1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776211 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
fryppe: Man vet att det är illa när en DIF:are letar sig in här och beklagar sig å våra vägnar.

SuneMangs: Så jävla surt. Men vi får väl gratulera Karlskoga o domarna som nu kan fira tillsammans.

BIF Kungen: Bänka Kellerher?! Han är väl den enda som skapar lite oreda. Indrasis har det jobbigt i slutspelet, han klarar knappt av att slå en passning just nu.

Jag sa att domarna skulle falla för Halls tårar i tidningen. Så förutsägbart...

Åk av isen i ren jävla protest mot dessa jävla as till domare!!!

Alltså detta är ju skandal!!

Jävla fiasko, far åt helvete hela domarkår!

SÅ JÄVLA DÅLIGT!!

Hahaha fyfan vilken pinsam utvisning. Har domarna ALDRIG sett en hockeymatch!?

Lennartsson ditt jävla svin!!!

Tigerhjärta: Drömmen: Brynäs gör ett par tidiga mål och tystar Nobelhallen.

GAME DAY!!! Vad har vi för magkänsla? Säger 1-3!

IronKrook: Var tvungen att skicka ett meddelande till Sanny 🤣

{10491}: Oskön intervju med Djurgårdens tränare.

TIK_TIK: Nu vänder serien tillbaka till Mora, som är erkänt svårtspelade på hemmaplan. Blir bra det här. Ner med diffen!

DIF gör mål åt fel håll. Vilken underhållning!

{5647}: ” Det finns ett avtal mot TV4, så han kan givetvis ha brutit mot uppförandekoden där.”

TV4 skall bara vara glada och ödmjuka att alla vi Brynäs supportrar har tecknat deras dyra abonnemang för att se deras oftast undermåliga sändningar..
Den enda uppförande kod som TV4 ska titta på är Sannys uppförande..

Det började med ett oskyldigt vattensprut som olyckligtvis träffade en TV4 anställd med kamera..
Då börjar Sanny genast anmärka på Johan Larssons uppförande i omklädningsrummet efter match mm..
Min fråga är varför tar Sanny upp det nu och inte tidigare?
Tydligt är att Sanny har ett ont öga till Johan Larsson..

Till saken hör att Johan bad den TV4 anställde som han träffade med vattensprutandet om ursäkt personligen efter matchen, sen fick den TV4 anställda en signerad klubba vilket han verkligen uppskattade då han är en Brynäs supporter..

Utagerat med Johan Larssons uppförande (vattensprutande)

Nu är det Sannys uppförande som skall granskas varför han hyser han sånt agg till Johan Larsson..
Är han verkligen rätt person till att vara en expertkommentator då han tydligen inte kan vara professionell utan sprider andrahandsinformation med sina egna antaganden som inte stämmer överens med verkligheten..

Kan vi inte bara dra ett streck över "watergate". OK det var klantigt gjort och Johan och föreningen har bett om ursäkt så låt det stanna vid det. Herregud det var ju en liten skvätt vatten....

puffe: Så du tycker du imponerar med att läxa upp mig och att jag ska skilja på sak och person och sen sitter du i ditt eget forum och går på person.

Du hycklar när du skriver på det sättet, det måste du ju begripa. Du kan väl fortsätta med din dubbelmoral i ditt forum. Jag gissar att ingen här är intresserad av att läsa nåt mer från dig härinne för tillfället.

{9382}: Fan, Karlskoga är nästan lika dåliga som Modo..

Karlskoga är så jädra ruttna på att spela hockey så allt dom försöker nu är att psyka ut oss. Tycker dock att vi står upp bra i det här läget. Ta ingen skit

Vi äger Karlskoga på skicklighet vi äger Karlskoga fysiskt, vi äger Karlskoga över hela planen. Dom här bönderna är så ruggigt jävla patetiska.

Kommer givetvis bli annorlunda när vi spelar borta när deras EPA töntar till fans maler på, men det är bara att vi fortsätter vara dominanta i spelet.

Anders Berg: Stenberg ska nog passa sig för att ge sig på Bertilsson

Edit: det var en annan gris

Grabbar chilla nu. Låt Karlskoga skämma ut sig själva.

havre: Hur fan är det möjligt att de plötsligt tar en utv på oss efter alla jävla fasthållningar och yxhugg.

Jävla clowner

{10071}: Tycker det är lite samma lika som mot Nybro. BIK får sina chanser, men vi kontrollerar matchen och har tålamod. Känner mig inte ett dugg orolig just nu.

Samsung: Blir det Dif i finalen mot er så hoppas jag att inte domarna inte kommar att avgöra till deras fördel. Verkar som dom vill ha upp Dif i SHL. Mötet med oss gick verkligen i deras fördel. Dom säger Löven spelar fult men Dif var nog lite värre. Hoppas ni får vara hela och vinner finalen...

Erat: Haha, kan vara den billigaste utvisningen på länge!

Silfverkroken: Dennis Hall borde istället fundera på om deras "Ryggsäckshockey" borde få fortgå..

Och om det kanske är därför de får fler utvisningar..

Samsung:
I ljuset av att våran överklagan avslogs samtidigt som Timrås gick igenom.

Om.....jag säger OM Leksands överklagan går igenom så kommer jag sälla mig till vårat lilla gäng som anser att DN/RI är korrupta och har en dold agenda att sätta käppar i hjulet för oss....

Grattis Brynäs

{10491}: Deras tränare gnäller på att ”de fick fyra pp och vi fick ett”…

Skönt att jag råkade somna innan matchen och slippa se Karlskogas två mål.

Skönt att se spelövertag och en väldigt bra Coreau 🤩

Att stå och frysa i 10 min i egen kasse är som bäddat för ett bakåtmål. Det är sen gammalt.

Slog vi rekord med 15 vinster nu, eller gällde Leksands rekord i ordinarie tid?🤔

Jaaaaarååååå!!!!

Wow ett RIKTIGT SNYGGT hockeymål till slut!

Visst fan är BIK's första offside?

Davey85: Sicken jäkla tv-räddning av Coreau.

Solklar knätackling på Vesel av grisen i Bofors. Tornberg låtsas att han aldrig sett en hockeymatch förut.

SÅJA KOPACKA!!!

Går absolut inte jämföra den med Benn-situationen. BIk's var 5x värre för det var ju helt medvetet.

Ok, 1-1 i matchstraff. Då kan bisittaren sluta gråtrunka för BIK's skull nu. Jävla pajas..

{10585}: Tack för ditt intelligenta instick i debatten.

Hank81: "håller med, Bertil är så överskattad."

Bertilsson är inte ett dugg överskattad. Det är inte många misstag från honom sett över en säsong. Toppback i den här serien, sen är alla människor och gör misstag ibland, tyvärr hände det Berra idag. Men om Coreau hade hanterat den pucken som en riktig målvakt hade inte den här situationen ens uppstått.

Bratwursten : Känns helt omöjligt att förlora 4 matcher mot BIK. Dom har haft maximalt med tur i denna period.

Byt ut det där jävla sållet, inte en matchjävel till ska han ha!

Är kommentatorer så partiska som jag tycker mig höra. Hela tiden hör man hur Karlskoga löser det bra, för det gör helt rätt. Konstant nåt karlskoamga gör nåt bra. Fast de knappt rört pucken över mittlinjen förutom målet. Knappt vunnit en tekning. Tvingats till mängder med hålla fast klubban mm.

SaggeBoy: Man är irriterad på domarna redan innan nedsläpp

bradberry:” Lättare åka skridskor men stod mest still på träningen… Vi ska nog inte ropa hej till hans medverkan ännu…”

Scott verkar att ha deltagit i dom flesta övningarna på dagens träning så han stod definitivt inte stilla..

Scott är en hårding så det ska mycket till om han inte spelar i morgon,

Detta enligt GD:
Nu går man över till fem mot fem, även där är Scott med.
I dag 11:06
Hade klipp i åkningen framåt
I dag 11:05
Scott är med på den övningen också.
I dag 11:05
Nu spelar man fem mot två
I dag 10:56
Scott är med i övningen där man även åker i bågar/cirklar och det ser inte ut att vara några större konstigheter. Som sagt det jag reflekterade över var hur ont han såg ut att ha när han gick.

Klippt i från GD.

Davey85: ” Eftersom flera spelare nu åkt på domare så handlar det nog om fart. Ölund har för övrigt ett väldigt bra spelsinne.

Såklart inte lika bra som någon Modospelare*”

😂 Nej, så klart att han inte kan ha bättre spelsinne än en Modo spelare… Dom är ju överlägsna och ofelbara där uppe.

Roligt att JFK är inne i Brynäsboken och ska kommentera så snart dessa domarsituationer dyker upp. Jag tror jag aldrig sett någon annan på HS som klagar på domarna så mycket. Men det är klart, det är skillnad när Modo är på isen…

{5647}: Eftersom flera spelare nu åkt på domare så handlar det nog om fart. Ölund har för övrigt ett väldigt bra spelsinne.

Såklart inte lika bra som någon Modospelare*

*= Nödvändigt tillägg för att inte uppröra nån Modoit, då Modo alltid är bäst, ofelbara o s v, trots att de knappt vunnit något i historien.

Härlig dag, soligt och Leksand torskar 🌞💯👍