Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
SÄTT LITE KRAV BRYNÄS! Fan att det ska behöva sägas! 😤
70 Rodrigues:
Får fansen "vädja" till grabbarna m VD-löner...? Som snittar kanske 2-3 år m 1912 på bröstet...
Isf grundare dalar, om nödvändigt på bekostnad av lägre toppar
Öht pinsamt att en spelare ska behöva be om stöttning från supportrarna, säger mer om de s.k fansen än spelarna.
Förhoppningsvis kan det iaf få en eller annan medgångare att tänka till...
Knappast troligt då det faktiskt krävs lite medgång för att tillfredställa en medgångssupportrer.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Vad gjorde Tommy då som han inte gör nu?
Brynäs skulle verkligen behöva det självförtroende som en vinst ger.
Gott nytt Brynäs vänner!
Få se hur länge det håller :-)
Det är ju helt ok. Hur ser spelet ut hemma?
Vad är det som gör att spelet inte fungerar borta?
Lösningen finns i det mentala spelet, kanske någon som minns HV och deras problem hemma för ett gäng år sedan... : )
Bussresa för att skapa samma känsla som en bortamatch hemma...
Avgångssnacket skall alltså ersättas av kravet på att nästa värvning (läs NU) är en mental tränare!
Den marknaden är aldrig död...
Men visst är det ett mentalt spel, som det är nu så har nog laget i stort sett gett upp innan nedsläpp i de svåraste bortamatcherna. Den mentala coachen skulle nog ha funnits med i bakrunden hela tiden likt Seger gjorde 2012.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Inte ifrågasätta varför?
Ja, det skulle inte förvåna mig.
"För Brynäs kan ju aldrig göra fel "
Ja. Det är ju så "Äkta Brynäsfans " gör:)
Redigerad kommentar
mk: Självklart så kan Brynäs göra fel men då står jag förstås även på deras sida och stöttar dem. Om till exempel en spelare eller tränare inte håller måttet så står jag ändå bakom dem eftersom de kämpar för Brynäs. Får någon sparken så tackar jag för att de i alla fall försökt att bidra och önskar dem lycka till. Går det tungt för laget med mycket förluster så lider jag med spelarna och ledarna.
Jag är alltid en STOLT brynäsare oavsett de sportsliga resultaten, det är mitt nyårslöfte.
Min poäng är att det var väldigt länge sedan Brynäs spelade match i 60 min, eller ens förde en match från början till slut.
KulaShaker: Ja, 2012 känns långt borta men det är bara drygt två år sen som ingen match kändes körd på förhand, ingen match förlorad trots underläge. I dag väntar man bara på den där obligatoriska dippen i varje match när laget ser ut som dom just börjat försäsongen.
Drygt 20 matcher kvar att hitta ett fungerande grundspel annars blir det till att börja scouta Asplöven m.fl.
Beror väl helt och hållet på VARFÖR man lägger ner herrlaget.
Finns det fullt godtagbara, logiska och vettiga beslut som ligger till grund för att lägga ner herrlaget så skulle jag självfallet ställa mig bakom beslutet.
Inte konstigare än att vilken normalt funtad person som helst ställer sig bakom beslut som är vettiga och förnuftiga.
"Inte ifrågasätta varför?"
???
Jo, jag skulle sannerligen ifrågasätta varför man lägger ner herrlaget utan nån som helst motivering.
Ännu en obegriplig retorisk fråga.
""För Brynäs kan ju aldrig göra fel "
Jo, dom kan göra fel.
Har aldrig hört talas om nån förening som aldrig gjort nåt fel.
Ännu ett obegripligt och minst sagt märkligt påstående.
Ja det är ju det som är så fantastiskt med supporterskap. Att man själv kan bestämma hur äkta, engagerad och stolt man är som supporter. Att andra sedan har åsikter om vad äkta är behöver man inte ta någon notis om tycker jag.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
maddog1970: Ja, i Övik är det ju riktigt hockeygodis dom får när dom går på Modos matcher.
Det handlar om support, maddog1970, support.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja: Den där uppgivenheten och handlingsförlamningen måste vara unik för gävlefödda. Det förklarar en del.
maddog1970: Finns bara ett lag som drar mer publik på bortaplan - trots vår usla bortstatistik. Vore intresset för Brynäs lika stort i Gävle som det är ute i landet vore Brynäs en storklubb. Igen.
Själv är jag född och uppvuxen i Stockholm, tänker strax åka 40 mil t.o.r. med full bil, jag bjuder på käk, inträde och transport för ett gäng aikare, räknar med att det kostar 3-4 tusen, det mesta ner i Brynäs kassakista. Gävleborna sitter hemma och tittar på tv.
Peja: Negativ och handlingsförlamad är inte synonymer. Jag är pessimistisk OCH går på matchen. The stockholmsbrynäsare way.
Brynäs gillar jag, gävlebor, njaa.....
Redigerad kommentar
Brynäslegenden:
Fantastiskt siffra!
Fö säger Dacke;
"Vi måste lita mer på varandra och inte försöka göra andras jobb hela tiden"
Personligen känns det mer som om de underarbetar situationerna