1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776514 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Brynäsgubbe: Hoppas inte. Måste in med nytt blod nu.

mattias - 74: Verkar främst handla om att de tycker han skyller ifrån sig efter förluster och liknande. Vilket jag iofs tycker är rätt ironiskt med tanke på vem de har som tränare...

mattiask: fast snittlönen i SHL är runt de summorna du nämner där. Ska man verkligen ha en spelare i fjärde som ligger på medellön?
Vart ska man då dra in för att ha råd med spets? 1a 2a eller 3e kedjan?

Anders Berg: Det krävs en pandemi för att Sundlövs beslut ska bli vettiga.

ellis: I ärlighetens namn hade jag nog knappt blivit glad om vi vunnit guld på det här sättet. Ska man vinna guld ska man göra det efter ett slutspel där laget och fansen kan fira tillsammans efter att vunnit den sista matchen. Att vinna på det här sättet blir bara ett extremt antiklimax.

Din jämförelse med hur Brynäs vann på 60- och 70-talet haltar också en del för övrigt. Det är ju en helt annat sak om man vet om förutsättningarna på förhand.

BRYNÄS SÄGER:
Du är därav varmt välkommen att swisha valfri summa som du önskar sätta på värdet av din symboliska biljett. Du swishar till nummer: 123 547 78 15
...
Föreningen tackar dig som väljer att stötta Brynäs IF utifrån ett supporterskap som överstiger den sportsliga besvikelsen som säsongen innebar.

Kom igen nu! hur många hängläppar tänker swisha?

Bäska droppar: Örebro hemma inför tomma läktare, känns faktiskt som en värdig avslutning på denna säsong. Nu kan det inte bli värre liksom.

Charles: Brynäs var förutseende. Dom ställde ju in säsongen redan i november. :P

{8399}: well, det skulle de ha tänkt på innan de gick till slutspel. Hähä!

Fan alltså, kollar Timrå ikväll och Jens Lööke ser jävligt vass ut. 2+1 ikväll och totalt 42 poäng på 40 matcher i allsvenskan. Dessutom bara 22 år och från Valbo. Perfekt för en tredje/fjärdekedja i Brynäs.

Nu när värsta besvikelsen lagt sig om missat slutspel ska det fan bli jävligt gött att slippa se och bry sig om skiten mer på ett tag! Ska bli väldigt intressant att ser hur föreningen tar sig an revansch 23.0....... Brynäs IF har ett berg att bestiga!

Zappaholic: Lika som du får tycka precis vad du vill om mig (jag snyftar inte heller i kudden, inte min avsikt att du skulle det heller) .

Diskussionen från min sida handlar precis om det du inte tycker den handlar om dvs att spelarna inte ger 100%. De unga som fick chansen idag ser att de etablerade fuskar, där handlar det om att skapa kultur och det är spelarnas förbannade plikt att vara delaktiga. Det kanske är så illa att Sundlöv sett tendenser till "fusk" och det är det han avser när han pratar om att bryta kultur och ta in någon utifrån. För mig känns det trist som supporter att andra supportrar är nöjda (nåja, likgiltiga) med det.

Blå grottan: Jag tycker det är trist att se kommentarerna härinne. Man pissar på sin förening etc...

Folk generellt verkar ha nollkoll på idrottspsykologi och hur det påverkar prestation.

Mer tragiskt än Brynäs säsong...

Huge: Förstår att heder är ett relativt okänt begrepp för dig. Du behöver inte svara tillbaka med någon spydighet.

Peja: Det här med en ren juniorkedja är inget nytt, det har jag förespråkat sedan lång tid tillbaka. Se länk:

www.hockeysnack.com/brynas-if/permalink/1875636

Tycker inte heller att man behöver stirra sig blind på att juniorkedjan MÅSTE spela tillsammans: de kan vara uppdelade på 3:e och 4:e femmorna lika gärna.

Och vem vet någon kanske slår sig in i första- eller andrakedjan, vi har ju sett den utvecklingen förut. Betydligt större chans att en Ljungkrantz eller Kvist utvecklas till en förstelina-spelare än Alcén eller Rohdin...

{8992}: Du glömde Boqvist. Boom?

Skrubben:

Någon här inne som tror Alcen hade ”tackat nej” till ett år med 40 i månaden, istället för 3 med runt 100?

Vilket lag hade betalat honom mer? Ärligt.

Ska man promt ha äldre, sämre spelare kan man väl för f*n inte skriva mer än ett år i taget. Och lönen ska man ju inte ens prata om.

Rödin1912: Saknar Granis!

SH: haha kommer aldrig glömma 6-0 målet granis gjorde mot frölunda match 6, 16/17🙌

en Granströmvariant :)

Rödin1912: Den där straffen är olaglig

majk:
S.Ersson under M.Sundquist
5mot5 = 90,15%, totalt 88,95%

S.Ersson under O.Molin
5mot5 = 91,67%, totalt 90,38%

Sen har han även höjt sig med ca 0,7% vid skott från skottsektorn under Ove Molin.
Till 82,18%

På det så har Brynäs BP % på 73,25% över säsongen.

S.Ersson började säsongen lite osäkert, men har växt mer och mer i takt med förtroendet han har fått genom att stå många matcher i rad och slippa hattandet.

Tycker snarare det är Jocke Eriksson som man kanske ska vara lite besviken på denna säsong.

S.Ersson tror jag kommer att växa ut till en gigant, han har det i sig. 👍

Tigerhjärta: Helt enig . Tycker desch steppat upp på slutet .

Kanske är ensam om detta men jag ser hellre att man bryter kontraktet med Sallinen än med Desch! Visst Sallinen har absolut varit den bättre av dessa två denna säsongen. Däremot pekar Sallinens kurva knappast uppåt. Tror det finns mer potential i Desch kommande säsong!

Pigalle:

"– Vi hade fem namn på en bruttolista, plus ett sjätte inom en parantes som var ett önsketänkande för mig och styrelsen. Listan bantades till två namn och till slut var vi ändå tvungna att fråga parantesen om det inte var han trots allt, säger Brynäs klubbdirektör Michael Campese."

En klassiker på nivån "Wall of Shame".

Pigalle: Hade jag varit så naiv som dom som anställde Dackell och trodde på Sundquist trots katastrofresultat – då hade jag avgått självmant.

Sv: Brynäs IF - Växjö Lakers 2020-03-03
Davey85: Förutom Danielssons ribbskott så tycker jag att vi i stort sett över 60 minuter inte har en enda riktigt kvalificerad chans. Många halvlägen - men tycker inte de här superchanserna finns idag.

Puck i masken blåser man inte av för numera?

Lunkan: Damerna har 2-2 på Coop efter två perioder om nån nu bryr sig.

Lindström: Hur fan i helvete är det där ett matchstraff??

Sjuka jävla sopor som dömer...

Zappaholic: Rödin har alla roller i det här gänget. Va less han ska va!

xxx BIF xxx: ” Det som oroar är att Campese i massmedia förmedlat att det hela tiden funnits pengar (viljet borde vara det mest logiska) och sundlöv hintar mot det motsatta.”

Var har du sett att Sundlöv hintat det motsatta? Tycker att han i nästan varje intervju om nyförvärv har sagt att det finns pengar men att man inte hittat någon som passar.

Sv: Brynäs - Skellefteå 2020-02-27
honken21: ”Min analys: Ge friare tyglar utan puck. Helvete så statiska vi är i försvaret. Hela tiden ”tänka hockey” och positionera sig rätt istället för att mer ”bara köra” à la Bulan.”

Friare tyglar, Bulan, skojar du? Han detaljstyr ju verkligen och lämnar inte mycket åt improvisation, det är ju Bulan i ett nötskal.

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Huge: Norin håller tyvärr inte SHL-klass. Det är ett faktum oavsett vilka andra som blir kvar. Att Brynäs bara behöver SHL-mässiga backar är ett annat faktum. Men jag litar som sagt på att Sundlöv tar rätt beslut här, Norins vara eller icke vara i Brynäs är nog ett av de lättaste besluten han kommer att behöva ta.

Huge: Norin har inget kontrakt över nästa säsong. Så det finns inget kontrakt som behöver brytas för att Brynäs ska bli av med honom. Det "räcker" med att inte skriva nytt.

Litar på Sundlövs omdöme, alltså att han inte kommer förlänga med Norin och ersätta honom med en bättre spelare. Han är en duktig hockeyspelare men håller inte SHL-klass.

{8992}: Norin borde inte få spela alls. Inte med Ingman och inte med någon annan heller.

Skrubben: Det är sinnessjukt uselt, men inte svårt att tro på. Brynäs har varit ett sunkgäng i stort sett hela 2000-talet. Att vi sitter här så flitigt år ut och år in och diskuterar om nästa säsong som om det skulle bli bättre är nästan skrattretande. Vi borde veta bättre vid det här laget, men så sitter man ju här ändå...

Jan Grismöbel: Anton Rödin behöver göra 4 poäng, då har han gjort 200 poäng i Brynäströjan ( inkl. Slutspel ). Vilken ikon för Brynäs!

Peja: Molin sur men han får ju faktiskt ta på sig att fjärdekedjan får istid i det läget. Hoppas vi slipper Rohdin och Blomqvist nästa säsong.

Brynäs-krippa: såg vi ens samma match? Än en gång är du negativ och sprider dålig energi! Brynäs gjorde en riktig krigarinsats från start till slutet där de offrar sig för varandra, precis det som krävs för att nå slutspel!

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
Zappaholic: Man ska nog ändå inte bara beskylla ledningen för att dom var naiva inför säsongen. Väldigt många andra initierade hockeykunniga personer tyckte samma sak, att Brynäs hade uppgraderat truppen rejält gentemot förra säsongen. Och sen när försäsongen gick så förbannat bra minskade ju inte förväntningarna direkt.

Det vi alla underskattade (inklusive ledningen) är hur mycket en huvudtränare spelar roll. Vi alla visste ju att Sundquist egentligen förespråkar en ”Tingsrydhockey”. Men då var motargumentet som många körde på var att Ove skulle styra upp taktiken och Sunkan skulle vara en go gubbe som jobbar med ledarskap och ”få ihop gruppen” som var Dackells mantra under hela våren 2019. Men det visade tyvärr sig att det inte skulle bli så. När Brynäs gjorde några bottennapp tidigt på säsongen mot Leksand och Örebro skulle Sunkan direkt in och peta i spelsystemet. Det var egentligen där som grunden lades för att denna säsong skulle bli skit återigen.

Truppen denna säsong är såklart inte optimalt byggd, långt ifrån. Men hur mycket sämre trupp har vi än tex. Skellefteå och Örebro? Två lag som krigar om topp 6 just nu. Huvudtränaren har en extremt viktig roll. Bland annat att kunna stå för det man gör även när man får motgångar. Att inte vända kappan efter vinden och vända upp och ner på spelsystemet. Rekryteringen av huvudtränare till nästa säsong är så enormt viktig.

Jan Grismöbel: Håller med, illa att matcha Norin i det känsliga läget av matchen. Noterar att Björk kanske kommer gå om Norin i interna poängligan, om man bara räknar på poäng som Björk gjort i Brynäs, innan säsongen är färdigspelad. Just nu har Björk 2+2 och Norin 2+9. Apropå Norins påstådda offensiva egenskaper.

Björk har redan gjort lika många mål för Brynäs som Forslund, Norin, Sigalet och Kilas denna säsong. Han har gjort fler mål i Brynäströjan än Rohdin, Alcén, Andersén och Ingman.

Nu jagar Björk den ordinarie PP-spelaren Ölund, som gjort 3 mål på säsongen, i interna skytteligan.

{8975}: Tyvärr, bara att inse att vi inte är bättre än så här. Egentligen har inte det här laget något i ett slutspel att göra.

mattiask: Oavsett hur mycket man älskar att vara ofärgad jämt så är det utvisning. Karlsson ser ryggen på honom hela tiden och väljer själv att sätta in en tackling i ryggen.

Sv: Färjestad - Brynäs 2020-02-15
{8846}: Ersätt alltid NHL flyktade spelare och sitt inte och hoppas på att de skall misslyckas tycker jag.
Ersätt och hoppas att det går bra för spelaren i fråga känns som ett justare alternativ för alla och blir det tal om en återkomst så lös det då.
Det är till exempel ett ypperligt tillfälle att be om hjälp med finansieringen från sponsorer om det handlar om en populär spelare som vill hem, jag tror att det kan bli bra uppslutning i en sådan situation.

Skrubben: Man kan ju förmoda att om Brynäs ersatt Boqvist med en spetsspelare och Boqvist kommit hem så hade det nog löst sig ändå.
Det hade nog gått att bli av med en spelare under säsong om man ser till hur död marknaden har varit....

Jahapp Boqvist ersättare blev det inget med.... tråkigt..... Sundlöv och framför allt Dackell borde ta en titt i spegeln och gå ut i media och erkänna sig besegrade än en gång! Katajävlastrof....

Mattsvart: Den här matchen kommer inte bli lätt att släppa, detta är inte ok!!! Jag hatar verkligen SHL:s domarkår och dess rädsla för Karlstad, Göteborg och till viss del Stockholm! Lever domarna under konstant hot mot dessa lag? Bara spekulerar nu men något skumt är det tyvärr...

Huge: patetiskt att klaga på kunniga yrkesmän

Så löjligt att kalla domarna enögda när du inte har någon insikt om vilka förutsättningar dom har när dom fattar sina beslut.

Mår fan illa av att se FBK får fortsätta sitt satans grisspel år efter år . Domarkåren å media fortsätter å dalta med svinen i Karlstad Laget stog upp bra i dag å kan bara tänka mig hur spelare känner sig när dom möter fbk och domarna . Det är något alvarligt fel när man ser vad som sker på isen innan flera av deras mål idag . Men allt är som vanligt i Karlstad.

Huge: Men då kan du ta och sluta ha synpunkter på vad alla andra tycker då!
Nu resonerar du ju själv obegripligt korkat.