1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773673 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Fansens värvning

PuckkcuP: Du har fel!

Brynäs har ända sedan i höstas, när man låg betydligt bättre till i tabellen, drivit linjen att inget lag ska ur... Sen har det varit ligans majoritetshållning som kommunicerats utåt från SHL, dvs att fler lag vill köra på som vanligt än att stänga för nedflyttning.

Att du tycker det vore en skandal är en mindre skandal i sig....eller...hade varit det om du var i betydande ställning... :-) Med all den ekonomiska betydelse en degradering har borde det vara fullständigt självklart att eliminera nedflyttningsrisk en säsong då alla lagen inte haft samma sportsliga förutsättningar. Att hävda någonting annat blir bara jävligt märkligt... Men, men... Många ser bara så långt som till sitt lags intressen och ligger man inte i farozonen själv så gnuggar man väl bara händerna åt andras misär, samtidigt som vi brynäsare knappast kan hållas som objektiva i frågan heller...

Men sportslig rättvisa borde till syvende och sist vara en självklarhet och när detta ej kan uppnås finns bara en väg...

Nisse på Mon or: Det är roligt att se att det går bra för Blomqvist. Han är värd all lycka.

Auchinleck: Victor Persson sitter väl där, men det verkar inte som PA inte vågar spela honom. Vad har vi att förlora undrar jag? Även Ljungkrantz borde få speltid för att avlasta en uppenbarligen redan nu trött trupp.

Huge: Nej nej nej! Ditt inlägg kräver nog ett ”Huge-upplägg” som svar:

” Jag har ingen som helst erfarenhet, kunskap eller insyn när det gäller att jobba med lagbyggande i SHL.” - Nej, det kan man nog lugnt konstatera! Sämre och mer verklighetsfrånvända analyser har jag ALDRIG sett eller hört så det betvivlar jag inte.

” Därför undrar jag vilken kunskap, erfarenhet och insyn som munkas och Gunderson har av det jobbet, eftersom dom verkar veta bättre än yrkesmässigt erfarna lagbyggare som Sundlöv och PA.” - Tycker du på fullaste allvar att allmänheten aldrig får ifrågasätta överheten? Finns väl massor med chefer, myndigheter och föreningar som styrs av idioter, eller åtminstone människor med dålig erfarenhet, agendor osv som tar felaktiga beslut. Har du aldrig haft en chef eller överordnad som aldrig gör fel? Bara för att man styr eller leder betyder inte det att man kan eller vet!

”Vill bara jämföra Sundlövs och PA:s yrkesmässiga kunskaper och erfarenheter när det gäller att bygga ett SHL-lag med vilka ev yrkesmässiga kunskaper och erfarenheter som munkas och Gunderson har på samma område.” - Ja, jag bygger team på mitt jobb och ja jag ansvara för att vi ska lösa uppgifter. Har absolut inga erfarenheter av idrottsorganisationer men jag tror mig kunna se saker som inte är bra. Kan du påvisa, oavsett ledning i Brynäs, när man arbetat framgångsrikt de senaste 20 åren? Vill påminna om att 2012 var ett självspelande piano så det ser jag som en parentes, vilket det visade sig vara. Fattar inte hur du kan skriva en sådan sak? Med den otroliga erfarenhet som du beskriver borde inte vi vara ett topplag? Eller vidmakthåller du att vi är i en process?

Tycker dina inlägg är bedrövliga med din enfaldiga översittarton.

Sällan jag skriver här men nu är man orolig deluxe..

Gillar inte att PA står i TV och signalerar att vi tycker synd om oss själva. Ett svaghetstecken.
Spelet har många redan kommenterat. På sikt måste vi skaffa ett spel med mer puckinnehav. Det slarviga passningsspelet är det som slår mig mest när jag ser matcher.
Sedan behöver vi smartare spelare överlag, antingen genom att de utbildas av tränarstaben, eller när rekryteringar sker. Desh tex har ju bra fart men som han agerar i egen zon..
Björks storhet förstår jag inte heller om man ska gå in på enskilda spelare.
Nog för att vi har många skadade spelare men generellt måste vi få till en spelskickligare backsida.

{8399}: Han har ju rätt. Det är åt helvete fel att lag drabbas så här. Dessutom frånvaro på våra bärande spelare.

Och folk härinne är förvånade och kränkta över att matcherna ser ut so de gör...

Chanzone: Betta på motståndare...Mesigt

{8399}: Kan han bli klar tills nästa Skellefteå match så kör... 🙂

Disciplinnämndens beslut känns jäkligt genomarbetade. Ludwig Blomstrand i Södertälje blev avstängd tre matcher för en huvudtackling härom dan. Men då missade DN att han redan varit avstängd för huvudtacklingen mot Niclas Andersén i träningsmatchen i somras, annars hade han fått en betydligt längre avstängning.

Snyggt är också att DN missat att SSK spelar i Allsvenskan: ”Avstängning från Södertälje SK:s tre (3) nästföljande matcher i SHL.”

Hur fan kan DN vara en maktfaktor i svensk hockey?

bifsydväst: Nu har ändå inlägget hamnat så långt bak, så bryter där. Lite synd att ingen annan kunde haka på.. då hade det kanske kunnat trilla in nån tusenlapp. :)
Uppladdat:

500x0-screenshot20210127-070735swish.jpg

{8975}: Vad är det jag sagt? Det finns inte att brynäs ska få utvisningar med sig. Vi ska få skador, slashingar och annat skit mot oss. Utan åtgärd...

Rödin1912: Sallinen har verkligen klivit fram efter skadorna på Scott och Rödin.

Sv: Växjö-Brynäs 21-01-23
Alla kan släppa Lasch som namn i alla fall, han är klar för ZSC lions i NLA

Sv: Brynäs - OIK tjugoförsta i första tjugotjugoett
Lemp: Vi behöver Sundlövs erfarenhet. Det sista vi behöver just nu är bruten kontinuitet på sportchefsposten. Den dag Sundlöv slutar hoppas jag han deklarerar det minst ett år innan så att klubben kan vara noggrann i rekryteringen av hans ersättare samt att denne kan gå dubbelt med Sundlöv, helst en hel säsong för att ”ta vid” på nästa möjliga sätt. Svårt att droppa namn bara sådär men jag kan krysta fram ett...

Johan Holmqvist...

{8399}:
Av det jag sett av Ölund finns det potential att ”explodera” så småningom.

SWEATT: Sallinen är en av mina största favoriter i Brynäs, jag gillar dem som har spelsinne och kan bidra med kreativitet.
Tänk vilken centersida vi kan ha med Scott tillbaka i laget, Scott, Ölund,Sallinen, Oula Palve

Silfverkroken: Vänta nu killar. 10? Vad är det för plats? 8 pinnar bakom Färjestad med 4 matcher mindre

Alexander1912: Jag var först på Berglund :P, jag var 1 år tidigare än alla andra när jag blev lurad av farsan på första April att Berglund skulle presenteras. (han blev kompis med Magnus Sundqvist under tiden i Brynäs) så jag svalde det betet innan jag kom på dagen innan vilken dag han faktiskt sa att det skulle presenteras xD

minns att man skämdes. men det slog ju in i slutändan :P

Alexander1912: Är ju inte dina rykten som egentligen är problemet. Jag tror nog de flesta av oss hade uppskattat dem om du hade kunnat hålla en trevlig ton, som till exempel Samsung brukar göra. Men du kan inte det för fem öre. Du måste väl vara upp i typ 20 konton nu? Efter alla dessa avstängningar tycker man ju att du borde börjat fatta, men uppenbarligen inte...

Sv: Brynäs - Örebro nittonde i första tjugotjugoett
En liten tanke efter matchen mot Örebro...direktskott??!!
Jag noterar gång på gång att när vi tar emot passningar i slottet så stoppar vi pucken och skjuter sen, för sent, rakt in i högen eller så har målvakten hunnit fram.
Kolla Gunler förra veckan, två ditektskott, två pytsar.
Deschen igår på Ölunds macka, direktskott och mål.
I min ödmjuka uppfattning bör direktskott användas oftare, dessutom ha de en tendens att skapa farliga returer.
3 friska mot Oik i morgon😊

Härlig seger 2-0

Jag har swishar 200.

Andy Tiger: Swishar 200 👍

Vinst mot Oskars hemma på torsdag så är vi 10:a... Ibland svänger det fort i ishockey..

lapad: kan vara bästa perioden rent spelmässigt denna säsong?

{8399}: Sallinen må ha sina brister defensivt enligt många. Men jösses vad stark han är med puck i många, många lägen.

Tycker dessutom att Palve ser väldigt intressant ut.

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Davey85: Nä, det får bli ett avslut och sen teckna en ny nivå från den 25:e, som det verkar.
Tack alla för infon, måtte Sundlöv nu få en en rejäl slant att handla nytt för!!

Chanzone: Hej. Har du bilder på situationen?

Har haft lång diskussion på twitter med Henrik Leman om Scott /Nowick.
Han har ställningen att Scott ska skydda sig bättre...
Sanny L är den som fattar vad det handlar om.
Abris har inget sagt.
Givetvis inte Ros.
Inte Höken.
INGEN utom Sanny vill ta i det.

Nu när dessutom HV har bytt tränare så kommer allt i alla poddar Sanny Svenssons, AB:s och SHL podden som där de sista dessutom är Brynäs hatare handla om HV.
Får hoppas att Sanny kan få Höken att förstå faran i att det inte anmäls.

Konstigt
Harper får 5 matcher för 1 kille som spelar vidare.
Scott ut helt groggy inga matcher avstägning
Så dåligt var är rättvissan i detta

Men hallå! Visst kan man ha åsikter om vissa cmoreexperters snack etc. Men det är knappast Cmore som stått för det här justitiemordet. Det är domarna och Diciplinnämnden vi ska rikta vår frustration mot. För egen del tappade jag all form av respekt gentemot ovanstående organ. Blir faktiskt riktigt deprimerad över hur något liknande kan få passera... Min spontana reaktion nu är att lägga hockeyn på hyllan. Jag har sällan i mitt liv upplevt något så skevt. Tittar man på cmores inzoomade film ser man att det är en tydlig huvudtackling. Om Harper fick 5 matcher så är detta minst 7-8 plus någon extra match för att han är återfallsförbrytare... Jag säger 10 matcher... Hur i helvete kan man se denna filmsekvens och samtidigt hävda att det inte är en huvudtackling som ska ge avstängning....?

Jag är fan i chock...

Vad tror ni om möjligheterna till en ny swishkampanj? Såklart är en del jävligt missnöjda med säsongen och vill inte bidra med mer, men jag tror att det finns en jäkla massa som är beredda på att slanta in lite till.

Jag har mailat Brynäs för att se hur de ser på saken. Vi behöver verkligen ut på marknaden.

Peja: Jag tycker vi borde vunnit den här matchen. Vi är bättre 5 mot 5 för en gångs skull. Tyckte också vi spelade med mer fart och energi än tidigare.

Kanske den bästa matchen vi gjort, bortsett från några misstag som kostade oss matchen

Jim80: Jag hade högre förväntningar på Klockare. Ryggradslös! All heder till Björk som söker upp Nowick direkt efter situation och markerar!

Blir sjukt mörkrädd när man läser kommentarer på cmore. Känner att all pump och glädje man hade är borta. Vet inte om man har lust att se mer. Lider med laget och speciellt så Scott!

Att de låter en återfallsbrytare vara kvar och spela säger allt om Skellefteå. Aldrig gillat dem men detta är helt jävla bedrövligt. En skam som förening.

Nu har jag inte sett alla matcher den här säsongen men jag kan inte minnas att jag sett Brynäs bli så fullständigt utspelade så många matcher under en säsong. Har vi fört spelet en enda match? Tycker det mönstret är jäkligt oroväckande.

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
{8783}: Ja, olika spelartyper passar ju olika bra i olika lag. Det är bra för Gunler att han verkar ha hittat en omgivning som passar honom. Samtidigt svårt att kritisera Bulan när han trots allt utför stordåd uppe i Luleå. För Brynäs del är Gunler en kanonvärvning i och med att han spelar för en liten lön. Om han stannar kvar nästa säsong är det en prisvärd och utvecklingsbar spelare, om han åker över till Nordamerika kommer antagligen kompensationen och lönen som Brynäs har betalat honom hittills gå ganska jämnt ut. Så oavsett vilket en grym deal av Sundlöv.

Wesel: Berglund spelar kanske i kväll enligt Andersson. Verkar ju inte vara så farligt med han då.

Davey85: Oerhört provocerande att se en hel presskonferens med en tränare som gnäller om förstärkningar hos motståndarna när hans egna killar dyker och håller sig för ansiktet som en fotbollsspelare när ingenting har hänt.

edit: Mikael Holmqvist har inte mycket till övers för DIF-tränaren, blickarna han ger är väldigt tydliga ;)

Nu gick khl/kunlun-meriterade Danny Kristo till Augsburg Panthers.
Där försvann ytterligare en utvecklingsbar spelare med spetspotential från marknaden. Fan!

Peja: Riktig härlig vinst!
Några observationer.
1. Smart av PA (eller spelarna) att korrigera spelmodell en smula efter läget till att vara lite mer defensiva. Det brukar ju annats vara det som görs efter att vi sparkat tränarna.
2. Bra Samuel Ersson att komma igen och spika igen kassen!
3. Brynäs kan inte spela en så liten box 5-5. Vi kan aldrig vinna tillbaka pucken då. Ligg närmare, längre ut så tar vi bort skottlägen från back och kan vinna tillbaka puckarna. Detta måste ni ändra PA!!!

Otroligt. Men har väldigt, väldigt svårt att glädjas av detta. Det är SÅ uselt spel att man häpnas.

Supportern: Ja eller inte dra in huvet vid varje skott som en sköldpadda.
Han släpper in alla skott över 1m då han står på knä och gör sig liten istället för stor...

För att inte tala om alla returer han släpper rakt ut, som ett bollplank...
Finns en del att slipa på minst sagt...

Peja: Jag köper inte att det endast var tredje perioden som var en kollaps. Vi blev ju överkörda i andra. Sen visst Vi hade nått bra läge. Men seriöst, hur många bra lägen hade inte Oskarshamn?

Måste säga att om vi ska ha en chans så måste nog PA bort. Blir mörkrädd när jag ser vårt spel och läser den intervjun. Kanske med andra spelare men med vårt trötta trupp behövs bevisligen något annat.

Brynäsgubbe: Campeses twittrande är ett typexempel på den jönsighet som genomsyrar hela vår förening. Man driver en professionell organisation med mångmiljon-omsättning där glada (?) amatörer (utan rätt bakgrund/utbildning) sitter vid spakarna.

Svårt att tänka mig en GM eller motsvarande i en NHL-organisation twittra ”Imorgon” utan att förstå att det bidrar till spekulationer om tränarbyte, nyförvärv eller liknande.

Problemet är inte PA utan hela ledningen ovanför honom (förutom Carling som sköter sitt område exemplariskt).

Wesel: I mina ögon är PA inte en handlingskraftig tränare och har heller ingen känsla för att forma laget. Samma sak gäller PP där herr PA match efter match envisas med att ställa Danielsson på blå vilket har också (trots godkända PP siffror) resulterat mål i baken.
Att man inte heller törs bänka ”stjärnor” är ett bevis på inkompetens. Sedan så skulle jag vilja (antar att många andra med) veta om vad är det för spelsystem han försöker implementera för tydligen är inget som syns på isen och verkar stödjas av spelare. Två senaste tillskott gjorde väldig bra ifrån sig första matchen mot FBK för att sedan hamna i PA-s bubbla.
Till sist så blir jag väldigt förbannad över agerande kring byte av målvaktstränare. Vi befinner oss i en situation där vi kommer redovisa underskott som sällan skådats i SHL men väljer på påtryckning av ett par unga målvakter att ta in en ny tränare. Ytterligare kostnader för föreningen som blöder ekonomisk. Detta sänder inga bra signaler till fans, dom anställda som eventuellt permitterats/sagts upp, till sponsorer, m.fler.

Brynäs behöver fokusera på ”En ny start” på isen och inte runt omkring.

eltifoso: Som vi spelar så kan LHC spelarna slå oss med stora järnkulor fastkedjade vid skridskorna. Eller låta deras P12 lag ta deras plats. Eller att låta IK Götas lag från -55 ta deras plats (de som lever fortfarande...eller förresten det behövs nog inte). Eller dressera ett gäng sälar från Kolmården som tar deras plats. Elller....ja du förstår.
Tack för omtanken dock!

Silfverkroken: "Brynäs är inte först med att sparka tränaren den här säsongen alltså. Skönt att bryta den trenden iaf."

Ja, det är nästan så att man vill brösta upp sig och säga "Vi leder svensk hockeyns utveckling" :-)

{8846}: Kul att Björk uppmärmsammas, han har varit klart bättre nu på slutet. Framförallt har han gjort bättre avvägningar. Det enda man saknar är att han skulle få till avsluten bättre, särskilt när man vet att han har en bra bössa.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
gevalia: Jag är trött på folk som säger att han åker sakta. Han har farten som behövs men han har en helt annan åkstil än mindre spelare.

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Anders Berg: Eller så är du dålig på att tolka hans spel och kroppspråk, om du alltid tycker han ser lat och mätt ut?

Det är många inklusive gubbarna på cmore som tycker att Bulan har gjort en bra säsong men du påpekar alltid hur dålig han är.