1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776494 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Thias30: Tips till er som längtar. Bastu nu vid 13:30, klar 14:15, en kall go pilsner på altanen med eftersvettning, sedan uppsnack 14:30 med fokus på Brynäsmatchen, nedsläpp 15:15 med en ny kallpilsner eftersom den första är slut.
Nu tar vi tre poäng👍😊

mattias - 74: När det ska lyckönskas mellan fansen och smågullas så är väl förutsättningarna för känslor (annat än vänskap) mellan spelarna små också.
För min det så ser jag gärna att vi mosar er totalt och att ni sedan rasar i tabellen så att ni kan åka ur som ni förtjänar.

Silfverkroken:

"och plötsligt kommer de in hit och kaxar upp sig"

Blanda inte in alla leksingar är du snäll. ;)

Jalapeno: Det får man göra, men Wesel har en poäng. Pikar mot Leksand får du leva med så länge ni får hybris av mittenplaceringar, stannar kvar i ligan genom inställda kvalmatcher och är ett ständigt intressant uppslag för Uppdrag Granskning. Janne Josefsson har nog aldrig varit så intresserad av hockey som när hans team granskar Leksand.

Jalapeno: vi klipper knätofsarna av dig och kör upp dem där solen inte lyser!

{8399}: "Det var förbanne mig det finaste jag har hört sedan jag konfirmerades. Vill du ha ett fikon?"

Jalapeno, du är inte längre beskyddad av Mattias-74, lär dyka upp ett hästhuvud i din säng snart

Jalapeno: Leksand hade säkerligen gått heta derbyn mot Mora den här säsongen om förra säsongen hade avgjorts på isen. Det här är väl tiden på året då Perra Johnsson eller Roger Melin brukar kliva in i Leksands allsvenska bås.

Gunler smäller in den igen.

Han borde vara på den kanten i Brynäs också.

magr: Pettersson blåste lite på Malmöspelarens arm vilket störde honom att komma ikapp Rödin som var 3 m framför. Trams.

Zappaholic: Nu blir det spännande med nyförvärven och kanske Scott in i laget

Grattis Brynäs!

Bergqvist : Är du helt från vettet eller?

Det är Du som skriver rykten. Ingen annan.
När någon undrar så svarar du spydigt.

Passa dig så att Du inte blir avstängd under detta nicket oxå..

Bergqvist : ”Andas spar dina krafter du behöver dom imorgon om du ska klara av att se Brynäs spela”

Andas? Testa svara på frågan eller sluta ljug så slutar jag ifrågasätta dina rykten, lovar:)

{8399}: Med tanke på att Campese knappt kunde svara på vad Dackell jobbar med nuförtiden vore det obegripligt om han inte har sagts upp, som Skrubben är inne på. Samtidigt tror jag att det var enklare för Campese att ta bort Bäcklin än Dacke. Bäcklin har visserligen bevisat att han är en mycket bättre juniortränare än legenderna som tränar nu men Campese gillar att ta beslut som ser bra ut utåt. Jag har fortfarande inte sett någon supporter som reagerade på att Brynäs lät Bäcklin gå, eller någon som ens förstår att Bäcklin också är en Brynäslegend. Till skillnad från de fd spelarna har han gjort karriär inom yrket där de konkurrerar om samma jobb. Det var förbannat synd att man lät honom gå för att man skulle skapa jobb åt några gamla spelare.

Lunkan: Min poäng är att en skidresa inte under några omständigheter kan klassas som en nödvändig resa. Min förhoppning var att Brynäs anställda följde FHM:s rekommendationer, det gör uppenbarligen inte den här personen, men det är ju nästan ännu värre att han "skyltar" med resan på sociala medier. Det tyder på dåligt omdöme gånger två. Brynäs skulle antagligen behöva ta ett snack med sina anställda om hur de ska använda sociala medier, på alla arbetsplatser som jag någonsin har varit på hade vi definitivt gjort det, med tanke på att hans konto är väldigt associerat med Brynäs och att han inte på något sätt särskiljer mellan det privata och jobbet på twitter.

Förstår inte vad en skidresa har med diskussionen "att leva" heller, som sagt, om man tycker att sånt är nödvändigt i sitt liv är man antingen extremt bortskämd och/eller verklighetsfrånvänd.

När man i andra länder diskuterar hur rimligt det är med strikta lockdowns sitter vi i Sverige fortfarande och diskuterar hur rimligt det är med 100 mil långa nöjesresor. Vi är så extremt offside i den här diskussionen.

Peja: Unga,friska,egen stuga,egen bil, utan symptom,äter hemma, åker inte över sin förmåga, följer restriktioner på orten.

Nu vet jag inte om ovan stämmer till 100 % men det gör väl ingen annan härinne heller?

Visst det är en ökad risk att köra bil men det finns en risk med att stanna i stan också såvida man inte låser in ungarna

Hur ska vi leva helt riskfritt?

Lunkan: Coronan har inte existerat i 45år, skidanläggningarna var en av de största smittspridarna förra vintern och en stor orsak till att den tog sig in i flera länder. det finns folk som gör sitt och ställer in allt och verkligen tar detta på allvar för att vi ska vi ska klara oss undan med så få dödsfall som möjligt.
men att skjuta upp sin skidsemester 1-2år är tydligen inte lika viktigt som någons liv.

konsekvensen blir väll lika stor för sporten som inte får ta in publik eller restauranger som inte får ha större sällskap än 4, eller flygbolagen som inte får flyga till alla länder. Massörer, tandläkare, frisörer, varenda fysisk butik etc.

Hoppas vi kan skeppa både Alcén och Mannberg. Kanske även Berglund.
Tänker att Alcén kan gå tillbaka till Mora, Bulan kan ta hem sin favorit Mannberg till Luleå. Och Berglund kan vi skeppa till Löven. Solem lär väl inte få speciellt mycket speltid heller.. så han kan gå till Almtuna.

Vipps så har vi råd med Chad. Han har alltid varit en av mina favoriter. Otroligt spelskicklig back. Påminner lite om Gunde.

Laget kan komma att se mycket intressant ut efter JVM:

Ersson (Andrén)

Bertilsson - Billins
Rödin - Scott - Danielsson

Andersén - Björk
Berglund - Ölund - Harper

Nyberg - Hedberg
Descheneau - Sallinen - Gunler

Persson - Pettersson - Molin
7e:Ingman
13e:Kvist

Extra:
Birgersson och Ljungkratz.

PP1:
Billins
Scott
Rödin
Molin
Berglund

PP2:
Danielsson
Descheneau
Harper
Sallinen
Persson

BP:
Ölund - Pettersson - Bertilsson - Nyberg
Sallinen - Persson - Andersén - Björk

Berge: Ni är alltid så skitnödiga. Ingen självdistans.

{8399}: Dessutom är munskydden bara bra vid vissa tidpunkter (enligt regering)

Maken till vag formulering från en regering får man leta efter

Vi REKOMMENDERAR munskydd vid VISSA tidpunkter 😅

Märkligt med gym ändå, som en journalist sa , det är ju inte där smittan spridits hittills i Sverige och inte heller restaurangerna (5%)
Det är hemma hos varandra och på arbetstillfällen den stora majoriteten av smittan spridits , undantaget äldreboenden tragiskt nog

Rörande SHL, så vet jag inte hur många arenor som är kommunala längre? Ett fåtal väl? Hockeyn tuggar nog på, bara spelarna håller sig i sina bubblor mellan matcher och träningar så..

Anders Berg: Finns ingen rimlighet i det men det är sen gammalt att trottoarkantens IF spelar med andra regler...

Brynäsgubbe: Trottoarkantens IF klarade sig kvar i SHL i våras - vi kanske åker ur - rimlighet i det?

munkas: Alltså på riktigt, hur orkar du ironisera över ”ditt” lag jämt, mår du bättre då???

Här är en intervju med Micke Sundlöv, en lägesuppdatering.

Som någon här skrev, om det nu finns så många Brynäsare runt om i landet, så vore det på sin plats om alla gör vad man "kan" för att stödja klubben.

mattias - 74: så är det!!
Krya på dig P.A och hoppas på snabbt tillfrisknande!

Mike.F

Har nu kollat igenom detta klippet och även om sex minuters klipp inte säger jättemycket kanske, så är iaf jag beredd att ta tillbaka vad jag skrev häromdagen.
Shane Harper känns som en väldigt intressant spelare. Får lite Kevin Clark-vibbar av honom. Gillar speciellt hans spelsinne (Tex 1.20 in i klippet) och tänk på isen.
Tror detta kan bli ett bra komplement till Rödin & Scott som jag isåfall hoppas att han får lira tillsammans med.
Det är ju den här typen av spelare som vi behöver ha in i truppen oavsett om det är för en förstakedja eller en tredjekedja. Spelare med högre individuell skicklighet än de vi har nu.

{8846}: Gillar bilden på Bulans tackling. Den borde dom sälja klistermärken av.

Ove Myling: Osäkert om det är Sundlövs fel. Andra syndabocksletare har pekat ut Campese, Lorentz, fystränaren, tidigare sportchefer, valberedningen och Alcén. Tror alla utom Skandiamannen har nämnts.

Ove Myling: ” Får hoppas att det finns några smulor kvar nu när andra klubbar redan dammsugit marknaden om det ens blir någon värvning.”

Vi får väl se vad värvningsgruppen (Dacke & Inge) har sniffat upp för spelare.
Där Inges luktsinne slutar tar Dackes fingertoppskänsla vid. 👍
Det kan bli exakt hur bra som helst.

bradberry: "Spelar ingen roll om dessa spelare kom till klubben innan Sundlöv. Det är Sundlövs fel ändå. Klimatförändringarna, covid-19, gängmorden och terroristmorden i Europa... Hur tänkte Sundlöv där...?🤷‍♂️"

Men vi kan vara överens om att laget saknar balans och särskilt backsidan saknar offensiv spets. Sundlöv är sportchef, så jag vet inte vem man ska skylla på. Slumpen?

Fakta är att Sundlöv värvade ändå in 4 nya backar inför säsongen med vetskapen om vilka som redan fanns med sina styrkor och svagheter. Det var väl ingen som höll en pistol mot huvudet på honom och tvingade honom att värva dessa spelare.

Resultatet av han strategi ser vi nu, sistaplats i tabellen och 2 backar är redan "sparkade" i en redan ekonomiskt utsatt position.

Covidläget: Ställ in landslagssamlingarna och internationella turneringarna NU. Hur är det tänkt egentligen???

spolaisen: Helt seriöst, jag fattar inte vad du snackar om, skulle Brynäs kollas hårdare av domarna för att de gått ut med nolltolerans mot huvudtacklingar? Är det inte lika troligt att det är tvärt om eller att domarna dömmer lika mot alla lag?
Jag stor att du lider av vanföreställningar.

mattias - 74: Vad fan sitter du och skriver? Jag har väl för fan i massa inlägg sagt i klartext att det ser för jävla illa ut i Brynäs. Alla ser väl för helvete problemet???

Däremot vänder inga lag en negativ trend utan att lyfta det som varit bra i matcher. Det är så det går till att bygga upp ett lag och individer.

Tappade all respekt för dig.

Hej Brynäsvänner.

Jag sade upp Cmore förra veckan på grund av att Brynäs påverkade mitt humör för mycket. Vad händer? De visar Skellefteå-Brynäs på TV 4😂.

Vad jag såg var faktiskt ett litet.... ett litet hopp. Vi vann en poäng idag...faktiskt, vi vann en poäng, vi förlorade inte tre, vi vann en ☝️.
Inte sist, men fortfarande en brant uppförsbacke, 6 raka hemmamatcher. Finns det ett hopp?... kanske.
Vi gick från 2-4 till 4-4, vi gick från 5-4 till 5-5.
Någonstans, djupt, djupt inne i Brynäshjärtat tändes ett litet...ett litet ljus.🔥

Jag vill tro, jag vill tro så mycket att det gör ont i hjärtat...Brynäshjärtat ❤️🖤💛

Kollar via shl.se tisdag, torsdag och lördag...kanske... kanske vi kan ta oss upp ur sörjan i botten och börja den plågsamma vandringen uppåt i tabellen.

Hoppas fortfarande men följer på distans.
Älskar Brynäs....alltid

Det jag gillar med Kvist i det läget är att hans första tanke är "vart är målet". Han vänder sig om och trycker ett skott mot kassen.

Auchinleck: Jag tror att kl. 15.15 idag är en perfekt tidpunkt för att organisera om min samling av belgiska frimärken.

Zzz: ”Lite intressant det Stråhle säger i GD. Förra säsongen var Brynäs sämst statistiskt i spelet med puck”

Det där är ett typisk exempel på när man önskar att reportern är mer initierad och ställer relevanta följdfrågor. Exempelvis: ”Om ni var seriens sämsta lag med puck, varför rättade ni inte till det under silly season? Varför värvade ni nästan bara backar vars största styrka är spelet utan puck? Och varför tog ni in en grovjobbare från Skellefteå som den enda forward ni tog in? (innan swishkampanjen)”

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
mattias - 74: Läge att undvika vårt forum ett par timmar månne?

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Hescores: Otroligt patetiskt att Leksingarna gnäller över den tacklingen. Snudd på att deras spelare borde bli utvisad för farligt spel mot sig själv. Självklart är det inte utvisning.

Peja: Andrén kom från flera stabila rätt bra säsonger i Växjö bakom Fasth. Det kändes som en bra värvning och kan nog fortfarande vara det(ge det mer än fyra matcher). Inte superdyr heller som jag fattat det.

Det största misstaget jag tycker ni gjorde var att ni under sommaren värvade tre så kallade defensiva backar med rätt hög lön i Berglund, Nyberg och Bertilsson när ni redan satt på två med riktigt dyra kontrakt i Andersén och Sigalet. En av dessa hade väl varit nog? Faktiskt helt obegripligt. Väldigt konstigt i en tid då man går mer och mer mot att ha mer spelskickliga backar. Alla tre av dessa defensiva backar ni tog in har katastrofala corsisiffror så dessutom osäker på hur bra defensivt dessa backar är. Ni skulle nöjt er med en av dessa tre backar och verkligen lastat in Bertilssons lön på en spelskicklig back istället. Känns som Sundlöv blev känslostyrd när Bertilsson dök upp på marknaden.

Sen på forwardssidan var det rätt konstigt att ta in en begränsad men hygglig center som Adam Pettersson på en lön en bra bit över 100k/månad(det jag hört iaf) när ni redan hade Sallinen och Scott på kontrakt och planer att förlänga med Molin och Ölund. Så bra är inte Adam så man kunde vänta och se hur det blev med Ölund och Molin. För halva Adams pengar skulle man lätt kunna fått in en duktig spelare med potential från allsvenskan. Typ Nick Olesen.

Peja: Bra jobbat! Så jädra genomskinligt! Som lärare med örnblick för hur man formulerar sig så genomskådade jag tilltaget på 0,5 sekunder..... ;-)

Instämmer förövrigt med din analys angående den felbyggda truppen.
Värvningarna av B & B & B känns allt mer som att kissa i byxan - det är varmt och skönt till en början, men blir med tiden kallt och blött. (har för mig att den legendariske Glennert i FBK använde denna liknelse om NHL-värvningar säsongen 04/05).
Tyvärr har Brynäs gjort alltför många "kissa i byxan"-värvningar de senaste säsongerna (Lex Andersén!).
"Nu när man är över 30 känns det bra med trygghet, Gävle är en trevlig stad och barnen ska börja skolan" (fri tolkning av spelaruttalande) - i min värld ringer alla varningsklockor!

Joelbif: Det är fult att ljuga. Nu har du 4 avstängda konton. Sluta registrera nya konton. Det börjar påminna om spambotarna. MVH Moderator

Vem ska teka nu när våran ända spelare som kan det är skadad?

Skulle skeppat Mannberg, Alcen och skapat plats redan förra året.
Bara att inse att J20 killarna överglänser dom med råge till inga pengar alls.

Kolla skillnaden på Rögles agerande med spelare som inte presterat & hur Brynäs daddar med sina.

{8399}: Varför vill du ha kvar Micke Sundlöv? Vem bär ansvaret för kräftgången egentligen? Micke har en av SHLs högsta budgetar till förfogande men laget ligger tvärsist i tabellen. Inget bra betyg på Mickes lagbygge.

{2064}: Om vi åker ut så lär många saker lösa sig per automatik;

- Adios reklamfri dräkt
- Adios Jonas Cahling
- Adios Michael Campese
- Adios Mikael Sundlöv
- Adios överbetalda trötta 30-plussare

Det kanske är en degradering som behövs?

"Något är ruttet i Brynäs IF"......

Ove Myling: Sa han förresten i vilken serie vi skulle ta gulden?
Ahhh, han är lurig den där campcheese..

Alfred : 8-0 nu. Frölunda är ett bottenlag, det är sen gammalt

Peja: Du är en av de goda(trots Brynäs-sympatier, haha). Otroligt sorgligt att 'folk' ska hota o aldrig växa upp. All heder till dej o andra moderatorer, som städar på våra forum. Stort Tack!!

xxx BIF xxx: Undantags inlägg till dig.

Om Jag som betalande medlem boende i Uddevalla 60 mil från Gävle är medlem i Brynäs så betalar jag 250kr/år.

Om jag som betalande på bronsnivå 39/mån så blir det 470 kr/år.
Alltså nästan dubbla medlemsavgiften.
Jag är silvermedlem.
Nästan 1200kr/ år.

5 år på ett år alltså!!

HUR kan det vara felriktad idioti?
Jag med flera måste vara totalt hjärndöda som signade upp på detta med en gång..

Om JAG med flera kan hjälpa Brynäs hemifrån att få in 1 miljon extra. Kalla åtminstone MIG idiot.

Det bjuder jag på👍

Sv: Brynäs-Färjestad
JanT: PA kommer aldrig att sparkas, det hade gjort ansvariga till åtlöje i hockeyvärlden om man nu menar allvar med att på allvar bygga nytt.
Gäller att överleva den här säsongen och sen förstärka laget successivt.
I korthet vad han sa.