1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769116 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Sundqvist är våran nye kapten :-)

Slajsarn: Idrotten är en del av samhället. Men antag att jag intar ditt perspektiv och betraktar idrotten som en fristående del av samhället, eller en isolerad del av samhället, med sina egna spelregler, värderingar och så vidare. Inte ens då är din argumentation rimlig.

Du menar att två års avstängning inte är tillräckligt eftersom Rahm är en fuskare. Du efterlyser en mer kännbar bestraffning.

Vad är egentligen en fuskare i idrottsvärlden? Är det bara en person som dopar sig?

Viktor Fasth spelade minst en säsong i för stora skydd. Klart fusk. Man skulle kunna argumentera för att det hjälpte honom mer än vad anabola steroider hade gjort. Bestraffningen uteblev helt och hållet.

Det finns spelare som gör medvetna överfall på motståndare. Ibland blir konsekvenserna allvarliga i form av allvarliga skador. Det är också ett sorts fusk och till skillnad från doping förstör "förbrytaren" någon annans kropp istället för sin egen.

Bertuzzi blev inte avstängd i två år när han gjorde en motståndare till invalid. I jämförelse med annat fusk, regelvidrigheter och så vidare ser jag inte varför två år skulle vara ett lindrigt straff för någon som dopar sig.

Två år är snarare ett mycket kännbart straff för en elitidrottsman. Karriärerna är korta och varje år är viktigt för spelaren.

Sv: Silly season 2012/2013
arnio: Du ser väl rubrikerna i April:
Brynäs gav hela hockeysverige en Dansk-skalle
Oscar Dansk briljerade genom hela slutspelet när Brynäs spelade hem sitt 14:e SM-Guld!

Redigerad kommentar

Fan jag satte 34 spänn på bomben igår och vann 10 000:- och det var andra gången jag spelade just bomben trevligt d:-)

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
Wayne Gresky: Ännu ett bittert Modofan.. Du såg förstås inte Färjestad förstärka flera situationer idag?.. Om du tror man kan fuska sig till en SM-final så är du mer än lovligt korkad. Iofs inte helt förvånad

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.

atilla och Gurra88:

Detta står klart och tydligt i regelboken för HS: "Klagomål eller åsikter om raderade inlägg raderas omgående. Kontakta moderatorerna istället."

Vill ni lämna synpunkter så får ni alltså kontakta mig privat.

Egentligen ska jag radera båda era senaste inlägg, allt enligt regelboken. De får stå kvar den här gången men nu vet ni vad som gäller om ni vill framföra något om moderatorarbetet.

Men jag kan säga att jag alltid försöker hålla samma nivå på min bedömning, jag utgår från regelboken helt enkelt. Sedan kan det vara så att vissa olämpliga inlägg blir kvar en längre tid då jag inte är inloggad precis hela tiden, vissa inlägg tas bort i efterhand då jag ser dem. 

Det är inte helt enkelt att vara den som ska hålla ordning i den här boken, vad jag än gör så är det någon som är missnöjd eller känner sig orättvist behandlad. Det kommer alltid vara så och det får jag leva med. Det jag kan säga är att om man sköter sig och håller sig sansad i forumet så kommer man inte få sina inlägg raderade, jag raderar inte regelrätta inlägg. Ingen rök utan eld. 

Sedan är inte jag någon paragrafryttare, jag förstår att folk blir besvikna och förbannade ibland. Jag blir det själv. Men som det har sett ut här ikväll så måste jag vara stenhård, annars spårar det ur fullständigt.

Men som sagt, kontakta mig privat om ni har något mer att framföra eller vill diskutera detta vidare.

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.
Vem fan bryr sig om Czarnecki?! Brynäs spelar SM-slutspel!

Sv: Timrå IK-Brynäs IF 6/3 2012

Grattis till våran Gunde som vinner backarnas poängliga tack vare sina två ass ikväll!

Vilket succéförvärv!

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 4/2-12

Nu lägger vi ner diskussionen om vem som har skrivit vad och vem som har gjort rätt eller fel, jag kommer radera alla inlägg som spinner vidare på det här. Det är Brynäs/hockey som gäller här!

Ni har hållt på hur länge som helst, allvarligt talat. LÄGG NER!

Världsklass, Brynäs!

Det är på tiden att Brynäs hyllas för det föreningen gör bra, istället för att ständigt snöa in på det som inte funkar. Rubriken är snodd från GD:s bloggare som uppmärksammar den stolta invigningen av 100-årsjubileet. Det var fanimej gåshud. Tords hyllning! Bilderna från den senaste stormaktstiden! Fullsatta läktare! Stort att läsa att t.o.m. en nykomling som Lavander blev tagen.

Ska Brynäs bli en förening att räkna med på allvar igen, måste alla brynäsare, inte bara dom anställda i organisationen, bidra. Mitt nyårslöfte blir att jag ska fördubbla mitt stöd till Brynäs, ekonomiskt och med närvaro, under 2012.

Dags att dra på smokingen. Gott nytt år alla riktiga brynäsare!

Sv: Brynäs IF-HV 71 tisdagen den 29/11-11
Huge: Alla ser det utom du.. Hur är det möjligt? Brynäs spelar sin roligaste hockey på 10år. Och du ska ge cred till en tränare som tränar färjestad, med dessutom tveksamt resultat.. Lovar, att det inte funnits samma spelglädje om cz varit kvar.. Och det defensiva tänktet hade inte gjort oss till serieledare.. Hylla Tommy och skit i polacken .. Eller dra härifrån

Redigerad kommentar

Går det att få personer avstängda från HS
Jag som är Brynäsare tycker det är kul ch se vad andra tycker och tänker om sitt lag men det finns vissa säger inga namn.När deras komentarer gör att man inte kan läsa vad andra personer skirver så börjar det kännas meningslöst att gå in här... Jag tycker att de personer som håller på och spammar massa skit borde kunna bli avstängda eller skaffa sig lite hyfs för det är bara jobbigt just nu och se hur de här personerna håller på!

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Självklart Huge, självklart, du vet ALLTID bäst!!!

Sv: Kloka ord...

mattiaskarlgren: Jag håller med dig, forwardssidan ser oförskämt bra ut! Jag tycker att Brynäs har värvat PERFEKTA spelartyper. När jag läser Brynäs laguppställning så vill jag se två producerande och riktigt vassa kedjor, en lite defensivare kedja (även om det såklart ska finnas offensiva egenskaper också) samt en riktig brunkarkedja, en finne i röven-kedja.

Kolla in det här..

Silfverberg-Järnkrok-Lavander (Oj, kan mycket väl bli elitseriens vassaste kedja. Jag tror att vi Brynäsare har lite svårt att greppa hur jävla bra det här ser ut. Motståndarlagen och deras fans kommer drömma mardrömmar om dessa herrar i vinter.)

Widing-Nordquist-Lauritzen (En riktigt bra andrakedja som ska kunna producera en hel del poäng. Det pratas ganska lite om Nordan, han gjorde trots allt 31 poäng förra säsongen vilket är bra.)

Larsson-Granström-Dackell (Ja, här har vi massor med defensivt kunnande samtidigt som det är duktiga offensiva spelare. En kejda som känns väl balanserad och trygg. En kedja att skicka in i viktiga situationer. En klippa att luta sig emot helt enkelt. Ansvar är det första jag tänker på när jag ser kedjan.)

Sandin-Johansson-Ollas (Här är det bara tuta och köra som gäller, förstår ni när dom här trampar igång. Hjärta, fart och fysik! Motståndarna kommer vara helt slutkörda efter ett byte mot dessa. Sandin har bra fart, forecheckar bra och sätter in en tackling när han får chansen. Johansson är en skirdskoåkare utöver det vanliga, kommer gå undan. Ollas är en krigare som aldrig viker sig. Perfekt fjärdeline!)

Vilka fick inte plats då, jo.. Hansen, Wännström och Rohdin. (Hansen är överflödig helt enkelt. Wännström och Rohdin får försöka slå sig in i laget när de har chansen, vid skador, sjukdomar eller andra tillfällen.)

Målvaktssidan tycker jag känns stabilare än förra säsongen, jag tror på Honken faktiskt! Han tar revansch kommande säsong.

Backsidan är ju tyvärr lite darrig, det skulle absolut behövas en stor och stabil back för att jag ska känna mig hyfsat nöjd. Vi får hoppas det kommer så småningom.

Som helhet känns det här laget vassare än förra säsongen, helt klart!

Sv: Tränarna säsongen 11/12
Gurra88: Hela grejen med att såga totalt rakt över som du gör känns väldigt idiotiskt från din sida. Det ironiska är att OM Brynäs hade ett vinnande lag och vann matcher så skulle du inte ha några som helst åsikter om hur det ser ut i föreningen.

Du är en sån som bara ser till vad A-laget gör på plan resten vet du inte ett jävla skvatt om. Jävligt tröttsamt att läsa ditt gnäll hela tiden.

Du vet INTE hur laget kommer att se ut nästa säsong och du vet inte hur resten av lagen kommer att se ut. I slutändan är det ju inte hur laget i sig som avgör hur pass det kommer att gå utan hur våra motståndares lag ser ut.

Jag är långt ifrån positivt inställd till mycket inom föreningen men jag har i alla fall inte sjunkit så lågt att börja gnälla på saker innan de ens hänt.

Du måste leva ett fruktansvärt patetisk liv och det jävliga är att du försöker dra ner alla andra med dig ner i dynghögen som du trampar i.

Det första Brynäs måste göra för att ta ett steg i rätt riktning är att göra slut med Sundlöv och låta en annan ta vid. Det har jag sagt många gånger och det står jag vid. Men att börja gnälla på kommande säsong en vecka efter att årets serie är slut för vår del känns inte bara jävligt idiotiskt. Det är även totalt onödigt.

Ta semester från hockeyn, gå ut och värm en bänk vid nån fotbollsplan i nån liten småländsk håla och bespara oss från ditt gnäll!!

Sv: Silly Season 2011/12
foppa78: Definitivt.
Att Sundlöv alltid gör ett bra jobb går inte att förneka.
Borde du också begripa, arma lilla människa....

Horace76c:
Vad är det där för jävla resonemang?? .... "hade Malmös målvakt åkt fram och ramlat så hade vi dömt bort"

Brynäsgubbe: Jag vill påminna alla om målet Bellows gjorde som blev bortdömt för att Lindbloms hockeyarsle hängde över mållinjen mot Örebro.

Antar att Lindblom behöver lära sig hålla röven i rörelse.

SÅÅÅÅÅÅJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

TUUUUULUUUUUUSSS!!

ellis: Jag trodde du loggat ut. Slutspel är inget för klena förlorarpsyken.

Tänk gnällandet härinne när det börjar ta emot. Munkas i gula ledartröjan, forsberg, ellis och lindström hack i häl…

Ändå fascinerande att de Han blir avstängd i två slutspelsmatcher för en slashing som inte är i närheten av lika ful som O’Neills slashing på Rödin.

Forsberg 1978:

Synd att de har flyttat finalen från Studenternas

Jag bodde i Uppsala mellan 2007-2017

Helt fantastiskt att få bo där under dessa år och enligt mig den bästa arenan att spela finalen på

Sirius var rätt nära i år

Polaren var kock på olearys under ett tag

2010 när Hammarby mötte Bollnäs hade Bollnäs supporters bokat restaurangen 1000 på matchdagen för en klassisk bandyfrukost

För er som inte vet vad en bandyfrukost är så är det Pyttipanna och en kall öl, jag kom dit vid 1200 och har aldrig hört sådan stämning innan match som när Bollnäs fan s sjöng upp innan match

en tråkig sport enligt mig men fansen är så sjukt jävla hängivna

Grattis Edsbyn till Sm Guldet 2026

Jag bevittnade precis den sämsta domarinsatsen i svensk hockeys historia. Vilka satans kronvrak.

2 år till med Bertilsson, mig gillar. Finns väl ingen som kan vara emot det?

Skalman13: jag vet att jag svär i kyrkan nu, men vi såg bättre ut när Bäckis var skadad, mer spelglädje och mer harmoniska ut, tycker han blir ett sänke, trög syns knappt på isen, tråkigt är det

Pettersson i andrakedjan och Kempný som sjundeback. Gällstedt måste nästan ha varit inne här och tagit del av alla soffcoachers idéer.

Tycker synd om Källgren som gjorde allt och lite till, men skönt att han behåller formen trots att laget svackat rejält senaste matcherna.

Bästa är att glömma denna och fokusera på torsdagens match, skönt att spela bort det sista av höstens form innan slutspelet.

Silfver: Verkar som att vi tillhör helt olika läger.
Jag stöder och försvarar mitt lag och dess spelare även i dåliga tider - speciellt då faktiskt.
Konstruktiv kritik med RESPEkT är självklart alltid OK.
Skulle aldrig skriva ett inlägg där jag hånar/skrattar åt Brynäs när dom klantar in ett baklängesmål.
Skulle aldrig hänge mig åt flockbeteendet där man mobbar en Brynässpelare även om denne är skitdålig.
(hur f-n ”tänker” man då)
Fokuserar på 80/20 i att berömma vs ge kritik. Vem f-n bryr sig om kritik om det är 80% av det man gör ifrån sig.
Agree to disagree med dig.

Lindstein nära NHL- dubut enl GD 👍 Enormt kul!
Han är bara 21 år. Känns som han måste vara äldre med tanke på tiden i Brynäs. Vilken känsla det måste vara för honom. Och för hans familj - snacka om att man skulle vara stolt.

hanelugn_112: du har själv typ 100 uppställningar som är sämre

Alla som vill kolla så spelar Brynäs mot nästan AIK, aka Sixfingers i kvart just nu. De leder 2-0 i matcher, vinner dom idag så är det semi för tjejerna.

FORZA

IronKrook: Jo detta är ett forum för åsikter osv o så ska det va men vissa i detta forum hittar ju sina hackkycklingar o de kastar all skit på dem.
Vi har källgren...clara djoos bellows..o även staben och SC . Jag tycker det är bedrövligt hur vuxna människor kan både håna o kasta skit på något de säger säg älska..
Dessa borde ju nu då tycker jag göra en självransakan och lita på processen ( som de hånar) och sim vuxna människor gör när man har fel...Säga Sorry! Jag tänkte fel...
Men det är ju vuxna och mogna människor som gör så....

Erat: Mäktigt!
Hoppas Brynäs får in lite slantar per försäljning också, ifall det var som när man var yngre kanske man kan få något med en autograf på också.

Något helt annat, jävlar vad man gillar Bellows. Bra på att göra mål, driva puck och igår så kröp han långt under skinnet på både motståndarspelare och supportrar. Riktigt mumma att han spelar i Brynäströja nästa säsong också!

Degenerate: Blev lika tydlig förlust för dig härinne som för Timrå på isen.

Du sprattlade till lite men vi var aldrig oroliga.

Vilken lugn och stabil Källgren vi fått. Skönt.

IronKrook:

Hur i helvete kan Enroth döma vår match igen? Fan parodi de här

OveForShow: Jag tycker det är Adam Johansson som är fjanten i intervjun. Media gnäller på fokuset på domarna men Johansson väljer att fokusera på det enda felaktiga domslutet i perioden typ.

Svensson_62: Håller med gällande spelskicklig toppback. I och med att det är 100% säkert att Alcén kommer förlänga med Berra så är det Kempný och Witkowski som får lämna om vi ska ha en möjlighet att uppgradera backsidan.

Drömmen vore ju 2 av A. Boqvist, Söderström och Carlsson. Men jag nöjer mig med en 🙂

BIF Kungen: Kempny sägs vara klar för Kladno till nästa säsong.

Har egentligen ingenting emot Kempny men att ersätta honom med en toppback skulle göra laget klart bättre.

ELFBIF: glömde nämna Norlinder bland mina toppar tidigare ikväll.

Gör kanske säsongens bästa match.

Backspelet generellt sett var mycket bra i dagens match.

Alltså snart måste ju Luleå granskas kring fusk med hjälmarna, de tappar ju dem hela jävla tiden

She-nimin, en lätt liten träff på armen, fick sedan gå in i omklädningsrummet för att gråta och snyta sig. Tillbaka igen 3 minuter senare....

Nu väntar vi bara på att Munkas kommer in med en liten hyllning.

Hahahahha den utvisningen är ENBART för att snygga till statistiken

IronKrook: Dommarna måste vara frustrerade nu. Tre utvisningar utan önskat resultat...

Källgren är förjävla stabil!

Astral : Hatar att ens kommentera troll. Men så här skrev GD efter dagens träning:
” både Nicklas Bäckström och Axel Andersson var tillbaka i träning med laget på fredagen i vita tröjor. Utgångstipset är dock att ingen av dem spelar.”

Brynäs har nu tagit poäng i 9 raka matcher.

Nu efter kvällens omgång är det teoretiskt omöjligt att hamna på kvalplats.

En till bra nyhet är att Bäckis var med på träningen idag i vit tröja, nu var det inte så många på isen och dom körde bara skills men det är positivt iallafall.

Källa: