1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 766311 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Peja: Visar andra svenskar därborta att det kan löna sig att åka tillbaka till SHL för att köra en omstart.

saile39: Ser fram emot slutspelet med skräckblandad förtjusning 😊. Litar till 100% på laget runt laget och att de spelar rätt spelare efter de förutsättningar som gäller vid varje given tidpunkt.
Tänk en final mot Frölunda 🥳 med oss som mästare😋

Källgren i Sannys veckans lag. Norlinder och AJF bubblare

Lindström: Disciplinnämnen i korta:
”Vilka trauman måste inte Mr Shinnimin ha varit med om under sin uppväxt som format hans olyckliga beteenden på isen. För att pusha honom i en bättre riktning finner vi att belöning istället för straff kan bättre hjälpa honom att finna tilltro och respekt för sina motståndare. Därför dömer vi honom till att erhålla en skattefri månadslön i belöning, syftande att ge honom ett ljus av hopp gällande omvärlden och därmed guida honom i en positiv riktning.”

Svensson_62: Vi är tillbaka i förra säsongens försvarsspel vilket gör att våra målvakter inte ställs inför så många riktigt svåra avslut. Det blir knappt några sidledsförflyttningar i samband med avslut då utespelarna täcker av passningsvägarna. Med detta spel är det perfekt med en målis som Källgren som spelar lugnt och placerar sig rätt.✅

Stefan R 63: Hägg hade dock en svagare insats igår. Gav bort pucken i egen zon, spelade fast laget och slog minst en ren indianare. Hägg är ofta bra, men ibland slarvar han som igår.

Erat: På tal om Mats, tror jag såg Mads Hansen på dagens match.

mattias - 74: Du kanske vill ha tillbaka Kapstad också?

Astral : sen sitter Rönnqvist å hyllar kycklingen herre jösses

Nä fy fan! Går domarna på det igen!?
Wessner får ta och ge sig

Groko mot Sheleftyou är ändå skaplig lördagsunderhållning

Och där rök hjälmen igen...

Bäst boxplay i ligan senaste 7 matcherna på 86,67%
Kan någon gissa..?

och där räddar domarna statistiken

Vafan, han kan ju om han vill :-)

Tom Bissett: Jag tycker det märks mycket att Bäckis saknas. Blir en vanligtvis stark kedja som nästan försvinner och powerplay blir klart sämre.

Jonjo: på plats i arenan.

Håller med; mer avslaget än senast är ju svårt att slå..

Lördagsmatch inkl fullsatt (antar jag) plus häng på topp sex måste mobilisera ett jävlar anamma🇩🇪

Peja: Även fast i princip alla ”stjärnor” har kontrakt till nästa säsong så tycker jag vi behöver förstärka till första eller andrakedjan med någon i rätt ålder. Gärna någon som är bekväm att spela både center och forward.

Detta blir viktigt för att vi ska kunna generationsväxla mjukt men ändå behålla våra ”gamlingar” med brynäshjärta

Har för mig att det vände när det släppte för mig och säsongen verkligen gick igång...eller om det möjligtvis var tvärtom... :-)
Trevligt fredagsmys på er

Hockeymorgontjejen Johanna Lagus gästade TV4-studion. Hon har inte bara en charmig poddröst med ett klingande skratt, hon är klart trevlig att titta på också 😋

Känner mig oerhört lugn med våra målvakter inför slutspelet

Kungen Kinnvall!

Kinnvall din briljanta jävel!

botten 3 sämsta matcherna iår 2poäng, jag tackar och tar emot, misstagen idag är ingenting som kan vara en vana, ser detta som en sån där match där vi bara inte var på topp sådana som sker några gånger per säsong

Va fan håller svenska domarna på med? Kan man inte föra diskussioner med dom som assisterande kapten?

Sen ska det grinas innan säsongen hur syyyyynd det är om svenska domare buhuhu

Peja: frågan är om vingar plats för honom. Det är ett himla pusslande för att få plats med alla spelare på fyra kedjor och Brynäs skulle göra ett stort misstag om de tappade 07:orna Sundqvist, Hillström och tvillingarna Östberg. De har alla klar SHL-potential och är egentligen precis den typ av spelare som är bäst att få fram. De kan bli stjärnor i SHL men har kanske inte den där klara NHL-potentialen som Bäckis, Järnkrok, Silfverberg, Larsson, Lindholm, Lindblom och Boqvist visade.

Gavve:

Jo jag vet det. Jag hörde den intervjun. Men det är ju i ett bästa fall-scenario. Om Roos klarar att ta nästa två steg som behövs. Det lär inte vara aktuellt innan Roos faktiskt debuterat i och utvecklats klart i J20. Kollar man Roos siffror från J18 så är de väldigt bra utifrån hans ålder, men i jämförelse med toppspelarna i J18 så sticker han inte redan nu ut på sätter som får mig att tro att idagskulle vara en dominerande spelare i J20. I Brynäs J20 finns det dessutom 4-5 spelare som redan är på just den nivån.

Hillström, Sundqvist, tvillingarna och Svrcek har kommit mycket längre än Roos när det gäller stegen mot A-laget. Roos kanske är en större talang men Sundqvist är 3 år äldre och leder skytteligan i hela J20-serien.

Jag är inte alls främmande för att Roos är en bättre spelare om 3 år. Men idag är han för ung, och ska han vara med och konkurrera om en fast plats i Brynäs A-trupp behöver han såklart visa det i en annan serie än J18 först.

Jag ser det som betydligt mer realistiskt att Hillström och Sundqvist är ordinarie spelare nästa år. Och att tvillingarna Östberg är extraforwards.

Jag hade tyckt det var intressant med en fjärdekedja med Sundqvist - Ölund - Hillström. Sundqvist och Hillström är så pass stora talanger att de bör få en rejäl chans nästa år. Och så kan Brynäs verkligen lägga pengar på hålen i första, andra och tredje. Alternativet är att ha en av Hillström eller Sundqvist som ordinarie och den andra som trettonde

Ny - ny/Järnkrok - Bellows
Silfverberg - Larsson - Rödin
Lindblom - Bäckström/ny - Trivigno
Fjällby - Ölund - Hillström
Sundqvist, tvillingarna

Berge: Caggiula hade varit spännande men förhoppningen är att Brynäs tar in en vass rightare som kan spela med Bäckis. Å andra sidan skulle Järnkrok kanske kunna bli den spelaren, åtminstone i powerplay. Det är klart att Järnkrok inte är en sniper och i grund och botten vill man ha honom som center, men det skulle kunna bli på det viset. Själv skulle jag gärna se Larsson, Bäckis och Järnkrok centra varsina kedjor, vilket otroligt djup det skulle skapa.

Berge: Ingen dum ide dock att prova honom som center i andra tycker jag. känns så bortkastat med honom i fjärde. Scott är ju en riktig favorit men iår har han sett riktigt seg ut.

Mattson: Jag tycker att det ser ut som AI-sörja.

Svensson_62: Hade tänkt att gå o lägga mig men nu får jag ju stanna uppe en stund till och hålla koll på telefonen.

Helt ärligt, nästa match kan Kempny sitta. Spelar ingen roll hur mycket luleåspelaren sliter av sin egen hjälm, man ska inte sätta sig i den sitsen. Alldeles för dåligt.
Kan ha kostat oss kvartsfinalen.

Fofi : Kempny borde få gå hela vägen hem till Gävle

Tycker verkligen att AJF varit riktigt bra i dag. Skapat mycket på egen hand!

Zappaholic: Är bara så allergisk mot #24 . Så ser inget som är ok med den spelaren . Då må vara en solklar . Men om domarna var vakna så skulle Hollywood sitta utv 30 av 60 min varje match . Tål inte fuskarna i fuleå .

nittontolv: precis 🤣 hägg är ju kanon just nu

Hägg har typ haft samma sorts säsong som Tömmernes hade när han kom tillbaka.

Han började också svagt och hade det tufft med tajming och tempo.

Samsung:
Skillnaden igår kontra mot FBK var att DIF krymte boxen så att varken instick/genomspel/eget inbryt var möjligt.
Då blir den typen av spel väldigt lättläst/svårt.

P.s mot FBK var kritiken mot Rödins positionsspel obefintligt, samma för Lindblom i PP 2. Kanske för att båda gjorde mål ifrån den positionen =) d.s

Måste också ge cred till Norlinder, tycker han nog gjorde sin troligtvis bästa match i Brynäs idag

våran lille skit är ju för underbar!

Jan Grismöbel: Scott har gjort det väldigt bra i kväll.

KIEFF THE CHIEF!!!!!

Så jävla värd det där. Lätt min favorit i Brynäs dem senaste 10 matcherna!!

Och vissa ville skicka han till Tyskland 🤣🤣🤣

BIF Kungen: Tack Bellows!

Witkowski har varit väldigt stabil (hittills) i kväll.

Farsang: I sådana här matcher håller jag 110% med dig. Mot ett spelskickligt lag, not so much.
Men överlag så skulle jag inte gråta om Witkowski får nytt kontrakt. Det var länge sedan Brynäs var ett lag som faktiskt var jobbigt att möta, det känns skönt att vi kan vara det nu.

Hägg, Witkowski och Bertilsson i ett slutspel, HUA👌

Vad är det med Söderström idag? Tycker han beter sig och diskuterar om saker han vanligtvis brukar vara tvärtom gentemot.

Synd för Bellows. Två ribbträffar nu..

Charles: Det är en solklar tripping, men varför blir det inte straff?

Silfver: Bra första period, man ser att det varit uppehåll. Den enda som var totalt onödigt var deras "skitmål". Vi skulle haft 3:0, det hade speglat matchen bättre.

Han är skottvillig den gode Bellows. Det gillar jag SKARPT.

Oh Ah Silfverberg.

Vilket skott!! Vilken spelare!!!

Svensson_62: Lär ju inte ske men ska bli spännande att se hur Kempny presterar resten av säsongen. Rimligtvis var OS hans stora mål och kanske(?) har han varit lite försiktig i spelet för att inte bli skadad inför OS? Kändes som en helt annan version av Kempny i OS i jämförelse med den spelaren vi sett i Brynäs.