1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777993 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd Back to (back) Luleå Bulan!
pjåtor: Tillväxten ser stabil ut. Riktigt kul att se junisarna.

Alltså våra juniorer. Wow.

De spelar så enkelt. In på mål bara.

Hur FAN kan Brynäs låta Jensen spela vidare mot Luleå... Kompetensen inom Brynäs läkarkår når en ny lägstanivå. Detta får bara inte hända.

Huge: Om det här med mental träning har jag ett jättebra exempel.
Jag är från Uddevalla. Där spelar Oddevold. Dom spelade då i nuvarande superettan. De hade en spelare som hette Marcus Johannesson.
Ett år var han så kass så han kunde inte ens slå ett enkelt pass framåt pga dålig självförtroende.

Året efter kom Torbjörn Nilsson dit.
Han satte ett kasettband i näven på honom. Det var ett band med mental träning. Marcus var sådär road, men gav det en chans.
Han lyssnade på det i ensamhet innan match.
Från att varit "usel" så blev han en mittbacksjässe med sjujävla självförtroende.
Det året gick Oddevold upp i Allsvenskan.
Året efter gick Marcus till Djurgården spelade där ett antal säsonger.
Detta var ett litet sidospår om en annan sport/spelare😀
Men det visar den oerhörda betydelse som rätt mental träning kan ge.

Mental träning själva Huge?
Är det samma som Stig -Helmer gör mot sin flygrädsla?
(Jag kan spela hockey, jag är inte rädd😀)
Att tro att en mental tränare gör mer skada än nytta är att som att säga att Skolkuratorer, Terapi och Psykologer är humbug typ.

Sv: A proposito de nada
Huge: Sen är ju Rögle ett lag i kris, med mängder av skador på nyckelspelare. Det kanske du glömmer i din hast att spela allan ballan.

Att Grönborg plockat ut han i Tre Kronor visar ju inte heller att han är en toppen målvakt??

I ett lag som Brynäs, med den som form vi hade, då Anders ryktades hit, hade hjälpt oss att inte falla till en 7e plats från en 2a plats på 10omgångar... och om du tror att vi som lag inte skulle spelat mer harmoniskt och bättre under säsongen med en målvakt av Lindbäck/Jocke's kaliber, då börjar jag bli extremt orolig för din iq. Du verkar vara så extremt korkad ibland att man aldrig tar dig seriös. Du kan omöjligt tycka att alla beslut och allt som Brynäs gör är bra...??

Forsberg 1978: enligt bz ska man inte för bra målvakt . Inte bra mot junismålvakter . Så ahlsenfelt går fetbort i ett lag som Brynäs . Så du kan glömma det Forsberg ;-(

Brynäsgubbe: Lättare känning på Bertil. Snart tillbaka. Snart.

Goda nyheter för Bengtzén att Ölund och Boqvist börjar bli flygfärdiga. Bör underlätta lagbygget till nästa år. Om vi räknar med att Lindblom, Johnson och Westerholmarna lämnar så är det säkerligen bara Johnson som har marknadsmässiglön som frigörs.

Lindblom, så klart en Gävle-son som levererar. Vad f-n händer förresten med Lucas Carlsson? Ska BZ släppa honom till Frölunda eller?

Zappaholic: Haha gaska upp dig lite, hela "Luleå-gate" är smärtsamt för alla brynäsare och därför hjälper det kanske att åtminstone göra lite humor av det hela...

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
pjåtor: I om min bransch så åker man ut med huvudet före om man tar jobb hos ett annat företag inom samma branch (konkurrerande verksamhet). Nu har förstås inte Bulan gått ut officiellt med att han fått jobb hos Luleå men Brynäs kan ju officiellt hänvisa till januaris resultat som orsak till sparkningen.

Bengtzen
Hej Stefan! Nu får de fan vara nog med allt mörkande angående skador varför inte säga som de är? Ang nyförvärv så är de hög tid å göra nått så vi får fart på de duktiga laget vi faktiskt har, matchen i kväll får mig att tro att spelarna har blivit berörda av alla skriverier so pågått ett tag, jag vill inte klaga på de jobb du gör är imponerad över de jobb du gjort å gör men nu är de hög tid å visa handlingskraft bra spelare finns att få tag i Zackrisson tex kör hårt å ge oss fans en grym värvning //Rickard
Mejlade bengtzen
Skickat från min Sony Xperia™-smartphone

Sv: Brynäs - Skellefteå Matchtråd
{7800}: Som förra året. Man hattar med målvakterna tills båda har tappat självförtroendet.

Kopparjimmie: Var det inte Måns Karlsson som skrev att Holloway var klar för Brynäs? Vi ska nog ta hans uppgifter med en REJÄL nypa salt...

Sv: Positiva tråden
Forsberg 1978: Synd att Bulan lämnar. Jag kan inte få nog av tiondeplatser.

Sv: Brynäs - MIF Redhawks 28/1-17
Davey85: Torsk på tisdag så kan väl bulan åka med saik i bussen upp till Skellefteå så har han bara 13 mil kvar innan han e hemma igen 😁

Davey85:
Från chatten med BZ:

"Hur ser du på att ha en mental coach anställd, likt vi hade säsongen 11/12. Uppenbarligen fungerade det bra.
Stefan Bengtzén Hej! Jag tycker att vi har tillräckligt bra ledarskap just nu så för tillfället finns ingen plan att anställa någon sådan person."

Vi tränar hårt hela året.
Men inte på det mentala tydligen...?

Mrassarson:

"Jag menar att vi inte ska ha tre målvakter. Kommer det upp en lucka att värva någon bättre så sparkar man en målvakt så att vi fortfarande har 2 målvakter på kontrakt "

Nu är det inte Ryssland vi bor i. I Sverige får man även i fortsättningen
betala lön till en spelare om man ger den "sparken". I bästa fall kan ett annat
lag ta över kontraktet. Men om inget annat lag har en lucka på målvaktssidan
och har råd att ta över lönen. Då sitter man lik förbannat med tre målvakter
som ska ha lön.

Och med tanke på att vi inte kommer att klara budgeterat publiksnitt
den här säsongen så är det inte läge att värva spelare alls. För på de
återstående 6 hemmamatcherna krävs det nu 6 462 åskådare i snitt,
för att vi ska klara det budgeterade publiksnittet. Och det kommer inte att ske.

Det är rätt enkelt.
De lag som har publik och sponsorer som troget ställer upp.
De har alltid råd att värva när det behövs. Och vi som har publik
som inte ens dök upp på matcherna i tillräcklig utsträckning när
vi låg i den direkta toppen på serien. Ja vi får då helt enkelt nöja
oss med det vi har.

{7981}: fattar inte att felix får stå hästlängder från rautio just nu sen väljer pecka att han ska stå nej den gubben borde fan sluta nu

En ren coachförlust. Nu får det fan vara nog med detta hattande. Rautio i mål resten av säsongen tack.

Huge: Nej korrekt men vad för coachning är det? Jag förstår fortfarande inte daltandet med målvakterna. Vi är inne i Februari och snart vankas det slutspel (förhoppningsvis) visa då för fan vem det är som är etta mellan stolparna. Speciellt efter en sådan bra insats som rautio gjorde mot frölunda, låt han stå för fan!! Tycker att Rautio över tid visat att han är våran etta men nej... varannan match ska det vara.

{7225}: anser att Hedmans tackling på Enterfeldt är godkänd men respektlös. I den hastigheten, tacklar armarna och inte axeln. Typiskt Hedman. Vet inte om han saknar noll respekt, är efterbliven eller om han bara är klantig. Avslutat en juniors och en landslagspelares karriär på kort tid samt delat ut en massa hjärnskakningar. Hur kan man få fortsätta spela?

{7225}: avtackning av Sebbe kommer ske lite längre fram i samråd med Sebbe. Enl Stark.

Brynäsgubbe: Absolut, det ska jag definitivt göra! Även om jag tror att han vet att han var omtyckt bland fansen :) Träffade honom i tisdags och då var han ändå vid gott mod men samtidigt så är/var han bara en kollega och ingen jag personligen var nära. Han är en kämpe så jag är säker på att han klarar sig utanför isen också.

Sv: Frölunda HC - Brynäs IF 2017-01-26
Chris11: Petter sa det i studion också. Han tycker att Rautio verkligen har utvecklats denna säsong. Intressant också att det har skett efter att han fyllt 30 år. Pecka gör ett makalöst jobb med våra målvakter.

HitTheLights: alcen ska ha fortsatt spel i första femman, helt klart

rafalski: värsta hemmadomarna på 120 år

Sv: Mot Saik Saik
Känns väldigt avslaget sedan Bulan blev klar för Luleå. Helt säker på att tvillingarna följer med, helt säker.
Nej, denna säsong är död...

Sv: Brynäs IF - Örebro HK 2017-01-19
{7225}: "Janne Larsson håller väl på med analyser av motståndare och sånt har jag för mig."

Det har han väl inte så mycket för eftersom Bulan inte matchar efter motstånd. Det finns en växel i Brynäs. Just nu är det backen...

Bratwursten : Det värsta är inte att Bulan har skrivit på för Luleå. Det värsta är att vi i nuläget spelar som Luleå.

Bratwursten : Det är inget annat än skandal att vi inte kan ta en 3-poängare på hemmaplan mot 2 av seriens sämsta lag

Sv: Brynäs - Djurgården 20170114
Bedrövligt! Det är alltid likadant... "Han har inte gjort mål sedan han amputerade sina fötter våren 2004..." men mot Brynäs tar all måltorka slut.

Skrubben: Pettisbif är nog Bulan, som vill stämma av sina tankegångar med expertisen här inne. Det innebär ju också att hans källa är BZ...
😉

Chris11: Haha. Ganska sjukt ändå. Förra gången man gjorde om i kedjorna så gjorde Bulan exakt enligt Pettisbifs kedjor. Och nu gör han precis den förändring som många av oss förespråkade igår.

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 2017-01-12
mattiask:
"eviga bytande av kedjor"
Dom har för fan kört såhär ända sen Zaborsky blev skadad. I början funkade det utmärkt men nu börjar det bli dags för en förändring för att 2 av 3 toppkedjor står och stampar på samma ställe.
Helt naturligt att topplag byter plats på nån spelare här och där för att få en bättre effekt. Det är ju inte direkt så att man ska göra en total makeover i kedjeformationerna. Bara byta plats på två spelare.

Brynäsgubbe: Jag såg med mina egna ögon att det är axeln som krånglar på honom igen. Att tränarna säger att det är ljumsken tror jag är en skenmanöver för att lugna supportrar. Givetvis har jag inget bevis för det, då jag inte filmade själva händelseförloppet under matchen mot FBK. Bara att hoppas att det är andra axeln...

Sv: Nyförvärv
Pettisbif: Håller med. Granström håller tyvärr inte för en förstakedja.

Hade ställt upp så här om jag fick bestämma:
Lindblom - Jensen - Clark
Pow - Paw - Johnson
Paille - Blomqvist - Boqvist
Alcén - Ölund - Granström

Betalar redan en drös av andra "plus" o "betal-tjänster" o "medlemskap" känner inte att betala för GD då det bara är några artiklar utav intresse. Frågade mest då det kanske är någon vänlig själ som prenumererar på GD o få på såviss tillgång till plusmatrialet på hemsidan.

För att ha bra diskussioner här på forumet så måste vi ju ha diskutionsunderlag eller vad tycker du Peja?

Sv: Brynäs IF - Färjestads BK 2017-01-05
{7800}: Luktar prestigevärvning på g inom väldigt kort.

Sv: JVM
Sandström var ett monster idag. Räddade flera självklara målchanser. Tror vi kan gå långt med honom i mål i ett eventuellt slutspel!!

{7853}: ska inte vara några problem. Alla 3 tränade för fullt idag så räkna med dom vanliga paren -Carlsson
Och pow-paw-blomman.

Men Thorell är ett frågetecken.

dAVydov: Nej då. Det har bara sett ut så 15 av 16 gånger på 2000-talet. I år har vi absolut chans att nå längre. Glaset är halvfullt i år 👍

Sv: Luleå Hockey - Brynäs IF 2016-12-30
{7225}: Haha Bulan är fortfarande också bitter för förlusten mot KHK. Gillart.

Ska Rautio spela såhär så behöver vi ingen Lindbäck. Herregud vilken match gubben gör.

Forsberg 1978: Bra förarbete av Lindblom också! Men jävlar vad bra han är på avsluten, Clark. Bästa avslutaren i Brynäs sedan Silfverberg?

Monno: vi vinner med 11-10 så är alla glada 😊😉

Sv: Rögle BK - Brynäs IF 2016-12-28
{7853}: Sträckt ljumske. När man t.o.m. går ut med vad d är för skada känns det ganska tryggt ändå.... Men ett tillfälligt avbräck så klart...

{7853}: Ja..oroligt. lätt att glömma att Clark leder skytteligan trots att man knappt ser han ibland:)

Kan man anmäla domarens insats så bör Brynäs göra det. Det här är SJUKT! Vad tänker domaren? "Vi ger Brynäs fem mot tre nu så kanske dom släpper att vi har varit horribla hittills?"

Jävla bannad just nu!

Asså det är ju fullständig systemkollaps just nu. Vad fan håller domarna på med?