1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777559 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Snyggt!

gwl: Angående Robertsson så är det trist, men det kunde vara värre, det kunde vara vårat lån från FBK som plockades hem. 👍

Peja: Väldigt jobbigt tapp. Står för en ishockey med fart och fläkt och fysiskt jobb som vi kommer sakna väldigt nu.
Tärnström in där då och förhoppningsvis så finns fina kemin med kopacka kvar.
Nordh in i fjärde.

{10491}: Du får försvara DIF bäst du vill, de har haft en tydlig fördel från domarna sett över tre matcher.

Silfver: Plastsjö har ju inga riktiga supportrar. Publiken lämnar ju för innebandy, innebandy! Mitt under en slutspelsmatch förra säsongen. Bland det sjukaste jag hört, pinsam publik.

gwl: Pucken är ju inte ens inne överhuvudtaget?

Blomman fick typ panik visste inte vad han skulle göra.

gwl: Fyra skott på mål för Nybro trots deras två PP. Tycker vi har bra kontroll på dem. Förra matcherna har de skapat mer.

Som sagt innan, en match i taget. Fokus på Nybro!

Döm bort det då DOMARJÄVEL!!!

Jockster : hahah Nybro bättre i två matcher? Ni gamnackar är fantastiska.

Gunderson: Billins mål var solklart - Sorgligt att det döms bort.

SuneMangs: Hoppas att Gällstedt tar upp de här i intervjun efter. De här är domarnivån är fan under all kritik.

Forsberg 1978: Hur spelar de ut oss?

För de fått ofarliga skott utifrån sidorna och blå?

Kollar man lite längre än näsan når, så har vi gjort en bra period i vår zon.

Majoriteten av alla skott har vart utifrån, där Clara har fri sikt. Detta pågrund av att försvaret tar bort sidledspassningarna och trafiken framför mål.

Där vi gjort det sämre i p1 är i offensiven och att få pucken förbi deras blå. Men endå fått till några farliga lägen och två mål på det.

Asså HELVETE vilket skott Robertson har. Han gjorde rätt i att välja Silfverbergs nummer

TheMacamush:
Sitter o funderar att förstå vilken saga det skulle vara om BIK slår ut SSK.
Inte nog med att vi får mindre svår semi, men det ger även AIK hemma fördel i en semi (om dom tar sig förbi Mora).
Tuffare för DIF att ta sig till final....

Erat: Blir det rättvis bedömning på Hovet kan också djurgården få det jobbigt på hemmaplan.

mattias - 74: absolut påkopplade.. men att sätta sina två första skott anser jag som maximal flyt.

Zappaholic: Pust!! Skönt att första är över då det oftast är våran svagaste period, dessutom lite rostiga efter nio spellediga dagar…
Så nu kan det bara bli bättre vi behöver spela lite enklare mindre passningar och gå på mer avslut så kommer vi hänga den första och då kommer anspänningen släppa..

Då innan sportradion fick kommentera från matchstart så brukade jag och en kompis ringa direkt till arenorna och fråga vad ställningen var. ”Delfinen…. ?” ”Ja, hej, vad står det i matchen?” 😊

Fy fan vad jag hoppas att HV får pisk i fyra raka matcher och sedan ruttnar i Hockeyallsvenskan under flera säsonger.

Berge: Söndagar funkar.. jag är uppväxt med söndagsmatcher.. eller söndags radio med karlavagnen och hockey.. det är nostalgi=)=)

Erat: 100% medhåll - Vinnaren av HA borde gå rakt upp.
Sist i SHL = degradering.

Sen kanske man kan ha en SHL-plats till att spela om, där ett lag från SHL får spela "play out" mot ett lag i HA.

Instämmer även med Sune om att slopa Play-in till SHL slutspel. Man ska förtjäna slutspelsplatsen.

Erat: Enig! Sen vill jag även slopa åttondelarna i SHL och köra slutspel rakt av mellan lagen som slutar 1-8 (där 1:an möter 8:an, osv). Är man 9:a eller 10:a i en serie med 14 lag har man inte gjort sig förtjänt av försöka ta sig in i ett slutspel.

Tror ni att Brynäs tänkte på vilket lag dem vill möta som spelar minst ful fysisk hockey?

För jag tycker Karlskoga spelar rätt fult när dem blir griniga. Så tror det är större risk för skador än mot Nybro menar jag.

Nils Norin1912: Nybro har kapaciteten att sno nån match, speciellt i Nybro. De var det rätta valet, men de är långt ifrån ett blåbärsgäng.

modomille: Du tror att folk blir upprörda, men grejen är att ingen bryr sig ett smack om det. Det är ju sandlådenivå på hela debatten. "Min säsong var svårare än din"

vem bryr sig?

Det folk retar sig på är nog snarare att ni inte kan hålla er från att skriva av er i detta forum.

Skiter fullständigt i vilka som spelar slutspel i SHL, kvalet tycker jag är kul dock. Men det kommer alltid vara en gåta för mig varför andra lags fans känner sig tvungna att "försvara" sitt lag i andras forum. Jag går liksom inte in på Hv-fans och säger emot alla deras åsikter om andra lag...vem fan bryr sig.

Tigerhjärta: Kalmar ser ut att nita Karlskoga i första matchen. Det kanske är svårt att tro när man har sett de olika lagen mot Brynäs, men Kalmar är faktiskt riktigt vassa på att vinna mot andra mitten-/bottenlag. De skulle kunna slå ut Karlskoga.

Tim Theorcharidis vinner årets back i hockeyallsvenskan. Borde gått till kungen Simon Bertilsson.

Davey85: Jag tror att intervjun gjordes för flera månader sedan i samband med inspelningen till "serien" men publiceras först nu. Apropå tajmingen.

Att familjer som är vana att bo i nordamerikanska storstäder kan vantrivas utanför isen i Gävle ser jag som ganska väntat.

Det som jag vill se från Benn i slutspelet är en fysiskt spelande backbjässe som är beredd att offra en hörntand för att laget ska vinna. Han har gjort mycket bra den här säsongen, men hittills har han inte varit den spelaren.

{5647}: Definitionen av anekdotisk bevisföring: ”Den hockeyallsvenska podden tycker serien varit svagare och det har jag hört från många som följt serien.”

Berge: låter så i alla arenor. Finns enögda i erp med. Vart på 5 av era matcher i år så har koll. ;)

Snygg form ni har för övrigt, bådar gott inför slutspelet. Kommer hålla på er. :)

Sitter och slökollar på Modo-Malmö. Herrejösses vad enögda och gnälliga Modos publik är. Det är helt orimligt hur de håller på mot domaren.

Brynäsbocken: "Gälla sa något i stil med att han inte kommer kräva något extra utöver det man redan åstadkommit under året, det är såklart helt fel."

Detta håller jag med om. MEN jag tror också att alla spelare vet om det själva också. Att Gälla skulle stå där och säga "Vi måste steppa upp och göra det bättre" efter att vi precis hållit nollan, vunnit serien rätt överlägset och precis spelat klart grundserien kanske inte är riktigt rätt läge för att säga det. Speciellt inte när han vet att det filmas och ska kommuniceras utåt.

Clara är både sjukt stabil OCH gör idioträddningar, ser riktigt bra ut! 😃

Coreau har inte imponerat på mig alls faktiskt, lite för fladdrig för min smak. Men stabilare än Lindbäck.

10 raka trepoängare, det kan jag aldrig ha varit med om i mitt liv…

Jag har alltid varit för pyro och vi håller världsklass inom läktarkultur i FOTBOLL.... Men att bränna av rökbomber/bengaler inomhus kommer jag aldrig förstå.

TV 4-strul slutrapport:
*Kollade runt samtliga kanaler på TVn - ingen BIF HA match någonstans
*Kollade på Tv.nu - deras info säger TV 4 Live 1 där Mora matchen spelas.
*Insåg efter mycket om och men att jag har tillgång till TV 4 Play på telefonen (via TV-abonnemanget)
*Funkar.- missade 1 period men OK
*Första gången någonsin som en BIF-HA/SHL match inte kan ses på TVn (betalar dyrt för extra all sport)
*Kling & Klang på TV 4 har nog gjort ett misstag ikväll som inte fick med matchen i TV-tablån

Brynäsgubbe: Att gnälla över en oviktigt match är pinsamt

Jockster : vem orkar ens brusa upp sig? Snälla, det här är mer eller mindre en träningsmatch

Horace76c: Haha, min sambo är kollega med Custemo och jag har plockat ihop en bunt Hockeybilder på han, som ska överlämnas när han fyller år(hoppas han inte läser här, så det blir en surprise).

Men utan han, hade vi troligen haft ett guld till då

SuneMangs:
Kanonproduktion säger jag.
Blev gåshud och "fuktiga ögon" (ingen såg mig, så kan vara diplomatisk 😄) ett par gånger

Brynäs har steppat upp rejält här, förr blev sånt här mer pajjigt...
Tyckte startskottet för uppryckningenkom i fjol (förrfjol rentav?) med introt dom hade då.....

Dyker in och säger hej och ser fram emot ett låååångt slutspel med gänget här inne.

Honken72: Jag har hörapparat. Så jag kopplar dom till teven. Då sänker jag ljudet ut och kan lyssna på vilken ljudnivå jag vill. Det räddar min hemfrid lite iaf😉😉

Erat: Det är ett helvetes viftande och slagande och hakande med klubbor mot våra spelare! Tycker det är så tråkigt att man inte beivrar detta otyg från domarna.

Måste vara hemskt att vara en lirare i svensk hockey som Rödin och Kelleher exempelvis. Blir ju för fan sönderhackade!

Snälla gode gud låt formtoppen hänga i resterande matcher av året

Edit: ja jag råkade skriva kåt istället för låt först, för er som såg😂

Alfred : Härligt att Rödda hittat målformen lagom till slutspelet. Mål i tre raka nu, va? Indrasis mackor skojar man fan inte bort heller för den delen.

Bertilsson - Jävla legend ❤️

Man ska alltså fira 600 matcher för Bertilsson idag och tv4 kan fan inte ens starta sändningen 18:50 utan 18:55. Kul för alla oss som inte kan vara på plats att bara få se laguppställningar och höra en kommentator snacka smörja istället för att se ett tifo(hoppas jag) och en bra hyllning.

SKANDAL

Mickesgolf: Visst men samtidigt är Nordh Ölund Robertsson extremt spännande på förhand. Nordh känns som en tickande bomb just nu och jag tror verkligen de tre kan komma att dra det bästa ur varandra.