ha varit ohanterbart på nåt sätt och att vi i dagläget måste värva ersättare för både Salmela och Nörstebö.
Ibland måste man ha lite is i magen, jag uppfattar iaf BZ som en sportchef med bra känsla för när man bör och inte bör agera.
Kommentera

Rossa: "Förra året satt alla okunniga läktaren coacher och ville att TJ skulle bytas ut något som BZ tillslut gjorde"

Stämmer.
Skillnaden är att random läktarcoach alltid vill att nån ska sparkas eller bytas ut i ett tidigt skede när det tar emot det minsta.
Och om man då som gaphals på läktaren fortsätter gapa och det visar sig att ansvariga till sist bestämmer sig för att sparka nån, så beror det ju på att ansvariga tagit det beslutet efter noggranna analyser och inte pga att random läktarcoacher har krävt det under en längre tid.
Kommentera

Mystiska skador på Rödin och Salmela oroar såklart. Är samtidigt glad att vi har fått tillbaka både Ollas och Enterfeldt i så pass gott skick. Och att vi ligger där vi gör i tabellen. Flera av de andra lagen har också haft tuffa skadelistor. Ser precis som Huge ingen som helst anledning att börja lägga skuld på Bengtzén. Men - nyförvärv kommer. Fansens värvning återstår.
Kommentera

honken21: I gårdagens pappersbilaga sa Rödin att han hade problem med skridskoåkningen, borde tyda på att det handlar om ljumskarna.
Bara att vila och rehaba fram till omstarten efter uppehållet.
Kommentera

Idag (trots 3 raka torsk och alla skador) vaknade jag med en positiv känsla inför kvällens match så jag tippar vinst 4-1 Scott *2 Ollas och Zanetti gör målen!
Kommentera

Huge: Det man vanligtvis "sprutar" är väl fotleder och ljumskar och det känns rimligt att det har med underkroppen att göra om han har problem att åka skridskor. Hoppas det inte blir något utdraget skadeproblem bara.
Kommentera

honken21: De kommer nog tillbaka båda två relativt snabbt

annars har ni ju fansens som du nämner , hur mycket har samlats in där nu?
Kommentera

Fattar väl jag också att det finns en och annan andrahandsback att kanske inhämta så vi får ihop lag. Men med såna utfyllnader kan vi heller inte räkna med så värst många poäng framöver.
Kommentera

För övrigt tippar jag resultatet 2-3 idag, mot den bakgrund som nu råder. Trodde tidigare på seger, kanske efter övertid/straffar, men nu vete f...
Kommentera

Huge: Ser fram emot att se dig i båset idag. Eftersom du inte är läktarcoach.
Kommentera

Forsberg 1978: Enterfeldt hänger en balja idag 👍
Kommentera

Clarence: Med den trend och skador laget har har Örebro stor chans till 3 poäng. Normalt skulle Brynäs ta en 3 poängare. Men jag vet inte längra vad som är normalt i den här sporten.
Kommentera

Bulan väljer att sätta Johnson i första och Enterfeldt spelar med Ollas och Brodecki i andra
Kommentera

Madmen: Ska bli kul att se vad Johnson kan göra där!
Kommentera

Forsberg 1978: Är bara Pecka & Bulan som ser storheten i att ta korkade utvisningar....
Kommentera

Forsberg 1978: Känns ju som det är av disciplinära skäl. Han har ju varit bra... Förstår inte annars.
Kommentera

Brynäsgubbe: Olsen passar bra i en checkingline med sin skridskoåkning och räckvidd, han kommer att göra det bra.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Nu får han ju inte ens en säker plats i 4:e tyvärr!
Kommentera

Forsberg 1978: Det står ju att han ska spela i fjärde, varför skulle platsen inte vara säker?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja det gör det ju faktiskt jag tyckte det han stod som extraforward! Jaja fel av mig dumstrut på😬👍🏻😀
Kommentera

Carl Lejonkräk: Kommer? Han får ju inte ens spela.

Edit: Knappt får spela då. Hoppas han gör det bra idag.
Kommentera

Brynäsgubbe: Publiksiffra? Är det någon som har en aning?
Kommentera

Där vann DIF och gick förbi oss... Samma sak med FBK... Brynäs kommer inte vara nåt topplag efter ikväll. Känns som en given förlust idag.
Kommentera

Nu måste dom vinna i kväll annars är vi under sträcket.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nä då nu kör vi över gnällbältet! KOM IGEN NU BRYNÄS!!!
Kommentera

Förlust ikväll och vi kan glida under slutspelsstrecket, vilket känns lite småläbbigt. Vi måste bryta trenden nu; Örebro är ett lag vi ska vinna mot i Gavlerinken.
Kommentera

Forsberg 1978: klart vi vinner ✌✌✌👋👋👋
Kommentera

Btw, börjar lessna på Barrling nu. Påfrestande kommentering i längden. Gör 80% av hemmamatcherna, bara för att han råkar bo i stan...
Kommentera

Varför så sen match?
Kommentera

Brynäsgubbe: Sen? 18.40 matchtid.
Kommentera

dacke72: Vad ska jag i båset att göra?
Det skulle bli om inte katastrof så iaf problem med spelet. Jag är inte tillräckligt utbildad för att klara Bulans jobb
Vore väl isf roligare att se nån av alla läktarcoacher härinne i båset, dom som alltid kommer med goda råd och tips till våra tränare, och se om dom klarar jobbet bättre....
Kommentera

😩 Den måste Olden sätta.
Kommentera

Brynäs IF - Örebro HK 0-0
Kommentera

« · 1714204 · »