Brynäs IF

727399 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Södertälje SK 1/12-07

948765 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Södertälje SK 1/12-07
Ingen som har film från igår??? Lägg ut på youtube??
Kommentera

mikenomad: "Tre poäng och 30 matcher kvar...låter väl inte som att det är helt kört för er ännu va?!"

Men, hallå!!?

Det där låter alltför logiskt. Tror inte det är många härinne som kan ta till sig såna där självklarheter.
Tänk på var du befinner dig, människa.... ;-)
Kommentera

Hoppas att han INTE var sjuk, utan att det var en signal att vakna..
Kommentera

Peja: Tack! Vi/jag får lita på Kebab tills vidare.
Kommentera

20 Lindgren: Korhonen hade magsjuka igår enligt Keb.
Kommentera

Bissett13 mar 1966: Ja, men när vann Brynäs innan igår med tvåsiffrigt över Tälje?
SM-serien 1970
sö 1970·02·15 Brynäs IF–Södertälje SK 11–1.
Då kom endast 6098 till Sätraåsen till skillnad från gårdagens 6331 när typ samma spelare var med. Veteranmatch med Månsson, Nollan, Sperrle och Drackulla Dackell 2035? Då är Sjödda för gammal.

Fortfarande ingen som har fakta i fallet Markus Korhonen? Logga in, Lennart Hovelius!
Kommentera

17:e gången Brynäs vann med tvåsiffrigt:

1 dec -07: Brynäs–Södertälje 10–2
   20 jan -97: Brynäs–Västerås 10–1
   13 nov -83: Brynäs–Frölunda 10–3
   7 okt -82: Brynäs–Modo 11–3
   1 nov -79: Brynäs–Björklöven 10–4
   23 feb -78: Brynäs–AIK 10–1
   10 mars -77: Brynäs–Örebro 10–4
   24 feb -77: Björklöven–Brynäs 3–10
   6 jan -77: Brynäs–Leksand 13–5
   25 nov -76: Brynäs–Örebro 15–4
   26 feb -76: Timrå–Brynäs 3–10
   29 jan -76: Brynäs–Leksand 10–1
   27 jan -76: Leksand–Brynäs 5–10
   22 jan -76: Djurgården–Brynäs 4–11
   26 okt -75: Brynäs–Modo 11–2
   19 okt -75: Brynäs–Färjestad 14–1
   16 okt -75: Djurgården–Brynäs 4–13

Kommentera

65selander: Trodde att du var på väg och göra en Hagbergare, vi åker buss till Timrå på lördag , tåget blev inställt. Jag är vän med Hagberg på Facebook han lever och mår bra.
Kommentera

Clarence: Det var kul att se Krobbe använda sin klubba som en gräddvisp igår... :)
Kommentera

Bissett19: Tord Lundström var verkligen en bra och allsidig spelare på sin tid. När är bilden ifrån, förresten? Måste vara från nån av finalvinsterna -76 eller -77, va´?
Min store idol från den där tiden är ändå Lars-Göran "Virvelvinden från Vuollerim" Nilsson. Ack ja, ljuva 60- och 70-tal...
Kommentera

Grattis Brynäs de var ni värda....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Freadags morgon/kväll så fick man veta att laget suger... nu är det ryggdunkningar och resor.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: när vi vinner 2-3 på raken så kan det komma lite harmoni för b
Kommentera

65selander:

Nån mer än jag som får smårysningar av bilden?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse: när vi vinner 2-3 på raken så kan det komma lite harmoni för b
Kommentera

mikenomad: nej omöjligt är det absolt inte. Så länge vi har häng i tabellen så finns det hopp. Men samtidigt så känns det väldigt osäkert med tanke på hur ojämna insatserna har varit den här säsongen. Det skulle inte vara konstigt alls om laget återigen viker ner sig och stortorskar på tisdag.

Stabiliteten är vad som är prio ett just nu. Brynäs måste få en trygghet i sin spelidé.
Kommentera

lillovechkin:

Ofattbart var ordet,det känns ungefär som efter 9-1 matchen mot LHC,där allt gick in,vid 4-2 har SSK två i virket,ett 4-3 där o vi hade sett en helt annan match o framförallt ett annat slutresultat.

Nu gäller det att göra något positvit av denna match´,tex att följa upp matchen med att "norpa" ngn pinne av Ellhåce,men framförallt ta en trea av Skellefteå på Torsdag.
Kommentera

Vad fan hände idag, har inte fattat det än..
Brynäs IF vinner med 2siffrigt.... ofattbart!

Hallelujah!
Kommentera

Robban_Brynäs: Grattis till storsegern idag och med den lite återupprättad heder. Ikväll måste det kännas aningen skönare att vara Brynäsare än efter förra omgången..
Ni kan dessutom glädjas åt att trots det faktum att årets säsong för er hittills varit mkt lidande och krisstämpeln suttit hårt så är det ändå bara tre (3) poäng upp till slutspel! Tre poäng och 30 matcher kvar...låter väl inte som att det är helt kört för er ännu va?!
Kommentera

GävleLasse: Jag trodde att det finns kvar... Missade dig i LA idag!! Det var en massa konstigt folk för Södertälje som hördes före matchen... men blev tystare och tystare... Ju längre matchen gick! :D
Kommentera

Robban_Brynäs: Medlemsrådet? Finns det kvar? Jag har inte sett någon info från dem på hur länge som helst.

Visst var jag på plats ikväll...Man får passa på när man är hemma i Gävle.
Kommentera

GävleLasse: Hmmm Oki... jag nöjer med det svaret... Det var dock fler supportarer som var missnöjda idag. Något att ta upp i medlemsrådet. Var du på plats idag??
Kommentera

Robban_Brynäs: Det är väldigt enkelt. Vi fans HAR ingen EGEN bar i LA... Sponsorerna har en men inte supportrarna.
Kommentera

Kan någon vänligt skäl förklara för mig hur SSK supportaran kan få sin beställda mat i Sm-baren i LA?? 3 representanter från Brynäs bara skakade på huvudet när de skulle prata där?? Tråkigt för oss alla fans som var där...
Kommentera

Zettergren

O Åldtajmersgubbarna vann med 3-2.

Brynäs Oldtimers-Team Salming 3-2

1-0 Anders "Masken" Carlsson
2-0 Kenneth Andersson
3-0 Kenneth Andersson
3-1 Jonas Wallerstedt
3-2 Rafael Edholm
Kommentera

Clarence:
Jaaaa! Yeees!
Brynäs hej hej hej...
Där satt den! Äntligen tvåsiffrigt av Brynäs igen efter drygt 10 år.Starkt jobbat mot hittills försvarsstarka Ssk.
Snacka om revansch efter 9-3 förlusten mot Fbk senast.
Osis att jag inte var på plats.Tvåsiffrigt i sport har jag aldrig upplevt än.
Ikväll är det partydags efter 8 målsvinst.
Kommentera

Huge: "Fast Angell ser ändå lite darrig ut bakåt och man är hela tiden orolig för att det ska hända nåt. Nu var han inne på båda deras mål och tappade markeringen på ett av dom, och det ganska rejält."

Angell fick pris som bäste spelare i Brynäs idag. 1-1 föregicks av ett dåligt byte. 4-2 kommer när ingen forward jobbar hem, det är den släpande killen som gör målet.
Kommentera

Härlig match idag. Äntligen lite flyt också, tänker väl på Bjurlings kassa målvaktsspel.

Sicken skillnad det blev utan DJ och Karlsson. Månsson gjorde nog sin bästa match för säsongen och även Kankaanberä gjorde en riktigt bra match, men alla var rätt bra idag. Sundström är verkligen bra på att täcka & hålla i pucken.
Kommentera

Hitman: Bra matchanalys och dito kommentarer.
Skulle tro att man ville få in lite mer tyngd i försvaret idag och iom att Kankan var tillbaka så fick Danne vila.
Fast Angell ser ändå lite darrig ut bakåt och man är hela tiden orolig för att det ska hända nåt. Nu var han inne på båda deras mål och tappade markeringen på ett av dom, och det ganska rejält.
Men som helhet är han ändå given på isen, som det känns.
Verkar som att man fått order om snabbare uppspel från backarna och där känns faktiskt Danne ibland som lite för omständlig. Tror det sitter i sen Boork som ju gärna såg att man hellre tog hem puck och började om istället för att chanspassa.

"Tror du verkligen att vi skulle bli ledsna över en sån vinst?"

Självfallet så tror jag inte det.
Men ni gör iaf ert bästa för att ge det intrycket. Lite skönt att ge er en känga ibland bara...
Ert eviga dissande och skitkastande mot allt och alla (när det förekommer)känns inte sjysst på nåt sätt, om man ska kalla sig för en riktig supporter.
Det är rent ut sagt trist att läsa och sänker bara stämningen i boken.
Jag vet att iaf du kan kritisera på ett vettigt sätt och därför så känns allt skitkastande så onödigt på nåt sätt.
Kommentera

Huge: hmmm, intressant att detta kommer från dig när du själv lyser med din frånvaro efter en del förluster.
Kommentera

Hitman:

Jo Kankanpäron var riktigt bra idag,förmodligen spelsugen efter fyra matcher i karantän.Trodde nästan han skulle gå in i en fajt med Robert Carlsson i SSK,men hejdade sej,förmodligen ville han inte bli avstängd igen.

Speltiden:
NrFemmaNamnPosMålAss+/-SkottUtv.minIstid
181Markus KankaanperäLD1022221:39
71Tommy SjödinRD1031420:43
291Johan AlcénLW0122011:31
241Mads HansenCE0122019:23
121Andreas DackellRW0222018:35
222Jörgen SundqvistLD0021219:37
112Juuso HietanenRD0132221:52
232Björn DanielssonLW0114017:10
362Mikael LindCE1102019:22
282Pavel BrendlRW1104014:06
103Peter NolanderLD1104019:44
83Nicholas AngellRD1002015:46
143Mathias MånssonLW2114014:03
153Janne HauhtonenCE0321413:42
413Daniel WidingRW0012011:36
334Sebastian KarlssonLD0000000:00
34Daniel JohanssonRD0000000:00
214Ove MolinLW1121008:38
374Alexander SundströmCE0111208:15
274Lars-Erik SpetsRW1123008:25
Kommentera

Huss: Ja, till skillnad mot dig pyntade en del av oss för biljetter och var där. Bidrog till klubbkassan alltså.
Kommentera

Huge: Nej, de flesta av oss var nog och såg vinsten på plats och är glada nu. Tror du verkligen att vi skulle bli ledsna över en sån vinst? Ja ja, ingen idé att ens försöka argumentera mot dig, det är som att förklara relativitetsteorin för en hund. Nej, allvarligt talat, klar man är glad efter en sån match.

Riktigt skön match iaf, lite väl stora siffror kanske eftersom vi ibland får god hjälp av Bjurling (såg ju faktiskt ut som att han var bakis/full). Precis som du skriver, ett till SSK -mål tidigt/målvaktsbyte och det hade kunnat se helt annorlunda ut. Mycket viktigt att Brynäs gjorde 2-1 så tätt inpå SSK:s kvittering för att behålla kontrollen. Bra genomförd match.

Några riktigt sköna besked från matchen:
DJ petad
Sundström visade klass, vilka byten han gör ibland!
KanKan kan. Mycket istid idag och var riktigt bra.
Även gamlingarna kan leverera fortfarande.
Kommentera

Huss: Grattis till segern. Väntad förstås, men lika skön likväl. Nu smakar ölen extra gott.
Kommentera

munkas: "Normalt sett så skulle jag ha befunnit mig i Läkerolen eftersom jag har säsongskort,"

Ajfan....
Gäller verkligen SSK:s årskort i LA?
Kommentera

Fan att man inte var där uppe och såg matchen..... dom tog sig i kragen efter förnedringen som var i torsdag.... Bra kämpat gubbar
Kommentera

Huss: Normalt sett så skulle jag ha befunnit mig i Läkerolen eftersom jag har säsongskort, men idag satt jag fast i Sthlm. Ganska synd måste jag säga eftersom dagens insats inte lär upprepas på ett bra tag. Nu tycker jag vi viker gästboken ikväll till de fåtalet positivister som brukar husera här inne. Dessa båda herrar tycker jag ska få fira kvällen i frånvaro av dysterkvistarna. Vi kommer igen på tisdag, borta mot LHC, var så säkra...

SM-guldet är fortfarande inte bärgat så du kan korka igen skumpan och lägga ifrån dig Bisset-kalsongerna från -99 Huge. Jag vet att du har ett par...
Kommentera

Gusten: Selander är nog dyngpackad vid det här laget och Olle springer omkring på stan och tycker att livet är orättvist :-)
Kommentera

Bissett19: Han kanske riktade sig till Selander :)
Kommentera

70 Rodrigues:

Vi har ju sett matchen.
Kommentera

Huss: Det är ju självklart bara att glädjas åt segern! En viktig seger. Men vi kanske ska diskutera vidare efter Linköpingsmatchen när du har nyktrat till av hallonsaften.

Intressant kommentar av dig och Huge dock. Som att gänget "dysterkvistar" skulle glädjas av förluster? Jaja..
Kommentera

Ett resultat som det inte pratats nå om här inne är Skogshuggarna mot Indianerna! Det var också ett resultat som gick vår väg! Modo har ju fritt fall just nu!
Kommentera

Bissett19: Men snälla lilla människa, vilken planet kommer du ifrån :-)
Du önskar verkligen att du kunde kröka mig under bordet, jag kan säga dig att det aldrig kommer att ske :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Host Host,jag har bäddat ner dej många ggr,senast uppe på Sca-cupen;)

Men allvarligt,en riktig fetskön seger med tre pinnar o åtta plusmål,finns inte mer att tillägga.
Kommentera

70 Rodrigues: 10,2% Passar ju bra efter dagens resultat... ;)
Kommentera

Huge: "munkas loggade ut efter 7-2. Sitter väl och dränker sorgen med polarna i klubben dom har ihop "

Larviga människa....
Kommentera

Bissett19: Inte pallar du en 10,2 din lilla junior :-)
Kommentera

rafalski: Ja fjärdeformationen fryser vi! Det är inte varje lördag man tar 4 pinnar. 16 plusmål gentemot SSK...det kan vara bra att ha i ryggsäcken.

Bra även att fler än Lind/Brendl producerar.

Varför kan inte alla lördagar vara så här...
Kommentera

rafalski:

Nu ska det firas.
Kommentera

948765 · »