1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777558 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
gwl: Fy fan vilket äcklig as han är den där Stenberg. Proppa aset

Grym match idag.... Clara är grym!!

"Jack the ripper"

SuneMangs: "Angående semifinalen ikväll, hur fan kan man inte ha en studio inför den? Bedrövligt av TV4."

Spelar Djurgården? Nej, alltså behövs ingen studio.

Funkar lite som en anmälan till disciplinnämnden, var det en Djurgårdare som crosscheckade i ansiktet? Då behövs inte någon anmälan.

Ärligt talat kan jag ha överseende med att domarna missar saker under match och inte har alla ”referenscase tydliga i huvudet”. Men när disciplinnämnden i lugn och ro kan kolla alla vinklar 100 gånger och jämföra med tidigare fall ska man, om man inte är helt hjärndöd, klara av att vara mer konsekvent. Problemet är väl att det sitter inkompetenta nollor på stolarna och det är tragiskt när det handlar om elitverksamhet.

fryppe: Så för att någon Brynäsare varit in på nåt av era forum någonstans så ska du in här och jiddra om Klasen?

😂😂😂

TheMacamush: Sekretariatet gör så gott de kan för att hjälpa

Horace76c: Har för mig att domarna dessvärre är låsta till respektive serie… Tror det var Modo och Djurgården förra året som ville ha ner SHL domare men det gick ej pga att dom tillhör olika serier.

Vore såklart bra att se över det till framtiden känner jag… Dom mest kompetenta som finns lediga ska döma i min bok.

kylskoupet: "Jag tycker djurgården ser otroligt starka ut jag hoppas verkligen inte vi får dom i en ev. final då kommer iaf inte jag köpa några biljetter. hoppas mora vinner då har vi en chans att vinna"

Fakta om kylskoupet

NeutralKlubb

InloggadStatus

1. NybörjareErfarenhet

2 aprilRegistrerad

Uppgifter om kylskoupet:här på HS....

Skriker Djurgårdare eller?
Järnkamin=Kylskåp..

Horace76c: Jag är ruggigt imponerad av Mora hittills. Snacka om att Hermansson med stab fått ihop laget på ett superbt sätt. Sportchef Hägglund med maximal utdelning på nyförvärven också. Underskattade dom enormt inför säsongen och hade dom som 8:a. Nu spelar man ut DIF på Hovet i en semi. Min berömda hatt åker av, ännu en gång.

{10065}: Hoppas verkligen Mora tar Djurgården. Ser man utvisningar dem tar till Djurgårdens fördel mot hur mycket dem släppte för BIK igår. Då blir det en tuff final om det blir mot DIF

Erat: Tydligen gäller inte slutspelshockey när dif har hemmaplan

{5647}: Om man vill skada en spelare för att det som du säger "blir lättare", då är det ju själva definitionen av att frukta sitt motstånd.

Skum diskussion för övrigt.

{5647}: Saknar dina 3 oberoende (ej supportrar till något lag) experter som uttalat sig i år om att HA är svagare än på länge.
Tre gånger har jag bett om det nu lugnt och trevligt men du kan aldrig återkomma med det :-)

Otroligt mycket snack på dig som är direkt löjligt och barnsligt.

Nyss hemkommen från matchen och förutom vinsten så är jag mest nöjd/imponerad över hur Coreau spikade igen efter ytterligare en tuff start.

Så jäkla viktigt med första matchen!!!!!! Fyfan! Syns i Gävle på onsdag.

BIF Kungen: Såååja

SuneMangs: Underbart.. Älskar Brynäs ❤️❤️

Domaren åkte runt med pipan i munnen och satte i halsen och tog av misstag en vit utvisning.

Alvin : Enkelt för Karlskoga, bara att vänta ut Brynäs misstag.

TheMacamush: Karlskoga är ju kassa i denna period. Brynäs som klantar till det själva plus domarmissar

Zappaholic: Solklar icing innan målet dock.

Laget ikväll! Scott spelar och Anton Ohlsson blir, lite oväntat, tredjecenter istället för Tärnström/Blomqvist.
Uppladdat:

500x0-lagetsemi1.jpg

Horace76c: Inget allvarligt. Har varit sjuk och missade träningen på långfredagen men tränade igår. Sa dock själv att han inte kommer stå idag.

Ok ikväll känns det som första gången, möjligtvis förutom premiären, som vi behöver få se hur bra vi är, hur ödmjuka o hårt jobbande vi kan vara och hur disciplinerat vi kan uppträda. Är ofta orolig men tror vi får en bra start….

Erat: Nervös är ett väldigt milt ord för vad jag känner. Jag är livrädd 🫣😉

Lite nervös har man allt blivit inför ikväll

{5647}: Tre semifinalers avstängning. Tänker att det blev en stor grej av det kontra händelser i grundserien. Om jag levt under en sten är jag tacksam över att vissa lever på höga bergstoppar, kan allt och har företagsamheten att rätta till sådana fatala misstag som hoppar ur en…

Att sen själva poängen handlade om Disciplinnämndens förehavanden och förmåga att sätta sig själva i klistret blir ju sekundärt så länge man har nån som märker ord åt en.

Fortsätt förgylla denna bok! Forza Modo!

Både Clara och Scott är på is i dag..
Scott haltade då han gick ut till isen men tränar i svart tröja..

Idag får vi lite lindring i hockeyabstinensen då J18 spelar sin andra mot Mora kl 14 i ERP.
Seger och dom är vidare till 1/4.

Peja: Sista matchen jag såg live med Sundlöv var i Södertälje. Kommer inte ihåg när o hur det slutade, men han gjorde en bra match o är ett stycke Brynäshistoria. ❤️🖤💛
Glad Påsk!

Andy Tiger: Rätt val! Framåt stolta Brynäs gäng!

Man skulle ju önska detta tifo på nästa hemma :D :D
Uppladdat:

500x0-ref-you-must-be-pregnant.jpg

Tigerhjärta: "Men domaren är okränkbar, det är huvudregeln, säger Bo Bengtsson"

Ja, men inte om man spelar i DIF och heter Linus Klasen. Då går det bra att boxa linjemän.

Fan vilken bitter eftersmak det här lämnar alltså. Det går inte att lita på någon instans i svensk idrott. Trams är vad det är.

Gavve: Det var väntat. RIN avslog även överklagandet vid en liknande situation tidigare på säsongen. Alltså en situation som var mer lik Ölunds än vad Lundins var. Det fanns fler förmildrande omständigheter för Lundin så tror man bedömde den lite annorlunda.

Enligt disciplinnämnden är det alltså lika illa att råka åka in i en domare av misstag som att ge en motståndspelare en grov hjärnskakning med en ful huvudtackling. 3 matchers avstängning saknar all form av sunt förnuft.

I förra säsongens slutspel stängdes Rahimi exempelvis av i 3 matcher för en fullständigt vidrig tackling som skickade en spelare till sjukhus med en grov hjärnskakning (länken). Och då bör man väl dessutom ha med sig att Rahimi är en av de största återfallsförbrytarna någonsin i svensk hockey.

Horace76c: Jag anser, fast nu har jag bara spelat fotboll på elitnivå och inte hockey, att vila är väldigt positivt. Kropparna får en helt annan återhämtning och i slutet av en säsong kan det vara väldigt avgörande.

Men jag gissar bara här, hockeysoffcoach som jag är.

Jag tror att dif kommer åka ut i semin

{9684}: Sjuk utvisning på Rahimi. Avd: meningar jag aldrig trodde jag skulle säga.

Zappaholic: Tror många underskattar Karlskoga eftersom det är just Karlskoga. Hade Djurgården gjort samma resa som Karlskoga den här säsongen och sedan svept SSK så hade nog många argumenterat för ett annat val.

För att vara tydligen, jag säger inte att vi ska ta Mora om dom går vidare. Jag menar bara att valet kanske inte är helt självklart.

Bratwursten : Ja Brynäs kommer såklart välja BIK.
Om inte Mora går vidare med halva laget avstängt och skadat.
Sanningen är den också, tar vi inte BIK över 7 matcher som många uttrycker en oro över, ja då har vi ju defenitivt ingenting i SHL att göra heller.

Gavve: Mora spelare som knuffa till domarn vid tek så han ramla framåt, blir det 3 matcher med på den eller?

Horace76c: Jag hoppas att Brynäsarna kan ställa upp nu. 395 kronor för att få se semifinal och få lite käk tycker jag inte alls är så farligt. Sen vilken dag det är och motståndet kan ju inte Brynäs styra över.

Silfverberg med en riktigt fin liten assist till Anaheims ledningsmål precis. Handlederna är fortsatt bra på "grabben".

havre: Hoppas på mer tuggmotstånd i veckan. Framåt Löven!

Berge: Jag är inte överraskad över avstängningen av Ölund och längden av avstängningen..
Brynäs har haft domarna i mot sig c:a 90% av matcherna, finns några få undantag, uppenbart även för en neutral åskådare..
Avstängningarna vi har haft i mot oss har varit på den övre halvan av bestraffningsskalan, även om det har varit fråga om en olycksalig sammanstötning och ingen återfallsförbrytare..
Så är absolut inte förvånad utan det bara bekräftar hur det sett ut hela säsongen..
Vill inte vara en konspirationsteoretiker men något står inte rätt till, normalt brukar domslut för och i mot jämna ut sig under en säsong..
Tydligt så gäller det inte Brynäs den här säsongen..

{5647}: Jo tydligen kan man köra på en domare:

Wesel: Ja, vilket jävla skämt. Störande att en sån här uppenbar skitsak tar fokus från uppladdningen inför semifinalerna.

Farsang: Känner glädje för en stabil 2-0 ledning men kan inte riktigt släppa att Robertsson är borta. Tyckte han gav en enorm balans till detta laget för att inte tala om poäng. Jävla skitregel att han inte får komma tillbaka heller!

Borde sitta här med min kalla öl och vara glad men känner mig mest besviken. Man är nog lite konstig som person.

J-S: Tror också det är bra att Coreau får speltid ikväll.
Vi behöver hålla honom varm och över sju matcher mot Nybro skall vi vinna oavsett vem av dem som står.
Bra drag av Gälla, lite som när man ställde Honken i mål istället för Svedberg i finalspelet (vila fysiskt/mentalt).
Sen ser man hur Tärnström växer in i matchen med bättre kedjekamrater. Fjärdelinan är svag, men det är inte för att Nordh drar ner dem utan det är mer hans kedjekamrater.

Jag har två tankar i skallen som ligger i konflikt med varandra. Den första är ”Vilket lag ska verkligen lyckas vinna 4 matcher mot oss i en serie av sju.”

Den andra är ” Finns inte en chans att vi tar oss tillbaks till SHL med det här spelet.”

Jobbigt läge 😂