1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 768188 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
{7800}: vi ligger på första plats när det gäller borta tabellen! Riktigt kul!

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
Man måste ju bara älska att det blev knäpptyst bland hemmapacken!

Sv: Brynäs IF - HV71 2016-12-26
Vad det någon som sa Gameday? Bästa polarn är redo!
Uppladdat:

500x0-img_00392.jpg

Sv: A proposito de nada
bradberry: Fy fan vad trist! I första hand för honom själv förstås men också för oss, säsongen Enterfeldt spelade med Brodin t.ex. var han ju fantastisk!

Lite komedi!
Uppladdat:

500x0-15541457_1142506105857638_3468118292302997360_n.jpg

Glöm inte julklapparna ni som går till Gavlerinken på lördag, det är insamling till barn som annars inte hade fått några klappar.

Roligast just nu är ju att för en gångs skull kan inte SAIK locka med att de är ett topplag. Nu är det vi som är topplag!

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Mike.F: Calle fuskade inte. Det där var en situation som Wikegård missuppfattade. En situation. Där Calle fick en smäll som Wikegårds repris klippte bort. Det ser ut som om han filmar men egentligen får han två smällar, men Wikegård väljer att inte visa den första. Det hela var ett jäkla journalistiskt justitiemord. Bara för att Wikegård skulle driva en tes. Det du gör nu är att apa efter en skev verklighetsbild som en slö journalist hittat på. Skaffa en egen uppfattning.

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Gunderson 5p (1+4) de 6 senaste matcherna, nu börjar poängen rulla in på kontot.

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
bifhjärta: Extra skönt att vinna framför Sveriges mest okunniga publik. Förra matchen mot KHK buade dom så fort Brynäs bytte spelare, idag skrek dom "domarskandal" i slutet av tredje perioden. Totalt obegripligt vad dom syftade på där.

Sv: Karlskrona HK - Brynäs IF 15/11-16
ANDAS UT!

Fan, våra målvakter har steppat upp. Så jävla nödvändigt!

Peja: Nej, jättemånga svåra räddningar var det inte. Den jag kommer att tänka på är väl Knuts skott i andra perioden som han räddade fint. Men han lämnar trots allt matchen med 96 i räddningsprocent.

Men visst håller du med om att Rautios insats totalt sett den här hösten, måste räknas som "väl godkänd"? Någon mindre bra match har han gjort (främst Rögle hemma kanske), men det har också varit mycket tack vare honom som vi kunde besegra Skellefteå, Växjö och Färjestad på bortaplan.

Sv: Brynäs - Hv71
{7853}: Skrev just ett upprört mail till C more om detta. I vanliga fall hade det varit illa nog - nu med Willes hedrande är det inget annat än okänsligt och bör ge dem dålig publicitet. Hoppas att de kommer att få massor av kommentarer om detta och att man åtminstone kan följa det på en "tenniskanal" om man inte har annan möjlighet att se när Brynäs hedrar en ikon inom svensk hockey.

Sv: #BIFFBK
{7225}: Tackar! Ursprungligen från Sandviken, men bor numera i Gävle. Alltid varit brynäsfan men aldrig riktigt insatt, aldrig varit någon i umgängeskretsen som följt hockey, men kände att det var dags förra säsongen ;) Nu är jag all-in!

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Sicken kung Paille är. Vårt bästa nyförvärv.

Historiens mest rättvisa hockeymål genom tiderna osv.

Sv: Brynäs IF–Rögle BK [2016–10–18]
Nån mer som tycker att Pudas drar upp tempot i PP och hotar mer än Gunde ?

Det här gillar jag att se. Brynäs näst bäst i SHL på tekningar hittills. Samtliga fyra centrar över 50%. PaW har höjt sig REJÄLT där. Granström vet vi kommer ligga högt och säkerligen lyfta ett par procent till.

Pathrik Westerholm 62,86%
Jonathan Granström 59,80%
Jesper Jensen 54,29%
Jacob Blomqvist 52,17%

Hoppas detta håller i sig, viktigt!

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
Jesper Jensen har varit inne på fem mål framåt och NOLL bakåt!! Här har vi en center som verkligen tar ansvar. Han är överallt tycker jag. Verkligen delaktig i spelet i båda zonerna. Vår bästa center!

Sv: Skellefteå - Brynäs 8/10
{7877}:

Grattis! Kul att ni bröt den långa förlusttrenden mot SAIK. Speciellt roligt att Granström och Rautio fick bli matchvinnare med tanke på den skit dom fick innan matchen i SAIK boken.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Wesley: tredjekedjan levererade som en förstakedjan idag. Sammanlagt NIO poäng från dem. Helt fantastiskt.
Idag levererade alla kedjor.

Johnson 2p i förstakedjan
Clark 2p och Paille 1p i Andrakedjan
Tredjekedjan 9p
Blomman och mannberg varsitt poäng i fjärde.

PP kommer att vara sylvasst den här säsongen. Tänk Clark och Zaborsky på direktskott och Gunde som dansar på blå. Jensen styr spelet och Johnson framför kassen!

Paille kommer göra många mål i boxen, jävlar vad vass han är på att kontra.

Sv: BRYNÄS-FRÖLUNDA 23/9 2016. Premiär,mot mästarna,back-to-back
Vad har Mannberg käkat i sommar?

Sitter på tåget ifrån Linköping nu. Tagga Brynäs!!!!!

Sv: Tippa SHL tabellen säsong 16/17
majk: " Blocka skott är givetvis inte dåligt och tacklingar kan givetvis vara bra. Men tex en back som tacklas mycket betyder i första hand att han inte har speciellt mycket puck och inte att han är bra defensivt.
Det är givetvis bra att blocka skott som back men det är givetvis ännu bättre som back att det där skottet inte kommer överhuvudtaget."

Nu är det ju lite mer avancerat än att bara dra slutsatsen att bara för att man tacklar mycket så har man lite puckinnehav. En möjlighet är att spelaren ifråga tacklar för att vinna puck och i 80% av fallen kommer ut med pucken ur situationen. En annan spelare kanske väljer att peta med klubban och vinna puck i 20% av fallen med resultat att den senare har betydligt mindre puckinnehav.

När det gäller blockade skott ska man komma ihåg att det är ett lagspel. Man är beroende av att sina medspelare presterar. Säg att vi har en Back som startar 8/10 byten i försvarszon och där centrarna har en dålig dag och förlorar 80% av tekningarna. Backen blockar 10 skott under matchen och har 7 tacklingar. De blockade skotten är en direkt orsak av förlorade tek och värdelösa forwards och alla 7 tacklingar leder till att backen vinner tillbaka pucken. Har du inte sett matchen drar du då slutsatsen att den här backen har tacklat en massa i onödan och blockat skott för att han inte kan behandla en puck?
Statistik är ett grymt hjälpmedel inget snack om saken, men ska man bilda sig en så bra bild som möjligt av en spelare utifrån statistik så behöver man göra en enormt komplex sammanställning. Vilket gör att du som komplement till statistik behöver använda ditt egna"hockeyöga" och erfarenhet för att ta beslut. Statistik ljuger inte men den kan vara otillräcklig.

ellis:
Vad mer tycker du borde vara gratis i samhället?
Chips? Bensin? Utlandsresor?

Clark verkar glänsa på träning i alla fall. Från bloggen idag:
Så ska det se ut. Nick och Clark anfaller och den senare skickar upp backparet på läktaren innan han totalt fintar bort målvakten och retsamt lägger in pucken. Spridda jubel från övriga och Nick ler brett.

I slutet av tredje perioden – när Luleå jagade kvittering – fick Anton Hedman ett matchstraff för game misconduct.
– Jag går för en tackling anfallszon och det känns som att han tappar luften. Det finns inte så mycket att säga om det, men jag tycker inte att det är ett matchstraff, säger han.
Har du tittat på händelsen i efterhand?
– Nä, såg den på jumbotronen
Och då kände du att det var ett felaktigt beslut?
– Jag, jag tycker det.
Nu härnäst vänder gruppspelet vilket betyder att Luleå möter Saipa borta och nu är Luleå i stort behov av en seger om inte CHL–äventyret ska ta slut redan i gruppspelet.

Man märker ju själv hur totalt jävla efterbliven snubben är. Hedman ska bort ifrån hockeyrinkarna punkt slut. Agera någon för helvete.

Känns ändå roligt att vi för en gångs skull bråkar om vilka backar som är "bäst" istället för vem som är sämst så att säga.

Skrubben: Sebastian Lauritzen till Timrå, hoppas verkligen att han får vara hel 👍🏼

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Brynäsgubbe:
Ny del i GDs försäsongsserie

Får passa på och ge lite positiv kritik till GD. Mycket intressant och bra, fortsätt så!

Det känns som många inte fattar vad Paile är för spelare. Många underskattar honom grovt. Synd.

modomille: Det är så det funkar. När Modo värvar så slår förbannelsen till och han blir klappkass.

Lunkan:
Ja BP är iaf inte jag det minsta orolig för.
Checka dessa BP spelare:
Simon Bertilsson
Marc Zanetti
Lukas Kilström
Jörgen Sundqvist
Daniel Paille
Jonathan Granström
Jesper Jensen
Sebastian Enterfeldt
Jacob Blomqvist
Gustav Thorell
Daniel Mannberg
Linus Ölund

Räcker det? 😉😁

Chris11:
Håller helt med i Kaptensvalen.

Det jag nu vet är att Bz söker en högerskytt, forward/center, spelskicklig, playmaker och bra i båda zonerna. Även han SPETS.

Kan bli ett ruggigt intressant lag. För ni som tvivlar på Thorell och Jensen tex. Dom kommer överaska alá Zanetti/Pudas.

BZ OCH STARK GÖR ETT HÄSTJOBB!

Zzz:
Jag tycker verkligen att Brynäs är tvär sköna när dom hintar såhär.

ellis: Hahaha. Vilken planet lever du på egentligen? Gunderson blev bara bättre och bättre under tiden i Brynäs. Sista säsongen gjorde han 41 (!) poäng. Det är fler poäng än vad Anton Rödin gjorde säsongen 14/15 när han var skadefri. Så ja, Gunderson var fenomenal.

Faktiskt riktigt komiskt hur du alltid kommer med en negativ vinkel på ALLA nyheter kring Brynäs.

Som jag ser det finns det en stor ekonomisk vinst med Gunderson istället för Salmela. Gunderson är en riktig ikon och legend i Brynäs och om han skriver på ett längre kontrakt tror jag det drar med sig mycket positiva sidoeffekter.

Mer publik, mer sponsorer, etc. Gunderson är definitivt ett namn som drar folk i Brynäs.

Ove Myling: "Säger bara att jag föredragit mindre pengar på bredd och mer på spets."

Det var precis det Bengtzén gjorde förra säsongen. Och hur gick det? Inte så bra va?

Om jag inte minns fel var du bland dom mest högljudda angående "hur Bengtzén kunde vara så klantig och bygga ett så felbalanserat lag, som är så beroende av ett fåtal spelare". Det är ju exakt detta han åtärdar med att bygga en så bred trupp! Till backsidan ska man värva en sista spetsspelare innan den är klar. Då kan 2-3 backar gå sönder utan att laget behöver påverkas så värst mycket.

Silly: Haha så kul med bittra Modofans.
Lägg er sista kraft för att slå Västervik och Hästen och gängen istället ni=)

Huge: Jo men samtidigt blir det ett påstående så som du uttrycker dig vilket leder till att man läser det som att du vet att de värvat något.

Brynäsgubbe:Frölunda-supportrar skriver du kommer va saknad Elias och skriver Brynäs får en kanonspelare och en härlig kille.

Så här skrev Elias Fälth igår på Twitter.
Tack för alla härliga lyckönskningar från er Frölundaiter, värmer hjärtat. Och tack till alla er Brynäsare för varma välkomnandet.

Han läste då vad jag skrev till han samma dag han vart klar, för då skrev han tackar så hjärtligt!
Så visa lite klass nu Brynäsare och spy inte bara ur er!
För finns såna här med.

Skrubben:
Kan du inte byta profilbild, snälla?
Blir illamående när jag blir påmind om att vi slängt iväg kanske 3 miljoner kronor på den mannen...

En fråga till alla som sågar värvningen av Jensen:
Har ni sett karln spela en ENDASTE sekund?

Min gissning är att 99,9% av alla som sågar värvningen inte har sett honom spela, utan enbart bedömer honom efter poängskörden förra säsongen. Att han säsongen innan dess kanske var Allsvenskans bästa spelare bryr ni er inte ett skit om? Han var alltså den spelare som var klart bäst i det Rögle som avancerade till SHL för ett år sedan.

När Bengtzén säger att skadorna är läkta, så kommer dom uttalandena givetvis från en läkare med god insyn i det hela. Men ni som automatiskt drar slutsatsen att han kommer sitta skadad på läktaren hela säsongen, har givetvis varit med honom på alla sjukhusbesöken under året och gjort egna bedömningar utifrån hans röntgenplåtar?

Han var otroligt bra i allsvenskan, och då menar jag verkligen otroligt bra på den nivån. Hade han inte haft en oturssäsong (med betoning på otur, för han har inte varit skadebenägen tidigare) så är jag helt övertygad om att han redan hade slagit igenom i SHL. Av uppenbara anledningar kom inte det genombrottet denna säsong, men med det spel han visade upp i Allsvenskan har jag inga tvivel om att han har goda möjligheter att göra det kommande säsong.

Till er gnällspikar som fortfarande tror att han blir en flopp:
Kan ni åtminstone inte ge honom chansen att snöra på sig grillorna först?

Tack för allt Ollas!
Nu tyder allt på att Ollas lämnar Brynäs. Tack för allt Ollas!

Jag citerar: Hej, vi gillar Anssi starkt och jobbar hårt på hans namnteckning!
Helt säker på om det blir Sverige så blir det hos oss!
Stora hotet är KHL.

Vi kör så det ryker....

Stefan

Sv: Brynäs ekonomi
Johan Norrström: "Dessutom verkar ju Arbetarbladets granskning ha kostat klubben 4 miljoner"

Ja, det är faktiskt ingen överdrift att påstå det. Var i stort sett klart med Region Gävleborg innan Arbetarbladet började sin smutskastningskampanj mot Brynäs. Det som irriterar mig mest är nästan att vi alla finansierar Arbetarbladet och möjliggör deras existens genom deras presstöd. Så jävla värdelöst.

Sv: Granström funderar om framtiden....
Hej Alla Brynäsfans.
Mitt första inlägg på sidan.
Nu är det officiellt att Granström lämnar Luleå
www.luleahockey.se/artikel/80663/

Silfverberg stänkte precis in sitt andra för kvällen och 20e mål försäsongen!

kennys: Vill minnas att en hel del tyckte att Modo hade värvat bättre spets än oss och då inte bara modoiter.

Grattis Honken du är så jävla värd all cred!!!