1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777225 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: SILLY 14/15
Davey_22: Nej, men jag kan hålla med om att Dixon hade kunnat varit en säkrare värvning. Men för att få en nyanserad bild över hur en sådan värvning hade kunnat gått till, så måste man ha i åtanke att Luleå ville låta Brynäs ta över hela återstående kontraktstiden. Att Dixon hade kunnat floppa i Brynäs denna säsong hade visserligen kunnat varit ett stort problem i sig, men ännu värre vore det ju att vara bunden tilll honom en säsong till. Om Niinimäki skulle floppa denna säsong, blir man i alla fall av med hans lönepost till nästa säsong. Kanske det som fällde avgörandet för Bz.

Sv: A proposito de nada
mattiaskarlgren: Breitholz är bara en hockeysupporter tillika kändis. Dessutom jyrgårdare vilket per defintion exkluderar honom från några expertkunskaper...

Clarence: Rätt svårt att bevis när man får spela 9min per match. De minuter han spelar, spelar han bättre än Blomqvist. Sen så spelar han med tvillingingarna sarghörn eller med herr Almtuna. Byt plats med Blomqvist så kommer han bevisa mycket! Olden är en offensiv forward. Förstår inte varför han inte få spela mer. Han ska spela PP.

Sv: Brynäs-Lif 29/11 2014, El Classico
Sanny har rätt, som så ofta. Killen trycks in såklart men sen trycker han själv extra med handen.

maddog1970: Oskar Lindblom visar att han är en sylvass målskytt!

tjugo8:

Från GD.

"Notera att

Bernhard Starkbaum, som stått de flesta matcherna för Brynäs den här säsongen, var sliten och vilades mot Frölunda. I kväll är han tillbaka i kassen."

Modo är sist!

Då var det officiellt. Bill Sweatt snabbast med puck i SHL. 

Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014
krobbe: I nuläget, eftersom det går lite bättre igen för laget, är det väl inte nödvändigt med några sparkningar. Dock - inget har hänt än i ersättningen av back-Sundqvist. Kom till skott, Bengtzén.

Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014
Samtidigt med reprisen läser jag Wennerholms blogg och hittar godbiten där han tvärsäkert förkunnar att det bara finns en väg för Brynäs: sparka TJ.
Hehe, jag skadeglad?
Inte alls.... 😃

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14

Powerfade: "Förövrigt. Hur kunde videogranskningen fälla 3-1 målet? Man blir lite orolig om nivån skall ligga där."

- Konstigt resonemang tycker jag... Vart skall man dra gränsen då? D är väl bra att regeln är tydlig. Bevisligen var det ju jävligt nära att målet godkändes men Wallin VAR ju över med skridskon INNAN pucken kommer in och således "offside" i målgården. Då återstår en räddningsplanka. Det är att man trots offside i målgården INTE stör målvakten. Då Wallin uppenbart skymmer Starkbaum kan man ju inte göra annat än att döma bort målet.

Jag begriper inte hur man kan vara av annan åsikt... Regeln är tydlig. Situationen är i Slow motion tydlig. Punkt!

Redigerad kommentar

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Och förresten, grattis Djoos till årets första träff på mål från slottet. 😄

Sv: Örebro Hockey - Brynäs IF 20/11-14
Pettisbif: nej, ingen Rhodin tack. Vi behöver spets, inte utfyllnad.

Sv: Brynäs IF - Luleå Hockey 18/11-14
Bifbiffen: två tv apparater och jag kan medge att defensiva FBK inte fick mycket tid i mina ögon mot er match med finurligt offensiv hockey. Jävligt bra mach

Huge:tänka sej att det skulle vara du master huge som skrev det där. Rajala skulle ha varit perfekt!! Men i brynäs satsar vi inte på kompentens o spets utan på långsiktiga bredd spelare gärna med en pappa som haft en karriär i brynäs... usch fyfan vad besviken jag är på BZ!! Trodde fan han hade stake i sej. Men enligt han var ju han så gott som klar för annan liga o inte shl! Suck o åter suck.. det blir en wännström ska ni se. "Han är en gävle kille som haft det tungt där borta(no shit,,, ohl) som vill hitta spelglädjen igen. Han är rigthare och gävle kille" bla bla bla
.. väntar med noll intresse för vår ersättare för våran bästa forward. Kommer inte bli nöjd känns det som.

SnowKing: Klockrent inlägg, hoppas många känner sig träffade.
Inte för att jag tror att det hjälper, frustration och besvikelse hanteras som sagt olika.
Fast som du säger: om frustrationen nu visar sig i konstant och frenetiskt raljerande, hån och gnäll när det går trögt så tycker man ju att glädjen borde visa sig i form av motsvarande positiva frenesi i deras inlägg när vi vunnit.
Vilket som sagt och märkligt nog aldrig sker.
Jag tror att en stor del av förklaringen till detta agerande ligger i en skev och fulltständigt vriden verklighetsbild, som utgår ifrån att vi alltid ska vinna varje match, aldrig få några svackor eller skador, alltid värva toppspelare, alltid ha bra ekonomi osv osv.
Har men en sån orealistisk och verklighetsfrämmande utgångspunkt som grund för sin inställning så blir förstås varje motgång ett gigantiskt misslyckande, där allt och alla ska nagelfaras, rannsakas, dömas och förklaras inkompetenta amatörer som inte kan nåt om hockey.
Eller så är det som du säger: man ser hellre laget förlora, det mår man egentligen bäst av. Det ger möjlighet att få utlopp för att man egentligen är frustrerad över nåt annat i sitt liv.
Oavsett vilket så är det ändå jävligt trist att läsa allt gnäll dag ut och dag in, verkar inte finnas nån supporterglädje över att man har ett favoritlag och som dessutom spelar i högsta serien, med allt vad det innebär att med- och motgångar.

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 15/11-14
70 Rodrigues: Vi har förlorat sju (!!!!) matcher i rad och nu vinner vi en och när den första halleluja-stämningen lagt sig så inser nog de flesta att en seger gör ingen vändning....
Jag tror vi får jobba stenhårt för att undvika kvalplatsen. FBK lär börja röra på sig efter nyår men Leksand och Modo är vi bättre än. Vi har även bättre trupp än DIF och Örebro men de slår oss gällande arbetsmoral och tränare.

Frölundas första nolla enligt CMore.

Å fy fan grabbar, jag måste berätta. Jag drömde att vi spelade skitdålig hockey, radade upp förluster och hockeylivet var allmänt överjävligt. Skönt att man vaknade och fattade att man drömt!!

Men vänta nu...

Sv: Honken lägger av?
70 Rodrigues:
Kan bara hålla med, oerhört kul att Honken får visa vilken klassmålvakt han är.

Huge: Jag tror faktiskt också att tvillingarna kommer leverera bättre nästa säsong. Då är de ju tillbaka i allsvenskan, iklädda reklamfria Brynäsställ.

Sv: Tommy Jonsson - Årets coach 2011/2012
70 Rodrigues: Intressant! Tyvärr blir det nog plan B. Avvakta lite, ta ett bra snack under uppehållet och vänta in Ollas. Inför matchen sen mot Fbk kommer vi få se nya Brynäs, ett lag som står enade och aldrig viker ner sig! Tycker att det känns lite konstigt att det helt plötsligt ploppat upp en jäkla massa människor runt om i landet som hävdar att det behövs en förändring i föreningen. Vad fan vet Garpen, Wikegård, Wennerholm, Rönnqvist och Sanny egentligen!? Jävla läktarcoacher..

Sv: Växjö Lakers - Brynäs IF 1/11-14

Zappaholic: Det är små marginaler ibland och skall jag vara besservissrigt så var min analys innan säsong ungefär så här:
- Baktungt iställer för framtungt
- Avsaknad av centrar och spelare som går på mål, förstärkning behövs (jag föreslog januari vilket var optimistiskt)
- TJ akilleshälen, förtroendet är förbrukat och han måste bort. Skulle bort vid säsongen slut men så blev det inte tyvärr.
- Starkbaum bra, men inte en toppmålvakt
- Skadekänslig trupp, J20 för svagt för att förstärkningar (Lööke bättre än jag väntat, fel av mig)
- Intressant trupp dock, finns mycket talang i den.

Men nu har det gått käpprätt åt skogen, men det kan gå att vända och mitt förslag till åtgärdsprogram är:

1) Bort med TJ, om det inte sker så är alla andra aktiviteter bara tillfälliga stödåtgärder. Precis som inom företagande och politik. Ny inriktning, nya nära medarbetare. Alltså bör vi plocka in en backcoach också. Molin får ta steget ner till J18/J20.
2) Ett par riktigt bra spelare behöver komma in. Gärna en center och en sjätte back.
3) Bänka icke-presterare, låt Sunken vila och spela Lucas Carlsson. låt Westerholm eller någon annan vila och spela Linus Ölund. Åtgärd som fungerar innan vi fått in förstärkningar.

Tycker lite synd om BZ som har en ny roll, kommer utifrån och inte riktigt har mandatet att göra de nödvändiga förändringarna.

Redigerad kommentar

Carl Lejonkräk:

Så bara för att man en gång lett ett lag till guld så är man sedan ofelbar och får inte ifrågasättas? Ganska naiv syn på sport på elitnivå där framgång är en färskvara. Gamla meriter ska man inte kunna leva på.

Huge: Om nu det blir ett coachbyte hoppas jag på Rönnqvist. Där kommer ingen jävel undan vad gäller intensitet och backchecking. Styra upp en defensiv klarar han också.

Jajjen,ASA: Skönt. Hade fan blivit tokig om vi hade värvat in Åslin. Vi ska ha någon som gör skillnad,annars kan vi lika gärna spara de få slantar vi har och vara glada över att våra junisar får erfarenhet iaf.

Om orsaken till Brynäs låga publiksiffror, är för att publiken i Gävle
tycker att biljetterna är för dyra (fastän Brynäs sänkt dem).
Ja då är vi illa ute.

För i så fall kan man ju krasst konstatera att Gävle som stad,
inte har råd med ett lag i SHL.

Jag vet inte hur många lag det är i SHL, som har lägre biljettpriser än oss?

Ska vi finnas kvar i SHL på sikt, så har vi ju inte råd med hur låga
biljettpriser som helst. För då kommer vår plats att tas över av ett
lag från en stad där publiken har råd (och intresse) att betala biljettpriser
på SHL nivå.

Om Gävle som stad inte har råd med ett lag i SHL.
Ja då finns det ju två alternativ. Antingen ge upp
och acceptera att Brynäs inom några säsonger blir
ett lag som fastnar i allsvenskan.
Eller så får Brynäs flytta verksamheten till en stad där
publiken har råd och intresse att betala biljettpriser på SHL nivå.

För Brynäs är större än Gävle.

Sv: MoDoröv-Brynäs 141018
Sen tycker jag Sebastian Enterfeldts säsongsinledning har varit helt överjävligt bra. Som han krigar, vinnar tekningar, och dessutom producerar. Lika viktig som Andersén i mina ögon.

Sv: Publiken sviker!!!!

Huge: Jag börjar reta mig lite på ditt användande att "soffexperter" hela tiden. Hur vet du vilka kunskaper dom du samtalar med här inne besitter? Måste man vara anställd på ett företag för att kunna uttrycka sig om hur man uppfattar att saker och ting bedrivs? 

Jag skulle ta emot ett paket från UPS idag, men missade det vid dörren. Jag ringer till dem och får bekräftat att jag kan hämta paketet vid 5-snåret vid deras lager istället. Det tar 40 minuter att åka dit, sagt och gjort åker jag dit men paketet kommer nu dröja till 7-tiden. En stackars tjej i kassan bredvid mig har åkt dubbelt så långt efter att fått bekräftat flertalet gånger över telefon att hennes paket ska finnas där, men det har tydligen packats i en lastbil. 

Med din logik menar du alltså att jag är en soffexpert om jag skulle uttrycka mig om hur amatörmässigt jag upplever att deras tjänster bedrivs? 

Nu ska Brynäs synas i Gävle under matchdagar!

Redigerad kommentar

Domarna måste bli bättre på att dela ut rättmätiga straff UNDER pågående match.

Vid två tillfällen har nu Brynäs rånats på 5minuters PP. Samma sak hände flertalet gånger förra säsongen. (Rahimi och Belle)

Skärpning för fan,domarkåren.

Sv: Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14

bifhjärta: Så rätt. Faktiskt oerhört fult då man till och med ser hur han sträcker ut benet extra mycket vid träffen.

Sådant måste bort och bra att dom utreder saken. 

Jag förväntar mig en avstängning på Påhlsson! Skandal att han inte fick matchstraff. kunde ödelägga Blomqvists hockeykärriär. Sicken dåre!

Den här matchen sammanfattade säsongen hittills ganska bra;

– Tappat övertag i matchen.
– Uselt PP (trots två mål)
– Riktigt bra BP.
– En stabil Starkbaum.
– Fint spel från Brodecki.
– Usel publiksiffra.
– Allmänt ängsligt.
– En lika grinig och bortförklarande Anders Forsberg som vanligt. 

Men den största och viktigaste skillnaden – i dag höll vi undan (tillslut). Måtte detta vara vändningen. Och kul för både Blomqvist (som genast såg mycket piggare ut) och PaW som fick näta.

Nu ser vi uppåt – och framåt mot en häftig match i Stockholm på lördag.

Redigerad kommentar

S-vikaren: Jag ser hellre att en spelare i vårat lag gör nåt dumt på fyllan än att han dopar sig så som eran Edwin Hedberg. Rensa upp eran egen skit först...

bifhjärta: Funderar att gå på lördag! Har dock ej köpt biljett ännu.
Verkar bli mycket folk =)

Lööke är duktig men märktes senaste matchen att han inte riktigt orkade sista perioden och fanns vissa tendenser mot det idag också. DOCK spelade han inte så mycket pga specialteams. Kul att Brodecki fick chansen i PP. Han står för fart i passningar, kreativitet och rörelse. Skönt med ett sånt genombrott när andra spelare viker ner sig! 

Ge mig svaret nu pettisbif!

Sv: Brynäs IF - Leksands IF 13/9-14
Lite bilder från lördagens marsch och tifo.
Uppladdat:

500x0-3_0.jpg

Skrubben:
Min uppfattning om Brynäs och alla dess storspelare har bara förstärkts på senare år. På 70 - talet såg man dem spöa allt och alla. Många underbara segrar togs inte minst i Scandinavium av mina stora idoler.
De senaste 10-15 åren har jag, brorsan och några till näst in till årligen besökt Gävle för att se favoritlaget på hemmaplan.
Mitt intryck av Wille, Dacke, Lars - Göran, Kock, Silfverberg, Sundlöv, mfl är att de alla är trevliga, ödmjuka och står med båda fötterna på jorden.
Wille har dock fått en speciell plats i hjärtat då han visat en gästfrihet mot oss supportrar jag inte tror är så vanlig i övriga hockeysverige. Hans berättelser och glädje har lämnat ett bestående intryck. Att han sen ordnade bord i restaurangen till oss gjorde inte saken sämre.

Tack för dina insatser både på och utanför rinken Wille!

Sv: Har Brynäs ingen media ansvarig?
Otroligt nog svarade han under helgen. Extra credit till honom för det utförliga svaret:

Jag brukar inte ha för vana att svara på mail när jag inte är på jobbet men jag gör ett undantag idag. Jag uppskattar att du tar dig tid att skicka ett email där du skriver kritik men även lyfter fram det på ett bra sätt och jag har sett diskussionen på bl.a hockeysnack.

För majoriteten av personalen så har vi haft några veckors semester i sommar och de allra flesta kom tillbaka i måndags. Jag tänkte förklara lite varför vi inte har lagt upp rörlig media under sommaren och nu efter semestern.
Den största faktorn är tid. Det jobbar 3 stycken under kommunikationsavdelningen och de har fullt upp med möten, att göra magasinet och förberedelser för alla lagen inför säsongen. Speciellt under den första veckan är det väldigt hektiskt när allting ska klaffa och man ska komma tillbaka från semestern. En annan stor faktor är att jag har ett fullspäckat schema, trots att jag hunnit med att jobba 3 veckor efter semestern. Vi har väldigt många ombyggnationer i arenan; skybaren, sponsorbaren, nya installationer från SHL och regirummet uppe på fjärde våningen som jag måste överse tekniskt nu när jag bytt tjänst från att jobba under kommunikationsavdelningen till att jobba som teknikansvarig.
Varför är då mitt schema, som teknikansvarig, beroende av intervjuer och reportage? Jo, det är oftast jag som sköter kameran under inspelningar och det är jag som sitter och redigerar klippen innan de läggs ut. Vi producerar all material "in house", där t.ex vissa andra klubbar köper in tjänst från produktionsbolag.
Att göra en 5 minuters intervju tar tyvärr mer än 5 minuter att göra. 20-30 minuters prepp-tid, 10 minuters intervju och 30-60 minuters redigering beroende på hur intervjun såg ut. Sedan sitta och ladda upp och publicera tar även det en hel del tid och då måste vi göra svåra prioriteringar. Att göra ett reportage som det vi gjorde från strongman tar 2 hela arbetsdagar för 10 minuters video och 3 timmars rå-material.

Jag håller med att det är jättetråkigt att det inte kommer ut mer material men med början av nästa vecka så kommer vi börja göra fler intervjuer och dessa är schemalagda.
Summa summarum så uppskattar vi verkligen erat engagemang men vi är trots allt bara några få som jobbar mot fansen och vi gör vårat absolut bästa för att ni ska vara nöjda!

Med Vänliga Helghälsningar

Dennis Åkerlind

PS. Jag ser att det uppmanas till att mail-bomba mig för att jag och kommunikationsavdelningen ska förstå värdet i rörlig media. Jag är uppriktigt tacksam för att ni visar engagemang och blir jätteglad så fort jag får positiv respons på mitt arbete, även om det sker sällan, men det blir bara fel med mass-mail. Lägg istället den energin på att ha intressanta diskussioner om föreningen, alla våra lag och kommande säsong :) DS."

Clarence: Man skulle ju även kunna jämföra med förra årets trupp. I min värld har vi tappat enbart Gunderson och Thuresson som vi skulle velat ha kvar. Nu vet jag det finns några som även saknar Harju, men då är det sånna som enbart stirrar sig blint på poängen och inte hans prestation. För ärligt talat var han bra i kanske 10-15 matcher, helt okej knappt 10 matcher och totalt urusel i ca. 30 matcher. En sådan spelare är helt enkelt inte någon man saknar.

Om vi då diskuterar hur vi har "ersatt" tappen av Thure och Gunder, så kan man se på följande sätt: vi har inte ersatt Thures plats med endast en spelare. Sundlöv hade kunnat värva någon amerikan som en hel del andra SHL-klubbar gjort den senaste månaden. Men hur stor garanti är det att han kommer lyckas? Har alla redan glömt hur enormt många amerikaner som floppade i SHL förra säsongen?

Alltså har Sundlöv inte valt att ersätta Thuresson rakt av, utan valt att göra det med flera spelare. Typ Olden och Blomqvist. I och för sig kan man hoppas att Olden tar en plats i förstakedjan och gör ca. 30 poäng. Men det är ju knappast något man kräver utav honom, som man gör när man värvar från AHL. Sedan måste man nämna att Thuresson inte ens var topp 3 bland forwards förra säsongen. Jag håller Rödin, Scott och Ollas högre. Thuressons period i höstas där han gjorde sju mål på sju matcher var egentligen hans peak. Den nivån var han egentligen aldrig nära att komma till igen.

Ser vi på Gunderson är det förstås ett enormt tapp som inte går att ersätta. Även här hade Sundlöv kunnat välja att värva in en amerikan som ser bra ut på förhand. Men hur skulle det kunna sluta i praktiken? Hade vi inte haft någon i laget som redan hade potentialen (Djoos) så hade man givetvis varit tvungen att chansa. Nu har vi Sveriges kanske mest lovande back som definitivt har potentialen att kunna göra uppemot 30 poäng. Skitsnack tänker någon? För mig ser jag det som en självklarhet att han ska kunna komma upp i dom siffrorna om mycket faller på plats. Förra året var han i tredje backparet varje match före jul, dessutom inget powerplay-spel. Efter JVM fick han spela i första backparet och i andra powerplayformationen. Trots denna relativt lilla speltid för att kunna göra många poäng, gjorde han ändå 13 poäng. Inför kommande säsongen blir han gjuten i första powerplayformationen och troligen även gjuten i första backparet med Andersén. Allt detta från start på säsongen. Den faktan talar egentligen för sig själv för att man ska förstå att han ska kunna dubbla sin poängskörd utan problem. Dessutom bör han med all logik även ha blivit bättre som hockeyspelare, då detta är hans första år som senior.
Med denna fakta på bordet vore det verkligen idiotiskt enligt mig att satsa på en amerikan som vi inte har en aning om. Dessutom när vi gör minusresultat ekonomiskt.

Som grädde på moset STARTAR vi denna säsong med Starkbaum och Johansson. En betydligt stabilare målvaktsduo än Honken/Rahm.

Lägg dessutom till att i princip alla andra lag i SHL har blivit sämre än förra säsongen.

Vi slutar som bäst 9:a eller 10:a nästa säsong? Ska man skratta eller gråta?

http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/brynas-fina-stod--till-svart-sjuke-emanuel-6/

Såklart att killen skall ha en brynäströja!! Hoppas att det fixar sig för grabben.

Huge:

Som vanligt är du den enda objektiva och icke enögda personen.
Tack för att du finns.

Du kan ju hälsa och tacka dina partikamrater,
nästa gång du spelar moderatbandy.

Johan Norrström:

Kan man vara annat än bitter på Gävle som stad.
De förstår inte Brynäs betydelse.

Borgarna ville inte ens ge Brynäs samma sponsring som Gefle IF har.
Patetiskt.

Nej.
Kör hela säsongen med tröjorna fyllda med reklam.
Vi får hoppas att någon annan sponsor går in med ruskigt mycket pengar
för ett namn som får gävleborna att skämmas. Typ Guldfågeln Arena,
eller vad den nu heter i Kalmar.

Om jag vinner 100 mkr på lotto så slänger jag in 5 mkr per år
i 5 år, för att den ska heta: Karl Marx Arena. Allt för att reta gallfeber
på borgarna som använt Brynäs för billiga politiska poänger. 

Enaranger: Vore jag gävlebo och brynäsare skulle jag göra jävligt klart för politikerna vad Brynäs betyder för mej. Ställ frågor till oppositionen hur de ser på den här frågan. Kan/vill dom inte svara, förklara vad det betyder när det är dags för val. (Det är inte bara småklubbarna som har rätt att påverka.)

M: [email protected]

Fp: [email protected]

C: [email protected]

KD: [email protected]

Skål på er Brynäsbröder och ha en jävligt skön sommar som vi får hoppas går fort förbi!
Nu knäpper vi en Bellman till jo jag tackar :-)

Sv: Gavlerinken
tjugo8: Härligt Brynäs! Så mycket bra på en vecka bara, gött jobbat!
Få se, vad har vi nu...
En av Elitseriens mest intressanta trupper
Den bästa klubbdirektören
En mycket intressant ny sportchef
och så ett klassiskt varumärke tillbaka, Gavlerinken.

Brynäsgubbe:Nu börjar det hända saker!! Hoppas Möller och Bellemare lämnar nu bara!

J F K: Några citat:

Men Ekholm IGEN. Din jävla sopa....

Ekholm din jävla nolla! Pissluder.

Vilket rent och skärt landsförräderi av Ekholm.

Ekholm har varit usel hela matchen.

Föga oväntat att en brynäsare gör bort sig...

Inte direkt världens mest omtyckta man om du frågar mig... Pucken studsar och for över klubban, inte mycket man kan göra. Aldrig varit så skönt att säga In your face!

Skrubben: Från och med nästa säsong är det väl meningen att Gefles nya arena på Sätraåsen ska vara färdigbyggd. Då kommer de att ha en mer samarbete med Brynäs. Det finns mycket att tjäna på ett utökad samarbete vad gäller gemensamma ytor runt arenorna. Och Gefles hemmamatcher på Sätraåsen kommer ju per automatik betyda att tusentals personer rör sig vid Läkerol Arena, vilket kommer att ge Brynäs möjlighet att marknadsföra sig och sälja prylar. Dessutom är Gefle (just nu) en så pass ekonomiska liten klubb att man knappast kan betrakta GIF som konkurrenter till Brynäs. Jag tror att Brynäs tjänar på att Gefle hänger kvar i Allsvenskan, men visst, om Gefle skulle växa sig riktigt starka med den nya arenan och skapa ett stort drag runt deras lag, så kanske maktförhållandet mellan klubbarna skulle förändras på ett sätt som vore negativt för Brynäs.