1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776264 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
JawKee:
"Och Brynäs supportrar blir aldrig nöjda"

Nä... i varje fall vissa...
Jag minns hur det lät inför 2012... "Vad skall vi med Svedberg till? Han platsar ju inte ens i Modo"
Men, den som alltid ropar "vargen kommer" får ju ibland rätt...

F.ö. skulle ledningen såklart meddelat att pengarna inte räcker till allt vi ev. önskar för i.v.f. en månad sen... hoppas det ordnar sig!
Forza Brynäs!

Om jag läser rätt har Brynäs alltså 0 skott i tredje perioden. Inga registrerade på Swehockey.

Clara räddar oss. 33-18 i skott. 96.97%.

Anders Berg: Haha, kändes som zebran inte ville ta nån 2a där men va tvungen när Bofors spelarn åkte linbana efter Scott :D

Jag fortsätter imponeras av Udd. Inte många misstag den grabben gör trots sin ålder. Inte särskilt spektakulär på något sätt och det är bara positivt menat här.

Lindström: Kvist tar så jäkla konstiga beslut. Ser ut som en tjur med skygglappar på isen. Ingen tanke, bara kör.

Lulessss: Där har vi våran vägg! Har ju hyfsade stats i ettan iaf. Kunde varit värre..

Anders Berg: Kvist och detta är min personliga åsikt helt o hållet, jag tycker han är riktigt kass, ser ut som en sprattelgubbe när han åker, tar alltid fel väg runt motståndare, skjuter nästan alltid mitt i magen på målvakten, tar på tok för långa byten, han kommer till sin rätt när han är på väg till avbytarbåset, tycker en spelare som Lindblom som btw har samma stats som Kvist på mkt mindre istid skulle kunna ta Kvists plats framöver, som sagt min helt personliga åsikt.

{10065}: Fint skrivet! Helt enig om allt.
Även enig om att hylla de namn på användare här på forumet. Riktiga stjärnor. Fint!

SuneMangs: Sen kan man ju knappast lasta t.ex. Alcén för att vi inte får in Joe Cannata när hans klubb säger nej. Det tyder ju på att Cannata ändå var förstavalet (eller i.a.f. högre prioriterad).

Skulle vi inte värva Lundström och vänta mer (det är bara strax över 2 veckor kvar till fönstret stänger) kanske vi står utan extra målvakt och då hade det gnällts på det istället.

Sen säger jag inte att Lundström är någon sorts frälsare. MEN en målvakt som kan spela 6 matcher för AIK och 6 matcher för Vita hästen och landa på 1.58 respektive 1.34 i GAA tycker jag borde ha några kvaliteter i.a.f. (Jag ser annan statistik också så ingen påpekar att han har sämre säsonger/stats också).

Förra säsongen landade han på 90% i AIK med 2.79 GAA. Ett AIK som alltså kom tia och släppte in 3.34 mål per match vilket kan jämföras med våra 2.48 mål per match.

Hans 2 matcher för Oskarshamn denna säsong tänker jag inte ens räkna in med tanke på hur Oskarshamns statistik ser ut.

{10375}: Tragikomiskt är möjligen när en motståndare klantar sig och druttar på ändan eller så. Inte när ens barn gör något som sårar dem eller om ens lag gör något som sårar dem och fansen.
Sorry tror inte du förstår.

Längesen man hörde sån irritation på Läktaren i Gavlerinken

Gavve: Jag tycker att Rödin gör mycket bra i matchen. Om domarna hade gjort sitt jobb hade Rödin fixat 3-4 hakningsutvisningar utöver det som han skapat.

Bäst vi njuter av Kopacka ordentligt nu, för det finns inte en chans att han spelar i Brynäs nästa säsong om vi inte fixar uppflyttning. Tom Bissett reborn!

Tingsryd - Dif 3-0 just nu 🙈😂

Bratwursten : ”Lägg ner nu båda två”

Lös problemet istället.
Är man avstängd så ska det inte räcka att skapa ett nytt konto för att ha ryggen fri.
Ni vet precis vem jag talar om..

Jugge: På tal om Modo..varför ränner inte deras fans härinne så mycket nu?

Nu får Brynäs städa av hovet-spöket ikväll!

Nu ut på stan för tidig middag och sen mot Hovet.

Alltid, alltid så svårt att vinna på Hovet/Globen. Men i år viktigare än någonsin! Detta kan vara en tänkbar final motståndare och då måste Brynäs lära sig att vinna på Hovet.

Verkar vara många här som gör i byxan när Löven plockar in Svedberg och Diffet Dahlström. Är det spelare alla dessa personer velat se Alcén plocka in till Brynäs? Dahlström hade jag dock gärna sett i Brynäs bottom 6 som en kropp för att bredda truppen. Mångsidig och kan nog spela högre upp vid behov och i ett 2:a PP samt BP.

I vanlig ordning skriks det på Alcén att agera också. Men vi kan väl göra som SuneMangs föreslog och vänta med att bedöma Alcéns insats efter att fönstret stängs? Just sayin…

Hoppsan. Löven signar Svedberg!😅

Tror inte att någon av er kan övertyga den andre om att byta åsikt i detta.
Då funkar det alldeles utmärkt att man kan enas om att en tycker så och den andra tycker si.
Alltså att man gillar olika! Helt okej idag det!
🤩🇩🇪💟🆗⏯️❤️💛🖤

Costanza: Brynäs får gärna satsa på Clara.
Däremot så hoppas jag man lyssnar på Claras önskemål i att ta in någon rutinerad som han kan ta lärdom av.
Att köra med två orutinerade ynglingar kan bli ett självmord när allt ställs på sin spets.

Peja: Tror inte Kopacka är den dyraste spelaren i HA dock så resonemanget faller platt…
JA har faktiskt gjort några saker bra. Måste drt gå prestige i detta? 🙂

Gunderson: Sen är det precis som glädjespridaren lapad skriver. Mina hockeykunskaper är ganska begränsade. Jag har spelat och coachat fotboll men är en soffcoach när det kommer till hockey.

Jag har säkert fel i en hel del jag skriver om hockey. Jag är ingen expert. Jag är begränsad i mitt kunnande. Men jag gillar inte att bli påhoppad bara för det.

Positivt:
- Masken och laget verkar veta att detta är alldeles för dåligt.
- Rödin, den enda som trampar.
- Inga skador.

Negativt:
- Allt annat. På tok för tafatt.

Anders Berg: Kung Rödda 👑är arkitekten,
Sen Indra vad han har växt..
🙏🏻🥰

VILKA GRYMT. SNYGGA. STÄLL. !!!!!

Ta chansen att rycka lite extra idag snälla rara Brynäs.

Peja: När Indrasis värvades så var du ju förvånad att ingen tagit honom. Han skulle ju gå in i många SHL lag..

Facit i hand..

pjåtor: du menar målvakten som alcen skulle få världens skit för? 😅

JawKee: " Nja varför skulle det vara långsökt? Björklöven har rätt bra siffror dom med. Dom har bäst snitt av alla mot top 6. Sen har dom, troligtvis, ligans bästa målvakt också."

Som sagt jag hoppas det blir Löven i en final och vi slipper Hovet..
Jag bor i Stockholm och när Brynäs spelar på Hovet är jag där..
Det är inte ofta jag gått hem med leende på läpparna,
Så jag hoppas vi slipper Djurgåårn eller allmänna idrottsklubben i semi eller final för det kommer bli jobbigt för pumpen(hjärtat)..

Clara hade någon mindre bra retur i början men gud vad bra han har varit.

Älskar Tärnström. Så jävla bra, lite tunn men fan så bra.

havre: Utan fakta att backa upp med men det känns som att 90% av Rödins utvisningar tas i anfallszon i helt onödiga lägen.

SuneMangs: Antingen är Rödin världens starkaste man eller så förstärkte deras kille.

SuneMangs: samma indrasis som folk vela sparka efter 10 omgångar 😅

Stefan R 63: Löven var egentligen inte bra i början. Deras underliggande statistik var bedrövlig, men fantastiskt målvaktsspel och oerhörd effektivitet gjorde att man vann.

Att de är usla mot sämre lag beror på att de inte har något spelsystem. De är jättebra på att kontra, men möter de ett lag som spelar kontrollerat fungerar det inte.
För övrigt exakt samma sak som jag skrev här inför er första match mot fem. Kontrollera matchen och gå inte på deras taktik att byta chanser.

En intressant sammanställning över hur de olika lagen presterat mot topp, mitten & bottenlagen.
Det här snacket att Brynäs inte presterar mot topplag kan man ta med en rejäl skopa salt eftersom tabellen visar att vi presterat tredjebäst av samtliga lag mot topplagen.
Värt att tillägga är att tabellen är postad FÖRE vår match mot AIK, dvs poängen är än bättre än vad som visas på bilden.
En intressant sammanställning helt klart!
Uppladdat:

500x0-d4f1f562-7c98-4220-85b1-6ed9376832e4.png

Snubblade över Daniel Mannberg på EP. Tråkigt att se att han endast har 5p på 14 matcher i hockeyettan. Verkar inte gå något vidare för honom trots att han bara är 31. Gillade Malmbergs stil på isen, hårt arbetande.

www.eliteprospects.com/player/10397/daniel-mannberg

mattias - 74: 95% av Brattström - han är ju helt klappkass i gamnackarnas värld.

Gud bevare Alcén om han hade värvats......

Mattson: ” Snygg huvudtackling av Glad.”

Sorgligt!!! är det inte Grewe som utmärker sig så kliver en annan Djurgårdare fram…
Glad gör så att man blir ledsen…. :-(
Kul då att Ljungen hjälper Brynäs även i Almtuna genom att ta poäng av DIF vilket kan bli viktigt i slutet av säsongen..

{9566}: Jag kan hålla med honom om att Rödin vid ett flertal tillfällen fallit lätt men denna tycker jag är solklar. Bagenda kastar sig och vevar med klubban efter pucken men träffar Rödin istället. Given tvåminutare

Lite kul att Anton Blomqvist pratar om utvisningar...AIK kunde haft 5 st i första perioden, de fick en. Och borde inte Scott haft en straff med sig i början av matchen?

Silfverkroken: Vilken jäkla kanonvärvning det hade varit av Wallin! Synd att den inte blev av…

Silfverkroken: Alla här inne var orolig över Clara när det var Lundbäck dom ville ha haha. Vilken jävla vändning!

Det faktum att folk här inne inte inser att ett låneavtal för en spelare är en sån jävla standard sak att det inte går att att misslyckas med är oroande. Alcen/Fbk hade i princip en standard mall där dom behövde fylla i namn och längd på utlåningen sen var saken klar. Varken Alcen eller Färjestad ska hyllas eller sågas för att lyckas med det.

Sen hade Lindbäck spelat bra och Färjestad behövde Clara i några matcher så hade dom självklart kunnat ringa upp och bett om att få tillbaka honom en kort period. I det läget hade Brynäs antagligen tackat ja för att fortsatt ha en bra relation klubbarna emellan och inte få ett dåligt rykte vilket hade försvårat för lån i framtiden. Med tanke på Brynäs situation den här säsongen så tror jag inte ens Färjestad har försökt fått tillbaka honom.

SuneMangs:
Daniel Widing :D Hans oförglömliga "gråt-gest" mot SkAIKbåset

Total överkörning!
Allt från fjärdekedjan till Clara i kassen gör det grymt bra idag.
23-5 i målskillnad senaste 4, jo jag tackar ja!

Farsang: Tycker kvist bara växer och växer, sen han fick spela med nordh och ohlsson har han börjat spela mer aggressivt, pressar motståndaren och skapar lägen.

Jan Grismöbel: Skynda dig och ändra PUNGT till PUNKT annars får du ett tillrättavisande där med! 😅😅❤️