Redigerad kommentar
mattiaskarlgren: Vill bygga på ditt resonemang med att påstå att alla andra alternativ är ohållbara. TJ måste gå omedelbart!
Det optimala hade varit om han hade bytts ut i samband med säsongsavslutet i våras men tydligen har man säkrat Melin och då chansat med att det knappast kan bli värre än sist och kanske även i linje med att TJ lyckats med en ung trupp tidigare.
Men TJ har misslyckats fundamentalt tyvärr.
Kvalserien känns självklar (tillsammans med Modo) och det måste in en ny röst.
Skall jag vara riktigt ärlig så tror jag faktiskt på mer än en ny tränare.
Vi sitter med TJ som sitter med en självbild som inte matchar verkligheten och, om han nu har ideer om spelmodell/uppstyrning av försvar, inte är kapabel att få ut det budskapet. Sen har vi Molin och Dacke, bägge saknar tränarutbildning och erfarenhet inom just det skrået. Som mentorer till unga spelare klockrent. men i detta läge så är det helt galet att ha dem där. Det behövs tränare med erfarenhet som GP, Bäcklin eller dyl.
Men först och främst, ingen Brynäsfan vid sina sunda sinnen kan väl tro att TJ är rätt person vid rodret givet hans track record?
Guldet är ingen som tar ifrån honom men det var en osannolik timing när han coachade sina gamla juniorlagsadepter (stark lojalitet) där många var/är sanslöst talangfulla. Tack TJ för ljuva minnen men det är dags att inse din otillräcklighet och stiga åt sidan för föreningens skull.
pjåtor: "– Vi måste bli bättre. Helt ärligt vet jag inte vad det här beror på", säger Andersén.
... Her-re-guuuud. Analyserar de ens matcherna? Är de kapabla att titta på de framgångsrika lagen och dra några slutsatser om vad som görs fel?
Jajjen:Jag skulle säga precis tvärtom, en tränare som kommer in nu har allt att vinna och vinner han inte kommer han ändå inte bli totalsågad. Alla ser ju hur det ser ut nu.
Frågan är bara finns det nån bra tränare ledig, finns kapital att betala? Är svaret ja på bägge frågorna är det bara att agera. Det kan inte bli sämre, det var sannerligen en riktig pina att se laget i Globen idag.
Redigerad kommentar
Huge: Tja, du låter ju knappast missnöjd. Din attityd påminner om TJs.
70 Rodrigues:"Vi sitter inte stilla" ligger de platt undrar man eller har Bengtze'n fått igång Sundlövs gamla fax? Rönnqvist, är han månne på G eller är det bara för bra för att oppas på?
maddog1970:
Hur många lag i SHL klarar av att spela med åtta utespelare
borta, utan att det märks? Vi har enbart tagit in två spelare,
plus en på lån. Det är rätt naivt att tro att sånt inte ska märkas.
Just nu platsar alla som kan spela.
Som alltid faller vi på att vi har bland de sämsta ekonomiska
musklerna i serien.
Jag har då inte ens räknat att vi har både andra och tredje målvakten borta.
En skada på Starkbaum och då skulle vi nästan tjäna på att ställa upp
med en ogiltig spelare, så att vi bara förlorar med 0-5.
Zappaholic: Du kan aldrig få mej tycka att detta backbestånd är bra. Ett väl fungerande spelsystem går heller inte att skapa med för begränsade spelare, oavsett kompetens på tränare.
Sen tycker inte jag att man, som Brynäs, ska ta in nya spelare på lån när man ska ersätta skador. Det ger ett oprofessionellt intryck.Det finns bevisligen kompetenta spelare på marknaden att KÖPA. Det har konkurrentklubbar visat.
Visst kan vi ta oss ur denna dåliga trend och börja vinna några matcher här och där, men sen kommer vi dippa igen. Nej, detta håller inte. Tyvärr. Byt tränarstab, plocka en coach utifrån som snabbt kan skapa en mål- och kravbild för spelarna. Jag säger det igen: Rönnkvist vore mannen för det jobbet. Och en ny back såklart. Så in i helvete död kan inte marknaden vara...
Agera Bz!!