1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778358 inlägg · 7967 ämnen
« · 553885 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Henrik Bergfors till Brynäs?
"Brynäs provar Henrik Bergfors från Adirondack Frostbite, try-out i några veckor. Stor tuff back på 117kg" (se länk)

Sv: Givna år efter år?
bradberry:

Det är bara att konstatera att några av våra lirare är på väg ned i karriären... inte speciellt svårt att knäcka alltså.

Jompe: Säkert vet lillebror Nicklas (du kanske föväxlade honom med Kristoffer) och pappa Anders mer om det :-)

claesw: Kristoffer Bäckström, J20, går till Mörrum, se länk. Någon som vet mer om detta?

bradberry:
Men OM Molin inte presterar kommer Boork garanterat att våga bänka honom.

rackham: Berodde det bara på omgivningen kunde man väl sätta honom med typ Dackell och Wahlberg i en liten "superkedja".(med brynäsmått mätt) Den skulle på papperet inte vara SÅ MKT sämre än den med Bissett/Larsson. OK Dacke har inte Bissetts direktskott och målsinne men väl andra kvalitéer som överträffar amerikanen. Sen är väl Wahlberg mer en "Larssonlight" och mer humörspelare.

Å sen är Porslin fem år äldre....... eh.....

Tror dock inte det bara är omgivningen som sagt.

Det som man förundras över är dock att Porslin i vissa matcher glimmar till och är rent av lysande (ca: 4-5 ggr/säsong) för att sedan falla tillbaka.(Migrän?) Det måste ju å andra sidan betyda att han fortfarande besitter fina kvalitéter.

Hm.... svår nöt att knäcka det här rackis.......

claesw:
Vet inte hur Boork tänker tro, men själv ser jag Sjödin som given i det lägre tempot kommande säsong, mest med tanke på det övriga beståndet... Porslin är jag mer tveksam över. Han har inte samma omgivning längre. Den omgivning som gjorde hans kvaliteter lysande. Men några glimrande 20 sek byten skall det väl kunna bli även i vinter.

Givna år efter år?
Molin, Sjödin...är de verkligen givna kommande säsong? Hur tänker Boork tro?

Sv: Hemsidan!
Boström: Personalen I Brynäs har semester nu

Hemsidan!
Den uppdateras aldrig numera..
Hade inte vi en till forward påskrivet och klart men inte uppdaterat på hemsidan..
Och konstigt men Jonsson är tränare fortfarande är det svart arbete eller latar dom sig bara på jobbet?!
UPPDATERA HEMSIDAN!

Sv: Boork väntar på NHL
svennis: inte om han är skadefri så..... dessutom gör nog ett miljöombyte han gott

Db_04: Fredrik Svensson är väl ingen dålig lösning som 8 back,eller?

Lundström 6: De slutar nog med Henrik Petré eller Fredrik Svensson

Sv: Trevlig Midsommar Allihop!
wap.hockeysnack.com
Då var midsomarn slut då så nu får man gå och sova lite.

65selander: Nog för att ni är laglösa i Härjedalen men avföring i maten?

Glad midsommar 65!

wap.hockeysnack.com
Nu är Midsommar lunchen avklard fast vi sket i maten och tog matsupen i stället. Har frågat många personer i natt och tyvärr är ingen intresserad att ta sista backplatsen.

GävleLasse:

Tack detsamma! :)

Sv: Silly season
claesw:
Klarar gubbarna sig från skador så ska Vik vara med i toppen och fajtas.
Är osäker på Grizzly dock, tror att Ersberg är en bättre målis. Och går Grizzly sönder så har Vik två junisar som back up...
En sista plats i kvalserien till elit tror jag på.

65selander: Då var snart ett delmål färdigt då, sen ska bara semestern börja och ta slut, så hockeysäsongen kan börja.

GävleLasse:  I Vemdalen där jag befinner mig nu blir det cykel eller Apostla hästarna.

I Glaset just nu i kvälls solen: Absolut Rasperri och Alkolläsk/Citrus samt Sprite

Trevlig Midsommar Allihop!
Kom ihåg att ta det lugnt i trafiken!

Drive Safe, Drive Sober!

Lundström 6: Det stod på text-tv idag att Affe trodde det var så gott som klart. Detta skulle lösa mycket för oss Brynäsare. Kanske hade det varit bra att få hit mer än en back. Chansningar med tunn trupp har ju fallerat ett par år på raken nu.

Boork väntar på NHL
Nu är det bara att hoppas att NHL drar igång snart så vi får vår sista back
Se länk:

MED BRYNÄS PÅ VÄG TILL NYA SM-GULD

Clubsport:
Hur går det för ditt VIK denna säsong tror du?

Paddan:
Det berodde på att ett kastrullföretag sponsrade VIK det året. Inte på att dom ville ta efter AIK...

Sv: Inför Brynäs årsmöte 2005
munkas: Du är välkommen att klaga och smutskasta så mycket Du vill--det är liksom finessen med demokrati--men Din trovärdighet på den här chatten blir därefter.

15 säsongbiljetter och så himla missnöjd... Några andra varor Du inte gillar som Du köper år efter år?

Paddan: Stämmer VIK ungdom har spelat med gråa hjälmar.

munkas:
Om det nu är så givande att gnälla så varsågod!
Jag kommer, som sagt, inte ta nån notis om det när säsongen drar igång.

Det enda som skulle få er att försvinna till era hålor är väl 50 vinster i rad, för då är det ju meningslöst att försöka gnälla ner Brynäs i division 1, vilket ju verkar vara ert mål som de motståndarsupportrar ni är.

munkas: "När pucken släpps i slutet på September och elitserien är igång kan du nog kallt räkna med att jag, Myling, Magico och Sahlberg sitter redo att börja gnälla, klaga och smutskasta igen."

Tänk att du haft säsongskort i 15 år och du kan knappt bärga dig tills du får börja gnälla igen. I dina kläder så hade jag verkligen försökt att hitta saker att se positivt på, glädjeämnen.

Det skulle vara kul att höra vad som får dig att hålla hoppet uppe, för i dina mörka profetior innan, under och efter säsongerna är ju allt utom hoppfulla.

munkas: "När pucken släpps i slutet på September och elitserien är igång kan du nog kallt räkna med att jag, Myling, Magico och Sahlberg sitter redo att börja gnälla, klaga och smutskasta igen."

15 säsonger, inte illa.
Vad har ni för slogan i gänget?
"Masochist - javisst" ??

Är det inte dags att döda denna tråd?

Om man nu skriver lite för fort, är just "hasTigheten" rätt ord att missa bokstäver i.

hej, munkas:
Du glömmer en liten detalj. Du började dina dagar här med att hitta på allsköns rykten om diverse spooky övergångar kors och tvärs kring nåt transferfönster. Nån skum tjeckisk hemsida hade du läst i hasigheten, där det stog både det ena och andra. Och Moras Petré skulle du byta jämt med Korhonen. Och...
Din limsniffarövertygelse då får mig att gissa att din första säsongsbiljett fick du avnjuta i moderlivet. Om du har femton i rad, vill säga.

munkas: Med tanke du har haft säsongsbiljett i 15 år, vad är det som får dig att fortsätta gå isf. Jag tror att du är Dysterkvist på nätet och sedan en optimist bland vänner och familj :-)

munkas: Visst ska man ge kritik när det är befogat. Dessvärre så har ju kritiken just varit befogad fler gånger än den varit obefogad. Men jag tror att det gäller att hålla en lagom nivå på sin kritik med.

Att sitta och tippa en massa matcher i förväg, till Brynäs nackdel.. Och sedan skryta om att man fått rätt är att gå över gränsen.

Vilken äkta Brynäsare blir glad över en förlust? Gör man det så får man vara beredd på "tjära, fjädrar och en mindre hedervärd sorti"...

Sv: Ny Smurfkedja?
85E-Martinsson:

Det finns bara en Smurfkedja, Molin-Gozzi-Larsson.
Kopiorna blir alltid sämre än orginalen.

claesw: Hur intressant skulle det här forumet vara om alla tyckte och tänkte samma sak? Anledningen till att vissa personer inte är lika positiva som du är kanske beror på något...
Jag vet inte hur det är med dig men jag har haft säsongsbiljett i ca 15 år och hockeyn i gavlerinken har på senare år ibland varit riktigt bedrövlig. Nu vet ju inte jag vad det är du tycker är roligt på en hockeymatch( chipsen, brudarna, puckkastningen....?) men enligt mig handlar det till 98% om prestationen på isen. Jag tycker inte det är roligt att hålla på ett lag som förlorar 3 av 4 matcher och gör 3-4 bra matcher per säsong. Så här har det sett ut de senaste 5 åren och så länge det fortsätter kan du räkna med att jag kommer fortsätta spöka på forumet. När pucken släpps i slutet på September och elitserien är igång kan du nog kallt räkna med att jag, Myling, Magico och Sahlberg sitter redo att börja gnälla, klaga och smutskasta igen. Vem vet, det kanske inte kommer behövas i år........men var redo ändå.

Ny Smurfkedja?
Ytter forwards Björn Danielsson 175cm, Antti Aarnio 173cm
Och gamel smurfen Ove Molin 176cm som center

Kan detta varar en ny Smurf kedja?

65selander: Försökte inte VIK "kopiera" AIK sista säsongen i elitserien, om jag minns rätt, genom att spela i hjälmar i en matt grå nyans.

Apropå behovet av starka namn i styrelsen lästa jag kommentaren nedan i MoDos GB.

"...Sören Gyll inte deltagit på ett enda styrelsemöte. Om det stämmer känns det som att han bara valdes för syns skull, för inte verkar han ha bidragit särskilt mycket på annat vis heller..."

Tunga namn fyller väl sin funktion men man ska inte inbilla sig att de bidrar med särskilt mycket konkret arbete. Gäller att hitta rätt mix.

Det där är väl inget nytt, GävleLasse:
Hunnerna spelade väl i bronshjälmar..?

prosten: Hjälmarna blev också början till slutet för AIK.

GävleLasse: Lika snyggt som gnagets silverhjälmar...

65selander: För att komplettera den snygga matchdräkt Brynäs har kunde man även sticka ut hakan lite å köra i guldhjälmar... ;)

Huga, vilket liv det skulle bli i hockeysverige...

Tröjan är en vit och det som har förändrats är på sidan av armarna. Som kommer att innehålla mera gult. Minns jag inte fel så är det mera gult där siffrorna sitter på ärmen.

Ang reklam så  är tröjan likadan som spelarnas, tillkommer det reklam under säsongen så får man begära till sig dom nya reklamlapparna mot att man syr på dom själv.

Givetvis så står det 65 Selander på tröjan.

Huge:
Det är en bedrift att skriva så många fel i en rubrik.
Läste om ett rån i skärholmen i expressen igår, jag citerar:

- Personalen säger att gärningsmännen var beväpnade med pistoler, men det är fortfarande både pistoler och påkar.
- Patrullerna arbetar vidare, så gott det går.
Ingen blev fysiskt skadad vid rånet.

Dessutom var någon "jättechockad" i samband med rånet....

claesw: "Ledar organisationerna klara på juniorlagen"

Inte bara särskrivningar som gör att hemsidan ger ett lite oseriöst intryck.
Även prepositionerna verkar man ha svårt med:

"på juniorlagen" ??

*ryser*

65selander: Tränarsidan ja, TV-puckstränarna följer med J-18 laget enligt svensk juniorlandslagshockey modell och Bäcklin från Skutskär samt Melkersson (är inte det Melkers brorson el dyl ?) blir väl jämnbra med förra året. Frågan är bara hur vi får två slutspelslag av J-18 och J-20 lagen.
Förmodligen måste det rekryteras en del talanger på spelarsidan.
Om det är så att man inte riktigt har råd att satsa på A-laget så vore väl en alternativ satsning på juniorverksamheten en budgetvariant. Modo och Frölunda har lyckats tidigare, varför skulle inte Brynäs klara av det ?

claesw: Varför inte en riktig orginaltröja i Blått... Nu pratar vi hemmabygge, den finns till beskådning i Brynäsbutiken i Valbo (för de som inte sett eller hört talas om den)

65selander:
Hoppas på den gula bortatröjan : )

« · 553885 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
KaptenB : Rekryterar Brynäs Mattias Karlsson släpper jag engagemanget... Lyssnat sporadiskt på poddar han deltagit i. Han har inte mycket koll kan jag säga...
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)