1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768173 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Final
Det här gör mig så jävla förbannad.. människor försöker pumpa ut pengar till egen vinning. Fick jag tag på dessa herrar, så skulle jag ha gett dom en läxa. Så här beter man sig inte. En jävla smäll på käften ska dom ha.
Uppladdat:

500x0-img_3904.png

rafalski: Och det kommer från en som hånar Felix när Brynäs vann osv.
Men det svänger fort för läktarsportchefer mm .

(Rafalski)
Kanoninsats rakt igenom! Sandström sköter dörren felfritt och ska givetvis få fortsätta med det han behärskar bäst.

Kvitterat av vår enda fungerande kedja. Behövs nog en 5-6 mål framåt ikväll för vinst. Slipsen Sandström kommer inte stå på huvudet ikväll heller.

Rafalski har talat igen
Tror dock att Bulans hemlängtan är huvudorsaken till förfallet. En tränare son är på väg bort är inte rätt man att leda Brynäs just nu. Plocka bort Bulan direkt och låt Sjödda ta över resten av säsongen .

Hahaha, asså Wennerholm skryter om att han satte finallagen. Jobbig liten groda då när han betygsätter HV inför finalen.Det är väl för jobbigt att korrekturläsa något man haft klart i en vecka!!

Backar
++++
Andreas Borgman har blommat ut till en landslagsback och Lawrence Pilut och Krisstofer Berglund är kraftigt underskattade. HV71 är breda på backsidan. Och ska bli intressant att se Christoffer Persson möta laget han tog SM-guld med i fjol.

Sv: Felix Sandström
bradberry: Förlåt Felix för mitt tvivel på dig jag gör en pudel du e fan kunglig 👑

ellis: jag skiter om det blir guld eller inte. Den här säsongen stavas succé. Man kan inte vara mer än nöjd.

Helvete vad jag kommer sakna bulan....bästa tränaren sen sandelins tid!!

Sv: SEMIFINAL
Det jag irriterat mig på i gårdagens match var att Tömmernes cross-checkar Brynäs målgörare. Han fick in en halvträff i ryggen på Zaborsky och han fick in en fullträff på Clark efter hans tredje mål. Ett jävla svin är han.

Auchinleck: Du menar när han får klubban i ansiktet eller därikring och ryggar tillbaka...
Sjukt kul på plats igår och bra drag, men hur fan är det möjligt att man inte ens anmäler en hopptackling som leder till huvudskada, jag fattar ingenting och blir så jävla förbannad...... Mig veterligen får man ALDRIG hoppa in en tackling, där båda skenorna lämnar isen. Skulle vara så jävla underbart och skicka det där skitlaget på semester imorgon, bland det smutsigaste lag jag sett och att man dessutom kommer undan med det är fan pinsamt!

dAVydov: Vi är fullständigt bortdömda och tvingar fram en sjunde match. Är så jävla imponerad.

smallround: Frölunda och domarna äventyrar verkligen våra spelares säkerhet.

{7225}: De som försvarar hans kapacitet hävdar gång på gång att "han är skymd"...."det var en styrning"...etc. Jag är av uppfattningen att även andra målvakter utsätts för styrningar och skymningar utan att släppa puckarna. De står rätt...läser rätt...och får pucken på axeln eller liknande. Det jobbiga med Felix är att han kan spela bra, vara i "zoonen"..."bubblan"...vara på väg mot en matchvinnarroll, för att plötsligt släppa ett höstlöv från blå...ibland två... och så likt förbannat förbyts matchvinnarrollen till en roll som syndabock...

Detta har ju varit Felix akilleshäl hela hans seniorkarriär och jag vet att han också hade problem med skott från vissa vinklar även i ung ålder... Nu har han fått några säsonger på högsta seniornivå och för egen del anser jag att han inte håller. Vi behöver en annan målvakt. Han får gärna lyckas någon annanstans. Det skulle inte svida. Jag unnar honom det då han verkar vara en ödmjuk kille och någon jag ofta tycker synd om då han hamnat i en position han inte har kapacitet för. Men detta är ingen socialinrättning för välgörenhet. Det vidarebefordrar vi till "En bra start". På isen skall vi ha spelare man kan vinna guld med. Därför behöver vi en ny målvakt till nästa säsong, kanske två...

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Hoppla!
Gd säger sig ha uppgifter att Rödin är i det närmaste klar
Inte ofta de har inside

{2064}: Jag tycker inte att Felix insats ikväll var lysande. Men vi vann trots allt matchen. Felix är världens bästa målvakt i sin ålder. Han spelar i vårt lag och det är jag stolt över. Det är slutspel och alla våra utespelare skyddar och står upp för Felix det gör jag också.
Att som Brynässupporter skriva en kommentar som "sandström inger ju inte självförtroende i intervjun direkt... börjar ju nästan grina" är i mina ögon en kommentar som jag förväntar mig när jag läser ett forum för Frölundasupportrar.

Men låt oss också skänka en tanke till kvällsblaskornas krönikörer; vad ska de skriva nu? Allt var ju klart i torsdags. Stor humor. :)

Nio stycken 2 min utv för Brynäs.. Frölunda lyckades att skrapa ihop hela två st. Helt otroligt

GAMEDAY!
Nyckelmatch

Gilla från dem som också är på plats!

Sv: MATCHTRÅDEN

Se till att stötta Sandström nu, inget jävla gnäll snälla ni.

Pigalle: biljettstrul förekommer överallt. Brynäs gör allt det kan, så tycker ingen ska dissa Brynäs för det här. Sånt som händer, tyvärr.

Sen är det folk som inte ens har gått på en enda match under säsongen som ska ha biljetter nu...

Seriöst om du på riktigt ringer upp domarna och skriker på dom så är du ju rejält dum i huvudet och psykiskt sjuk.

Zappaholic: I love Bertilsson!!!

Zappaholic: KUNGEN

bifhjärta: JAAAAAAAAAAAAAAA
JAAAAAAAAAAAAA
FUCK YOU RYGGSÄCKARNA

BERTILSSON ÄR EN SÅN JÄVLA CHEF! FYFAN VAD BRA HAN ÄR!!!!

munkas: Finns det verkligen ingenting positivt att skriva om?

{6984}: Granström, Berra och Jensen tränar inte. Men det behöver inte betyda ngt, bulan har sagt att man ser till spelaren. Så hällre vila än träna, typ.

Dock positivt med biljett tryck= 6500 sålda nu.

Sv: SILLY SEASON, rykten, önskningar, gissningar
Skrubben: Jag är fortfarande bitter över Lill-Prostens bortdömda mål i finalen mot Leksand 1975... :)

Sv: A proposito de nada
Såg förresten Brynäs J20 mot Frölunda på Livearena idag. Det blev 8-7 (!!!) till Frölunda efter straffar efter att Frölunda lett matchen med 5 – 2, 6 – 3 och 7 – 5 . Det man tar med sig är den otroligt skickliga Adam Boqvist som gjorde 4 assist varav 3 assists på de sista 3 målen. Han har en helt otrolig förmåga att flytta spelet till offensiv zon och dominera spelet. Nu leder han backarnas poängliga trots 4 matcher färre spelade jämför med de som ligger närmast (dessutom 3 år yngre). Han har t ex högre poängsnitt än den av alla hyllade Rasmus Dahlin.
Jag skulle gärna se honom prova SHL spel redan nästa säsong och jag hoppas att Brynäs har en plan för denna supertalang.

Vår fantastiska förstakedja!!

Sv: Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Huge: "...okunniga och oinsatta läktarcoacher..."

- Fy fan så urbota less jag är på det uttrycket nu. Känns som debatterna går i stå och upprepas igen och igen och igen...

Växjö-Brynäs 25 Feb 2017
Presenten från sambon (valfri övernattning) råkade bli 5 minuter från utsålda Vida Arena o toppmöte o lönehelg
Checkar in på Öjaby Herrgård imorgon, GAME ON!

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
Asklöfs produktion är rätt sjuk egentligen, snittar 0,53 poäng / match med 7,17 i genomsnittlig istid!

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
Hur länge har Lessio varit i svensk hockey? Har redan NOLL respekt för honom. Han har på en halv match placerat sig i samma fack som Tollefsen, Hedman etc. Vilken jävla tönt.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2017-02-21
{8212}: Haha, vad FAAAN är det frågan om?
Lessio åker in i Kilas, som står helt still och inte rör en fena.
Inte ens en screening, zebrorna kliver in och visar hur man INTE ska döma.
Otroligt....

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
Huge: Du har fel, åtminstone om Jocke.

– Det lutar i alla fall starkt åt att det blir någonstans i Sverige. Jag är öppen för Brynäs också
– Jag bor ju i Hedesunda och rent geografiskt skulle Brynäs och Gävle vara ett riktigt bra alternativ med Pecka och allting som finns här.

Går ju att inte att tolka på annat sätt än att han velat spela i Brynäs. Du bara säger nåt som låter bra för tillfället eller?

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2017-02-18
måste påpeka hur bra Brynäs bortaspel är! Helt makalöst! Starkt jobbat grabbar!

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 2017-02-16
Pettisbif: kunde inte låta bli att slå en titt. Tydligen så var fälth bara värd en 2a. Tyckte han var en av planens bättre backar idag.. men ja kanske hade fel. Tycker inte Ölund är "värd" sin 3a heller, borde varit en 4a, pojken hade ju 18.5min för guds skull!.

Alla som tror att Felix vaktar kassen i Malmö räcker upp en hand...

Ikonen har varit näääära ikväll...

Sv: Matchtråd. Dif-Brynäs 14 feb 2017
mk: Jag anser att Felix som släpper in de"enkla" skotten från blå är ett större problem än Rautios över axeln. För hur ska man försvara sig mot skotten från blå som läggs på grund av att försvaret "boxar ut" motståndarna i vår zon. Detta skapar en oro i egen zon. Rautios över axeln mål kommer ju oftast som en följd av markeringsmissar i slotet eller av att våra killar slarvat och skapat flygande spelvändningar.

KalleTeodor: Hattrick av Bokvist. Killen är banne mig mer offensiv än EK65!

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
Älskar våra produkter❤❤❤

Bertilsson långtidsskadad, förlusterna avlöser varandra, publiksnittet är lägre än budgeterat, nyförvärvet lyser med sin frånvaro, Bulan lämnar och Hånberg ryktas in.... och det är måndag. Ska man köra på snara eller huvudet i ugnen? Fan

Mrassarson: inte förvånad. Och har inget emot det om det stämmer angående Pudas. Jag tar hällre Carlsson och Kinnvall för pudas.

Och dedär om Berra är ju ingen nyhet. Att han skulle vilja spela för en annan klubb i sverige ser jag som osannolikt och det är klart att han ska ha en skälig lön. Toppback=topplön.

Sv: Mot Saik Saik
"Godkänd på sin höjd"

Hahaha, man slutar aldrig att förvånas :D

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
Jaken: Kan vara bland det mest impulsiva och aningslösaste som någonsin publicerats i detta forum. Idrotten är en komplicerad vetenskap, det man däremot kan konstatera är att lag har svackor och inte är perfekta, detta för att människor har svackor och ej är perfekta. Att kritisera Bengtzen nedanför fotknölarna i en situation där vi efter vår hängmatch är spelad kan vara 3:a i SHL är bara dumt och icke subjektivt.
Att hålla huvudet högt och seglet i rätt kurs när det blåser som mest är bland det viktigaste om man vill bli framgångsrik, och det hoppas och tror jag att alla spelare, ledare samt supportrar gör.

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
{7225}: nyheter från liven på GD:

Blomman lirar i 1a och Nick med tvillingarna!

Härliga morgonnyheter!

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Jannes grabb 4 mål i kväll. Hittills. Brynäs nästa?

Sv: Granström funderar om framtiden....
honken21: Gillar Granströms karaktär å tjurighet. Han är ovärderlig i ett slutspel. Jag anser dock att du övervärderar honom kraftigt. Hans roll som kravställare på de andra, att hans blotta närvaro skulle lyfta hela föreningen etc.

Granström kan möjligen höja övriga genom att "visa vägen" på isen. Jag kan dock tycka han tar för sig lite för lite vad gäller det under grundserien. Han kunde gott grisa lite mera omgång 1-52...

Sen till hans skills... Det är direkt galet att ha honom centra en förstaline. Nick Johnsson hämmas av det till exempel. Jag anser han skall spelas i en checkingline men även på viktiga tekningar. Läs: Aktiv coachning!

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
ellis: Spelar vi som vi gjorde idag kommer jag inte klaga på att antalet spelare i truppen ser tunnt ut.

För övrigt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser kommentarer på twitter och facebook som tycker att vi gjorde en dålig match idag. Enligt mig har dessa personer inte en jävla aning om vilken sport dom kollar på. Om Brynäs skjuter dubbelt så många skott som motståndaren och skapar väldigt många fler heta målchanser så har dom gjort en bra match. Punkt slut.

Idag mötte man en överjävlig målvakt i kombination med oflyt. Hockey är en sport som till stor del handlar om sannolikhet. Skjuter du fler skott än motståndaren och skapar fler heta målchanser så kommer du över tid att vinna. Men i enskilda matcher (som den idag) kan det studsa emot. I längden kommer spelet som Brynäs visar upp att vara vägvinnande. Jag är mycket positiv till framtiden.