KVART2014: Brynäs IF–Färjestads BK
OK. Vi tar Wennerholm så får ni dras med Nyström.
70 Rodrigues:
Vår kapten o defensiva klippa i fyra år till avslutade sässen m att vara inne på 3 av 4 mål bakåt...
Extra komiskt att han ignorerar Gundersons betydelse för Brynäs samtidigt som han pekar på Nygrens återkomst till Färjestad som avgörande för deras del.
Då är en spelare helt plötsligt jätteviktig för sitt lag.
Ska man skratta eller gråta åt Nyströms logiska tankevurpa?
Av 100-tals tweets från matchen har jag 1 om Bertils frånvaro...
Mörkläggning del 2? ;)
Allvarligt... är det inte märkligt tyst...?
Som ngn sa...försvaret blev inte bättre av Bertil mot Löf...
Redigerad kommentar
God natt brynäsbröder
Det var helt och fullt med hjärnan. Sen kanske hjärtat framkallade lite versaler men i sak står jag för vartenda ord. Uppträdandet idag var märkligt svagt.
Hoppas bara vi slipper samma skadeelände som iår, det har varit frustrerande både för TJ och supportrarna.
Som hockeyintresserad är dock säsongen ännu inte över för min del, KS och ångestladdat stockholmsderby redan i morrn...
:-)
bradberry:
Detta bådar ju gott inför att Färjestad åker på pisk i semi iaf.
Blir så patetiskt/icke trovärdigt när spelare/ledare ska leta efter positivitism efter förluster. Klädsamt vore ibland "detta är åt helvete"
Så jävla besviken på laget.
Hur är det möjligt att uppträda så jävla håglöst i en sån här match. D bär emot men det är rättvist att FBK tar detta. De är inte bättre det är VI SOM ÄR SÄMRE!!!!
Att inte lyckas gjuta mera mod och mera fart i spelarna är ett brutalt misslyckande. Ledarstaben måste ifrågasättas. Å vad gör vår kapten? Sämst när det gäller...
Kan det vara så att laget är tröttkört? Otroligt i så fall. Snarare mentalt utmattade och det är det som är så illa...
Ja nu blir det silly. Den här gången startar vi i alla fall serien med en riktigt bra målis. Känns tryggt. Försvarsspelet måste radikalt förbättras. Framåt ser det bra ut.
Eftersom jag är dålig förlorare tänker jag inte gratulera Färjestad till semifinalplatsen. Hatar det laget. Seriens anus...
Det skiljer 3 mål totalt över 5 matcher. Brynäs kom 4 i serien
med överlägset värsta skadeläget i historien.
Nä Brynäsbröder. Just nu är det röv och skit men imorgon så är vi stolta över vårt fina Brynäs igen. God natt på er..
Blev lite för mkt till sist med Gundes skada, Bertils kräftgång/ojämnhet och vårt överlag ojämna uppträdande i kvarten. Ändå små marginaler men FBK vinner inte oförtjänt. Bara att gratta och önska dom respass i semin.
Snart börjar Allsvenskan i fotboll och inte minst Silly Season...
När det är slutspel så mäste defensiven fungera och det har den inte gjort på hela säsongen och det får TJ ta på sig.
Skall bli väldigt intressant att se vilka slutsatser Sundlöv och TJ drar efter denna säsong och hur man tänker sig lagbygget nästa år.
Även tränarstaben behöver nytt blod. Ser inte vad Janne Larsson tillför och de behöver verkligen en backcoach och en ny röst.
Usch usch usch vad bittert ruskigt besviken!
Vill passa på att tacka alla för en.....intressent säsong här inne!
verkligen alla. Kul med lite perspektiv! Utan huge, och Rodrigues och zappaholic mfl.så stannar forumet. tänk vad tråkigt forum om alla tyckte lika ;)
Nu är det silly. hoppas nu vi får ihop ett fint gäng!
Att Starky gett bort 2 matcher svider.
Kostsamt att inte spela 60 min eller att var med när pucken släpps i ett slutspel.
In med en backtränare samt sanera ut glaslirarna.
Redigerad kommentar