Brynäs IF - Växjö Lakers 30/12-14
Peja: Var det inte "tre busslaster" med gävlebor där?
Jag påstår att jag är j-vligt representativ för brynäsare utanför Gävle. Källa: de brynäsare jag träffar på bortamatcher och de jag träffar på hemmamatcher.
Luktar 2-2 & lotteri därefter ikväll.
Skrika på Tommys avgång kan man ju ha olika åsikter om, det som slår mig är att jag bara har hört stockholmsklubbars fans göra det tidigare, och nu när det händer i Brynäs så är det i Stockholm som det sker. Det kanske inte är en tillfällighet?
Det gäller att kunna spela olika för vinna olika matcber. Antalet spelare med flexibel spelkompetens är lägre än tidigare framgångsrika år.
Tänker tillbaka på en spelare från förr som då var ett tydligt undantag: Soling. Han fick enligt ryktet order om att alltid åka ner i anfallskortsargen mot samma reklamskylt. Det är ett exempel på oflexibel spelkompetens.
I andra änden har vi spelare som Jan-E , Kyrö, Ove, Dacke, Bissett m fl.
Med såna spelare i laget går det att vinna både hemma och borta. Offensiv gameplan, defensiv gameplan, olika gameplan för olika femmor under samma match, olika gameplan under samma match för hela laget osv.
Dagens spelare är smala i sin hockeykompetens och har ett fokus på fart.Utan fart ingen aning...
Färg som torkar är sexigare än nutidens fruktsallad.
Publiken röstar med fötterna, så även i kväll...?
Kom igen nu, tre poäng är det som gäller!!!!
Vafan gör Nordan & Djoos i en Brynäs tröja?
krobbe: ... men vad spelar det för roll när vi får det sedvanliga tidiga baklängesmålet i andra? :)
Nej, skämt åsido. Jag tror på grabbarna – jag tror dock inte på TJ. Vilket gör att det ser mörkare ut än en decembernatt i Jukkasjärvi.
Redigerad kommentar
Vi möter dessutom ett bra lag som har självförtroende och ett stabilt grundspel, nåt vi saknar just nu.
Ganska typiskt också att vi åker på två riktiga skitmål i baken och får jobba i uppförsbacke.
Som Rödin säger: går inte att tycka synd om sig själv, den biten har vi nog av härinne, av allt grinande att döma....
Huge: Möjligt vi kan komma tillbaks. Mycket hockey kvar. Men tycker du att vi "åker på två riktiga skitmål" ? Det är ju två situationer där vi själva ger bort pucken helt galet enkelt ?
Huge: "Ganska typiskt också att vi åker på två riktiga skitmål i baken..."
Vad menar du med det? Att vi bara hade "otur" vid baklängesmålen? Otippat...
Vafan finns det valium kvar i läkarens väska?!?!
Vågar vi tänka på hur det skulle se ut i ett SHL-kval?
Inledningen på våra senaste sju matcher, innan vi gör mål:
Mot Linköping: 0–1
Mot Luleå: 0–2
Mot Skellefteå: 0–2
Mot Örebro: 0–1
Mot HV: 0–1
Mot Djurgården: 0–4
Mot Växjö: 0–3 (hittills)
Blomman, Nordan & Rödin vart är dom? Ryggraden fniss fniss

Peja: Det som stör mig så in i helvete är att vi har ett lag som ska slåss för en topp fyra-placering. De flesta åker omkring på isen utan att veta exakt vad de ska göra i givna situationer. Det måste tränarstaben hållas ansvariga för.
Laget behöver i nuläget en ledare som är tydlig som en lågstadielärare i sin metodik och pedagogik. Då kommer den här skutan kunna vändas om. Sitter alla stilla båten så är risken överhängande att kursen är utstakad mot kval. Väl där är risken än mer överhängande att vi har ett totalhaveri framför oss.
Usch hemska tanke...
Redigerad kommentar