Clarence: Rätt svårt att bevis när man får spela 9min per match. De minuter han spelar, spelar han bättre än Blomqvist. Sen så spelar han med tvillingingarna sarghörn eller med herr Almtuna. Byt plats med Blomqvist så kommer han bevisa mycket! Olden är en offensiv forward. Förstår inte varför han inte få spela mer. Han ska spela PP.
Powerfade: "Förövrigt. Hur kunde videogranskningen fälla 3-1 målet? Man blir lite orolig om nivån skall ligga där."
- Konstigt resonemang tycker jag... Vart skall man dra gränsen då? D är väl bra att regeln är tydlig. Bevisligen var det ju jävligt nära att målet godkändes men Wallin VAR ju över med skridskon INNAN pucken kommer in och således "offside" i målgården. Då återstår en räddningsplanka. Det är att man trots offside i målgården INTE stör målvakten. Då Wallin uppenbart skymmer Starkbaum kan man ju inte göra annat än att döma bort målet.
Jag begriper inte hur man kan vara av annan åsikt... Regeln är tydlig. Situationen är i Slow motion tydlig. Punkt!
Redigerad kommentar
Zappaholic: Det är små marginaler ibland och skall jag vara besservissrigt så var min analys innan säsong ungefär så här:
- Baktungt iställer för framtungt
- Avsaknad av centrar och spelare som går på mål, förstärkning behövs (jag föreslog januari vilket var optimistiskt)
- TJ akilleshälen, förtroendet är förbrukat och han måste bort. Skulle bort vid säsongen slut men så blev det inte tyvärr.
- Starkbaum bra, men inte en toppmålvakt
- Skadekänslig trupp, J20 för svagt för att förstärkningar (Lööke bättre än jag väntat, fel av mig)
- Intressant trupp dock, finns mycket talang i den.
Men nu har det gått käpprätt åt skogen, men det kan gå att vända och mitt förslag till åtgärdsprogram är:
1) Bort med TJ, om det inte sker så är alla andra aktiviteter bara tillfälliga stödåtgärder. Precis som inom företagande och politik. Ny inriktning, nya nära medarbetare. Alltså bör vi plocka in en backcoach också. Molin får ta steget ner till J18/J20.
2) Ett par riktigt bra spelare behöver komma in. Gärna en center och en sjätte back.
3) Bänka icke-presterare, låt Sunken vila och spela Lucas Carlsson. låt Westerholm eller någon annan vila och spela Linus Ölund. Åtgärd som fungerar innan vi fått in förstärkningar.
Tycker lite synd om BZ som har en ny roll, kommer utifrån och inte riktigt har mandatet att göra de nödvändiga förändringarna.
Redigerad kommentar
Om orsaken till Brynäs låga publiksiffror, är för att publiken i Gävle
tycker att biljetterna är för dyra (fastän Brynäs sänkt dem).
Ja då är vi illa ute.
För i så fall kan man ju krasst konstatera att Gävle som stad,
inte har råd med ett lag i SHL.
Jag vet inte hur många lag det är i SHL, som har lägre biljettpriser än oss?
Ska vi finnas kvar i SHL på sikt, så har vi ju inte råd med hur låga
biljettpriser som helst. För då kommer vår plats att tas över av ett
lag från en stad där publiken har råd (och intresse) att betala biljettpriser
på SHL nivå.
Om Gävle som stad inte har råd med ett lag i SHL.
Ja då finns det ju två alternativ. Antingen ge upp
och acceptera att Brynäs inom några säsonger blir
ett lag som fastnar i allsvenskan.
Eller så får Brynäs flytta verksamheten till en stad där
publiken har råd och intresse att betala biljettpriser på SHL nivå.
För Brynäs är större än Gävle.
Huge: Jag börjar reta mig lite på ditt användande att "soffexperter" hela tiden. Hur vet du vilka kunskaper dom du samtalar med här inne besitter? Måste man vara anställd på ett företag för att kunna uttrycka sig om hur man uppfattar att saker och ting bedrivs?
Jag skulle ta emot ett paket från UPS idag, men missade det vid dörren. Jag ringer till dem och får bekräftat att jag kan hämta paketet vid 5-snåret vid deras lager istället. Det tar 40 minuter att åka dit, sagt och gjort åker jag dit men paketet kommer nu dröja till 7-tiden. En stackars tjej i kassan bredvid mig har åkt dubbelt så långt efter att fått bekräftat flertalet gånger över telefon att hennes paket ska finnas där, men det har tydligen packats i en lastbil.
Med din logik menar du alltså att jag är en soffexpert om jag skulle uttrycka mig om hur amatörmässigt jag upplever att deras tjänster bedrivs?
Domarna måste bli bättre på att dela ut rättmätiga straff UNDER pågående match.
Vid två tillfällen har nu Brynäs rånats på 5minuters PP. Samma sak hände flertalet gånger förra säsongen. (Rahimi och Belle)
Skärpning för fan,domarkåren.
bifhjärta: Så rätt. Faktiskt oerhört fult då man till och med ser hur han sträcker ut benet extra mycket vid träffen.
Sådant måste bort och bra att dom utreder saken.
Den här matchen sammanfattade säsongen hittills ganska bra;
– Tappat övertag i matchen.
– Uselt PP (trots två mål)
– Riktigt bra BP.
– En stabil Starkbaum.
– Fint spel från Brodecki.
– Usel publiksiffra.
– Allmänt ängsligt.
– En lika grinig och bortförklarande Anders Forsberg som vanligt.
Men den största och viktigaste skillnaden – i dag höll vi undan (tillslut). Måtte detta vara vändningen. Och kul för både Blomqvist (som genast såg mycket piggare ut) och PaW som fick näta.
Nu ser vi uppåt – och framåt mot en häftig match i Stockholm på lördag.
Redigerad kommentar
S-vikaren: Jag ser hellre att en spelare i vårat lag gör nåt dumt på fyllan än att han dopar sig så som eran Edwin Hedberg. Rensa upp eran egen skit först...
bifhjärta: Funderar att gå på lördag! Har dock ej köpt biljett ännu.
Verkar bli mycket folk =)
Lööke är duktig men märktes senaste matchen att han inte riktigt orkade sista perioden och fanns vissa tendenser mot det idag också. DOCK spelade han inte så mycket pga specialteams. Kul att Brodecki fick chansen i PP. Han står för fart i passningar, kreativitet och rörelse. Skönt med ett sånt genombrott när andra spelare viker ner sig!
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-fina-stod--till-svart-sjuke-emanuel-6/
Såklart att killen skall ha en brynäströja!! Hoppas att det fixar sig för grabben.
Johan Norrström:
Kan man vara annat än bitter på Gävle som stad.
De förstår inte Brynäs betydelse.
Borgarna ville inte ens ge Brynäs samma sponsring som Gefle IF har.
Patetiskt.
Nej.
Kör hela säsongen med tröjorna fyllda med reklam.
Vi får hoppas att någon annan sponsor går in med ruskigt mycket pengar
för ett namn som får gävleborna att skämmas. Typ Guldfågeln Arena,
eller vad den nu heter i Kalmar.
Om jag vinner 100 mkr på lotto så slänger jag in 5 mkr per år
i 5 år, för att den ska heta: Karl Marx Arena. Allt för att reta gallfeber
på borgarna som använt Brynäs för billiga politiska poänger.
Enaranger: Vore jag gävlebo och brynäsare skulle jag göra jävligt klart för politikerna vad Brynäs betyder för mej. Ställ frågor till oppositionen hur de ser på den här frågan. Kan/vill dom inte svara, förklara vad det betyder när det är dags för val. (Det är inte bara småklubbarna som har rätt att påverka.)
J F K: Några citat:
Men Ekholm IGEN. Din jävla sopa....
Ekholm din jävla nolla! Pissluder.