1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776258 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
TheMacamush: Satan så bra Tärnström är ikväll.

Alex89: ”ni tror ju på allt här inne”, ”han är klar gubben”, ”stevens är ingen spekulation bra källa till mig säger att han är klar”

Seriöst, vad f-n får man ut att posta ovan pajasinlägg?… Som någon annan sa, byt källa eller avstå från sådana här inlägg…

Alex89: ”snälla rara lilla hjärtat har du sånt tråkigt liv arbetslös?”

Höj dig..

Semic: ”Stor groda av mig ber om ursäkt för detta!”

Du har inget att be om ursäkt över.
Kul att du delar vad som skrivs, sen får var och än göra vad de vill med den informationen.

Mattson: ”Janne Dillchips”. Han förtjänar i alla fall cred för ett roligt nickname.

Noll koll på trovärdigheten här, men såg precis ett rykte på twitter (X) att vi är nära att signa den här killen som blivit uppsatt på unconditional waivers av Detroit.

www.eliteprospects.com/player/146116/nolan-stevens

Som sagt kan inte säga något om ryktet i sig, men ville ändå dela med mig.

Grubblar över om det är någon sorts indikation på att Kellehers skada kanske är värre än befarat..?

Eller om det är så att man verkligen vill spetsa laget till max?

Skjut mig inte om det visar sig vara heeeelt fel! Haha

Svensson_62: Jag har verkligen försökt att gilla amerikansk fotboll, men det är ett alldeles för långsamt spel för att jag ska gilla det, lite som vår fotboll. Visst är det läckert med de långa passen på en fri spelare, men 90% av tiden ska det ställas upp till förbannelse, sen är det spel i ett par sekunder sen ligger alla i en hög igen. Sen börjar man om med att ställa upp igen i en halvtimme…

Börjar ladda för Super Bowl - är ledig imorgon.
Ej superfan men några Super Bowl-nätter ”med P A Gullö” på 90-talet har gjort att intresset finns.
Go 49:ers i år - enbart för det abnorma mediahypen om Taylor S (som jag i o f s inte har något emot) och hur det byggts upp till att Chiefs vinner som de hoppas. Alltså 49:ers men även p g a lite nostalgi med Joe Montana och Jerry Rice.

rafalski: ja jävlar, vi har tur i tabellen måste man erkänna. När vi förlorat poäng lyckas konkurrensen göra det samma.

Bra jobbat Kalmar!

Men jävligt konstiga domar sekvenser återigen. Åtminstone sista minuten. Tveksam icing, avvaktande högklubba som de släpper?

Inte ofta man håller på Kalmar 🤣 Men fan hoppas dem kör över SSK 💪 leder 2-0 just nu

Bort med både Ove och Masken inför nästa säsong oavsett slutresultat denna säsong och in med unga hungriga assisterande

Vi har lite lättare schema än SSK, AIK och DIF.
Vi har SSK och AIK sen möter vi bara lag utanför top 6.
Till exempel Djurgården har nu Nybro, sen har dom AIK, Mora, Södertälje och Björklöven de 4 nästkommande matcherna.
Kanske lite mer ljus i tunneln iallafall...
Oron finns där oavsett

{10375}: Kanon, då har ju Alcén en direktkanal till dina åsikter och vet precis hur han ska agera…

Varför har spelare i detta lag så jävla svårt att dyka upp på jobbet. Vi vet att det kan om de vill, men de vill inte. Vad är det som är ruttet? Varför är det okej att inte delta i Brynäs IF och inte göra jobbet?

parks: Usel matchcoach? Sopan kan ju uppenbarligen inte sätta ett grundspel efter för säsongen + 42 grundseriematcher.

Alltså ta ut målvakten med detta spel och istortsett ge bort ett mål, som han gjorde med 50 kvar med tre måls underläge.
Nu är det bara 7 upp i målskillnad mot Södertälje, vårt extra poäng i form av målskillnad är snart borta också.

Tycker Gällstedt påminner helt om Tommy jonsson.

Utspelade totalt , tror absolut inte vi går upp i SHL.
Grundar det på allsvenskans sämsta backspel

Bert Robertsson skall tydligen vara på plats och titta på matchen. Hejar han på sin son så hejar han ju indirekt på Brynäs. När fan blir gammal blir han religös.

Jared Coreau ska vara återställd från skadan enligt Alcén.

Brynäs jagar utfyllnadsmålisar samtidigt som målvakter fostrade i föreningen dominerar i NHL. Markström och Ersson matchens stjärnor inatt.

spolaisen: Varför är 70-talet relevant för Lindbäck? Angående tränarna så var de ju främst aktiva elitspelare på 80- och 90-talet, inte 70-talet.

Lindblad på plats till helgens matcher.

www.visbyroma.se/brynas-lanar-lindblad/

Davey85: Kommentarerna från Lindbäck i GD-artikeln kommer från polisens PM. Det är väl klart att han inte ber om ursäkt ill Brynäsfansen i ett polisförhör?

Samsung: Tydligen var det stormigt mellan Brynäs och Lindbäck under förra säsongen men efter nedflyttningen satte dom sig ned och rökte fredspipa.

En målvakt på cannabis… 🤷‍♂️

Ja… Har ju reagerat över hur han plötsligt zoomar ut i vissa matcher. Tappar fokus… Släpper vinklar oförklarligt… Det var lika vissa matcher förra säsongen…

Detta kan väl vara en förklaring…

Angående status på Bertilsson skriver Sasse i GDs rapportering från dagens träning:

"Kasper Larsen och Kinnvall går av allt att döma in i spel igen i morgon. Låter väl lite tveksamt på Bertilsson även om det ”bara” ska handla om en smäll så kan det bli så att han står över i morgon."

och

"Ska inte vara så farligt vad jag hört."

SuneMangs: helt enig! Klart att Tims poängskörd är imponerande. Men jag tycker Kalmars back Jesper Broeng har mycket mer imponerande siffror i laget då. 26 matcher spelade, 9p och +13. Näst bäst plus/minus i laget har Linus Skager på +6 (bara 12 matcher) och efter det är det Kim Strömberg på +3 (36 matcher). Näst bästa back har +2 (sämsta har -16).

Att ligga på +13 i Kalmar är ruskigt imponerande som back.

Blå grottan: Clara vinner guldgallret i år, förutsatt ett framgångsrikt slutspel för laget.

Bertilsson är för övrigt nominerad som en av tre backar till årets back i HA. Visar hur viktig han varit då övriga två backar (Åkerström och Theocharidis) knappast är med för spelet i egen zon.

Andy Tiger: Om det finns någon rättvisa så ska vi spela PP i hela tredje perioden.

Danne66: Brynäs har så jävla ointelligenta spelare i Bp. Fan vad man saknar Mads Hansen.

SuneMangs: Det handlar om den eviga diskussionen här, det är ok att kritisera folk i deras yrkesroll. Men att hålla på o kalla folk sopor dag in o dag ut, då blire bara tramsigt.

{10375}: Oj, tar det här inlägget som ett ja-svar på Tigerhjärtas fråga. Herregud!

Många sofftyckare här inne ändå som sagt det Sanny skriver under en period :) Sanny anses väl vara en kunnig yrkesman.
Så vi har endel skribenter här inne ändå som inte vart helt ute och kört rollba... :-)

Ni som skriker efter tränarbyte, har ni något (realistiskt) förslag på vem vi ska ta in? Och vad säger att ytterligare ett i raden av alla tränarbyten skulle göra någon skillnad?

Jag tycker liksom att man borde inse efter typ 10-15 tränare på 20 års tid att det inte är tränaren det är fel på (eller i.a.f. inte enbart). Och nej, jag tycker inte heller Gälla gör ett särskilt bra jobb med laget som det ser ut i båset. Men vilken tränare har gjort det de senaste åren (över en hel säsong)?

Det tog liksom Bulan 2 säsonger (inne på tredje säsongen) för att få Brynäs till ett slutspelslag vilket visar på vikten av kontinuitet vilket vi aldrig får när vi sparkar 1 tränare (ibland 2) varje säsong.

Horace76c: Vi har inte haft någon riktig energi i båset sen Boumedienne och Ekman stod där..

{10491}: Varför ska man som Brynäsare dissa Stråhle? Han ingick i ett tränarteam som misslyckades, men sättet som Brynäs sparkade honom på var faktiskt under all kritik. Han gjorde säkert allt han kunde för att lyckas i Brynäs.

{10375}: "de gjorde det bättre än oss mot just Tingsryd"

Vad utöver att få 1 poäng mer än oss (i sista stund dessutom) gjorde DIF bättre än oss? Genuin fråga eftersom jag är nyfiken på vad i DIFs insats är så mycket bättre än vår.

Och innan du svarar kan du ta hänsyn till att vi hade vår tredjemålis (när vi gick in i säsongen) i mål medan TAIF hade sin förstemålvakt som ligger fyra i GAA mot oss.
Medan DIF hade sin bästa målvakt (sett till GAA) mot TAIFs andremålvakt som ligger på 15e plats i GAA.

Själv tycker jag att DIFs insats var ungefär lika dålig som vår sett till förutsättningarna. Vi sköt ju många fler skott och hade många fler chanser som vi brände också så möjligtvis att det är lite fördel oss (åter igen om vi bortser att de fick 1 poäng mer än oss).

Sen skrev du tidigare detta.
"Jag föredrar att hitta sätt att vinna mot Tingsryd som Djurgården."
Du menar som DIF gjorde mot Östersund när de förlorade i förlängningen i matchen innan?

Som många andra sagt. Alla lag spöar alla. Vi leder serien och har plus mot topplagen (sammanslaget, inte mot alla individuellt). Och NEJ. Det betyder inte att vi inte har några problem. Men att sitta och säga att DIF gör det så mycket bättre än oss när de i matchen innan förlorat mot Östersund blir ju bara löjligt. Jag lovar att vi kan hitta EN match där BIF gjort det bättre än DIF också om du väljer att bara titta på en enda match av alla.

Jag skrev det igår jag skriver det igen, Alcen borde försöka hitta en lösning för Billins till fönstret.
Hur han kan få spela pp och bp är en gåta.
Det är endast på gamla meriter
Tunn i närkamperna osv. Ser helt vilsen ut.
Lyfter garanterat bra lön också.
.

gwl: Sjukt töntigt att sitta och skriva att man ska säga upp sitt medlemsskap…

Wow, börjar seriöst bli orolig över att detta inte kommer bli något SHL kommande säsong. Det är lite för många matcher som är såhär dåliga.

Förstår inte hur folk här inne faktiskt försvarar detta katastrofala spel Brynäs visar upp!

Det får INTE se ut såhär! Har sjukt svårt att se att detta lag med denna inställning taggar till så pass inför ett slutspel!

Fy fan så lack på att inte bänken ser till att få fart, gå ner på folk, bänka dem som inte visar att dem vill spela!

Jockster : Tycker hela laget känns rätt trött i dag. Knappast snällt eller rättvist mot Steinbergs som gör en stabil insats men lämnas helt ensam gång på gång.

Skönt! Captain my captain. 2 mål i dag!

ÖIK-DIF 2-0 efter 1a :)

Forsberg 1978:
Domarna har bestämt sig..

Erat: Steinbergs står idag enligt Swehockey

SuneMangs: ” Klart vi är mil ifrån både SAIK och Modo, dom har 20 mille mer i kassan, om inte mer.”

När vi var i SHL så låg vi på övre halvan gällande spelarbudget. Det räckte inte. Vi behöver ligga på ungefär samma nivå som de bästa och sen plussa på 50-60 miljoner för att hålla oss kvar och slippa kvala.
För att vinna SM-guld krävs ytterligare 100 miljoner.

Så, om Alcen fick 200 miljoner tror jag han eventuellt skulle kunna bygga ett lag som tar guldet.

Lirarn77: Baserat på det Alcén säger i intervjun Gavve länkade till känns det inte omöjligt att det sker men knappast övertygande:

"När det gäller nyförvärv på forwardssidan, där två starka namnen i Tyler Vesel och Tyler Kelleher är skadade, har inte Johan Alcén stängt dörren. Inte heller när det gäller att utnyttja möjligheten som finnas att låna från SHL.

- Men där ser vi nog helst att vi värvar för resten av säsongen än att låna in på kort tid. Vi får se lite hur det blir, och hur det är med Vesel först och främst. Där ser det trots allt ganska hoppfullt ut.

Noel Nordh försvinner på landslagsuppdrag nästa vecka och missar fyra matcher, tar ni in någon för honom?

- Nej, då går vi på spelare från egna J20-laget, svarar Alcén."

Jag säger samma sak som igår, vi känns så jäkla defensiva och försiktiga. Visa lite jävlar anamma för tusan!

Davey85: Om disciplinnämnden hade bedrivit "häxjakt" på huvudtacklarna tidigare kanske de hade "jagat bort" Anton Hedman innan han släckte Mads Hansens och Fredric Andersbergs karriärer. Jag hade inte klagat. Martyrskapet passar varken Grewe eller Djurgården.

JawKee:
"Och Brynäs supportrar blir aldrig nöjda"

Nä... i varje fall vissa...
Jag minns hur det lät inför 2012... "Vad skall vi med Svedberg till? Han platsar ju inte ens i Modo"
Men, den som alltid ropar "vargen kommer" får ju ibland rätt...

F.ö. skulle ledningen såklart meddelat att pengarna inte räcker till allt vi ev. önskar för i.v.f. en månad sen... hoppas det ordnar sig!
Forza Brynäs!