1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 769111 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

Att Modo kommer undan med solklar puckout,tackling i ryggen och tripping är inget som Anders Forsbergs och hans Modo-fans reflekterar över.

När man osmidigt och helt öppet kontinueligt åker på målvakten och delar ut knätacklingar.. Ja,då ger man inte heller domaren mycket annat till alternativ än att blåsa.

Sv: Brynäs IF - Linköpings HC 27/9-14
rafalski:

Viktigt! Glädjer mig nästan mest med Lööke. Där kan Brynäs ha något riktigt stort på gång.

Sv: Ryan Gundersons egna tråd. SKRIV BARA INLÄGG OM HONOM HÄR!
Brynäsgubbe: Tvivlar inte på att vi kommer att få en "hemvändare" i Gunde.

Sv: Försäsongsmatcher

Brynäsgubbe:

ca 5200 pers på Rinken...

Sv: A proposito de nada

J F K: Nä, det är ett klart C-lag vi har i VM, men de har ändå kommit till semi. Ganska imponerande faktiskt....

Men till nästa VM kan vi väl skicka ett D eller E-lag istället. Då kanske även någon Modoit får plats.

Sv: SILLY 14/15

Johan Larssons Rochester Americans blev precis utslaget ur Calder Cup. Larssons kontrakt går ut o han har haft svårt att ta plats i ett av NHL:s absolut sämsta lag. Vore en höjdare om Sundlöv kunde avsluta med att plocka hem honom. Förmodligen bara en önskedröm men...

Sv: SILLY 14/15
Huge:Konstigt att dessa murvlar alltid har citerat saker och ting korrekt när saker och ting passar dig.

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Vill passa på att tacka alla för en.....intressent säsong här inne!

verkligen alla. Kul med lite perspektiv! Utan huge, och Rodrigues och zappaholic mfl.så stannar forumet. tänk vad tråkigt forum om alla tyckte lika ;)

Nu är det silly. hoppas nu vi får ihop ett fint gäng!

Sv: SLUTSPEL 2014

brynäs08:

Du verkar vara en väldigt sympatisk och trevlig kille, vet mamma om att du skaffat internet?

Kan tillägga att jag har mer en hatkärlek till Brynäs som leksing än hat som du har till Leksand.

Väx upp.

Redigerad kommentar

Sv: KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK

Peja: Tänk vad enkelt livet vore om Statistiska centralbyrån kunde bekräfta alla sanningar. Den här gången får du förlita dej på sunt förnuft och min expertis ;-)

Det Gävle aldrig har fattat är vilket genomslag Brynäs hade i Sverige under storhetstiden. Hur tusentals svenskar bytte favoritlag för att följa ett nytt, stilbildande och överlägset hockeylag från Gävle. Vars storhetsperiod bara kan jämföras med en annan i Sverige under 100 år med hockey i Sverige. Och som aldrig kommer att upprepas, som lag som Färjestad, Skellefteå, HV, Frölunda m.fl. bara kan drömma om.

Min farsa blev brynäsare då, hans båda söner blev brynäsare, deras fyra söner blev brynäsare. Vi har ingen som helst anknytning till Gävle. Och att vi är många med samma bakgrund märker man när man går på bortamatcher, på jobbet, på krogen, var man än träffar hockeyintresserade. Är det inte en leksing, är det alltid en brynäsare man träffar.

Du nämner Färjestad och Luleå. Av vilken anledning skulle en frisk människa utanför deras kommuner välja nåt av dessa båda lag?

Leksand? Ja, det finns en j-vla massa människor som ”gillar” Leksand. Men av samma anledning som människor har sympatier för tiggare, nån som skitit på sej eller fått en spik i foten. Man tycker synd om dom. Du kan ge dej fan på att dom gillar Hammarby i fotboll också.

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 4/2-14
Nokelainen tillbaka imorgon, men en spelare utgår istället som vanligt (Brodin). Men ärlig talat kan jag klara mig utan hans utvisningar. Förhoppningsvis kan Nokelainen omvandla spelsuget till några mål! 

Sv: Växjö Lakers-Brynäs IF 28/1-14

Jag var på matchen mot Örebro i lördags och passade även på att åka in till Växjö igår.

Efter matchen igår kan man nog konstatera att vi inte har en enda back som är rktigt bra i egen zon. Inte EN endaste.

Jakobsson har jag berömt en del innan,men nu är det nog dags att antingen tvinga honom att spela efter sin kapacitet eller bänka honom. Han har varit en katastrof ett tag.

Djoos såg bättre ut efter JVM och gör det fortfarande i det offensiva, hans spel igår i egen zon var dock skamligt svagt.

En annan sak som slog mig: Vad fan har hänt med Thuresson ? Ok att man kan tappa formen och gå ner sig,men han ser ut som att han glömt hur man spelar hockey. Tror inte han har haft en bra puckmottagning/kontroll på flera matcher.

Listan kan göras lång...men det var detta som kändes tydligast.

Och en sak till, Brodin...skitbra,rivig,gör mer mål än jag trodde, men för guds skull..kan någon ta ett taktiskt snack om smarthet på isen med killen?

Sv: Två nya skador,Boork sparka nån jävel,Thures?
Davey_22: Jag minns en tid för inte alltför längesedan då det gnälldes en hel del på Rahm härinne. Då var det också mycket prat om läktarcoacher hit och dit, TJ och sportchefen vet minsann bäst. När han sedan fick sparken blev det plötsligt väldigt tyst... Jag tror vi får ett liknande scenario med Löf. Isf skulle alla forumskribenter helt plötsligt vara på samma sida. AntiLöf-anhängarna slipper Löf och de som inte har några egna åsikter utan bara hänvisar till tränare/sportchef kan inte heller ha några invändningar. Härligt för julefriden!

Sv: Lagbygget 2013/2014
tjugo8: Jag tycker bara att det är så intressant att alla pekar på sportchefens alla brister samtidigt som det går skamligt lite gävlebor och ser ett fantastiskt bra hemmalag. Kunde vara läge att se över hur man kan bidra själv istället för att peka på vad andra borde göra.

Sv: Brynäs IF - HV71 3/12-13
Lindgren är flera dimensioner bättre än Molin, tyckte det redan förra säsongen. Ändå har man både då och nu bänkat Lindgren till förmån för Molin... helt ofattbart. Lindgren skapade fler målchanser idag än vad Molin någonsin gjorde.

Sv: Elias Lindholm - Egna tråden

Rodrigo: "Finns många exempel på spelare som har dragit över tidigt och gjort det riktigt bra."

Så är det, den nordamerikanska hockeyn passar vissa bättre och är en bättre utvecklingsväg. Men stora talanger som: Magnus Pääjärvi, Adam Larsson, Victor Hedman, Jacob Josefsson ,Anton Lander, Adam Almqvist, Mattias Tedeby, André Petersson, Mika Zibanejad mfl. hade garanterat varit bättre hockeyspelare idag om dom stannat två år extra i elitserien. Förr stannade spelarna tills dom var redo att åka över och bli riktigt bra direkt. När spelare som tex. Bäckis stack över var AHL aldrig ett alternativ. Elias jämförs med dom bästa så varför ska han spela AHL? Jo för att han inte är redo för NHL. Låt honom stanna i Sverige och spela VM och gå klart skolan och mogna som spelare och människa.

Huge:Det där resonemanget håller inte. Jag tror knappast Brynäs värvade Rahm och räknade med en inskolningsperiod på snart två säsonger. Isf skulle man ju lika gärna kunna ställa en 15-åring i målet och försvara hans bleka insatser i SHL med att han fortfarande är ung. Sen att ledningen/värvningsansvariga har svårt att svälja stoltheten och erkänna sitt misstag är en annan sak. Sjukdom, skador, ålder m.m. spelar ingen roll. Skall man spela i högsta ligan skall man kunna prestera därefter, omgående. Rahm har spelat 5 matcher och släppt in 17 mål, nästan lika många som Honken släppt in på 9 matcher. Jag tycker inte det är godkänt. 

munkas:Det är bara en sak som TJ saknar för att vara en bra tränare.

Silfverberg.

;-)

Var på J-18 match igår. Konstigt att Bif inte kunde ställa upp med fyra fulla femmor. O.Lindblom visade upp pondus på isen ( 1+1 ). F.Sandström säker i målet på det lilla han hade att göra. Lööke hade fart under rören. Men jag är ju bara en läktarcoach så jag har naturligtvis fel och lärde mig ingenting.

Sv: Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?

EskilstunaLasse: Att Sundlöv värvat en massa dåliga spelare är det nog ingen som säger något om. Men dom senaste 5-6 åren har det varit betydligt högre träffsäkerhet. Jag tror inte att man under dessa år kan säga att han gör fler missar än någon annan sportchef. Ska man du sparka honom för dom resultat han inte levererade före denna tid?

Jag tror inte Sundlöv är oumbärlig, men du hävdar att kvalserien skulle vara en faktor idag för att byta ut Sundlöv. Det är ju fem säsonger sedan vi spelade där. Sen blandar du ihop Sundlövs roll med HGK och Engwall. Sundlöv har absolut inget ansvar för publiksiffrorna och heller inte för överdragande av budgeten som han garanterat fått ett godkännande om från högre ort. Istället borde du se det som att det kanske finns en anledning till att Sundlöv överlevt två generationer ledare.

I ett senare inlägg skriver du att det varit ett steg fram två steg tillbaka med Sundlöv som sportchef och det är ju direkt löjeväckande. Idag har vi en sportorgantisation som ligger i klass med vad man kan förvänta sig. Tycker du vi hade det innan Sundlöv?

Du har naturligtvis rätt till din åsikt men det känns som om du är lite väl onyanserad för att det skulle kunna bli intressant att faktiskt diskutera detta med dig. Jag är som sagt inget fan av Sundlöv och man får gärna byta ut honom mot en mer lämpad kandidat, men det är omöjligt att diskutera det med en person som målar allt i svart.

Sv: SILLY SEASON 13/14

mattias - 74: Är det inte lämpligare att diskutera Leksand i Leksandsboken MED Leksingar.

Jag tror att oddset för medhåll skulle öka en smula ;-)

mattias - 74: står bakom mattias - 74, börjar bli lite uttjatigt om all ekonomi snacket. Det är väl inte leksingarnas fel? Dags att gå vidare, gubbar! 

Kilström officiellt klar!

Redigerad kommentar

mattias - 74:

Bra tänkt av Salo. Leksand behöver spelare som presterar bra i nästa Kvalserie. ; )

mattias - 74:

Bittra?! Vilken sten har du bott under den här säsong? :) Att Brynäs skulle åka ut mot SAIK i kvartsfinal var ju kassaskåpssäkert. Det är inte det som är huvudanledningen till de upprörda känslorna. Det är situationen innan målet och det faktum att domarna så lätt påverkas av det pöbeln på läktaren skriker. Dessutom är jag personligen trött på Melker Karlsson som helt verkar ha tappat balanssinnet till årets slutspel. Jösses vad pojken ramlar lätt. Får ju Järnkrok att framstå som orubblig. Förra årets påhopp från SAIK om filmande Brynäsare får ett löjets skimmer över sig.

Sv: 2:A KVART, BRYNÄS-saik 14 mars

Fy fan vilken usel match, tur att man fick köpa biljetterna för halva priset. Efter första perioden sitter man och surar och knappt svarar på tilltal, då dyker Widing upp på jumbotronen och står och flamsar och skrattar med Rönnqvist i en Cmore intervju. Står man och garvar i paus när man varit sämst på plan och ligger under kan man fan gå och duscha.

AD: Exakt. Skulle även vilja tillägga att det redan finns regler här på hockeysnack och jag & AD kommer naturligtvis inte att ändra på de, men däremot se till att de följs mer än tidigare. Se länken för regler.

Och så vill jag säga att vi kommer att börja moderera från och med de inlägg som skrivs nu. Vi kommer alltså inte att rota i folks inläggshistorik och göra någonting utifrån det. Så alla kan börja om på ny kula och förhoppningsvis får vi ett trevligare debattklimat.

Redigerad kommentar

Ledare-moderator sökes

I dagsläget finns ingen ledare eller moderator i Brynäs IFs gästbok. Av den anledningen vill vi ha in intresseanmälningar på personer, med Brynäs som favoritlag, som vill hjälpa till att hålla koll på gästboken och se till att forumet håller en nivå som är okej med Hockeysnacks gemensamma regelverk.
Om ingen kan ta på sig detta arbete kan Brynäs gästbok på Hockeysnack stängas ner tillsvidare vilket vore mycket tråkigt.

Intresseanmälningar skickas i ett brev eller bubbla till mig och jag ber er att inte svara eller bemöta detta inlägg i gästboken utan föra diskussionen via brev eller bubbla.

Tack på förhand.

Huge:

Du bidrar och har lika stor del i alla barnsligheter. Vilket jag tror att du är fullt medveten om. Så snälla.

Huge: När det varit lugnt och skönt ett tag och snackats hockey, då skall det direkt porvoceras...

Horace76c: Jo det är väl bäst. Det är nog synd om honom i verkliga livet och skriver han av sin ångest här och ger sig på andra för att känna lite glädje. Jag följer ditt råd och hoppas alla andra gör detsamma. Då har ju ingen att skriva med :-)

Gurra88: Ja hur kan det vara det? Ställ den frågan till Carl Lejonkräk istället, som vid flertalet tillfällen beklagar sig över att du går över gränsen och kränker. Det är nämligen på det viset att det bara är han som kan avgöra om han känner sig kränkt. Du kan inte avgöra det.

Han känner sig kränkt av det du skriver och han ber dig sluta men du fortsätter kränka.

Förstår du?

Vad vill du kalla det du håller på med?

Sv: Skellefteå AIK-Brynäs IF den 21/2-13

Skellefteå är dumma nog att köra ut Brynäs ur slutspelet då de haft ett frikort till semin. Blir helt klart jobbigare för dem mot AIK..

Slajsarn:

Jag börjar nästan tro att det här är en GB fylld av politiker, så snart jag ger minsta antydan till att jag tycker det är smått tröttsamt med dessa ständigt återkommande inlägg som med små variationer i stort sett alltid har samma innehåll och oftast verkar handla mer om kukmätning än hockey så dyker någon upp och talar om för mig vad jag tycker och tänker, inte sällan också hur fel jag har i de åsikterna. Precis som pajkastande lokalpolitker.

Jag har inget emot om folk ifrågasätter mina åsikter, jag kan också respektera att andra inte har samma åsikt som jag och t o m erkänna att jag har fel när så är befogat. Inga problem alls där, men när någon tillskriver mig en åsikt eller lägger sina egna ord i min mun är det något som har gått jävligt snett. Det är otroligt respektlöst och kan man inte tilltala mig på bättre sätt än så behöver man inte tilltala mig alls!

Sv: Brynäsare i Nordamerika
Peja: Nu har du försökt med både sunt förnuft och därefter fakta i form av tydlig statistik, frågan är vad som krävs för att få 88an att komma till insikt....

Redigerad kommentar

Honken: Jag föstår inte heller vad som är dåligt med det här initiativet. Ser bara positivt på det. Sen om medgångsfansen fortfarande sitter och surar istället för att gå på matcherna så får de väl göra det...

Rossa: Precis som Brynäs skulle ha gjort när CZ var klar för FBK när vi skulle möta dem i slutspelet

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF den 26/1-13
Sheena Punkrocker: Det är ju helt uppenbart vad Huge tycker att det är viktigt att ha koll på i den här gb:n, det svenska språket och hur man stavar. Det är det enda han har koll på, för när det gäller hockey har den lilla råttan inte en susning :-)

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Det här var säsongens allvarligaste förlust. En liten svag uppåtkurva har kunnat skönjas de senaste två bortamatcherna. Så när chansen dyker upp på hemmaplan gör man åter en slätstruken insats på gränsen till oacceptabel. Mäktar man inte med bättre än så här? Laget verkar ha en skev självbild. Kämpasegrarna har helt uteblivit. Man går på briljans å skiter det sig, vilket det oftast gör, så skiter det sig ordentligt.

Jörgen Sundqvists kaptensroll måste ses som ett fatalt misslyckande. Man kan väl konstatera att just inställningsfrågan har felat. Problemet är att det saknas alternativ. Laget saknar själ, saknar ryggrad... En ny back kommer att behövas men kommer inte att göra underverk. Laget behöver minst ett par, kanske tre karraktärsspelare. Vi hade Granström, vi hade Sundqvist, vi hade Widing. Vad det är för våldnader som har iklätt sig dras skepnader denna säsong står skrivet i stjärnorna. Jag misstänker att det är guldstämpeln som är problemet. Man har omedvetet inbillat sig att man är bäst i Sverige och därför är en tangent i ett självspelande piano. Nu vill vi se slit, svett, blod och SJÄL!

De som inte per omgående ställer upp på detta anser jag ska få en enkelresa bort från Sätraåsen...

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 18/1-13
Vet inte om det står någonstans på gd eller liknande, men Sundlöv är iväg och ser matcher nu några dagar.

Sv: Backar
Gurra88: Ja, det är drygt när folk låtsas vara något de inte är. Här är nog det drygaste när personer låtsas vara Brynässupportrar när de i själva verket hatar allt som har med Brynäs att göra.

Gurra88: "Carl Lejonkräk: Med tanke på din reaktion så fick jag svaret. Varför inte stå för vem man år. är du 12 år?"

Aha, så du kör med ålderssnacket igen? Förbannat dålig argumentationsteknik. Är det så att när någon inte tycker som dig och du får kritik, då är alla i bästa fall tonåringar enligt dig?

Kom med något nytt nån jävla gång!!

Huge:"Du svarade på min fråga med nåt obegripligt om att Franson inofficiellt blev klar för NHL när LO upphörde.
Vad fan har det med Sundlöv och att han ev skulle vara illa omtyckt av spelarna där ute att göra?"

Det var inte mitt svar på din fråga! Mitt svar på den frågan är som tidigare ; Det är bara en tanke som har lagts sig under några säsonger. 

Toronto ägde fortfarande rättigheterna på Franson (om man har lite koll på NHL systemet) Så när LO upphörde så var det mer eller mindre klart att Franson skulle återvända. Sundlöv trodde han lekte smart så han skulle slippa höra en massa klagomål från Loob/Helber och HL.

Så just nu ligger Brynäs efter med två backar.

Sv: Brynäs IF - HV71 8/1- 2013
foppa78: Så du tror att stake är detsamma som att sitta härinne och gnälla och kasta skit dagarna i ända?
Hur gammal är du?

Du är en vuxen man med barn och familj men uppträder och uttrycker dig som en tjurig barnslig 8-åring som inte fått nåt lördagsgodis.
Finns ett par andra av din sort härinne och det är bara så oerhört trist att höra ert evinnerliga gnäll från morgon till kväll.
Vad får ni ut av ert supportande?
Var finns er glädje över att hålla på ett favoritlag i ES, nåt som inte är alla hockeyälskare förunnat?
Varför inte inse att vi inte är nåt topplag, vi KAN inte vinna ALLA matcher, Honken KAN inte hålla nollan varje gång, det GÖRS misstag på isen av ALLA spelare, ibland vinner vi och ibland förlorar vi. Ibland pga att vi varit bättre än motståndaren, ibland pga att motståndaren varit ännu bättre utan att vi själv har varit dåliga och ibland förlorar vi (hör och häpna) pga att vi själv varit dåliga.
Om du och dina skitkastande kumpaner med noll verklighetsuppfattning hade förmågan att inse dom här fullt normala sakerna som en normal supporter har fattat och som nästan är ett måste för att man ska må lite bättre, så är jag säker på att ni själva också skulle må lite bättre.
För det kan väl inte vara så roligt att gå omkring och gnälla dygnet runt, bara för att vi förlorat en match eller att nån/några spelare för dagen presterar sämre än deras normala kapacitet?

Vi ligger 7:a i en jämn tabell med 16 poäng ner till nionde plats.
Ungefär som förväntat den här säsongen, mao.
Då känns ärligt talat ditt dravel om att sparka TJ så urbota korkat att man inte vet om man ska skratta eller gråta.

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN

Huge: Jag såg det mer som en fyndig beskrivning på en svart person och som jag aldrig hört tidigare.

Nu är det dags för dig Huge att passa dig. Du är inte ensam i den här gätboken. Slå upp ordet respekt. Det är precis dessa ord och tankar som är rasism som du tycker är så fyndiga. Du får tycka vad du vill. Men håll dina tankar för dig själv.

Det finns en mängd med "fyndiga" ord jag skulle kunna beskriva dig med. Men serru, jag har lärt mig hur man beter sig moget och hur man beter sig respektfullt mot andra människor. Så dessa ord håller jag för mig själv.

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN
Perra får kicken från AIK. Kan någon åka upp på kansliet och stänga av Sundlövs fax innan han hunnit skicka iväg ett 12-årigt kontraktsförslag?

Sv: Brynäs IF-Linköpings HC den 27/11-12

Huge:

Jag bryr mig inte om vad du skriver här och kommer i framtiden således aldrig ge dig något svar, ifa du väntade det

Rekommenderar detta till flera

Sv: Brynäs J20

Så Wayne Gretzky har uppnått nån sorts jävla gudastatus? Duktig kanadensisk hockeyspelare som nu ska upphöjas som nåt helgon som påven valt ut, typ Moder Teresa, den heliga Birgitta, Skavlan? Idrottssupportrar är ofta korkade (bara att kolla in Modos forum) men det här tar nog fan priset. Är det ok om jag skriver 99? Eller är det att vanhelga den Store?

Huge: Du måste skämta.

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs
Huge: Om TJ åker buss med dig, så är det hans fulla rätt att tycka att du kör fel, för sakta, för fort, sover vid ratten etc. Vill han kan han även öppna en sajt som heter bussnack t.ex. där han och övriga resenärer kan diskutera hur ni tar fel betalt, kör fel rutter och kör över fotgängare typ. Kallas demokrati och åsiktsfrihet!

Sv: European Trophy 15/10 Tappa - Brynäs

Barn förstår inte ironi förrän runt 12-års ålder och därför ska man försöka undvika att vara ironisk mot barn yngre än 12 år. Sen blir det givetvis ännu svårare att förstå ironi i text, ja ibland blir det till och med svårt trots att man lägger till en smiley. Det är lättare när man talar då det även går att läsa in kroppsspråk, minspel mm. Så jag ska tänka på att vara sparsam med mina ironiska inlägg, de kan ju vara svåra att tolka för vissa.

Hur började då allt detta? Ja, arnio skrev att ingen som själv är hockeytränare (ungefär så) får heller inte kritisera Tommy Jonsson. Även Huge är inne på denna linje - man får tycka - men veta bättre än Tommy Jonsson, nej det gör nog knappast ens Sandlin där uppe i hockeyhimlen. Jag har dock aldrig påstått att jag vet bättre än  Tommy Jonsson. Men jag måste ju få tycka i detta diskussionsforum. Annars kan vi verkligen snacka Nordkorea. 

Jajjen, kära du; Du jobbar inte inom något människovårdande yrke, ej heller inom socialt arbete märker jag. Läskunnig verkar du inte heller vara - eller du visar då att du åtminstone inte orkar läsa en tråd från där det aktuella ämmet startade. Synd, för dig. Jag är inte ute efter att klaga på Brynäs eller tycka illa om dem. (Läs om, läs rätt). Det handlar om att få tycka och att få tycka precis som jag vill, i detta diskussionsforum. Okej, Jonsson (Tommy) anser att Lavander ska spela, jag kanske tycker att Ollas ska vara på hans plats. Får jag inte tycka så? Självklart får jag det. Jag säger därmed inte att Jonsson har fel för det. 

Så, arnio, Huge, Jajjen - upp på banan nu va!