Brynäs IF

727801 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12

958100 · » Till forumet

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12
rafalski: "Ja han kan möjligen ingjuta lite hopp ;-)"

Ja, vårt hopp i nästa match är väl isf att vi får en ngt bättre domare på isen. Med samma bedömning som idag så blir det isf tungt däruppe.
Annars känns det ärligt talat surt att vi inte får med oss åtminstone 1 pinne idag, för det var vi värda.
Men som Tony säger: det gäller att sätta chanserna och dom var så pass många idag att våra misstag på ett par av deras mål inte skulle ha spelat ngn roll.
Vi har ett par jättelägen fram till 2-3 men istället så tar Claesson en skitbillig tvåa på Angell och så kan dom helt gratis få ro hem 3 pinnar.

Annars har Sportbladet en mkt fin analys av matchen.
Enligt praon som såg(?) matchen så var det tränarbytet som gav effekt.
Morsning.
Och andra perioden var deras bästa.
Morsning igen.
För att avsluta med att vår Olof Sundström tyckte att Pavels mål (1-2) var oerhört viktigt.
Visst var det ett viktigt mål, men vem fan är Olof Sundström?
Kommentera

70 Rodrigues: Mongonas mecka!
Kommentera

sylf: Gävle=Jantelagens Mecka :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Hade inte förväntat mig ett tack heller,det ligger liksom inte i klubbens natur att vara ödmjuk och tacksam. Du ska va JÄVLIGT glad att du får stötta korpklubben!!! Tro för fan inte att du är nåt!
Kommentera

rafalski: ni kanske skulle ha tagit tillbaka Borken igen?
Kommentera

rafalski: Då måste någon gå upp med en AK5 och rensa isf, för några andra rensningar kan du glömma!
Kommentera

sylf: Kan vi undvika KS så är jag nöjd, sen hoppas jag på operation rensning.
Kommentera

sylf: Känns som att fansen drog sitt strå till stacken för några säsonger sedan, när man sprang omkring med en turna och tiggde pengar i Gavlerinken. Vad fick vi för det, knappt ett tack.
Kommentera

rafalski: Vilken spelare är inte en skugga av sitt forna jag? Visst fan,dom är utlånade........Skit också!
Kommentera

70 Rodrigues: Nä. och att det inte finns deg är ju naturligtvis publikens fel, som inte kommer på matcherna. Denna högklassiga underhållning,med dessa fantastiska världsspelare som ger ALLT match efter match, kostar 250 spänn per omgång och inte ens ger valuta för 2,50 per match.
Kommentera

rafalski: Dom flesta i laget är bara en skugga av sitt forna jag, tyvärr. En grym center, någon back och som sagt ett par ytterforwards innan det är försent :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja våran redan breda trupp har väl förstört alla chanser på nyförvärv, tänk om Brendl skulle bli kompletterad med en klasspelare till, vad har hänt med Angell ? han är ju bara skuggan av sitt forna jag.
Kommentera

rafalski: Det behövs onekligen värvas ett par killar om det här ska gå vägen, men som vanligt så finns det ingen deg, lustigt det där???
Kommentera

70 Rodrigues: Eller framför bussen, men jag kan ge mig fan på att Huge kör den turen och mirakulöst hinner och styra undan, suck fan vad det känns tungt just nu.
Kommentera

rafalski: Hopp från Västerbron då eller :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja han kan möjligen ingjuta lite hopp ;-)
Kommentera

rafalski: Huge :-)
Kommentera

Nya jobbet är skit, Brynäs är skit och familjen är svajig, va fan ska man tro på i dessa tider.
Kommentera

Känns som om dom ska börja med att ha lön efter sin match insats.. Eller inte då några herrar skulle vara back sisådär 45-550000 redan i år...
Kommentera

65selander: Skiter i om du är van eller inte.Jag blir lika förbannad efter varje förlust, och dom börjar bli för många nu..
Kommentera

65selander: Tvärtom så var den här matchen ett skutt framåt, men det spelar ingen roll när vi torskar mot Lule och Brendl är det ända hotet vi har framåt.
Kommentera

65selander: jag tror ni tar Modo på söndag ge inte upp ännu.
Kommentera

tycker det är lika sorgligt att vi har en förstacenter som heter MADS...CRAP
Kommentera

sylf: Äh vi borde väl vara vana med mediokra matcher. Ifs så har jag bara följt den via swehockey men den kan väl inte ha varit värre än den mot Luleå?
Kommentera

munkas: Hela dyngföreningen är sorglig, gör INGENTING rätt!!
Kommentera

munkas: JA minst sagt. Å vad fan gör Spets i 1 linan??
Kommentera

sylf: jävligt konstig att åldern hinner ikapp så snabbt...men det är väll bara att gilla läget...
Kommentera

Lindström: Ja, det är ju bara att titta på statistiken:

Brynäs förstafemma: 27 poäng

Pavel Brendl: 29 poäng

Sorgligt!
Kommentera

sylf: Fniss fniss
Kommentera

Tom-2: Ja, det betyder att Dacke är 456 år och Sjödda är 862...Sounds reasonable....
Kommentera

Snälla Tina övertala Sjödin att han behövs bättre hemma med barnen, karln är ju totalt värdelös och om Östblom hade lite stake så skulle han inte ens vara ombytt.
Kommentera

sylf: Instämmer till fullo!!
Det ända dom oroar sig för är att få LÖN INTE att göra RÄTT för den...
Kommentera

är väll igentligen inte så besviken ...men vad har hänt?? dackell 120 år över sommarn...sjödda 230..
Kommentera

Bissett19: Glöm att detta pisslag utan hjärta klarar en KS!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja,för då hade ju Björne satt alla sina frilägen ikväll?
Kommentera

rafalski: Ja, det är ju just DIF som är seriens bästa bortalag...........
Kommentera

70 Rodrigues:

Fortsätt att drömma.

Själv är jag mer realistisk o hoppas att detta lag kan ordna ett ES.kontrakt till 08/09.
Kommentera

Vafan håller dom på med??!!

Ser ju fan ut som i Saik snart, bara Patrik Nilsson som gör mål och i Bif Brendel..

Man vet inte om man ska skratta eller gråta snart..
Kan ju ta te. x Dacke, Sjödda, Molin, Spets och Lind. Vad fan berättigar dom LÖN från Bif?

En kille som kan göra mål sen ett helt jävla gäng med statister..

Om det inte RENSAS i truppen snart så är det bara till att vänta så får man se Kenny Jönsson i La..

Kan ju kolla lite på Dif som är ett botten lag eller åtminstånde ska vara. Dom åker skriskor å gnetar till sig poäng match efter match.. Kanske kan köpa över deras 4 lina å bilda en ny 1 lina i Bif..
Kommentera

sylf: svårt att vinna då....
Kommentera

sylf: Den största pajasen finns i Sundlöv, den mannen skulle ha tagit sitt ansvar och avgått samtidigt som Boorken.
Kommentera

sylf: och sen väntar jyrgården hemma, dom är ju rätt skapliga borta, sparka Östblom och in med .............?????
Kommentera

sylf: bara sanning
Kommentera

Tom-2: Bra sammanfattning!
Kommentera

Det är väll bara att titta...sanslös hemmadommare .samt bortapajaser i form av veteraner,,,
Kommentera

munkas: Ja Danielsson jobbar hårt varje byte, men det skulle inte skada om han satt en av sina otaliga chanser.
Kommentera

Next up: Modo borta, sveriges bästa bortalag hemma......HA HA HA HA HA HA HA !!!!!!!!!!!!

Gusten, bumpa upp KS tråden på en gång!!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, för att Danielsson ska kunna sätta pucken krävs det nog en mindre kvark...
Kommentera

70 Rodrigues: Det kommer inte att dyka upp en enda spelare i den här bajstruppen,det finns inga pengar! Men det går förbannat bra att sitta och gnälla i pressen att folk inte kommer på matcherna.Jävla korpförening!
Kommentera

rafalski: En ny center och ett par ytterforwards hade ju inte gjort ont!! Måste det till ett fotbollsmål för att dom(Brendl undantagen) ska kunna göra mål?
Kommentera

Bissett19: Ja, det är dessa herrar som fäller oss åter och åter. Men så länge ingen jävel reagerar så lär vi fortsätta förlora. Vi behåller Dacke,Sjödda, mfl men lånar ut Andersen,Salle,JC mfl. Det är fanimej helt otroligt! Dom där jävla pajaserna skulle ha dragit för länge sen!
Kommentera

958100 · »