1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776492 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Glöm nu inte att gå in och köp stödbiljett till kvällens match.

Davey85: Ja, det är världsklass och den bäste. När Jussi sätter sitt höga C i "O Helga natt" då blir man fuktig i ögonvrån och ståpälsen reser sig på armarna.
Rösten går rakt in i hjärtat, omöjligt att inte bli gripen.
Som Pavarotti sa: "Don´t compare me with Jussi. I´m only human..."
Tyvärr en bortglömd svensk världsstjärna och legend, borde ha fått sitt ansikte på nån av de nya sedlarna. Även om Birgit Nilsson och Evert Taube inte gick av för hackor dom heller...

Bara den här texten gör det värt att bli Privatpartner. Lägg därtill sms, möten, mail, osv. Ett fantastiskt sätt att få mer insyn i föreningen och samtidigt hjälpa föreningen.

Fint när Lill-Prosten dök upp ”In memoriam” på Idrottsgalan nyss... Aldrig glömd....
Uppladdat:

500x0-88a482d4-bb9b-47cc-8fe4-f883f848dd6d.jpeg

xxxx BIF xxxx: Kan ha missat detta tidigare.

Men vad tycker Du att Brynäs ska göra nu när man sitter med 2 skador som kom i samma match?
Vänta?
Eller försöka?

{9179}: Bra jobb, Pettis! Precis detta engagemang som behövs. Vi måste göra allt vi kan för att stötta legendarernas förening nu.

{8399}: Sjukt pinsamt att de behöver radera sitt egna twitterkonto för att de kommer på att de har betett sig som 14åriga internettroll. Vilken jävla pajasförening.

Bäckström har en årslön på 9 miljoner dollar. Har under sin karriär tjänat över 500 miljoner kronor (67 milj dollar). Han kommer fram till 24-25 tjäna ytterligare 46 milj dollar (ytterligare ca 380 miljoner kronor).

Han borde med enkelhet kunna slänga in 4-5 miljoner i föreningen utan att det går nöd på honom. Jag vill inte vara en sådan som förväntar mig att han gör det, det är hans pengar, men det är en vidrig summa pengar och ett ganska litet pris att betala till klubben som bidragit till hans framgång.

Känns lite märklig om ingen ex-brynäsare lägger in någon större summa. Förhoppningsvis gör det de i det tysta iaf!

Mattson: Kör Vi!!

Swishat!!!! 1000kr
Matcha det om du kan Huss, eller är du snål?

Nu gävlar!

mk: Att det inte blev en anmälan är så sjukt överraskande så jag är helt paff. Det känns som att det mesta anmäls dessa dagar.

Qvarre: För att Leksand ligger på kvalplats i SDHL 😉😉

Semic:
C-more vill ha den här typen av hockey, de kommentatorer som jobbar för C-more har betalt för att lyfta fram våldshockey. ALLT handlar tyvärr ocm PENGAR..Skrikegård är en bra representant i C-mores tjänst--

BIF96:
det här resultatet är STOR SKANDAL och kommer att leda till att färre föräldrar släpper sina ungar till hockeyn, GRATTIS SVERIGE

Såg att Nowick tyckte synd om sig själv och att ligan hade något emot honom.

Han kanske ska prova en annan liga där det är tillåtet att sparkas, skallas och huvudtacklas.

MMA??

Här tycker jag det inte bara är ok att PA tappar det och går all in utan även att det är bra gjort, till skillnad efter 2dra dif matchen.

Klockare som drar en ni har-kanske-andra-bilder-dravel gjorde det hela mer lämpad med PAs reaktion.

Dessutom PAs beskrivning av scotts tillstånd är skrämmande, verkligen skrämmande. Är det så illa som det låter får nog scott tänka hälsa istället för ishockey en bra stund framöver.

Nä, Sundlöv får det inte lätt att gnussa fram smulor ur kakburken med Campese och denna styrelse vid rodret är min gissning.

Fy fan

Forsberg 1978: Hade inte förvånat mig. Hoppas verkligen att Rödda bara fick ont och att det inte är nån skada.

Sundlöv måste in på kontoret ASAP och ringa agenter nu ikväll oavsett.

3 matchstraff hittills denna säsong... Borde vara det sista han nu spelat i SHL. Vamos a la playa - bort från isen bara!

BIF - spela för Scott nu i 3:e!

Brynäs är minst lika bra som Skellefteå. En av de bättre brynäsinsatserna jag sett under säsongen. Varför är det så svårt att hålla den här nivån?

Sv: A proposito de nada
Vilka jävla skämt till domare. Fyfan vad patetiskt.

Sv: Luleå-Brynäs 2020114
mattiask: Skulle vilja se repriser från fler vinklar. Ser ut som att Harper ska göra en lätt markering, inte dela ut en propp, och den tar olyckligt eftersom Luleåspelaren står och beundrar tröjorna som hänger i taket. Det är ju verkligen inget överfall.

Sv: Brynäs - Djurgården 12e januart 2021
I kväll är det glädje 👍 faktiskt lite skadeglädje också 👊

Peja:
Ja och jag gillade harpers reaktion vid 3-2 målet.
Den var han fan inte nöjd med.
Han visar viljan att vinna.

xxxx BIF xxxx: Nej det var ju förra matchen? Passade därför alldeles utmärkt för PA att sätta ner foten idag.

Tycker Ingman är helt unik i sitt slag. Kan inte nämna en annan back med dylik frekvens i skridskoåkningen. Brynäs behöver honom på isen, inte på bänken...

Adla Sundlöv! Vilken pärla Gunler är för oss!

{8783}: Då skall DIF får sota för sina anklagelser.

Billins går från klarhet till klarhet.
Molin mål för andra matchen i rad
Ölund hetare senaste matcherna
Bara invänta att Berra kommer tillbaka efter skadan så blir nog defensiven att se bättre ut

Självklart ska C-More fråga ut domarna nu, Oldén tar tydlig ställning för DIF-narrativet. Riktigt besviken!

spolaisen: Swishkampanj för Patrik Westberg till Gävle👍👍👍

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Lite bättre spel nu.

Edit: klart bättre spel

{8399}: Vilket mål skulle Andrén ha tagit? När Torp sköt direktslagskott i krysset efter passning från kortlinjen? När deras spelare fick traska in rakt i slottet i powerplay? När Andersén spelade P10-försvarsspel mot Palmberg?

Nä, det var riktigt svåra situationer, men visst hade en toppmålvakt inte släppt in alla de puckarna.

Uppladdat:

500x0-975d40fd-c26e-441e-abd1-4420d8765b76.png

xxx BIF xxx: Jag tror att problemet är Campese, inte för att vi förnedras av Oskarshamn utan för att styrningen verkar obefintlig. Det här med mål på tre år, tio år och SM-guld hit och dit, verklighetsförankringen är ju obefintlig.

Tror Brynäs behöver ersätta Campese med en lugn, metodisk, hockeykunnig LEDARE.

Vi har alla haft chefer, bra och dåliga, de man följer och gillar är ledare. Inte sådana ledare som har gått ledarskapskursen utan ledare som är just ledare.

Förhoppningsvis,(personligen tvivlar jag) är vi kvar i SHL nästa säsong och kan fortsätta arbetet men det bör nog skötas av någon annan än Campese.

Peja: Vi skulle behöva testa Leksands idé med en superkedja som kan spela en tredjedel av matchtiden. Gäller för den kedjan att tillbringa tid i anfallszon. Har vi material till det?

Rödin-Scott-Harper är nog det närmaste Brynäs kan komma. Och om de spelar drygt 20 min per match innebär det att de andra kedjorna håller sig fräschare och orkar jobba på ett helt annat sätt.

En annan sak. Chad Billins hade nästan 23 minuters speltid igår. -1 i statistiken. Tre skott på mål. PA verkar gilla honom.

Peja: En förändring på tränarsidan måste vara sista alternativet med tanke på vad som finns på marknaden och att Peter Andersson har 30 månader kvar på kontraket. Men han måste justera spelsättet annars går aldrig det här. Efter dom två segrarna så var Stråhle ut i tidningen och slog sig för bröstet om att man vägrat kompromissa med speliden. Men det är fan ingen merit om spelidén inte fungerar. Vägrar dom kompromissa så finns till slut inget alternativ till att byta tränare, blödningen måste stoppas.

Jag hoppas att man nästa match plockar in Gunler och Kvist i laget och ställer över två rutinerade spelare. Varför inte Danielsson och Molin, det skulle skaka om spelarna.

Ett av de stora problemen är alla statements om vår fantastiska historia, alla SM- guld, Sveriges mest klassiska hockeyförening, Brynäs ska spela rolig hockey etc.

Det tynger mer än vad det ger..... lägg ner allt detta snack. Det var längesen.

Finns samma problem hos andra klubbar i andra sporter också som ex IFK Göteborg.

Klart vi ska vara stolta över vår historia men jag tror dagens Brynäs hade mått bättre om allt detta hade dämpats ner för det skapar en förvrängd självbild tyvärr.

Brooklyn forever:
Har redan fått lova frugan att köpa ny TV. Slog precis sönder nuvarande. Lite av den mentaliteten jag saknar i dagens Brynäs. Vem slår sönder saker i omklädningsrummet nu?

{2064}: Danielsson fortsätter att ta avslut när målvakten inte är skymd. Märkligt agerande av någon som har spelat tusentals powerplays på den positionen.

Forsberg 1978: PA avklädd av sin göre detta lärjunge..Trots 16 raka torsk så spelar Oskarshamn en positiv ishockey. Nu måste PA få gå..detta är löjligt

Sv: Klassikermötet Brynäs - Leksand 2:a januari 2021
Jalapeno: Motståndarlagens supportrar får gärna skriva här inne, men det blir ett trollbeteende när inläggen bara går ut på att provocera. Du skulle aldrig kunna ställa dig i en motståndarklack och håna den klubben, och det är inte okej här heller. Du har ett val mellan att byta attityd eller bli permanent bannad i Brynäsboken, det är upp till dig hur du vill göra.

{8399}:

Väldigt förvånande, jag trodde som jag skrev igår att jag var helt säker på att det skulle komma en anmälan och en avstängning i efterhand.

Kanske var det för Brynässpelaren åkte vidare efter tacklingen som gjorde att inte någon anmälan gjordes?

I de flesta fall bli ju oftast spelaren liggandes efter tacklingen men det som Berg gjorde igår är inte snyggt men tydligen inte lika allvarligt som många anda liknande fall.

Skall tillägas att Berg inte är känd som någon ful spelar öht

Jag vill också passa på att hylla Öhlund i Brynäs, många här inne ger honom oförtjänt mycket skit, jag tyckte han tillhörde en av era absolut bästa spelare igår.

Ha en fin kväll.

magr: Leksand skall tydligen skyddas till varje pris, håller de på att åka ut, stäng serien, en dansk skalle och en blind side, ingen anmälan.
Hatet växer.

Aja, 1 poäng och jag tror nog ändå att vi har alla chanser i världen att komma ut starkt mot Oskarshamn i en betydligt viktigare match. Var ändå mentalt skönt att få med sig poäng och att man återhämtade sig något i matchen.

Som andra har varit inne på så spelade vi ju bevisligen inte bra, speciellt i andar perioden. men sjukt frustrerande om tjat om alla skott. som jag ser det så var ju Brynäs närmare en vinst utifrån att man hade massvis med ramträffar. upplever inte att Leksand hade så farliga lägen generellt. förstår nu varför man ligger sist i skottprocent, om man skjuter på allt så blir det så. vi är ju betydligt mer återhållsamma med skotten och letar verkligen rätt läge, och då blir det inte så mycket.

på spelarfronten så visar Molin återigen att han inte håller i SHL. bör bänkas direkt vi får in fler spelare.

Denna match tog ur mig allt det pånyttfödda hockeyintresse som jag berikats med den senaste veckan, som den medgångare man är...

Så här uselt får man inte agera. Den här attityden...? Mot Leksand? På hemmaplan?

Nog för att man spottat upp sig lite i tredje men... så här illa får det inte se ut...

Så jävla fint av Desch😍😍😍
Han förtjänar en swish insamling för den fina tacklingen på inavlet!

Sv: SILLY SEASON 2019
mattias - 74: Jag fullkomligen avskyr Leksand. Unnar inte den jävla föreningen nånting. Vidrigt lag 😂😂👍🏻

Anders Berg: Rönnqvist tycker det är ”ett korrekt beslut av domarna”🤷‍♂️ Jävla Räk-försäljare...