Färjestads BK-Brynäs IF 27/1-11
Bara i Sverige...Bara i Gävle....orkar inte ens skratta...
Redigerad kommentar
Så här långt är det ett mirakel att Brynäs fortfarande ligger på en slutspelsplats. Och grejar det här laget nytt elitseriekontrakt är säsongen en braksuccé.
Har vi tur kan vi alltså snart börja planera för en ny säsong i högsta serien. Med en spelarbudget som krymper (jmf med senaste bokslutet tappar vi ett par miljoner i uteblivet slutspel och ett par miljoner till i minskade publikintäkter) och troligtvis utan Somervouri som flyttar hem och ev. Ekholm och Silfverberg som är högvilt för NHL-klubbarna. Lagets tre bästa spelare sett över hela säsongen. I januari 2012 kommer ni att längta tillbaka till januari 2011 och undra hur fan ni kunde va missnöjda med en pinne mot AIK.
Målvakter:
Niklas Svedberg (Thomas Greiss)
Forwardkombinationer:
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Eero Somervuori
Andras Dackell – Jonathan Granström – Anton Rödin
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Johan Larsson
Alexander Sundström – Mads Hansen – Magnus Kahnberg
Extra forward: Sebastian Wännström
Backar:
Mattias Ekholm – Dale Clarke
Niklas Andersén - Lars Jonsson
Jörgen Sundqvist - Jonathan Carlsson
Extra back: Simon Bertilsson
Men generellt sett tror jag det ska mkt till innan man drar in ett tillstånd så det mest sannolika är nog att Brynäs gjort bort sig rejält i det här fallet.
Till försvar, om det nu kan finnas nåt sånt, kanske man kan säga att snålheten bedrar visheten i ivern att dra in välbehövliga pengar.
Som sylf säger: inte så smart....
Jaha, Czarnecki ska ge Kahnberg "chansen" tillsammans med Hansen och Sundström i fjärdelinan.
Dale Clarke spelar fortsatt i första backpar, helt otroligt...
Redigerad kommentar
Jo dem gör fel, senast igår såg jag många fel, men i det här fallet tycker jag nog kommunen verkar ha tagit sig någon jävel för mycket själva, med deras motivering måste ju varenda jävla krog stängas.
Det tål att påpekas att det fins en del stolpskott som styr i Gävle också, häromdagen beslutade dem t ex att man inte är handikappad om man sitter i rullstol eftersom man kan ta sig fram relativt bra med en sådan.
Det var iaf motiveringen till att dra in parkeringstillstånd för ett antal handikappade.
Redigerad kommentar
Arenabolagets VD tillika Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson tillbakavisar kommunens uppgifter om att folk ska ha varit överförfriskade i baren och i logen.
Han tycker att kommunens agerande är märkligt.
– Vi har helt olika uppfattningar om det här. Och om vi nu har gjort något fel så borde vi åtminstone få chansen att rätta till det innan kommunen drar in tillståndet, säger han.
Arenabolaget tänker överklaga beslutet till förvaltningsrätten.
– Det här är förstås en vital fråga för oss. Vi har över 200 000 besökare om året. Folk vill kunna äta och dricka i samband med matcherna, säger han.
Inspektionen skedde den 27 November under DIF-matchen,då var ju du på plats,minns du nåt som du kan berätta?;)
Bissett19: Jaha, just det. Glömde att kolla upp hur många matcher det gällde. Pust!
Men hur blir det med eventuella evenemang i sommar, gäller förbudet då också i så fall?
Förresten, ska det ligga på den nivån så ska väl alla krogar i hela Gävle bli av med alkoholtillståndet..
Packade människor, öl på golvet, folk på borden och bråk är standardgrejer varenda kväll, överallt ;)
Nu gäller det här en hemmamatch i grundserien,efter den 28/2 har Brynäs SSK hemma en Tisdag.Jag är nog rätt säker på att Brynäs spelar varken slutspel eller Kvalserie denna säsong.
Tills nästa säsong så är det förmodligen överklagat och tillståndet tillbaka.
Som nån skrev på Facebook,tänk om Brynäs lagt ner samma bevakning i barerna som på hemmastå,så hade det här aldrig behövt hänt.Ligger en hel del i det..
65selander: Ja, det här känns förjävligt!
Det är inte bara alkoholintäkterna som försvinner, det kommer garanterat att komma mindre folk på matcherna. Speciellt på torsdag och lördagsmatcherna.
Suck!
Redigerad kommentar
Är väl sponsorer som har supit till ;-)
Bissett19: öl på golvet och folk som står på borden? Kontrollanterna måste ha kommit den gången det var som värst i så fall. Jag besöker barerna i stort sett varje gång jag är på match, vilket är rätt ofta. Det har ALDRIG varit några problem eller olyckor som jag har märkt, inte på lördagar heller.
Njaa, jag tycker det känns som att kommunen har agerat lite väl snabbt och hårt. Bra att Brynäs ska överklaga.
Jaja ni kan inte skylla på mig iaf eftersom jag är TV-supporter :-)
"Det har funnits berusade personer i Guldbaren"
No shit:)
Hmm. ska man slå igen varenda krog i sverige då eller?
sylf: OKEJ??? Varför då?
Rent ekonomiskt så är det fruktansvärt!
Redigerad kommentar
gd.se/nyheter/gavle/1.2688243-lakerol-arena-utan-alkoholtillstand
TIPS : 2-3 BIF
Tack Sundlöv!!!