1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776418 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
BIF Kungen:
Om vi ska jämföra jämför med finalen 2012 vilket drag , publiken i Gävle är trött på att vara ett bottenlag och vem vill se sitt lag förlora , när resultaten kommer så kommer publiken att vakna , vi behöver framgång thats it .

Meixner förlänger, yay :D

{8399}: och tvärtom. HS Tom och Jerry.

#33: Jag själv bor nere i Stockholmstrakten, men har mycket släkt i Sandviken. Dom är ultra Brynäsare och jag var mycket där i unga år så man hade ju inget annat val.. 🙂 Första matchen var -75 i Gavlerinken, men den har jag inget direkt minne av. Minns att min morbror köpte en mössa till mig, men den är tyvärr inte kvar… 🙂

Sjukt sugen på nästa säsong nu, även om vi ska ha en lång och förhoppningsvis skön sommar först. Det känns som om vi kan ta ett rejält kliv upp med de värvningar som hittills presenterats och vad som ryktats. Manner gör sitt 2:a år, det har ju ingen tränare gjort sen Bulan.. Känns som Brynäs är på rätt väg och vi går en ljusare framtid till mötes än på flera år!

Trevlig lördagkväll alla Brynäs vänner!

SnowKing: Hur fan kan det där dömas mål? FBKaren bara mosar in mot målvakten. Fan vad man ogillar FBK!

Tigerhjärta: Då har man noll koll… Lindbäck är en av Europas absolut bästa målvakter, punkt..

Jugge: Vilket spektakel på isen efter matchen. En VD som aldrig slutar babbla, domare som buas ut när de får blommor och medaljer delas ut.

Silvermedaljer efter en kvaltorsk känns ju bra märkligt?

Davey85: Fan vad tråkigt att få tillbaka HV, ingen som saknat dem

Gubben var väl den enda i hockeysverige som också tyckte det var en touch på den solklara puckouten..

Johannesson klar!

Tigerhjärta: Hitte på Pettisbif
Han har ju inga kontakter! Fast livlig fantasi

Berge: Han har ju fortfarande kontrakt med Kärpät två år till med en klausul. Kan ha något med det att göra? Att den klausulen inte kan aktiveras förrän efter ett visst datum eller något i den stilen?

Två OS-spelare så långt. Otroligt.

Hoppas Alcen nyper Niclas Jensen nu när vi värvar från Jokerit

Spännande med spelare som överhuvudtaget inte nämnts i något "sillysnack" och så plötsligt är de klara. Hoppas att han är bra också! :-)

Även Tommy Boustedt kommenterade Brynäs nyförvärv:
”Bra back. Grattis Brynäs!”

Retse: Det beror väl i så fall på att ledningen inte kommunicerat hur man tänker. Det pratades om att det skulle tillsättas en GM. Sen blev det bara tyst.
Lyssnar man på Johan och Erika i hockeypuls så går det inte att reda ut vem som gör vad annat än att Erika trivs med att jobba lite mer ”övergripande”.
Kommunikativt är båda rätt begränsade, ingen av dom har något mer att säga om verksamheten än vad dom hade för ett år sedan. Vad gör man och vad vill man? Det känns i intervjuer som att båda famlar och inte lyckas konkretisera.

Se tycker jag att den senaste tidens förändringar inom ungdoms och juniorverksamheten ser lovande ut. Men jag har ingen aning vem som är ansvarig för den förändringen.

Om Brynäs avser att göra Grahm till GM så får man väl kommunicera det. Sen får Grahm berätta vad hon vill med sportorganisationen.

SH: Östersund - Djurgården 😂😂😂smaka på den

Brynäs lägger upp en bild på en björn på twitter och texten "16:00". Björninen är nog klar!

Brynäsgubbe: Nåväl, är man med och tar OS-guld i Finland så kanske man ändå kan tillföra lite spets till det här laget.

Davydkin: Björninen.. Episkt namn alltså!

Peja: Precis, Brynäs PP kommer ju få ett grymt lyft med Kinnvall på blå. Något som saknats sen Gundes dagar. Så precis den spelartyp som Brynäs saknat. Ihop med Berra känns det som ett gjutet backpar.

Sen tycker jag inte man ska underskatta att det är en Gävle kille med spets som kommer hem heller.

Största besvikelsen någonsin(?) var väl ändå när alla väntade på Palushaj och Forslund presenterades.
Väldigt roligt så här i efterhand.

Charles: Betyder enligt artikeln att Veini inte blir kvar, vilket nog var rätt väntat ändå. Gillade ändå denna del:

"Kontraktet ska vara ett förmånligt kontrakt för Brynäs. Ett relativt billigt avtal, sett till Lindbäcks marknadsvärde. Istället ska det vara utformat med förmånliga bonusar för Anders Lindbäck."

Nu vet jag inte exakt vad det är för bonusar men låter ändå klokt med lite riskmiminimerimg med tanke på att det är ett längre kontrakt på en rätt gammal spelare.

Huge: Jag köper absolut att du som moderator ska få vara en privat skribent också. Jag säger dock aldrig att du inte ska få svara på gnäll, men det finns ju flera sätt att göra det på. Varför vill du sjunka till lika låg nivå, eller lägre? Och att gå till attack emot personers grammatik eller språkliga bruk är ju bara pinsamt. Det är ju inte direkt så att du gör det på ett trevligt sätt heller, det verkar mer som att du gör det för att trycka ner andra människor. Det här är inget forum för det svenska språket. Därför tycker jag att man ska fokusera på innehållet och inte hur det framställs språkligt. Men det är min åsikt.
Sen återigen, att anklaga människor för att ha dålig läsförståelse för att de inte förstår vad du menar är riktigt lågt. Även om det skulle vara så, så hjälper det ingen att du kommer med såna låga påhopp. Då ligger det snarare hos dig att anpassa språket till mottagaren.

Huge: Jag måste, som utomstående ge dej en stor eloge.

Du har så många emot dej, känns nästan lite mobbning. Du är moderator, men avstår från att stänga av de som skriver inte-OK saker.

Har inte koll på Brynäs så värst(vet att ni vunnit några guld på 60talet o att ni utbildade Sandlin, innan han kom till oss). Men , oerhört imponerad av att du orkar vara så verbal o inte bli helt förbannad. Har förstått att du är en ansedd schack-spelare, därav förstår jag ditt tålamod.

Jag är inte så insatt så jag har en åsikt om du har rätt eller fel, men älskar att du står upp mot stormen

Älskar underdogs, därav MoDoit

Silfverkroken: Minns att Sundlöv pratade om landslagspotential i Emil Molin och hans lön är antagligen därefter. Under Manner har han haft svårt att platsa i fjärdekedjan. Där har man inte fått mycket för pengarna. Skulle säga detsamma om typ Sallinen och Adam Pettersson som förmodligen var bland ligans dyraste fjärdekedjespelare, men knappast bland de bästa.

Genoway var kanske värd 300 000 i månaden för 5 år sedan, men som Sanny Lindström sa för några poddar sen - Genoway är passé nu. Han är fortfarande en kapabel SHL-spelare men långt ifrån den toppbacken som han var när han var som bäst. Med tanke på hur mycket sämre Genoway har blivit de senaste åren är det inte frestande att satsa på honom ett år till och fortsätta följa hans "utvecklingskurva".

Björk och Hedberg är spelare som blir bättre och bättre. Tycker det är en helt annan diskussion än om Molin, Sallinen, Pettersson och Genoway. Men det finns många bra unga hockeyspelare och varken Björk eller Hedberg är sensationellt talangfulla spelare som man måste behålla till vilket pris som helst.

Pettisbif: Jag håller med dig Pettis, lugn nu.. Vissa är som grinande barn.

Vänta och se innan ni slår fast att det blir samma lag nästa år. Om det blir en massa förlängningar och samma stomme så kan ni börja klaga.

Men inte nu.. jösses

Edit: Tack Niklas för ett tappert kämpande i Brynäströjan

xxx BIF xxx: Enligt den officiella statistiken spelade Johannesson 1 minut och 57 sekunder igår. Han platsar inte i Rögle men det är ju därför som han går till Brynäs - för att få istid. Många bedömare verkar ense om hans potential så jag ser fram emot att se honom i Brynäs. Såna unga grabbar som man kan ta in på billiga kontrakt för att få råd med bättre/fler spetsspelare.

BIF Kungen: Rögle har en intressant truppstruktur. Lägger massa pengar på sina toppspelare och fyller ut laget med många billiga spelare från Allsvenskan. Helt tvärtom hur Brynäs har byggt med halvdyra spelare rakt av, typ K.Berglund och A.Pettersson har haft löner som Rögles allsvenska nyförvärv bara kan drömma om. Det är smart byggt av Rögle.

Jugge: Ja, det är ju uppenbart att många andra SHL-klubbar kommunicerar ut om spelare som lämnar kort efter deras säsonger avslutats. Det är svårt att se VARFÖR Brynäs inte också kan göra det och vad man i allsin dar tjänar på att dra ut på tiden? Den mest logiska förklaringen som jag kan se är slöhet på kansliet, varför skulle man annars vänta med det?

Huge: Att inte några värvningar är klara i det här läget har jag förståelse för att det inte går ut med något förrän det är helt klart. MEN Alcen borde kunna gå ut med vilka vi tackar av, vilket borde vara majoriteten av dom med utgående kontrakt.

Sitter man och förhandlar nytt kontrakt med Nicky, Pettersson, Sallinen osv, då blir jag rädd på riktigt. Då lär vi hamna sopsist nästa säsong.

Jugge: Så kan det mycket väl vara. PA är ett stort skämt! En arrogant diktator.

INSAMLING FANSENS MIDDAG 2022 FÖR DAMLAGET. Damlaget splittras upp inom ett par dagar och vi vet inte hur många som kommer tillbaka 😢
Dags för en (för tjejerna i laget) favorit i repris. Förra året så samlade vi in 27 180 kr till Fansens Middag.

2020: 15 000 kr
2021: 27 180 kr
2022: ?

För er som inte hört om det tidigare, så är det pengar vi samlar in som inte går in på Brynäs konto, utan swishas direkt till Erika Grahm efter avslutad insamling.
Det är vårt sätt att hylla dem för en fantastisk säsong så att de tillsammans med materialare, ledare och andra personer kring damlaget kan fira, äta och dricka gott som avslutning på säsongen innan de skiljs åt 🍷🍾🍽

Damerna drog in miljoner till Brynäs i slutspelet, kan vi bidra med några småslantar till FANSENS MIDDAG? 😀 Som ett sista symbolisk handling där vi visar att Brynäs fans är BÄST och övertyga Stalder, Mrazova mfl att skriva nya kontrakt! 🤝👍 Och i måste ersätta Bouveng! Damerna har inga stora löner, så kärlek som denna kan sätta Brynäs på kartan som damlag nummer 1 😎

Swisha till 0701609898 - ingen summa är för liten 🙏 Märk swishen FANSENS MIDDAG! (Marie Nilsson chef för Fansens Värvning Brynäs Damlag har hand om insamlingen)

Förra årets hälsning från Erika Grahm angående Fansens Middag!
"Helt ärligt. Ni är galna!!!! 💛❤️🖤 Alla är så tacksamma och det blev frukostens snackis om hur fina fans vi har. TACK!"

TACK ALLESAMMANS för 2022 - Vi kommer igen - FORZA BRYNÄS 🖤❤️💛 #BRYNÄSMAGI

Då jag inte har swish satte jag över en banköverföring till Marie för att dra igång det hela - deadline är idag den 8:e april då spelarna strax lämnar Gävle 🙂

Ps. Alla är alltid välkomna till Fansens Värvning Brynäs Damlag gruppen för mer information kring detta och damerna i allmänhet :-)
Uppladdat:

500x0-middag2.jpg

munkas:
Som lök på laxen fick man cykla hem i det här jäkla snögloppet, en olycka kommer sällan ensam.
Som med grabbarna våra så pallar inte tjejerna heller trycket. Därför hamnade vi i 0-3. Tjejerna kan jag däremot förlåta där det när ma helt plötsligt har typ 50 gånger mer publik än vad man är van med.
Jag tackar tjejerna ändå... Jag fick uppleva genuin glädje (reduceringarna).
Nästa år får Lule passa sig, då är det vårt år...

Zappaholic: Sällan man hör kommentatorer som så tydligt håller på det ena laget. Väldigt märkligt och synnerligen oproffsigt...

Hahaha Emil Larsson alltså, vilken filmande pajas

Sv: Silly
#33: Jag tycker inte Lööke är en tillräckligt bra spelare för att ta en plats i brynäs 22/23.

Sv: Slutspelet 2022
För alla pratar om offsiden vid Brynäs 1-1 mål. Luleå var en halvmeter offside vid 0-1 målet i match 3 som blev matchavgörande - så det är därmed kvitterat till 1-1 i offside mål. Videogranskningar måste såklart införas, vare sig det är att domarna tittar på video i båset eller på jumbotronen. Bägge dessa offsides hade enkelt kunnat korrigeras. Trist att SVT väljer att uppmärksamma endast offsiden denna match och tjata om det när man inte gjorde detsamma i förra matchen när Luleå fick ett avgörande mål från en ännu tydligare offside!
Uppladdat:

500x0-offside_2.jpg

Jugge:
Jag finner det ofattbart att så många sportnördar kan va så fantasilöst enögda och inte kunna, vilja? se vad Alce'n hade för avsikt med Wandell.

Det är i elfte timmen, värvningsfönstret stänger. Vi har inte ekonomi att värva spets.
Vi riskerar fortfarande att hamna i kvalspel...
Ponera att vi får några skador på bärande spelare...
Kvalspelet inleds med ett par förluster...
DÅ... DÅ skall Wandell spela och förhoppningsvis bidra med lugn och rutin i en mycket utsatt position...
OM, Brynäs skulle förlorat ett ev. Kval kanske degraderingen varit för MYCKET lång tid... såvida inte konkursen kommit före...
Att inte fler väldigt hockeyintresserade har fantasi att se ett dyligt händelseförlopp förvånar mig mycket...

Men det är väl roligare att håna och spotta på Alce'n istället...
Svagt, sorgligt!

Zappaholic: Han skulle vara en toppcenter i SHL

brynäs08: Precis, Timrås defensiv har varit sämst i hela ligan, ganska överlägset med 177 insläppta mål. Det är inget som värvningarna av Lander, Wedin och Pettersson kommer ändra på.

Verkar som att flera här tror att Timrå är ett topplag nästa säsong..

munkas: asså…jag hänger inte med? Vi ska byta ut ganska stora delar av det här laget?
Känns som lite tidigt att ta livet av sig nu?

{8399}: I det här fallet finns inget vägval. De som väljer nån annan väg än att fördöma Ryssland och ställa sig bakom bojkotter ska ha skit och mer därtill

5300+ sålda biljetter för match 3 👏 Vårat eget rekord ryker all världens väg - men låt oss slå publikrekordet i SDHL idag🔥 Det är på 6220 åskådare från 2018 i Luleå. Vore fullständigt magiskt att sno publikrekordet och vinna finalen, dubbel Luleå kross tack 😄

Luleås rekord från 2018 på 6220 var för övrigt endast gratisbiljetter, Linköpings siffra från 2017 på 5128 åskådare likaså! Rekordet för betalande åskådare är på 4804 åskådare från 2019, Luleå har det rekordet också! Men det ska vi väl krossa i eftermiddag?

FINALFEBERn har smittat Gävle & fått alla att vallfärda till Gavlerinken för att få sig ett akut hockeyskjut 🏒 Men ingen fara, Brynäs ska svara, även utan Lara 🤩 😃

KÖR ÖVER, KÖR PÅ, SLÅ LULEÅ!

Bilbolaget Gävleborg har fortfarande ett begränsat antal gratisbiljetter tillgängliga via följande länk - Ange kod: Bilbolaget
secure.tickster.com/sv/1wzy40k23vmkdlt/seating?c=7ukk3jk
Uppladdat:

500x0-final.jpg

Peja: Den första jag såg förorda Johan Alcén som sportchef i Brynäs var Sanny Lindström som i Expressen den 20 maj 2021 skrev: ” – Det finns inget klockrent namn som jag kan komma på på rak arm. Varför inte sätta Johan Alcén som sportchef eller en del av en sportgrupp? Han är en smart och verbal kille som fått en mindre och mindre roll på isen. Kanske att man skulle kunna använda sista året på hans kontrakt för att skola in honom som sportchef eller något liknande.”

Alla är väl överens om att han anställdes på ett märkligt sätt. …Men det viktigaste nu måste väl vara att han fungerar i sin roll i föreningen. Som Platon i grottan ser jag bara skuggorna – har ingen direkt insyn – men jag uppfattar att det som signaleras från föreningen är att samarbetet på alla ledder i föreningen fungerar fint nu. Håller tummarna att det är så. …Och i så fall ska man väl inte in och peta.

När Alcén för någon vecka sedan intervjuades av Fredrik Warg höll han med om att han inte har något stort kontaktnät inom branschen ännu men att han istället känner många spelare och ringer dem direkt. Kanske inte så tokigt – även om han får kritik för att han gör det. Gissar att det var så Timachov kom in. Kan inte en ”värvningsgrupp” med Alcén, Manner, ”Pajen” och kanske Boumedienne, om än inofficiellt, bli riktigt stark? Jag tror och vill tro det.

Grattis Brynäs!

För visst ärvde ni precis titeln ”Mesta mästarna” nu när Djurgården spelar i Allsvenskan?

munkas: Fast det stämmer ju inte, Oskarshamn har plockat många rejects från andra lag, Alm, Norell, Samuelsson, Salomonsson och Muzito-Bagenda. Oskarshamn har ett lag som består av Zahorna-
Bröderna, SHL-rejects och fynd från hockeyallsvenskan. Skulle Brynäs bygga som dom skulle det vara uppror i det här forumet, så fort man nämner spelare från hockeyallsvenskan så blir det motstånd.