1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773673 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Grymt imponerad av Harper med tanke på omständigheterna. Vilket spelsinne!

{8846}: Kan man annat än älska Sundlöv? Han ser ju ut som ett barn på julafton där i bilen.

{8399}: Lauridsen leker tuff...Berglund är extremt mycket tuffare men det fattar inte danskjäveln...tur att Berglund är snäll.

Descheneau verkar dock ratat julskinkan i år. Satan va rapp han är...

Peja: Brynäs är ett helt annat lag i PP.

{8399}: Viktor Persson med som extra! Hoppsan han får ta ett antal byten och visa vad han går för

8st borta trots att inte en match spelats sen 5 december..... helt sjukt!!!

xxx BIF xxx: En sak som vi borde ha lärt oss av förra säsongen är att Molin är väldigt viktig i powerplay. Brynäs hade ett riktigt dåligt powerplay i början av förra säsongen men har haft ett bra sedan Molin kom in i laget.

Nu ligger Brynäs sist i tabellen men etta(!) i powerplay-ligan med 29,09%. Om Molin lämnar finns stor risk att man förstör den enda spelformen som faktiskt fungerar i det här laget.

Costanza:

Jag kan förstå att Leksingar, Saikare och Luleåfans är här inne och kraxar. De har lag som spelar bra och har därför lite rätt. Men de är inte här inne och kraxar, för de har fullt upp med att glädjas åt sitt eget lag.

Vad jag inte kan förstå är hur Modoiter kan tro de har något att hämta här. Sveriges just nu mest pinsamma lag. Bottenlag i allsvenskan, bedrövligt spel och 15 raka förluster mot Brynäs.

Alltså... Det är så deprimerande att man helt plötsligt blir stolt över att vara Brynäsare igen. Så tack för det, antar jag 😂

{8399}: tycker de har förbättra sig lite innan utbrottet. Fler hemma matcher. Harper (någon som inte har samma låsning som övriga laget) Scott tillbaka snart (förhoppningsvis). Förra säsongen kom Rödin igång efter jul någon gång. Vi får hoppas på det nu med att han kommer upp i sin normal standard
Vad talade för att Malmö skulle börja vinna?
Försöker hitta de små positiva sakerna. Alla domedagsporetsier blir gör en deprimerad. Förnekar inte att det ser mörkt ut.

bradberry: Brynäs har drabbats hårdast i ligan av inställda matcher pga corona. Det rimliga är ju då att driva på för att förskjuta slutspel och kval ett antal veckor? Inte att stänga ligan helt och hållet.

Jag tycker det blir ett löjets skimmer över föreningen när det är så uppenbart att det lag som ligger tvärsist i ligan är det lag som driver för att stänga ligan. Ser inte snyggt ut. Jag hade spytt på vilket annat lag som gjort samma sak.

Vi har fem hemmamatcher som just nu ligger på den 1 januari hos SHL.
Eftersom de inte fått en ny speldag än.

Lediga dagar är ...
Tisdagarna 19 och 26 januari.
Plus tisdag, torsdag och lördag under landslagsuppehållet i februari.

I så fall kommer vi få spela tisdag, torsdag och lördag varje vecka under
hela januari, februari och till och med den 11 mars (om inte omgångar
kan läggas in efter den 11 mars).

Det innebär att om någon mer match blir framflyttad för oss framöver.
Då kommer det krävas att vi spelar 4 matcher någon vecka.
"Lika för alla", jo men visst.

Jag är ju rätt skeptisk till att matchen hemma mot Örebro kan bli av.
De flesta lag som fått in smitta har väl tvingats till två veckors "paus".
Och på lördag har det gått exakt två veckor sedan vi mötte Skellefteå.

Blir inte matchen mot Örebro av.
Men att matcherna den 26, 28 och 30 december kan spelas.
Då går vi in i 2021 med samma fördelning av hemma och bortamatcher, som nu.
Det vill säga dubbelt så många borta som hemma.
I så fall 7 hemma och 14 borta. I stället för som nu: 6 hemma och 12 borta.

{8399}: Det enda man kan säga med säkerhet är att just nu ligger vi dyngsist i SHL 20/21.
Bra jobbat alla inblandade. 👍
God jul!🎅🏼

spolaisen: Du vet att vi har 13 poäng upp till bottenlaget Dif va?

JanT: Det viskas om ett lukrativt 4-årskontrakt till Johan Fransson. Det ska vara ganska nära nu.. Tydligen en spelare som Sundlöv haft på radarn under flera decennier.

Peja:
Sammantaget kan man säga att Dackell och Sundlöv inte varit rätt värvningar för att leverera de uttalade höga ambitionerna och då faller skuggan över arkitekterna: Lorenz/Campese.
Fuskbygge.
Hur fick de bygglov?

xxx BIF xxx:
Ja, när man kikar på Lorenz-eran så kan man nog FÖRUTSÄTTA att de taffliga sportsliga prestationerna härstammar från en lika taffligt styrelsearbete.
Man frestas ju att ställa sig frågan om hur styrelsens arbete, funktion och kompetens har utvärderats av valberedningen. Och hur valberedningens arbete, funktion och kompetens sett ut!
Gör om, gör rätt!

majk: Sen kan man ju jämföra Brynäs inledande 9 matcher med Brynäs senaste 9 matcher. För att få någon slags fingervisning om hur olika parametrar har ändrats under seriens gång hittills. Liten sample-size, men kanske en slags indikation på vart laget är på väg åt för håll.

Brynäs 9 första omgångar
Corsi : 38,48 %, PDO 102,66 %
PP = 29,63 %
BP 67,57 %

Offensivt : skott på mål 183st = 14e plats, skott från skottsektor 120st = 14e plats
Skotteffektivitet 13,11%

Defensivt : Skott eget mål 301st = 12e plats, skott eget mål skottsektor 186 =12e plats

Brynäs senaste 9 omgångar
Corsi : 48,02%, PDO 95,82 %
PP = 28,57 %
BP 65,22 %

Offensivt : skott på mål 252= 7e plats, skott från skottsektor 212 = 1a plats
Skotteffektivitet 8,73%

Defensivt : Skott eget mål 282= 13e plats, skott eget mål skottsektor 186 =13e plats

Tabellen haltar ju med antalet spelade omgångar för lagen, så detta är ju inte ristat i sten. Men bör stämma någorlunda hyffsat.

BP måste upp upp upp =)

mattias - 74: Befogad kritik har ingen nåt emot. Att sitta och häckla sitt eget lag hela matchen igenom omgång efter omgång blir dock ganska tröttsamt att lyssna på. Inte svårare än så.

Huge: Stark insats. Ta in 4-2, 5-4. Vi kan vara kritiska mot mycket men vi ska också ge beröm när det förtjänas. Bra insats idag...

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
För övrigt tycker jag fortfarande att det mest anmärkningsvärda
med gårdagens match, var att det var betydligt fler än 8 i publiken.
Jag trodde det var ett "big no no" i dessa tider, och att det gällde
över hela landet.

Joelbif: Brynäs sänker löner och säger upp personal, de råder pandemi i världen och den enda inkomstkälla klubbarna har nu är tv-pengarna.

Jag tycker inte man ska värva spelare nu, de är varken moraliskt eller ekonomiskt rätt. Vi ligger enligt uppgift på top 4 dyraste truppen och ska inte klättra i den tabellen, de stänger dörrar för tex Ljungkrantz och Kvist.

Om nått så skulle vi kunna ”trade”a spelare, förslagsvis någon back men frågan är om de blir nå bättre att röra om i truppen i det här läget?

Fine, ser de lika illa ut innan transferfönstret stänger så kan man ju värva för att hålla oss kvar i SHL.

Avslutningsvis, blev ett långt inlägg det här men om du ska göra nya användare så fort du blir avstängd så kan du väl lära dig att skriva så man inte får ont i huvudet när man ska läsa det? Säger inte att jag är bäst på svenska men du kan väl använda dig av punkt, kommatecken och styckeindelning.

Ber om ursäkt till dom som lider av dyslexi eller liknande men jag tycker mig känna igen skrivstilen på dig Brynäs21,Brynäs10, Joelbif eller va du vill kalla dig.

Chanzone: Som utomstående undrar man hur Mannberg blivit kvar så länge hos er, vet att statistik inte är allt, men Mannberg skulle ha det kämpigt att nå 20 poäng i HA, Mannberg och Alcen är inte shl mässiga, ni borde kunnat ha både billigare och bättre spelare än dom 2, hoppas iaf ni fixar säsongen för vi vill ju upp hehe, shl utan Brynäs det går inte, som om Montreal skulle lira AHL.

Lyssnade på senaste avsnittet av Sanny och Svensson. Båda är övertygade om att Brynäs är topp 4 i löneligan. Ska man då dra slutsatsen att tränarstaben får ut alldeles för lite av materialet, eller att materialet helt enkelt är dåligt men otroligt dyrt? Jag lutar betydligt mer åt det sistnämnda. Åker Brynäs ut så måste det vara största fjaskot på lång, lång tid i svensk hockey.

Björklöven letar ny back. Det är nu som Brynäs borde försöka skicka dit K.Berglund.

{8399}: Det är denna typ av karusell som man tidigare skrattat åt att andra föreningar håller på med. Leksand, Modo, SSK, AIK, Timrå, etc. Det har slutat med degradering för samtliga. Alla tänkbara varningsklockor ringer kring Brynäs just nu. Från styret på kansliet (en klubbdirektör med helt orimliga målsättningar, en obegriplig rekrytering på posten som sportdirektör), till hur juniorverksamheten har hamnat på efterkälken mer och mer, till hur man värvar många meriterade stjärnor men där bäst-före-datumet passerat för längesen.

Sv: Brynäs-Färjestad
Alfred :
Tycker det både är fegt och tråkigt att PA väljer Berglund före Ingman.
Samt att Alcén får spela istället för Ljungkratz.

Fegt!

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{9179}: Brynäs21 och Pettisbif 2.0.
Ta Er K*Kmätartävling privat.
Totalt jävla ointressant för oss andra!!!
Ska Ni ha det offentligt.
SKÖT SPRÅKET!!!!!

Sv: Oskarshamn - Brynäs 2020-11-26
{9175}: "bara så fjantigt att sitta och klaga på gd live vafan gör ni två som är bättre än det dom gör?"

Nu har du övergått till en väldigt barnslig argumentation. Med samma logik, du kallade Ölund och Molin för "värdelösa centrar" häromdagen, skulle du göra det bättre själv som SHL-center, eller?

Jisses...

Om det finns bättre saker att göra än att klaga på kass journalistik? Tja, det gör det säkert, och det finns säkert bättre saker att göra än att läsa om att "nu pratar målvaktstränaren med Ersson" också.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-11-24
Tigerhjärta: Armalis vinner matchen åt DIF, Ersson förlorar den tyvärr åt oss...

Blå grottan: Nyckeln i offensiven är att Danielsson flyttats upp i första och Gunler som kommit in med kvalitet samtidigt som vi fått ned Bulan i andra. Redan förra matchen såg man tendenser till bättring.

munkas: Nu är processen klar! Grattis bara att köra på detta nu , behövs inga nyförvärv eller sparkade tränare

Sedan kan man konstatera att gula siffror och gula namn på ryggen måste tillbaka

Vi spelar alltså jämt ett lag som mönstrar 3 kedjor och f e m backar, vi gör e t t mål på hemma is.
Vi får lite tryck på dom i 3`e när vi jagar kvittering.

Summa summarum; Vilket jävla praktfiasko att lyckas torska.

Komik när PA sätter in Mannberg som tekare i försvarszon, har karln både grön & gråstarr? Eller när han mönstrar den linan med två minuter kvar i kvitterings jakten...

Chanzone: ”Ny slogan;- ”Vill ni bryta en negativ trend - möt Brynäs!””

- Ny? Ursäkta men den var kanske ny 2003...

Zappaholic: Så jävla dåligt är det väl ändå inte, vi blir ju sjukt hårt straffade, syns att vi inte är ett lag i medgång direkt....

Brynäsgubbe:

Ja, om man påstår sig ha status på Sundlövs åsikter kring 40 olika spelare ute i hockeyvärlden + skriva vilka han vill ha kvar i truppen / vilka han vill bli av med. Det räcker ju att 1 av de olika 40 spelarna faktiskt går till Brynäs så kommer ju Pettisbif slå sig för bröstet och påstå att hans källa aldrig har fel.

Vad jag fått höra väljer Dackell kring följande snacks inför kvällens match.
• Chips
• Popcorn
• Sura godis
• Lösgodis
• Salt godis
• Ostbågar

eltifoso: Dr Alban kan väl berätta vad som är stabilt och inte?

Huge: "Det jag alltid och fortfarande säger är att yrkesmän nog vet bättre än oinsatta och i sammanhanget varande amatörbedömare och läktarcoacher som du eller jag."

Jo, jag tror nog alla härinne vet vad du tycker.

De senaste säsongerna har jag tyckt (och många med mig) att Roger Melin, Tommy Sjödin och Magnus Sundkvist var fel tränare för Brynäs. Jag har tyckt att Bengtzén var fel sportchef och att Dacke var fel val som sportdirektör.

Skrämmande att "kunniga yrkesmän" inte sett samma sak som "amatörbedömare och läktarcoacher".

Om du tänker svara "även en blind höna" eller "vi känner inte till förutsättningarna" kan du passa.

Peja: ” En viktig skillnad är dock att vi fortfarande står fast vid den nya tränaren.”

En tränare som nu fått vatten på sin kvarn efter den fina insatsen mot Malmö där vi hade bra siffror.
Undra förresten hur dessa siffror såg ut i mötena med Rögle och Skellefteå? Tid i anfallszon resp försvarszon etc...
Det kan knappast ha varit någon rolig läsning.

{9175}: Det är så typiskt. Varje säsong vid ungefär den här tidpunkten så brukar ju Brynäs börja snegla mot spelarmarknaden i ett försök att reparera den snebyggda ekan som dalar mot botten. På en stendöd marknad står mormor med ljus och lykta och antastar diverse avdankade jänkare eller klöser efter finnar som hade sina bästa år i början på millenniet.

Och nu, när vi återigen trasslat in oss i bottenträsket, fullkomligt kryllar det av spelare där ute som skulle kunna kliva rakt in i laget och faktiskt göra skillnad. Som marknaden ser ut just nu är jag nästan helt övertygad om att även Sundlöv skulle kunna chansa in en skaplig förstärkning.
Då är det plötsligt slut på deg.
Ridå.

{8399}: Problemet är nog inte spelarnas skicklighet, tror vi har material till 6-10 i tabellen, problemet är mentalt, de har ju en mental tränare, Lars Andersson, vad pysslar han med just nu, han borde ju ha 80-timmarsvecka.

Någon måste kliva fram och få laget att dra åt samma håll. Personligen är jag orolig, tyvärr är det inte kul att kolla på matcherna längre, känns som vi har förlorat redan innan nedsläpp😢

Jag vill tro, jag vill hoppas och gör det någonstans varje matchdag, hänger till och med ut Brynäsflaggan i Frölundaland varje matchdag, men jag blir så besviken varje gång.

Sv: Malmö IF - Brynäs IF 2020-11-14
{8975}: Synd att detta bara händer i Brynäs, spelarna har ju inte köpt spelsystemet på många år trots massor av olika tränare med olika spelsystem.
Denna gång lägger jag hela skulden på spelarna faktiskt och de får helt enkelt se till att skärpa till sig och göra som tränaren säger.

Skrubben: Utklassade av seriens sämsta lag idag! Lill-Prosten gråter nog tårar i sin grav när han ser Brynäs uppträdanden på isen idag. Vidrigt sätt att hedra en legendars minne bara timmar efter han lämnat jorden. Var är Brynäs Heder???

Forsberg 1978: Vi tar små steg för varje match. Kan du inte se det är du en okunnig läktarcoach.

Rödin1912: Enligt norrbottenskuriren verkar Brynäs vara nära att värva Gunler.

Peja: Dåliga rekryteringar har präglat Brynäs de senaste åren, oavsett position.

Peja: P Berglund måste vara säsongens flopp. I hela SHL så långt

magr: Läktaren för Hedberg alltså, som är en av de få offensiva backarna vi har.. Hur ska Brynäs kunna flytta upp spelet i anfallszon Peter? Vilka backar ska våga fylla på om vi etablerar tryck?

majk: Förstår verkligen inte varför landslagsturneringarna spelas. Vore det inte bättre att slopa dem och utnyttja de uppehållen till att spela de framflyttade matcherna?