1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775807 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: European Trophy
sylf: Okej. Något säger mig att om Brynäs hade valt att stanna, då hade somliga klagat på att man slösade pengar genom att stanna istället för att åka hem tidigare. Typ.

Sv: European Trophy

Gurra88: Du påstår alltså att spelarna är bortskämda eftersom de fick åka hem tidigare från Wien, 100 tkr gissade du att det kostade Brynäs (precis som om du skulle ha nån susning)? Samtidigt har du inga problem alls med att tjata om att Brynäs ska vara med och buda på de bästa spelarna i konkurrens med FBK och HV, på spelare med månadslöner som ligger på 100 tkr x 3. Du tycker inte att Brynäs bidrar till att skämma bort spelarna när de trissar upp redan höga spelarlöner?

Det kommer förmodligen som en chock för dej men elitidrottsmän är sanslöst priviligierade, oavsett idrott och oavsett vilken klubb de representerar. Och är ditt krav att Brynäs IF ska gå i bräschen för att minska idrottarnas privilegier då får du nog sänka dina sportsliga krav på föreningen. Jag antar att det är ok för dej. Vad är ditt nästa steg? Att kräva att Brynäs lägger ner hockeyn och blir en lokalavdelning till Greenpeace?

Slajsarn: Menar du att Brynäs ska sponsra supportrarna? Brukar det inte vara tvärtom i idrottsvärlden?

Skulle du och Gurra stå för föreningens långsiktiga strategier, skulle nog strategierna bli mer långlivade än föreningen.

Jag vet inte, jag kan vara ute och cykla här, men ibland får jag en vag känsla av att ni ständigt är på jakt efter något att klaga på när det gäller Brynäs IF.

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN

Huge: "en fyndig beskrivning av ..." - tillhör avdelningen " jag är inte rasist, MEN ..."

Skämmes tamefa´n!!!!

Sv: Brynäs IF - Rögle BK 6/12 - 2012

Huge: Han får ta på sig 2 av målen, helt klart. Om det kostade oss segern är ju hypotetiskt även om mycket talar för det.

Vad jag däremot med en dåres envishet kommer att hävda, är att försvarets uppträdande till mångt och mycket beror på hur målvakten spelar. Rahm inger inte det minsta förtroende, darrar vid varje skott och det speglar av sig på backarna. Man kan gott jämföra honom med 2008 års slipsar, Sperrle/Korhonen, som spelade bra emellanåt för att i nästa sekund släppa in en icingpuck. Den klassen är det på Rahm!

Alla ni som kastar skit kan väl starta någon gemensam konversation, så kan ni mäta eran kuk för varann utan att vi "vanliga" personer kan slippa se era patetiska inlägg.

Ni får gärna agrumentera med varann, men håll det på en vuxen nivå! Eller så ignonerar ni varann, svårare än så är det inte!

SKÄRP ER!

Redigerad kommentar

Huge:" Dom som hånar och förlöjligar våra egna spelare härinne har förmodligen varit mobbare själva under skoltiden. Patetiskt att läsa inläggen härinne under match, maken till omogna barnrumpor får man leta efter."

Och du svarar med mogna påhopp som gamnackar barnrumpor och liknande. 

Håll du käft och kryp in i din förljugna lila bubbla.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 4 / 12 - 2012
Ta slut nu matchjävel!

Sv: AIK-Brynäs IF den 20/11-12
munkas: Bottenpluggen i Sundlövs eka är på väg ur, han har inga åror, kan inte simma och befinner sig jävligt långt ut på havet.

Sv: Brynäs IF-Modo Hockey 17/11-12

Tväst: Bra att Brynäs inte köper spelare så fort nån är borta. Skulle Sundlöv ha handlat en spelare varje gång fansen ropar efter värvningar hade vi varit konkursmässiga för länge sen. Men den stora skillnaden jmf med tidigare år är ju att det plötsligt finns ekonomi att handla för.

Jag vill inte ha nån Pyörälä eller Beech. Det räcker att Sundlöv plockar hem brynäsarna som finns i förskingringen och som inget hellre vill än att spela för laget i sitt hjärta.

Brynäslegenden: "Nu är inte Bäckis någon sniper men han kan vara lösningen."

Nej, han är inte känd för det. Men allt är ju relativt. Hur många brynässpelare har gjort 3 mål i samma match den här säsongen? Bäckis behövde sex matcher för att göra sitt första hattrick. Brynäs har svårt att göra mål, Bäckis vill spela i Brynäs... Korkat täcker inte in Brynäs hantering av lockoutspelarna.

Sv: Linköpings HC – Brynäs IF [2012-11-13]
Huge: Nä, det är inte skitsamma vad du tippar, hade jag tyckt det så hade jag väl för fan inte frågat dig. Så att tippa förlust i en bortamatch mot LHC är att vara medgångssupporter, är du dum på riktigt??

Sv: Tröja # 99 Tråden
tompap71: Där ser man. Bäckis bekräftar alltså åter igen hur ödmjuk han är och vilket stort Brynäshjärta han har.

Sv: Tröja # 99 Tråden
Lille Olle gick på småskolan när läraren frågade vad deras pappor jobbade med.
De vanliga svaren dök upp: Polis, advokat, brandman, osv.
Men Olle som vanligtvis var den som höll låda och var klassens mest aktive kille satt för sig själv i ett hörn.
Läraren tyckte detta var konstigt och frågade Olle om han inte skulle b
erätta för klassen vad hans pappa jobbade med. Olle sa:
- Min farsa är erotisk dansare på en homo-bar. Där han tar av sig alla kläderna och dansar näck framför en massa andra kåta män som betalar honom för det. Och de som betalar riktigt bra följer han med hem och blir påsatt av...

Läraren blev mycket förskräckt över denna förklaring, Han drog lille Olle undan medan de andra i klassen satt å ritade:
- Är detta sanningen Olle?
- Näääe svarade Olle skamsen, men farsan spelar hockey i Modo, och det är så jävla pinsamt.

Låter inte helt orimligt...

Sv: Brynäs J20
Vad har ni för sorglig övertro på Gretzky som nån slags Gud...? Tidernas bästa hockeyspelare? -Förmodlogen ja! Men när man läser era argument om att Bäckis gjort fel etc. framstår ni som skämt. Lägg ner! Som fler påpekat: Det är ett nummer!

...ha, ha, ha.... Jag kan inte släppa det. Tycker ni verkligen att det är något att uppröras över...?

-Det är nästan gulligt på ngt vis...

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs J20
Är det bara jag som skiter i vilket nummer Bäckis har i Dynamo Moskva?

Sv: A proposito de nada
sylf: något som föreslagits av många "gamnackar" här. Men nu är det förstås ett väl avvägt och korrekt besöut när det kommer från Brynäs..

Det vore skoj med en kommentar från vår allvetandes busschaufför om detta. ;-)

Sv: Brynäs-Skellefteå
Jag hoppas att Jonsson är bänkad till nästa match i vilket fall.

Såhär efter de första 10 matcherna måste jag hålla fram Enterfeldt lite. Tycker han är fruktansvärt nyttig för Brynäs.

Hans stenhårda jobb åt båda håll är imponerande.

Han är 6:a i hela ES tacklingsliga och 1:a i Brynäs. Hans tekningsprocent är fina 55,41 % . Sen 4 poäng på det,vilket är helt ok för en tvåvägsforward.

Keep up the goodwork Enter.

Redigerad kommentar

Sv: Luleå - Brynäs IF 2/10-2012

Icing-Ove:

Modo upphörde att vara populära hos allmänheten samma dag som Foppa hängde in skridskorna för gott...

Man blir inte direkt poppis när man spelar med 11 importer...

Sv: Brynäs IF-Timrå IK lördagen den 29/9-12

Nu släpper vi detta, att fortsätta älta det här är respektlöst. Vi allihopa beklagar både missfall och leukemi såklart. Inte alls kul att höra. Nu hoppas vi att det går så bra som möjligt för de drabbade.

Sv: AIK - Brynäs 19/9 2012
Jorå satt ;-)

Redigerad kommentar

Uppladdat:

500x0-asg.jpg

Sv: Lockout 2012

Drabbar juniorer, sabba klubbarnas ekonomi, orättvist, sabbar lagdynamiken, spelar inte hela säsongen…

Om det här är argumenten som gäller för att hindra lockoutade NHL-spelare att lira i Elitserien, då får man nog börja se över alla värvningar inför säsongen. Vill ett lag plocka in en spelare, oavsett om spelaren varit dopingavstängd, är lockoutad, har taskig lagmoral, super under säsongen, är skitdyr, inte platsar, då är det väl bara att köra. Varje lag måste få ta fullt ansvar för sina anställningar. Befängt att Hockeyligan ska tvinga t.ex. Modo att avstå från spelare de uppenbarligen vill ha.

Brynäs kan vinna SM utan Bäckström men som brynäsare är det jävligt stort att få se honom i oktröjan igen. Kanske sista gången. Här har folk tjatat om Brendl, Timonen och Phillips men Bäckis vill man inte ha pga av nån jävla princip. Idioti! Ska vi inte införa motboken också? Och tvinga folk å käka 6-8 brödskivor om dan? Sånt som storebror gillar.

Droppen är att Mongo-Loob är mot lockuotade spelare. Nån som tror att han agerar för Brynäs bästa?

Peja:

Jag tänkte gå och titta på Almtuna - Brynäs på Torsdag i Uppsala bara för att jag har sådan jävla hockeyabstinens ;), sedan får man ju se Sveriges bästa hockeyspelare Jespser Ollas.. Rapporter skickas till Rodrigues på hans mobil varav han får lägga ut det här ;)

Gurra88:

Det är nu konstaterat att inte många i den här gätsboken gillar HUGE och kan vi då låta det vara och släppa debatten och koncentrera oss på hockey , det finns faktiskt andra skribenter som gillar och läsa den här gästboken trots att man INTE sympatiserar med Brynäs , Huge är som vi alla vet världsmästare på att vända och vrida på allt till sin fördel och alltid försöka slingra sig men nu börjar det bli tröttsamt med allt jävla dravel här inne.

Heja Leksand.

Huge:"Men jag har ju i dom senaste 18 inläggen försökt säga att du och alla andra har rätt: sett till förväntningarna var det en flop."

Kan detta vara ett tecken på att det du skriver är fullständigt obegripligt för alla utom dig själv?

Sv: BRYNÄS IF SM-GULD 2012!
SM-guldet värmer fortfarande mer än solen :-)

Sv: Silly season 2012/2013

Huge:

Då får vi vara glada att du inte är sponsoransvarig i Brynäs.
Utan publik och sponsorer så är vi tillbaka där vi var för några säsonger sen.

Ska vi riskera all goodwill vi byggt upp de senaste säsongerna,
för en målvakt som inte spelat eller tränat ishockey på två år?

Om man struntar i varför han inte spelat eller tränat hockey
på två år, så är just det att han vare sig tränat eller spelat
hockey på två år en stor anledning till varför detta är ett
långskott av stora mått.

Bara ingen kommer på den korkade idén att betala pengar till Örebro,
för att lösa honom från den överenskommelse han har med dem.
Då kan man verkligen prata om att lägga pengar på fel saker.

Ove Molin borde vara given i Mästarnas Mästare nästa år.

70 Rodrigues: Har arbetat åt ett Malmöföretag i 12 år, fattar fortfarande inte vad chefen säger när han ringer. Jag kanske fick sparken 2004??

73Sjöbba: jag tycker att Alfredsson förtjänar mest kritik av alla då han är tänkt som stjärna i laget men presterar noll. Givetvis ska kraven vara högre på spelarna från Nhl.

Huss: SM-GULD!!!

Pettisbif: Var detta din 202456:e uppställning elle? ;-)

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

www.youtube.com/watch?v=0u-2CNb6IVA&feature=youtu.be

TA FÖR ER! Har gjort så gott jag kunnat =)

KÄRLEK<3
Uppladdat:

500x0-guld_0.jpg

Grattis Brynäs! Och till er brynäsfans. Är verkligen ingen som hejar på Brynäs då jag är Timråit från vaggan till graven. Men verkligen skit roligt att se både er och Skellefteå i final. 

Extra roligt att se er höja pokalen med den uppskö av egna produkter och unga lovande SVENSKA hockeylirare som ska föra den svenska hockeykulturen framåt!

Så verkligen, GRATTIS! :) Tack för uppvisningen.  

Gurra88: Varför bry sig om vad ett gäng förlorare tycker? De har aldrig vunnit något utan hjälp från Brynäshåll och kommer aldrig vinna något framöver heller. Modo är ett lag utan historia och utan framtid.
Men damhockey kan de, kanske något de borde koncentrera sig på istället...

Vill passa på att önska er lycka til ikväll Jag är vare sig för eller emot nåt av lagen även om Leksand och Brynäs har en historia och lite Hat / Kärlek genom åren. Har personligen aldrig avskytt Brynäs på det viset som jag gör med Mora och FBK. Anledningen till att jag vill att ni skall vinna stavas Ollas. Jag har genom åren hyllat spelare som stannat i min klubb trots anbud från ES klubbar eller Proffsklubbar utomlands. Jesper hade anbud från DIF och andra klubbar flera år innan han valde spel för Brynäs men stannade då kvar i klubben. Ollas är ett exempel på en spelare som är lojal, ger alltid 100 % i allt och visar hjärta. Jag till skillnad från massa andra leksingar bryr mig inte nämnvärt att han valde Brynäs, hade blivit mer förbannad om han valt Mora.

Ge guldet till Ollas.

Vi tar tillbaks honom när vi kommer till Es. Dvs om 2 säsonger. ^^

T o m viktigare än ett enstaka UNDERBART guld och sedan i värsta fall studsa tillbaka ned till de vanliga platserna 6 - 10, är att se till att bygga en lånsiktigt stabil plattform där man "aldrig" riskerar kvalserie eller missat slutspel; med satsning på juniorverksamhet inkl tidigt våga spela in dem i skarpa lägen - även om det kan kosta nåt mål/poäng bakåt - som en investering (trainee-utbildning) för kommande säsonger då man ska bygga sitt lag kring dem, vidare att systematiskt bygga eget kapital (som vi ju faktiskt nu gör!) och att systematiskt arbeta på att skapa en klubbkultur där Brynäsarna återvänder till klubben efter NHL-karriären - vilket bidrar till något som  motsvarar FBKs familjekänsla (som trots allt visat sig långsiktigt lyckosam). Tror där att många av de yngre spelarna som Bäckis, Markström, Silverberg, kanske sedan Molin, Lindholm, Djoos m fl med stark lokal förankring och klubbkänsla kommer att just på det viset bidra som spelare, ledare, kulturbärare = familjekänsla om man så vill, i Brynäs i framtiden). Ser faktiskt väldigt ljust ut.

Tycker BIF nu har alla förutsättningar om man sköter sina kort hyggligt att inom några år etablera sig som en återkommande topp 3 klubb. Närmast gäller det att få ihop ett stabilt slutspelslag tlll nästa säsong - litar fullständigt på att MS, TJ & co fixar det. Vi visar redan att det lönar sig för målvakter och juniorer att söka sig hit, vi låter spelarna spela offensivt, vi har nu skapligt med ekonomiska resurser, det går bra för Brynäs - det är drag kring klubben - t o m stämningen i Läkerolen har blivit bra...!!

Känns som jag nästan skiter i vinsten när man fått uppleva att Lasse Jonsson gör en open ice-tackling i en sm-final med start från bänken.

Fan Lasse det gjorde du fantastiskt!

Gick och köpte Sportbladet och trodde i min enfald på massa läsning inför SM-final 2 ikväll.Men ack vad man bedrog sej,hela 1 1/2 sida om SM-hockeyn,men däremot en av Europas sämsta fotbollsligor Allsvenskan lyckades man trycka in 8 sidor läsning på.
Och ändå fanns det inte ett enda mål att rapportera från igår.

Däremot om DIF eller AIK spelat final hade det säkert varit nån extraibilaga om finalen.
Nu hatar jag inte bara TV4,nu finns Aftonbladet på den listan med;))

Måste ta upp en sak som är jäkligt störande, jag har själv en del i det och har skrivit vissa saker som man inte bör göra.

Hockeysnack har blivit som Svenskafans, speciellt då bland dom engelska lagens fans. Rena elakheter, min pappa är starkare än din pappa kommentarer.

Det är bara att titta in i Modos gästbok där det kryllar av Brynäsfans, även varit en del Modo fans här.

Är det inte dags att släppa det och göra dom här gästböckerna trevligare?

Svenskafans forum har jag förövrigt slutat titta i.

Nästan lite gulligt o se hur Modoiter och klyktattare går ihop och gör gemensam sak i att hata Brynäs och sen säger dem att de inte är bittra, *asg* Låt dem hålla på kan jag tycka, vi är i FINAL, Timrå spelar KS och MoDo har semester, jag vet vad jag föredrar :-)

Sv: Brynäs IF vs Färjestad BK - Semifinalserie.
2 timmar kvar till vargslakt :-)
Uppladdat:

500x0-tiger_2.jpg

Zappaholic:

Rätt hyfsad stämning på bussen hem från Karlstad.

Skål alla Brynäsbröder.

Wallin, ja. Vilken idrottstyp. Kan vara världens sämsta människa inom idrottsvärlden. Har alla sett hans spearing mellan benen på Silfverberg från matchen igår?

Och hur störd han blev när reportern frågade om Brynäs kvaliteter. Där är en som förstått att tiden håller på att rinna ifrån honom och resten av laget. Hur många år kan du ha kvar inom topphockeyn? En säsong? Två?

Läste nånstans att folk var förbannade för att publiken buade åt Nihlstorp när han blev skadad. Publiken buade åt värmlänningen som mitt på isen skulle ge sej på Wännström, vilket inte syntes i TV eftersom Nihlstorp låg vid kortsidan. Det är intressant hur "sanningar" skapas i media. Och hur många som köper allt rakt av.

Bad_Brett: Sluta bajsa ned dig härinne och återvänd till ert silly season-forum. Här spelar vi semifinal.

Schas...

Sv: Brynäs IF vs. Frölunda - Kvartsfinalserie.

Zzz: Tror du spelarna i VF, eller vilket lag som helst, filmar eller förstärker mindre än Brynäs? (möjligen modo då, männens män). Att Calle förstärker alt tar sig för munnen efter att ha haft en klubba där i 10 min är inget konstigt. Då är det konstigare att den lilla dvärgen Petterson tillåts hoppa in en tackling på Ekholm. Får man det om man är ett huvud kortare? Vad hade hänt om Ekholm hoppat in en tackling på dvärgen istället?

Brynäs ska fortsätta spela som dom gör, åka skridskor utav helvete, då kommer Inavel BK att dra på sig utv hela tiden. Den sora faran är hur många dom kommer att skada i Brynäs på väg mot finalen, nåt dom gör medvetet och ingen jävel säger nåt. En sån debatt är mer välkommen än den om Calle tog sig för munnen eller inte.

Horace76c: " Sluta försvara Järnkrok...det där var ingen "förstärkning"....det var en riktig rivaldofilmning.....och det HATAR jag."

Killen blir misshandlad varje match,till och me så han blöder...i nästa match blir han armbågad av Pebbennär han ligger ner på isen.

Tycker du ska stå upp lite för Järnkrok istället. Tro fan han påkallar domarens uppmärksamhet när det får fortsätta så match efter match.

Varför diskuterar vi (ni) Czarnecki egentligen, han är historia. Vi befinner oss mitt i brinnande slutspel för fan. Släpp honom nu!