1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 767700 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Slutspelet 2022
Silfverkroken: Scott växlar upp i slutspel, vilken kung idag

Brynäsgubbe: Scoooootttttt!!!
Vilken monstermatch han har gjort!!!
👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👍👍👍

Peja: Snygg målsump av Emil Larsson. Gläds lite extra inombords

Eklind har verkligen potentialen att bli en riktig bra slutspelsseplare. Bra att vi har honom även nästa säsong.

{8399}: Emil är ofta en gris på isen och har utåt snackat skit om Brynäs. Han är ingen Brynäsare för mig oavsett vem hans farsa är.

Sv: A proposito de nada
Mattson: "Förmodligen sista chansen för oss supportrar att fylla på Alcens spelarbudget till nästa säsong."

Aldrig! Vi ska till kvartsfinal!

{9684}: Underbart att sitta hemma i Gavlerinken och bara kunna titta på en match utan de senaste årens oro. Enbart intressant och spännande. Kom på mig själv med att då och då mitt under matchen bara titta runt på läktare, spelet, båsen, TV-hyllan o s v och bara njuta - här och nu…!! Kunde ha suttit på en bar nere på stan - men nu satt jag här i arenarestaurangen istället - skulle aldrig byta.

Någa reflextioner från en gröngöling inom damhockey;
*enklare att göra snygga dribblingar/göra bort motståndaren - hände titt som tätt - kul!!!
*när damlag fastnar i försvarszon med mjölksyra är det svårare än för herrar att orka dynga ut pucken ur zon - blir då långa anfall
*såg många exempel på spelsinne och snabba kombinationer ”på herrnivå” så den delen finns definitivt
*bra tryck på publiken ändå (2300 st ) bl a med ”Oah Josefin oah Josefin…” när hon gjort matchvinnande målet

Får satsa på besök i finalserien. Men först åttondelen för Manners team!!!!! 👍👍👍👍👍

Anders Berg: Ja vad skall man säga om Berglund? Han är en kämpe men han har det tufft minst sagt.
Sen Rödin som vissa vill skall förlora kaptensbindeln, herregud vilken kämpe, vilken kapten. Manner hyllade honom för hans insatser som kapten under hela säsongen på presskonferensen och han har ju insyn så jag litar på honom.

Lunkz: jag tyckte Brynäs gjorde en bra match. Leksand fick in några turmål, men Brynäs var bättre.

Ditt gnäll var ovärdigt, dock.

Alltså hade någon sagt innan säsongen att vi skulle gå till slutspel hade jag trott denne var galen. Det satt vääääldigt långt innan men herregud, vi lyckades! Jag har också haft mina tvivel ibland om Rödin som kapten ibland men oj vad han steppat upp på slutet, klivit fram och motbevisat mig m.fl.

SKÅL BRYNÄSVÄNNER!

Silfverkroken: Herrejävlar! Et starkt hjärta krävs för att hålla på Brynäs. Nu nyper vi Örebro av bara farten.

Leksand har absolut inget att spela för imorn. Förutom att hitta formen då. Massvis med skadade och halvskadade spelare. Hoppas dom vilar några. Så kan vi inte hitta motivationen att vinna den matchen så förtjänar vi inte slutspel. Lite trist att vi inte har saken i egna händer.

Tappet borta mot just LHC svider rätt bra nu. Så onödigt. Även om det inte är en match som avgör under en säsong så är det en match som spontant ploppar upp.

Auchinleck: Varför inte en fjärdefemma nästa säsong med Danielsson, Sallinen och Wandell?
Mycket rutin där👍 Spännande!
Mot slutspel 22/23!!

{8399}: Vill du inte förstå innebörden av 6p matcher eller spelar du bara dum nu?

Weeehooo! Två spelskickliga backar på gång till Brynäs. Hoppas det är klart redan!👏👏 Kinnvall skulle ju smaka mumma.

Gillar verkligen inte Lhc. Hade helst sett dom åka ur SHL.

Peja: Inför nästa säsong blir det väldigt viktigt att träffa rätt med värvningarna. Jag tror Timrå får stryk av Dif i kvalet och att HV går upp från Allsvenskan. Jag är rätt övertygad om att varken Dif eller HV vågar chansa med svaga trupper nästa säsong och Dif har ju redan gått ut med att det är flera hemvändare på g och vissa redan klara.
Det blir m.a.o dåligt med räddningsplankor nästa säsong och då räcker det inte att komma dragandes med Pettersson, Sallinen, Molin, Danielsson & Co i 3:e och 4:e kedjan. Då är vi kokta i skit!

Anders Berg: Jag är inte nöjd alls, men du och dina negativa medlöpare ska alltid dra det lite för långt i era bittra kommentarer.

På dessa 20 "bottenår" har Brynäs spelat slutspel 13 ggr, vunnit 1 guld och varit i två finaler. I inget toppenfacit men du överdriver ju rejält.

Makita: Jämfört med förra säsongen har ju denna varit en relaxande spa-weekend med massage och ansiktsmask.

Armbågen i Scotts ansikte var ju inte snygg, den missade rögl…domarn..

Huge: Där klampade du rakt igenom klaveret Huoge.

Falken: i fm hoppades jag på 3 p..efter 2 perioder hoppades jag på 1 p...efter 4 perioder så tacksam över 2 p..Tack kapten Rödda..Scott o framförallt VV..känns som han har blivit lika viktig som Markan var i kvalet..

Chanzone: Verkligen, det och avslutet vid första målet. SÅ gör en kapten!

"Malmö ville hyra Andersson för resten av säsongen samtidigt som Brynäs, för att släppa honom, krävde att skåningarna skulle ta över hela kontraktet."

Allvarligt talat, vad tänker Malmö med? Varför trodde de att vi skulle hjälpa en direkt bottenkonkurent några månader i slutet av säsongen?

(Inser att det verkar vara en pluslåst artikel)

Gunler har fått mycket skit för sina utvisningar och lite bristande närkampsspel, mycket av det helt rättmätigt. Det han ska ha beröm för är att han vågar vara den där som tar avsluten, vill vara den som avgör. Det är viktigt. Näsa för mål har killen också. Han verkar vara i form nu. Även Palve vågade ju skjuta idag och det gick bra.

Tror och hoppas att Molin får fortsätta ihop med R/S. Nej Molin är långt ifrån bra men just nu finns det ingen bättre 3:e länk i den kedjan!
Förövrigt har verkligen Gunler spelat upp sig, Ölund gör ett jävla hästjobb i den kedjan också!

Hatten av för Veini! Var några riktigt svettiga räddningar han behövde göra idag.

Huge: för att öka din trovärdighet bör du lämna uppdraget som moderator.

Fundera på den…

Tycker faktiskt att vi kan ta och tacka Gunler för denna vinsten? Han är min och många andras hackkyckling men idag är det tack vare han att vi vänder denna match!

Zappaholic: Nu lägger jag ned hockeysnack.
Helt jävla sjukt att mina inlägg ska raderas, inlägg som fått många likes av användare härinne.
Klockan har klämtat för det som nog alla förstod skulle hända: att Huge skulle använda maktmissbruk när han förlorat en diskussion.
Simma lugnt.

{7981}: Känns rätt att Manner går tillbaka till de kedjor som vi haft under större delen av säsongen. Just nu behöver laget hitta tillbaka till det grundspel som vi hade innan OS. Tålamod är dagens ledord.

Palve tillbaka idag.

munkas: "Fast jag tror iofs att en professionell DJ har lite mer kunskap om vilka låtar som är passande att spela under matchen än random grinande oinsatt dagisbarn härinne…"

Det går inte att kritisera beslutet för vi har ingen aning om vilka förutsättningar DJ:en hade när han fattade beslutet att spela Kalinka. Det krävs ett väldigt stort underlag för att förstå hans beslut; ekonomi, vilka låtar finns tillgängliga, vilka kommer på matchen, vilka låtar funkar etc.

Avancerade grejer som vi sofftyckare inte har en aning om.

Du får inte glöm att alla som skriver härinne knappt har gått ut grundskolan, aldrig haft ett jobb och definitivt inte har en aning om hur elitidrott och föreningar funkar. Högst upp på pyramiden har vi dock en användare som tagit realen, och behärskar både skrivmaskinsskrivning och rättstavning, och sedan haft en framgångsrik karriär som busschaffis.

munkas: Men värst ändå är att de spelar Kalinka när de har en spelare med Ukrainska rötter o laget! Det säger allt om amatörmässigheten i klubben.

Davey85: Björken var bra, överlägset bästa utespelare

Forsberg 1978: Vad har hänt med Björk?? Han har varit riktigt bra sista tiden. Mannereffekten?

För övrigt, väldigt kul med så mycket Brynäsare på plats igår, jag var imponerad. Tyckte sånger och klappande höll igång starkt, hoppas det kändes och hördes genom tv-rutan!

Honken: Fuck, bilden försvann ?

RommeTigern: Kanske är galen men det är nästan så att jag hade hållit på Finland även om Sverige gått till final. Känner mycket mer för Manner än Garpenlövs gråa massa till landslag.

{7981}: Precis, bra hockeyintelligens av Scott där men inte alla som ser det. Tror nog han tänkte skjuta först men kom ur vinkel och såg risken. Arbetsinsatsen är alltid förstklassig av Scott.

Ove Myling: Börjar det inte spåra ur lite nu? Två timmar till nedsläpp, nu full fokus på att snurra upp Örebroarna.

munkas: Det blev ingen Wandell, han gick vilse…
Uppladdat:

500x0-ebedd79a-191c-456a-bffb-aed484826e03.jpeg

Honken72: Enda som gäller denna säsongen att undvika kval. Det är en rimlig men tråkig målsättning.

Blå grottan: Visst kan väl jag förstå att folk är luttrade. Jag var själv i Gavlerinken första gången -75 sen är det en kärlekshistoria som fortsatt. Men att dag ut och dag in spy galla över det ena än det andra är ju sååå trist. När vi vann typ 3 raka matcher med 4-0, ja då såg man ju inte Munkas och Mylingen på forumet. Blir bara så j-vla trött på dessa domedagsprofeter…

Pettisbif: Det går ju bara att skratta år dina laguppställningar faktiskt, det är sjukt komiskt. Lööke, Boqvist, Djoos, Kinnvall, jo jag tackar.

Brooklyn forever: Hemma efter en härlig upplevelse på Hovet. Bra insats!

BIF Kungen: 2 p upp till LHC, tre matcher färre spelade, NU KÖR VI!

Era jävla gamnackar...tur att spelarna har en annan mentalitet än er.

Honken72: mot hovet, må vi slippa klockan slår...

Gudlevskis lirar med Brynäs(Erssons) målvaktsskydd även på OS, vilken jävla konung!