1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776526 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Huge: patetiskt att klaga på kunniga yrkesmän

Så löjligt att kalla domarna enögda när du inte har någon insikt om vilka förutsättningar dom har när dom fattar sina beslut.

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
Mår fan illa av att se FBK får fortsätta sitt satans grisspel år efter år . Domarkåren å media fortsätter å dalta med svinen i Karlstad Laget stog upp bra i dag å kan bara tänka mig hur spelare känner sig när dom möter fbk och domarna . Det är något alvarligt fel när man ser vad som sker på isen innan flera av deras mål idag . Men allt är som vanligt i Karlstad.

Sv: A proposito de nada
Huge: Men då kan du ta och sluta ha synpunkter på vad alla andra tycker då!
Nu resonerar du ju själv obegripligt korkat.

Peja: Sammanställde spelarna med utgående kontrakt(förutom Molin och Ölund) och deras löner utifrån Mrmadhawks lista. La även till Jaedon eftersom han sannolikt kommer lämna.

Danielsson: 235

Jaedon 150-200

Eriksson 150-200

Kilström 120-150

Blomqvist 120-150

Rhodin 90-120

Ersson 50-70

Norin 30-50

Den enkla slutsatsen är att man måste spara in på fjärdekedjan, ohållbara löner på Rhodin och Blomqvist. Hoppas Sundlöv fortsätter våga ta obekväma beslut.

Peja: campese har ju sagt att Brynäs får ut för lite poäng för varje spenderad krona. Det här är ett steg i rätt riktning!
Bryter vi med Andersén så har vi stora möjligheter att bli ett topplag nästa säsong!!

Danielsson tar blomqvists lön, då har vi 235 000 att fylla på med en till spetsspelare.

Läs hela artikeln innan ni drar igång en häxjakt bara för att, de står klart å tydligt att dom kommunicerat under hösten men att han fått de skriftligt på mailen den 30 januari.

munkas: vila rödin mot Färjestad så han kan spela i nyckelmatchen mot Linköping på tisdag. Vinst där kan definiera säsongen

Johnbif: enklaste segern i vinter, vilken match!!! Sundlöv framstår som ett geni, de nya är bra, vi är bättre utan de som är borta och det var förstås rätt att behålla Desh !!!!

Sv: Brynäs - Luleå 2020-02-13
Huge: förväntar mig avstängning på tyrväinen, dammar ner Norin med en rak höger, ingen utvisning givetvis...

Sv: Värvningsbomb
Johnbif: Dags att sluta skapa nya konton? Genomskinligt.

Gissar att du skriver all denna skit med dina B-konton för att inte "befläcka" ditt riktiga :) Har jag rätt eller har jag rätt?

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Blå grottan: Men vår det stora supporterskaror då?
Hur gör man med enskilda supportrar?

KK med följe gör bort sig så in i H-E.

Vi pratar inte om Millwall vs Fulham.
Eller övergång mellan Arsenal och Tottenham.

Jag och min syster var i Scandinavium förra året.
Delade bord i restaurangen med en Frölundait.
Ska inte det vara möjligt?

KK får sluta att ta sig själva på så stort allvar.

Sv: Brynäs - HV71 20-02-11
Om man jämför gårdagens match mot HV med höstens första match mot HV, så inser man i alla fall att Ove har fått ordning och reda på försvarsspelet. I höstas var det ett enda virrvarr så fort HV fick pucken. Ibland kom jag på mig att undra om vi spelade BP, fast så inte var fallet. Men igår visste folk vad de skulle göra. Plus att inställningen fanns där hos alla hela matchen. Även fast vi låg under med 1-3 var det ingen som slutade åka skridskor. Ger hopp!

Sv: Värvningsbomb
Forsberg 1978: Jag har inte hört mer än att det finns kontakt med Boqvist oco om att avsluta säsongen i Brynäs.
Men allt ligger ju såklart hos Devils.
"Det lät som att det skulle kunna gå.." var väl orden ungefär jag fick berättat för mig.

Sv: Brynäs - HV71 20-02-11
Jag älskar Samuel Ersson

Makita: Så är det, behövs flera nya spelare , inte bara en back. Likväl är det enda rimliga och sansade att invänta tills stängningen av fönstret, så att vi kan bedöma helheten, eller hur?

Tycker personligen att Rödin har gjort en enormt bra säsong hittills, klart över mina förväntningar, som baserades på hur han spelat de senaste 2-3 åren i andra klubbar... Det märks verkligen när han inte är med. Rödin och Scott är 3 klasser bättre än övriga, exklusive Söderström som också håller hög klass på det han gör...

Charles: Minns när Sundlöv värvade Somervuori och Kahnberg dagarna efter varann.... Då var man i himlen...

Vad händer med Lundgren eg? Konstigt att han är helt petad. Lär väl gå före Lindelöf iaf? Här borde väl nån murvel snoka lite. Konstigt tyst runt honom.

Känns inte Brodecki som en stadig grund på längre sikt man tar bort? Hjärta för klubben, helt okej spelare och kämpar alltid!

Björk är spännande om vi knyter upp han över nästa säsong också. Vi behöver fler kreativa backar till nästa säsong så där är jag positiv. Bör vara ganska billig också. Men tittar vi på kort sikt nu ställer jag mig mer frågande. Vår redan lövtunna forwardsuppställning blir ännu mer lövtunn. Blir svårt att ersätta Brodeckis kreativitet.

Huge: Nu orkar jag inte kolla igenom denna 2 timmar långa video, men där dök frågan upp om Kinnall och Dackell svarade nånting i stil med ”Vi kanske har hittat nåt ännu bättre”, och syftade på Sigalet. Plus att i en intervju med GD svarar Kinnvall följande: ”Ja vi har haft en liten dialog med Brynäs, men det har varit andra klubbar som varit mer intresserade. När jag känner att en klubb tror på mig så mycket som HV ändå gjorde nu så kändes det här som rätt beslut”. Känns ganska uppenbart att Dackell slarvade bort Kinnvall.

{8992}: Tveksam till Nyman som HC i Brynäs. Tror inte vi ska satsa på ett oprövat kort i den rollen.

Här läser man på morgonen de vanliga inläggen..

Sen läser man inte förrän nu kl 13.
Vad möter en?
En storm som lämnar Twitter bakom sig med mil..

Har Ni tappat förståndet helt eller?
Orkar inte ens läsa igenom allt....

Brynäsgubbe: Du är en jävla pajas som ägnar dig åt sån skit. Är du vuxen?

munkas: Det kanske är dags för en liten omröstning här på HS:

"Vilket är Brynäs sämsta beslut de senaste åren"

Jag har några förslag. Fyll gärna på och/eller addera förslag:

-Anställa Dacke som sportdirektör
-Anställa Sunken som huvudtränare
-Förlänga med Sunken som huvudtränare, dessutom i två år

-3-årsplanen aka "Vi har en plan, tajmad och klar in i minsta detalj" a la Dackell och Campese

-Förlänga med Alcén i tre år
-Ge Niklas "jag skrattar hela vägen till banken" Andersén 250 k i månaden

-Anställa Roger "konstigt att jag fick vara kvar så länge" Melin
-Anställa Tommy "Vi har 4 olika spelsystem" Sjödin

-Slarva bort Palushaj
-Slarva bort Palushaj till Örebro

-Vänta in Boqvist
-Vänta in Boqvist, konstatera att han inte kommer och att marknaden är död.

Huge: Att du aldrig ger dig... samma trötta argument genom alla år och aldrig har du rätt men beter dig som jordens största hockeyorakel. En liten sammanfattning av dina ståndpunkter

1. "Kunnigt yrkesfolk vet alltid bäst".
Kunnigt yrkesfolk har misslyckats gång på gång och många härinne har sett det hända långt innan det händer. Hur kan då kunnigt yrkesfolk alltid veta bäst?

Kunnigt yrkesfolk har uppenbarligen ine varit så kunniga eftersom annat kunnigt yrkesfolk gett dom sparken.

2. "Man måste veta förutsättningarna innan man kan bedöma kunnigt yrkesfolk"
Ingen härinne vet exakt vilka förutsättningar någon av de kunniga yrkesfolket har. DU anser att man inte kan ge någon negativ kritik om man inte känner till förutsättningarna vilket även betyder att man inte heller kan ge positiv kritik. Därför är det ju helt onödigt att ens bedöma personer som verkar inom Brynäs.

Så om någon skriver si eller så om Sundlöv, varför svara denne. Ingen vet om han gjort ett bra eller dåligt jobb. Enligt DITT sätt att se det.

Flera gånger på senaste åren har iaf flera kunniga yrkesmän fått sparken av sina chefer. Ska vi gissa att dom vetat om dessa sparkades förutsättningar iaf och kunnat ta välgrundade beslut.

3. Slutsats:
"Kunnigt yrkesfolk vet alltid bäst" och "Man måste veta förutsättningarna innan man kan bedöma kunnigt yrkesfolk"
VARFÖR skriver du på ett forum för oinsatta läktarcoacher som inte känner till förutsättningarna? Det måste väl vara totalt ointressant för dig att läsa vad folk härinne tycker?

4. Efterord. "Lika korkat och obegåvat som att sitta hemma i soffan och kritisera en person för att ha slagit ihjäl en annan person, innan man tagit reda på omständigheterna kring händelsen"

Det kan väl aldrig vara ok att slå ihjäl en annan person OAVSETT omständigheter.

Men man kanske inte ska vänta sig mer av en person som varit aktiv på ett forum för, enligt honom okunnigt och oinsatt, folk, i närmare 20 år.

Peja: Folk kommer inse Sundlövs storhet när han löser Jesper innan trading deadline.
Kom ihåg vart ni läste det först :P

Sportnisse: Det blir kanske heller inte lättare att få napp om man går ut i media och berättar hur oattraktiv man är som klubb för spelare....

Sv: I ERP ikväll första februari 2020: Brynäs - Djurgården
xxx BIF xxx: ” Fördelen med att ta hem spelare med ”Brynäs-hjärta” kan vara att de kanske är lite lättare att veva in utan att det är till överpris, och de är kanske lite mer benägen att stanna utan att först få ett jättekuvert under bordet också.”

Haha, mmmm..... Vi fick behålla Alcen för 150 lök i månaden, Andersen 250... Vilka klipp. Blomman ligger väl och balanserar på bäst lön i SHL för en lirare i fjärdefemman också? Sen ska vi inte tala om Rohdin. Han tjänar 500 000kr per poäng han gör. Där har du en riktig bandit!

Forsberg 1978: Tajt och tufft ikväll där segern kunde åt vilket håll men ett slumpmål avgjorde.
Vi föll med flaggan i topp och alla får godkänt i min bok. Shit happens..

Zappaholic: Idag kan vi knappast klaga på Andersén. Gör en riktig bra match

Sv: Positiv
dAVydov: ”Scott och Rödin” syftade på att vi i princip lever på dessa herrars höga kvalitet, i match efter match. Vilket är helt sant. Det var ju ingen kritik mot Scott och Rödin, snarare hyllning. Även Molin bör lyftas, som jag tycker är SHL:s bästa PP-spelare.

Sv: Örebro HK - Brynäs IF 2020-01-30
Davey85: Skulle påstå att Andersén inte ens håller i SHL längre. Han är ofattbart dålig med tanke på meriterna. Hela SHL:s sämsta kontrakt.

Skrubben: Istiden kommer väl sig av att dom alltid spelar fast sig i egen zon och aldrig får möjlighet att byta....

Riktigt skön seger. Dock kan man sätta stort frågetecken på backcoachningen, känns som att Andersen/Norin spelar otroligt mycket och får förtroende i viktiga lägen. Ser inte coacherna hur det ser ut när dem är inne?

När dessutom Ingman/Ersson klarar av att spela pucken utan att sätta sig i skiten hela tiden så kan man undra vad som får det andra backparet att gå före. Precis som de matchar de bästa forwardsen numera så måste de även matcha backarna. Känsla är att det totalt saknas fingertoppkänsla där.

Dags att låta någon annan än Honken sköta backarna kanske?

Forsberg 1978: Jävligt Snyyyygggt Brynäs!!!!!! Grattis 👏👏👏👏

Såg ni bänken vid 2-5 målet? Brodecki och Alcen TOKJUBLAR och Descheneau ser ut som hans katt dött, vad fan är det för fel på karln? Riktigt illa, han kan väl låtsas bry sig iaf?

Den där typ av forecheckingen av Persson är den första av den sorten jag sett denna säsong.

Peja: Kristo fick 10 matcher, 10!! Av Dacke som värvade Jaedon

Sv: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2020-01-28
Forsberg 1978: Ja nu har Desch fått tillräckligt med chanser. Tyvärr alltså, jag gillade verkligen killen på försäsongen.

Sv: Brynäs - Luleå 2020-01-25
Boqvist kvar i AHL enligt hockeysverige.se och ingen återkomst till Brynäs som det ser ut....
NHL KAN DRA ÅT HELVETE!!!

Charles: Var på plats ikväll och när jag såg situationen live så ser det ut som Molin svänger undan för att undvika kontakt. Deras back styr in Molin lite mot
Målisen som samtidigt har huvudet utanför målområdet. Tycker det inte ens ska vara utvisning. En lätt touch där deras målis spelar över å det grövsta. Pinsam spelförståelse från domarna som vanligt.

Vette fan vad Tellan yrar om faktiskt. Men han är ju gammal målis så.....

{7981}: Sundlöv måste bryta med Desch nu !!!

Zappaholic: Scott och Rödin gör en grym period.

Sv: Frölunda - Brynäs 2020-01-23
Zappaholic: Andersén är verkligen usel ikväll.

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
Jag förstår inte varför man envisas med att köra Brodecki med Ölund och Deschenau?
Den kedjan fungerar inte alls.
När vi hade Deschenau-Sallinen-Molin så va det vår bästa kedja stundtals. Nu när vi fått en fungerande förstakedja så kanske det är dags att få en bra andrakedja också?

Danielsson-Scott-Rödin
Molin-Sallinen-Deschenau
Brodecki-Ölund-Mannberg
Rohdin-Blomqvist-Alcen

Charles: Jag är INTE imponerad av den värvningen. Klubblös 35-åring med sina bästa år bakom sig. Marknaden är död.

mattias - 74: Örebro är ett jävla virus, BLÄÄÄÄÄ

Söderström spelade alltså 27 min 22 sek senaste matchen. Sjukt imponerande! Nästa år bildar han första backpar med Ekman-Larsson.

Njut så länge vi kan!

Sv: Brynäs IF - Färjestad BollKlubb 2020-01-16
Kevin47: Min källa säger att Brynäs ska värva. Både spelare och huvudtränare ska in. Det är bara oklart när.

mattiask: Samtidigt hade Brynäs ett gyllende läge att värva en ersättare för Boqvist i somras i och med att ersättaren skulle få spela med Scott och Rödin, det var en nystart i föreningen och positiva vindar blåste på sätraåsen. Dett läge är ju totalt bortslarvat och nu är vi absolut ett av de sista alternativen för spelare som öppnar för SHL. Sundlöv får ta på sig detta.