1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777533 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
{10071}: Här är min tabelltips med slutspel! Med hjälp av denna graf!

1. Brynäs
2. Färjestad
3. Luleå
4. Frölunda
5. Skellefteå
6. Timrå
7. Örebro
8. Leksand
9. Rögle
10. Växjö
11. Linköping
12. Malmö
13. Modo
14. HV

Örebro 2-1 Växjö
Leksand 2-1 Rögle

Modo 4-2 HV

Brynäs 4-1 Leksand
Färjestad 2-4 Örebro
Luleå 4-2 Timrå
Frölunda 4-3 Skellefteå

Brynäs 4-1 Örebro
Luleå 3-4 Frölunda

Brynäs 4-3 Frölunda

Kan alltid hoppas!

Sv: Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
Catodenäldresspöke13: Tycker nog ändå att Axel Anderssons succé är ganska väntad sett till hur han såg ut i Djurgården. Var lite förvånad över att en del personer trodde han skulle få svårt att platsa på 6 backar. Hans skridskoåkning är extremt bra, annars är han ju väldigt allround och märkligt nog har det funnits en myt bland vissa supportrar runtom i Hockeysverige att han inte är bra defensivt. Det där med hans defensiva svaghet är en uppenbar myt både om man ser honom spela och i alla underliggande stats.

Det är nog väldigt smart att värva från just Djurgården när de spelar i Hockeyallsvenskan. Dels har de alltid oerhört bra talanger, dels är Djurgården så nära en SHL-miljö du kan komma under SHL. Där har du också väldigt bra och rutinerade medspelare, spelar inför storpublik, press från egna supportrar, medias strålkastare på dig och så vidare.

Är rätt säker på att Blomgren kommer göra likadan SHL-succé nästa säsong. Han är ingen superspektakulär hypad talang på samma sätt som Victor Eklund, men han är redan väldigt SHL-mogen och blir bara bättre, som typ Axel Andersson. Så jag hoppas att Brynäs hugger på Blomgren. Skulle kunna bli en framtida stommespelare.

Intervju med Alcén.

Farsang: Tog en snabb titt på detta påstående och det ser ut som att vi som bäst var 9p från kvalplats (omgång 19) säsongen 22/23. Då hade vi 29p medan Oskarshamn hade 20 och HV 19.

Vi har alltså 16 poäng ner till kvalplats efter 14 omgångar!

Tigerhjärta: säger så mycket om topplagsbeteende att vi går för att avgöra efter 3-3. Inge sjunka ihop utan tvärtom tagga till. Känns lite som Kanadas energi i alla landslagsturneringar. Man känner sig aldrig säker som motståndare

Sjukare dramatik finns inte ens i Hollywood

3-1 inför 3e och vi har matchen i egna händer.

Persson gör åter igen en grym insats.
Tycker att vi är det bättre laget på isen och äter upp Malmö mer och mer.

Men tycker inte den här matchen hittills är en av våra bättre insatser, Tycker vi ser seg och trött ut.
Vi tittar på för mycket, slarvar med pucken och passningarna.

Vi har många växlar upp, ta fram dem sista 20 nu och stäng den här matchen!

skön intervju med indrasis i period paus.. -var är nyckeln till att vara framgångsrik framför mål? att vara fet...

Tycker både spelarna och alla bakom skärmarna här idag blev lika stora syltryggar efter 1-1 målet.

Kanske dags för båda grupperna att rycka upp sig också.

Sånt där ska man bli bänkad för

Silfverkroken: Är fler topplag som förlorar i Malmö ibland, värre saker har hänt. Själv tror jag vi vinner med 4-1 och hoppas att Lejon får några minuter.

Peja: Han var helt fantastisk i pp också hösten 11 fram till skadan, Hade i o f s bra omgivning men han var ytterst sevärd med en coolhet i trängda situationer i Pär Djoos-klass. Man satt nästan och skrattade på läktaren hur han lurade motståndare - genom att egentligen inte göra något. Kommer t ex ihåg att vi gjorde 5 pp-mål mot Växjö i en enda match.

Farsang: rödin kommer alltid vara topp spelar men för att få igång fjärdekedjan så är det nog han man ska ha ditt .... en klass spelare ... tror ingen annan kan få igång en annan spelar som han ... hans glöd för spel har inte många ! Brynäs hjärta rakt igenom....

Matchtråd Malmö - Brynäs 2024-10-29
Matchtråd inför kvällens batalj.

Silfverkroken: Jag menar det! Just därför förtjänar alla ni som ränner på match efter match att hyllas för att ni fortsätter pumpa in pengar i föreningen. Tyvärr har jag själv inte förmånen att kunna gå på match just nu så ofta som jag kanske hade önskat.

Aaaa: Jag vill gärna fortsätta med den kedjan. Jag tycker Oskar lyfter lillebrorsan väldigt mycket, och kanske är så att dom har grym kemi också. Schroeder kommer in i det mer och mer. Kan bli jäkligt bra. Minst lika spännande med Rödin, Vesel och Scott också.

Sv: Matchtråd: Brynäs - Timrå 2024-10-26
Precis sett matchen i efterhand. Som väntat blev det en match i högt uppskruvat tempo mellan 2 topplag. Återigen så vänder vi ett underläge, vilken styrka i gruppen!

Jag tycker vi för matchen och är starkare än Timrå sett över 60 min, så välförtjänta 3p.

FUCKING SERIELEDNING!!!

Hualigen, serien är så jämn. Bara 7p ner till ingenmansland. Brynäs kommer inte ha råd med några längre svackor. Man får vara glad ikväll och sedan på't igen på måndag.

IrreK: just nu skulle jag dock säga att de flesta hyllar Brynäs just nu. Både i TV (SVTs Hockeykväll & TV4) och i de flesta hockeypoddar har Brynäs hyllats. Speciellt efter vår bortaturne och jag tror inte vi kommer få mindre hyllningar efter den här veckan heller nu när vi ligger etta.

Alla från Under isen (inte lika seriös podd) till Hockeylabbet (väldigt seriös statistik) hyllar Brynäs på olika sätt.

Ryktet säger att Rönnqvist stängde av micken och ringde till situationsrummet i Stockholm.

gwl: herregud vad jag älskar Karljäveln!!

Skapat en helt otrolig familjekänsla utöver hans arbete med laget ❤️

OveJärnkrok: Jag gillar oxå Westberg, påminner om galenskaparna😀 m.youtube.com/watch?v=_lVG6jsuBI8

Dax att dra till Noppas för uppladdning😁

Erat: Enda smolket i glädjebägaren inför ikväll är att Petter Rönnqvist ska vara bisittare till skrik-Lena. Samtidigt fick vi ju Lasse Granqvist och Sanny i torsdags, så vi får väl vara glad för det.

Tigerhjärta: ” - Doesnt matter that we had two good games up in north, we coming home and think that ”ok now I can relax abit”, FUCK THAT, thats not us.”

Tyvärr blev ju HV matchen lite så ändå, speciellt under PP. Men jag håller med, sådant ska präntas in på daglig basis, det går inte att ta ledigt en kväll i den här ligan.

Förhoppningsvis får Timrå lida för den sämre prestationen mot HV. Jag tycker ändå den matchen visar på ett topplagsbeteende. Vi spelar som en påse skit, men hittar ändå en väg att vinna. Det där var en match vi hade förlorat för 2 säsonger sen.

parks: Tycker Bobby är en mer komplett spelare. Har lite Granström i sig med sin "Grit", gör defensiva jobbet rätt bra, men kanske framförallt så vågar han köra in i smeten i slottet.
När han avgjorde i förra matchen så tyckte jag han gjorde det riktigt snyggt. Hans kroppspråk visar att han kommer söka en pass över, och sen kör han igång fötterna och går själv på avslut. Riktigt bra fake.

Sv: Brynäs - HV71 2024-10-24
Tänk vilken härlig plats vi är på nu ändå och vilken jävla tur att det där patetiska "kuppen" på förra årets årsmöte blev pannkaka.🤣

Farsang: Tycker vi spelar för förutsägbart i PP. Det känns som vi hela tiden försöker sätta upp Kopacka, och kanske Silfverberg för skott. Lagen ser igenom det. Behöver nyttja det på ett annat sätt tänker jag. Det släpper nog till slut, grabbarna får möta pp på träning nu.

Spelmässigt fanns det lite mer att önska idag, men vilket avslut på matchen. 2 viktiga poäng, 2a i Sveriges bästa hockeyliga för oss nykomlingar och minst insläppta mål. I natt sover vi gott.
Väl mött på lördag. ❤️💛🖤

Erat: Bobby grym även vid micken🇧🇪💪

Zappaholic: så jävla stolt över grabbarna som aldrig ger upp och trivigno är ju galet bra 😂🤘jobbigt för alla som trodde vi skulle torska 😂🖤💛❤️

Vår tveklöst bästa spelare ikväll får avgöra!! 💛🖤❤️

Brynäs gör sin bästa säsongsinledning sen finalsäsongen, men läser man här så tror man att vi har precis åkt ur shl. Helt otroligt

Laban: Det spelar ingen roll att tacklingen inte träffar huvudet. Han kör över en spelare som inte är tacklingsbar. Det är skyhög skaderisk och utan att gå till personangrepp ifrågasätter jag starkt hockeykunskapen hos er som inte förstår varför det är ett matchstraff. Det är ingen slump att HV-spelarna inte protesterade.

triviigno är ett jäkla lyckat nyförvärv.

2 timmar kvar ....

Peja: Är det verkligen så dåligt att stockholmslagen befinner sig i HA när det kommer till talangpoolen.
Känslan är att spel i HA gynnar yngre förmågor klart mer än att ta steget från j20 direkt till SHL.

Gabriel Seger ser ut att ha bytt till Grand Rapids Griffins i AHL, från att tidigare ha varit i Toledo Walleye i ECHL och gjort det bra. Kul! Hoppas det går bra för honom!

Svensson_62: Jag skulle nästan vilja säga att vi redan varit i en liten svacka. Dvs en offensiv svacka. Nu senaste tiden har det släppt lite mer. Vi har ändå hållt oss kvar i matchen tack vare vår otroligt starka defensiva sida. Sen om man kan kalla det svacka - nja kanske går att diskutera. Ser vi dock till PP så är vi inte alls bra där, ändå är vi i top6 skiktet i tabellen. Så det kanske ändå går att se att det är en svacka, även om det är en liten en. Vi har fortfarande mycket mer att ge framåt. Hoppas bara att defensiven sitter kvar.

Offensiva spjutspetsen Berra.
Uppladdat:

500x0-img4850_0.jpeg

Ove Myling: "Kinnvall är väl den som borde bli petad i pp, tänker jag."

Skulle bli förvånad om det ens pratas om något annat. Kinnvall har trots all speltid (tvåa i istid bland backarna efter Söderström i PP) bara mäktat med 1 assist. Berra har som jämförelse 1 mål och 2 assist vilket är vad Lindstein och D'Astous också har (D'Astous har missat 3 matcher). Sen har vi Axel på 1G 3A och Söderström på 1G 4A.

"Bertilsson och Kinnvall spelade ihop förra året men är ändå det backpar som fungerat sämst (utan att dom varit dåliga)."
Helt enig. Men det är ändå skumt (jag vet alltså inte varför) Berra ligger på +2 medan Kinnvall ligger på -1 om de spelar tillsammans mer eller mindre hela tiden (det har ju inget med PP/BP att göra).

Sen tycker jag det är värt att nämna att Kinnvall är enda spelaren (inte bara backen) som varit inne på mer än 8 mål bakåt (10 stycken). Berra har 8 bakåt och efter det är det Indrasis och Scott (ej backar, jag vet) på 6.

Antal mål framåt och bakåt per backpar sammanslaget per person (vissa har missat någon match är viktigt att komma ihåg och vissa har spelat med andra i någon match och detta är bara vid lika styrka):
Berra + Kinnvall: 19 GF, 18GA = +1
Söderström + D'Astous: 12 GF, 6GA = +6
Axel + Lindstein: 17 GF, 9GA = +8

Se nu inte detta som någon som helst fakta över vilka backpar som är bäst eftersom de (oftast) får möta olika motståndare och så spelar det in vilken kedja de spelar i. Men jag tycker ändå det säger något (bara min åsikt, ingen fakta) när Kinnvall är inne på mer än hälften av våra mål vid lika styrka. 10 stycken, vi har släppt in 21 mål varav 2 i BP vilket blir 19 vid lika styrka och 19/2 = 9.5 (vilket är mindre än 10).

Tycker även att Axel och Lindsteins siffror är väldigt imponerande när man sätter upp det så här. Ska bli intressant att se hur Axel och Djoos spelar ihop (som det ser ut att bli).

xxx BIF xxx: Jag tycker att alla våra 7 backar håller hög klass. Därför gör det lite ont att behöva ha Lindstein som 7:e. Tycker han har gjort det riktigt bra, gillar det jag sett av honom i inledningen. Kinnvall har även gått upp sig fler snäpp senaste matcherna, han gör det riktigt bra. Jämfört med de andra toppbackarna så tycker inte jag han är en av de som ska gå först när det kommer till offensiven dock. Men han är en bra tvåvägsback. Med det sagt så ser jag nog ändå att det är Kinnvall och Lindstein som står längst ner och slåss om en 6:e plats. Men ser man till Berra/Kinnvall duon så går den nog före Lindstein. Jag vill nog ändå se Lindstein få något byte på Kinnvalls plats med Berra dock! Skulle vara intressant att se vad det kan ge.

Jag tror att SHL har gått upp sig i Kvalité sen bojkottningen av KHL. Troligtvis så är det just så att det har ökat kraven på bottom-6 spelare.

bradberry: Du menar Pudas, den där backen som ses som Sveriges bästa back som fick sitt genombrott efter att ha varit i Brynäs? Ja just det ja, minns när vi byggde upp honom! 😂 En riktig Brynäsprodukt det där!

Catodenäldresspöke13: LHC tycks ju dessutom spela nån slags bandymatch, stora svängar, inga tacklingar... När en dröm om att detta meningslösa lag åker, men lär tyvärr aldrig hända...

Tyvärr, så har han nått allvarligt fel.
Ha sånt där i laget känns inte bra för sammanhållningen.

Farsang: Även skottstatistik är tillagd! Som det klagats ;)

Auchinleck: Varför är du passivt aggressiv i dina svar? Är det något fel?

Sv: Matchtråd Luleå - Brynäs 2024-10-19
Erat: Vad som är skillnaden för både Silfverberg och Larsson nu mot då är att sista åren i NHL låg dom på runt 10 min per match. Matchades i stort sett i enbart defensiva situationer.

Nu ska dom klara runt 20 min per match i alla former. Jag tror att Silfverberg fick en hel del tips ”att tänka på” inför återkomsten av Larsson. Som du säger, Larsson själv känns som en annan spelare än säsongen vi åkte ut. Rappare och starkare.

Cardigan Daffipoff: Johan larsson har aldrig sett så vältränad ut, väldigt slim jämfört när han kom tillbaka. Det är som du säger, att silfver har eggat igång en sund träningskultur i laget.

honken21: Jag funderar lite på betydelsen av en spelare med Silverbergs meriter och erfarenheter… Jag tror att exemplet han sätter med sin ödmjuka attityd och sin träningsvilja, är långt mycket viktigare än vad vi ens kan gissa i nuläget.

Du skall ju vara bra jäkla dum i huvudet om du tror att du kan ta det lugnt på träningar eller ha någon form av divalater för dig om inte en såpass meriterad spelare fuskar eller sätter näsan i vädret. Tröskeln till diverse icke önskvärda dumheter blir avsevärt mycket högre när vi har Silverberg, med flera, tror jag🤔