1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 757962 inlägg · 7967 ämnen

Final

Sv: Final
Skrubben: Undviker helst att gå in här under pågående match.

{7225}: Ändå lite komiskt att du sjunger "we shall overcome" när det är du som jagat iväg Tommy. Varför inte be om urstäkt istället för att försöka samla pluspoäng?

Fan känns konstigt idag, ena stunden känns det som att vi förlorade match 7 igår och därmed guldet för att i nästa stund inse att det är ju fan match 7 och ett ypperligt läge att ta hem guldet i morgon konstigt hur den lilla hjärna man har fungerar 😂

Tommy du stannar här PUNKT SLUT!!! samma sak gäller dig Karlgren!!! 👍🏻😃

Forsberg 1978: Håller med, man kastas ständigt mellan hopp och förtvivlan. Men det här är långt ifrån kört. Skulle jag vara oddssättare skulle jag nog ge HV en liten fördel pga hemmaplan. Men den är fan marginell.

Rider vi ut stormen i inledningen imorgon talar det mer och mer för oss. Kan vi dessutom få in ett tidigt mål så lär nervositeten ta över hos HV.

Skrubben:Själv tänker jag att fan va jobbigt för Felix eller vem det nu må vara i laget som gör en tavla eller groda, arg skulle jag aldrig bli på en spelare för att de gör misstag. Brynäs är laget i mitt hjärta och så länge de gör sitt bästa så är jag med killarna i med och motgång....

dAVydov: Tror slumpen kommer att avgöra i morron. Talar för HV alltså. Nån som sett en studs gå fel för motståndarna?

dAVydov: Första målet imorgon är väldigt avgörande. Hoppas vi kan få det som vi fick mot fhc. Jag hoppas de kämpar tills de inte kan stå på skridskorna, då är jag otroligt stolt över laget oavsett resultat. Hoppas naturligtvis på guldet! Tänk om vi kan fp en sån match där vår effektivitet är på topp. Då kommer guldet hem!

{Tommy}: Ge inte upp Tommy

Lunkan: 👍😂

Försöker intala mej själv att det är skitsamma om vi vinner i morron. "Det är ju bara sport." 😂 Vem fan lurar man? Lidandet just nu är oändligt. (Med all respekt för riktigt lidande.)

Å andra sidan, hur det än går i morron kommer man va lika sugen på hockey när silly drar i gång, försäsongen startar, träningsmatcherna drar igång och SÄSONGSTARTEN. Då spelar det ingen större roll om vi har 13 eller 14 titlar. Hockey är ju bara skitkul!

{5915}: tänk såhär också, vi har aldrig behövt vänta kortare mellan säsongerna än denna gång då det är vår första match 7 i en finalserie ;) Man försöker hitta positiva saker :)

{5915}: Man kan faktiskt seriöst fråga sig om Brynäs som förening kommer må bättre eller sämre de kommande 3-4 säsongerna om vi vinner matchen imorgon. Skulle vi förlora tror jag att det kommer ge en ännu större drivkraft i föreningen att gå hela vägen nästa säsong.

Charles: och förmodligen sparar vi en del pengar om vi förlorar iom att spelarbonusarna blir lägre än vi vinst.

{5915}: fast försäljningen (säsongskort, souvenirer) kommer nog att öka markant med hypen som guld innebär.

Peja: vi kan sälja tröjor med vi-är-näst-bäst-logga? Vi är silver?

Skrubben: Håller helt med.
Jag vet personligen hur jag själv är.
Det kokar i mig under matcherna och man är tokförbannad.
MEN jag drar mig från att skriva. Tänker alltid efter en gång extra utan att slänga ur mig en massa skit då jag vet att "om en halvtimma så kommer jag ångra den kommentaren".
Men exakt som du säger, impulskontrollen finns inte hos alla - i alla lägen. Detsamma på twitter osv.
Att man är förbannad på olika ingripanden och händelser i en match tycker jag är mer än ok. Men när det blir personliga påhopp mot antingen någon här inne alternativt mot någon domare eller spelare så drar jag mig gärna undan!

Anssi19: Ja tråkigt med bara negativitet, jag ser fram emot Final 7 på bortaplan, nerverna sitter nog mest på HV inför deras fans, vi är skickliga att spela borta och jag tror på en scenförändring imorgon.....Zaborsky avgör och Guldet skall hem till Gävle.....NU KÖÖR VI Bulan Boys :) <3

Leonardo:
Vi har tagit 2 raka borta mot HV, vad är det som säger att vi inte har goda möjligheter att ta en 3e seger borta mot HV?
Pressen bör rimligtvis ligga på HV i morgon och Brynäs är av någon anledning starkare borta än hemma.
Jag gissar att Hv är knappa favoriter och att första målet är viktigare än någonsin.

Det är nu vår tur att förstöra HVs guldfest.

Leonardo:
qlenjon, mitt inlägg var inte riktat till dig personligen, så att du vet 😊

nu har jag väntat hela dagen och fortfarande ingen som tipsat om överbliven biljett. Vakna, hjälp en Brynäsbroder i fullständig nöd!! ;)

Brynäs har kvalificerat sig för årets sista match! Smaka på det :-)
Den som funderade åtminstone lite grann på våran ekonomiska situation i somras förstod säkert att med den bredden och spetsen BZ hade värvat vår offensiv med så blev det tvunget att spara nån annan stans.
På backsidan fick vi hem Gunde och en nybliven guldmedaljör från Frölunda... hyfsat med tanke på att Bertil kändes som ett nyförvärv även han!
BZ gamblade förstås en del när Felix och Rautio skulle dela på målvaktsspaden... men jag förstod i.v.f. att pengarna inte räckte vare sig till Jocke E eller A Lindbäck.
Men i morgon är det final! Ett stort tack till BZ, Bulan o Sjödda som har gjort detta möjligt! Jag skall njuta hela lördag eftermiddag!
Och tänk... i morrn kväll kan vi t.o.m. vara svenska mästare!!!

Ska villigt erkänna att jag inte alls hade räknat med någon finalchans när säsongen drog igång, så oavsett hur det går i morgon är jag full av beundran för vad detta lag har åstadkommit.

AnteA: Vilken kanal sänds matchen på imorgon?

modomille: TV4 och cmore hockey.

modomille: CMore hockey och Fyran.

{7225}: Okej tackar,vet du om man kan streama matchen på tv4 play monne?.

modomille: Nej, stream endast via Cmore, men du har väll Fyran?

{7225}: annars kan man hänga med här. Oftast vettigare kommentarer.

{7225}: Är på resande fot och ska sova över hos en kompis,som dock inte är så hockeyintresserad...

Först slog vi ut ett gäng som har ett vitt lejon som klubbmärke, sen ett lag som har en nordamerikansk urinvånare gömd i en hög av företagsloggor på sin tröja. Nu möter vi ett gäng som fram till nyligen hade en blå tjur (??!!) och en logga som får WordArt att skämmas! Vi kanske torskar imorgon men vi har oavsett en klubb och en historia att vara förbannat stolta över!

Qvarre: Klart vi vinner :)

Leonardo: Brynäs vinner alltid sista perioden. Gäller att hålla emot till dess. Brynäs har bättre ork. HV lever på flax och domarna.

Tänkte bara höra mig för; ingen här på forumet som råkar bo i Norrköping och som kanske ska ut och se matchen idag? Vore gött att fira guldet tillsammans med fler brynäsare.

Steenm:
Jo, men ska t Kinnarps

Senaste dygnen...
...hemma i Nkpg e match 6 03.00
Ghost i Sthlm igår
Nu mot Bif Sthlms buss mot #7, 14:e av 20 jag ser live
Hemkomst ikväll
Behöver semester, är ju fan 44 år...

tjugo8: Då var det dags för den sista matchen för året. Som många har sagt är det ett grymt privilegium att få uppleva en sådan match både som spelare och som supporter.

Tre saker som jag tror kommer att bli avgörande:
1. Målvaktsspelet förstås och jag är inte så orolig. På bortaplan har vi ett betydligt bättre försvarsspel som stöder målvaktsspelet. Tror och hoppas på Felix i mål men Rautio får gärna gå in och hålla nollan.
2. Nu är det dags för Lindblom att göra som i match 7 mot Frölunda. Gå in och avgöra! Tyckte man såg bra tecken senast och framförallt viljan att vinna syntes tydligt mot slutet av matchen. Detta kanske är Oskars sista chans att vinna SM-Guld ta chansen!
3. Skott från toppen på tekningscirklarna. Alla mål senast och de flesta i finalserien från Brynäs har kommit från detta läge. Tror det är här som LS har sin svaghet. HVs backar är väldigt starka framför mål och LS är väldigt bra på spel nära mål. Slutsats; Sätt hårt tryck på mål men spela inte in pucken framför mål utan ut mot skott från nämnda lägen.

KalleTeodor: Bulans sista Brynäsmatch idag. Hoppas spelarna krigar lite extra för honom också.

Önskar Bulan all lycka till i framtiden oavsett hur det går i eftermiddag! Hoppas vi och våra grabbar får uppleva ett guld tillsammans i säsongens sista match / Stolt Brynäsare 👊❤

pjåtor: Konstigt. Idag är i alla fall jag inte alls lika nervös. I torsdags kändes det som vi hade allt att förlora. Nu har vi allt att vinna.

All press på HV...

Ett annat sett att beskriva var och hur man ska skjuta på Linus (och andra målisar).

Skjut som Silfverberg!

Hade någon sagt till mig att Brynäs skulle spela en avgörande final match mot HV71, så hade man bara garvat åt det. Det lätt att glömma hur jävla bra Brynäs har varit i det här slutspelet, helt jäkla makalöst. Så vinst eller ej. Vi ska vara stolta över grabbarna som har gjort det här. Jag är redan taggad till nästa säsong!

Du kan byta fruar och sambos, men du kan aldrig byta lag. Kärlek till er alla fans runtom i världen.

Zappaholic: Lycko själv är jag apatisk ;-)

Kom igen nu för i helvete, nu ser vi till att Thörnberg får ångra att han spelar idag. Grabbarna måste vara ödmjuka och se det här som en vanlig match, sen efter matchen kan vi börja fira.
Skillnaden mellan 2012 och i år är att grabbarna var kyligare i intervjuer och inte pratade om guld för mycket då. Förra veckan gick Blomqvist ut och sa att det vore mäktigt att lyfta pokalen i gavlerinken och man såg hur hans tankar flög iväg. Minns efter match 5 när Felix höll nollan, han svävade iväg på moln i intervjun och det såg ut som han trodde att det var klart...
2012 sa Bertilsson i avgörande matchen att "Det här är som en vanlig match för oss" på frågan om det var nervöst.

Zappaholic: Exakt! I torsdags var det bara jobbigt. Idag känns det hoppfullt. Hoppas spelarna har samma känsla.

Måste ändå förbereda sej själv och familjen på hur man tar en ev. förlust. En seger kräver ingen förberedelse alls.

{5915}: blir inget live för mig idag, men Brynäströjan är på här nere i Skåne, represent!

Kalla huvuden i afton, kalla huvuden!

Kul att surfa runt på andra lags fansidor. Där håller de på att avhandla silly season och nästa säsongs lag sen en månad tillbaka. Off season blir rekordkort i år. Vilket datum spelade vi hem guldet 2012?

{5915}: 19 april 2012

pjåtor: 100 år efter att klubben bildades år 1912...

Gillar Pecka skarpt i den här intervjun.
Han ger ju ganska tydliga indikationer på att han är trött både på media och folk runt omkring som alltid dömer en målvakt före alla andra.
Kan tänka mig att målvakterna måste bygga upp ett jävulskt starkt psyke och jag är grymt imponerad av både Rautio och Felix!
Och ja, jag är mycket väl medveten om att en målvakts misstag syns mycket tydligare.
Men som jag sa från matchen senast. Hvs 2-0 mål är i mina ögon mer Gundersons fel som tappar sin markering än Felix fel. Men jag kan ha fel!

mattiask: Bara glädje idag från min sida....Guld eller en fin säsong kommer det att sluta med och jag hoppas att killarna har lärt sig från förra matchen och vågar spela ut och njuta av stunden.

De som vågar mest idag vinner !

« · 1825522 · »