1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776550 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Huge: ”Brynäsgubben inledde det hela med åsikten att det är en självklarhet att Rödin ska ha C:et istf Blomman, och det är mkt möjligt att det stämmer.

Jag svarade att det aldrig kan vara en självklarhet för oss som inte jobbar i eller kring laget att den eller den måste bli kapten.
Det avgör bäst de som ÄR insatta och jobbar med laget, dvs spelare och ledare.”

Brynäsgubbe skriver att hans åsikts är att rödin ska bli kapten om han återvänder. Hur kan det då vara relevant att svara att de i laget bäst tar dom besluten? Ska det ändra hans åsikt därför eller? Har han skrivit att han är bäst lämpad att ta beslutet eller att man måste göra så?

Typiskt Huge svar. Det handlar aldrig om att svara med en egen idé utan endast om att förminska andra skribenter här.

Den stora humorn kommer alltid i Huges bisatser när han ska ”förklara” hur det ”egentligen” funkar för alla oinsatta.

Tydligen så är det spelarna som utser lagkaptenen!

Skribenter här har alltid fåniga åsikter, tur att vi får höra ”sanningen” från en som verkligen har koll...

Pettisbif: Vi på forumet har en debatt om varför vi tycker si eller så om kaptensrollen.
Då kommer Huge in med ett inlägg som bara är provokation. Det var det jag reagerade mot från början.
Sen att flera håller med mig i diskussionen, ja så må vara.
Var är du när drevet går mot personer som är sura över prestation/ utveckling av en match?

Forsberg 1978: Det har många av oss påpekat hela säsongen. Laget är felbyggt. Det som en del av oss däremot inte har gjort är att såga spelarna varje match. De här spelarna har gjort sitt bästa, men det räcker inte. Elfteplats och 69 poäng är faktiskt en bra prestation av den här truppen, tycker jag. Det går inte att kräva mer av den här spelargruppen. Däremot går det att kräva att klubben ska bygga en bättre trupp till nästa säsong. Tack för tipset om tröjan förresten.

Då va cmore pausat till september och då sparar man 449 kr i månaden alltid något....
Nu hoppas jag på en riktig jävla urstädning av truppen inkl Dackell och Sundqvist... fyfan vilken jävla PISSÄSONG!!!!

Förresten så är Ludde klar för Timrå.

Forsberg 1978: Oförmågan är total. Ofattbart svagt!
Jag har NOLL förtroende för att Bif ska få ihop ett slagkraftigt lag nästa säsong.

Blir det OT i Scandinavium så ska fanimig Frölunda spela utan målvakt eftersom domaren gav dom segern senast här nere i just OT. Tänk vad viktig den poängen varit i dagsläget.

Det här med att man säger att man ska gå ut och spela desperat.
Är det inte bättre att gå ut med att man ska spela sitt spel som man är trygg med?
Om man är desperat så kan det ju bli va fan som helst..
Nu är det de sista två matcherna, och man har ännu inte kunnat hitta ett grundspel som man kan vinna matcher på.
Är verkligen alla spelare utom första, så sopkassa att man inte kan spela samma spel i varje match.
Eller byter man roller varje match, så att det är därför som man inte kan hitta ett spel som man är trygg med?😱😱

Jag önskar såå att jag kunde säga att jag har förtroende för MS nästa år. Men det går inte.
Han inger inte förtroende,inte ännu.

Jag kollade på Wikegård vs. Med Rönnberg.
Där kan man tala på att vara tydlig i roller!!!
Ett ledarskap som man kan vara avundsjuk på.
Med tydliga roller på alla plan.
Sen, säga vad man vill om Joel L.
Men det är fanimej en kapten!!!!

Hoppas att vi får tbx våran nästa år.
För den som är nu ser man bara när det ska dras någon ramsa efter en vinst.....
Annars så är han osynlig.
Det är ingen kapten för mig.

munkas: och nu nås jag av nyheten att tydligen LHC ska ha snackat ihop sig oxå. Aj aj aj, hur ska det nu gå!!

varulf: Jag tar dock en sån här förlust mycket hellre än ännu en utspelning på hemmaplan. Rögle hade 7 skott i sektorn, Brynäs över 20.

Någon som också var på plats ikväll? Jag tror tamejfan att jag såg Steve Yzerman. Han stod vid ingången vid sittplatsläktaren under restaurangen på uppvärmningen. Skulle tro att han gick upp på pressläktaren när matchen började. Hyfsat starstruck 😬

Jan Grismöbel: Nej, du har aldrig blivit avstängd för att ha kritiserat spelare. Du har varit avstängd för att ha skrivit personangrepp mot spelare. Alla vuxna bör inse skillnaden.

{8399}: "Peja: Ja vilken kemi de hade igår Sallinen och Cerv, jag tyckte de var magnifika."

Med kontraktet säkrat kan man nu äntligen börja hoppas på att gå till play-in och sedan till slutspel. Det finns onekligen nåt där i andrakedjan som verkar mycket lovande så än lever hoppet. Det finns inget lag i SHL som inte går att slå när spelet fungerar som det gjorde i alla fall i de två första perioderna.

Huge: Äh det är så klantigt av Dackell. Jag tror Dackell kan göra det här jobbet riktigt bra, men han bör vara försiktig i media då han inte behärskar det alls. Han har plumpat flera gånger redan. Var lite grinig och återhållsam, ingen vettig person förväntar och kräver att han ska bygga laget inför öppen ridå.

Cerv helt jävla magnifik när han äntligen slipper centra mellan två allsvenska forwards.

Pettisbif: Att fortsätta nöta på med Nilsson i andrakedjan är för mig den största gåta jag varit med om så länge jag följt Brynäs. Totalt obegripligt. Msn får nästan känslan av att MS är livrädd för att förlora eller något annat. För annars förstår jag inte alls varför han inte testar Solem eller Elefalk som trots allt är klart mer kompetenta spelare för en andrakedja än Nilsson.

{8656}:

Kan du dela med dig om Ölund?

Jag ser honom som ett väldigt bra nyförvärv. Inte riktig NHL-klass (åtminstone närmaste 3-4 åren) men en ung spelare som visat hålla klass i SHL. Dessutom Brynäsare. Perfekt andracenter.

Kring Ölund kan man därför bygga ett lag. Hoppas han kommer.

{8656}: Hur konstruktivt är det att sitta att gnälla om varenda litet inlägg som kritiserar Brynäs?

munkas: glöm inte att slutspelet redan har börjat för Brynäs, det började redan för några matcher sen. Det har du väl märkt!?

Du vet när en match är körd i en slutspelsserie så slutar man ju spela och satsar på nästa match istället. Och när motståndarna gör 1-0 så är ju matchen i stort sett körd för shl:s målsnålaste gäng

munkas: Räcker det inte med hån och sarkasm snart?

Alla ser hur det ser ut på isen och vilka felval BZ med flera gjort.

Slog på matchen av någon anledning, hade inga förväntningar men är ändå förbannad. Brynäs IF är ett riktigt haveri just nu.

6 raka torsk.

Sundquist har hyllat FBK 3 gångar på en halvminut.

Där kom det en fjärde gång. Patetiskt.

Brynäsgubbe:

Byt lag till Färjestad i så fall.
Och fler här inne borde byta lag att hålla på, eftersom de uppenbarligen inte klarar av att hålla på ett lag i motgång.

Det är stor skillnad på saklig kritik och att tävla i att komma på den mest spydiga och hånfulla kommentaren om spelare, ledare och klubb. Att ni bara orkar.

Här inne pågår VM i skitkastning mot det egna laget.

Jan Grismöbel: Tror alla håller med om att truppen är för dålig och att klubben tog rätt beslut när BZ fick sparken. Men hur ska man egentligen hantera det nu? Genom att klaga, klaga och åter klaga på att en dålig trupp spelar dåligt? Vad blir egentligen bättre av det?

Jag ser ett mediokert lag som gör sitt bästa men ändå, helhetsmässigt, är mediokra. Brynäs kommer spela i SHL nästa säsong också. Efter säsongen kommer vi att säga tack och hej till många i det här laget, men tills dess är de trots allt Brynässpelare som gör sitt yttersta för laget ute på isen.

Så jävla fegt att Sunken att spela en permafrost kall Rhodin i 3-3.
Maken till att vissa spelare lever på gamal meriter.

Har man 10-1 i den spelformen så bör man KANSKE fundera på vad man kan ändra...........

Steenm: Ruggigt dåligt av domarna att fria när Cerv får klubban sönderslashad i sarghörnet i förlängningen, när de har tagit ut Brynäs för en slashing på klubba tidigare i matchen.

Ludde påminner ganska mycket om en sån där Stiga bordshockeyspelare i sitt spel. Något begränsad....

magr:

Den magiska disciplinnämnden gav ju Röglespelaren hela noll matchers
avstängning, för en tackling i huvudet som avslutade säsongen.
Den hörde alltså till kategorin korrekta huvudtacklingar?
Kommer inte ens ihåg om det blev utvisning.

Det är mycket hånfulla ord runt Brynäs "treårsplan" nu.
Så det vore alltså bättre om Brynäs nu i stället gick ut
med att "vi kommer enbart jobba säsong för säsong
i fortsättningen"? Eftersom "treårsplanen" inte gett
resultat efter ca tre månader.

Auchinleck: Amen! Den lätta biten är att formulera mål och ambitioner. Det svåra är att omsätta ord i handling. Klarar bara de bästa organisationerna.

Nu har den värsta skitsmaken i munnen försvunnit och får blicka framåt. Dags för oss att stötta laget och göra vad vi kan.

Ses i Gavlerinken på torsdag!

Det här handlar inte om att värva 1-2 spetsspelare, det är något annat som inte stämmer. Frågan är, har MS tappat omklädningsrummet?

Riv merparten av spelarnas kontrakt, för något är genomrutten. Ett lag i spillror utan något som helst självförtroende, och kan det här laget verkligen återhämta sig? Jag är tveksam..

{8681}: Dackell har väl blivit tillfrågad om de underliggande siffrorna och statistiken men valde då att vara sarkastiskt/skämta bort frågan.

Han är bra Magnus måste man ändå säga. Nu har han fått med sig alla spelare, igen!

Peja: Verkligen ingenting kvar av det här i Brynäs just nu (se länk).

Inga härförare eller någon lovande framtidsutsikt vad gäller spelare, röd tråd, eller tränare (fine, Söderström kanske). En klubbdirektör som skriver "Deal with it" på Twitter efter ytterligare en pinsam förlust. 14-0 i skott när Brynäs ska jaga kvittering. En tränare som hellre säger hur bra motståndet är än att fokusera på vad som gick fel. Ger fan på att han inte är Brynäs tränare vid samma tidpunkt nästa år. Tror ni Bulan stått i TV och sagt hur bra vi kämpar när vi blivit utskåpade sådär? Laget hade fått gå hem. Kravbilden är noll, kumbaya-känslan och mysstämning genomsyrar hela föreningen.

En temporär sportchef utan någon som helst erfarenhet av att vara varken Sportdirektör eller Sportchef. Säsongen börjar närma sig slutet och man har fortfarande ingen tillsatt som permanent Sportchef, och man förlänger i förtid med både tränare och spelare som inte tillför en dyft, utan att ens utvärdera säsongen. Hade vi någon Alcén 2012? Varför ska han vara i Brynäs IF? VARFÖR? Ge mig en bra anledning.

Campese måste sitta på en sjuhelvetes 3-årsplan för att hans självsäkerhet ska vara befogad och detta ska gå vägen. I övrigt känns "3-årsplaner" något som desperata klubbar gör. Klubbar där det mesta går fel, klubbar utan stabil grund att luta sig mot. Hur gick det med Leksands Vision 2019?

Så till alla oss som skriver spaltmeter om vad som går fel, bemöt hellre det med saker som går RÄTT. Finns det ens något? Ge oss något att realistiskt att tro på, som det skrevs i Svenskafans. För mig är det märkligt att inte leta fel när det går som det gör just nu. Hur annars ska man förbättra läget?

Just nu är det mycket prat om treårsplaner hit och dit, men sedan möts det av motsägelsefulla handlingar som Sundquist på 3 år, Alcén på 3 år, osv. Tyvärr inte mycket med Brynäs som andas kompetens och framgång för närvarande.

Petrov: Som vanligt pissa på oss bortafans?

Det första jag kommer att tänka på är begreppet ”lättkränkt”. Men jag är nog gammalmodig.

Petrov: Ja, Rautio gör kanske sin bästa säsong sedan han kom till oss. Tänk vad det kan betyda att spelare har utgående kontrakt. Därför blir det för mig helt sannslöst att Dackell förlängde Alcén med 3 år. Alcén är redan nu en gränsspelare att platsa i ligan. Det minsta han behöver är att inte längre ha en piska att behöva prestera (lönen är ju ändå säkrad 3 år till). Kommer inte förvåna mig om han redan nästa säsong hamnar utanför laget och då sitter vi fastlåsta med hans kontrakt 2 år till.

Jan Grismöbel: Ska bli kul att få se Rödin skälla/vråla i SHL nästa säsong som i länken som lades ut här för nån vecka sedan. Synd bara att det kommer vara på egna lagkamrater och tränare..

Forsberg 1978: En hedersam förlust. Nu tycker jag vi blandar om bajskorvarna igen till nästa match. Kom igen, hur ska vi formera laget?? Spännande!

Stefan R 63: Vi tillhör ju inte toppen av SHL. Det är nog alla överens om. Men vi är heller inte så in i helvete dåliga som en del vill göra gällande. Då hade vi legat där Timrå ligger nu.

Vi är två poäng efter Växjö och SAIK samt fem poäng från fjärdeplatsen.

Med det sagt så är nog ingen här nöjd med spelet och hur det ser ut på isen. Men jag tycker det nyanserar bilden av hur usla vi är enligt vissa.

Tråkig hockey? Ja, ganska så trist. Hoppas på ändring 2019/2020

Huge: "Oavsett vad BZ hade gjort så hade han slarvat bort nån spelare.
Det är ju så som oinsatta läktabedömare som mylingen m.fl oftast resonerar."

Tydligen verkar ju även Brynäs styrelse resonerat så eftersom BZ fick kicken ganska omgående när hans fuskbygge rämnat.

Man kan väl uttrycka det så att BZ slarvade inte bara bort Clark han slarvade bort hela sin existens som sportchef baserat på dom val han gjorde.

Eller i fallet med sitt jobb slarvade han inte, han gjorde det bästa han kunde från sina förutsättningar och det räckte inte till för Brynäs IF.

dAVydov: Har saknat Norin, ska bli kul att se honom på is igen.

Att ni orkar hålla på att diskutera Clark fram & tillbaka hela tiden.
Om vems fel det är att han inte är kvar,mm
Det är så mycke pajkastning nu att man bara skrollar förbi det.
Bara att inse att Clark inte spelar i Brynäs i år och det är inget vi kan göra åt det.
Det är liksom gamla nyheter, vi visste om det när säsongen startade.
Släpp det och gå vidare.

xxx BIF xxx: Ingen gör fel i Brynäs enligt Huge.
Att det inte går vägen beror helt på otur...😉

Huge: vår förre tränare säger klart och tydligt att KC inte fick något förslag men han kanske inte var tillräckliigt insatt och bara en läktarcoach som oss andra!.Klart att ingen vet om det fördes diskussioner men att han inte fick något kontraktförslag är väl ganska tydligt!!

Davey85: Han kan ju utvecklas också, minns ni Martin Johansson, ratad av Brynäs och nötte med brunkarna - sen poängkung i annat lag.. suck

Forslund är ju ung, han kan växa tror jag. Men det gör man bara om man får chansen. Värt att TESTA iaf. Det är min poäng.

Borde väl finnas plats för Forslund i ett lag som vill ha puck. Truppen kan ju inte bestå av 30 likadana spelare. Han är blixtsnabb, har hyfsat målsinne och är antagligen billig. 3-4-kedja typ.

Ändå kul att Alcén sätter dit en puck efter Svedbergs totalsågning senast... :)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA FATTA SUNDQVIST BORT MED RHODIN FRÅN 2:A

{8671}: Har man inte pucken kanske man inte förväntar sig en tackling. Men på IQ-skalan ligger du förmodligen på "mentalt efterbliven" så du begriper dig väl inte på sånt...

Imponerad av zebrorna ikväll, snacka om att ha TIK kallingar på sig...…..

Försvinner Boqvist kan vi lägga ner organisationen.

Sådär vid tredje försöket så lyckades han skada han spelare, IDIOT!!!