Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lindström: Nej, jag tror inte att dom tycker att det är kul, tvärtom! Dom har ju ögon också, alla ser att vissa spelare underpresterar nåt fruktansvärt. Trots det får inte spelare som Sandin och Wännström sno åt sig lite istid från dessa herrar. Det är väl det allt går ut på, presterar man inte så får man räkna med att det kommer andra som flåsar en i nacken och vill ha en plats i laget. Konkurrens kallas det, något som tvingar spelare att prestera som bra som möjligt hela tiden. Dock verkar det inte gälla alla och det är FÖRJÄVLIGT!
Redigerad kommentar
Svartgulröd: Som du beskriver har det alltid varit och kommer alltid att vara. Czarnecki har inte styrka som ledare att göra något åt det, han låter allt glida på som vanligt och hoppas på att allt ordnar sig. Det kanske funkar ibland, men jag tvivlar på att det gör det nu.. Det finns inga tecken på att Dackell, Nordquist med flera ska börja spela bra.
Som jag har sagt förut, jag skulle inte förvåna mig om Dackell har lika mycket makt som Czarnecki när det gäller allt i stort sett. Dackell är lagkapten, en brynäslegend och en helig ko. Vem är Czarnecki i jämförelse liksom, han kan inte bänka Dacke. Lite det tankesättet tror jag är inprintat i hela föreningen..
Nu kräver jag en slakt av Linköping på lördag!
Och att mediakuben funkar galant ;)
Svartgulröd: "I en match som denna så hade det räckte med att målvakten hållit 85%"
Ja, håller med dig i princip.
Men Svedberg hade ju heller inte mkt hjälp av uteförsvaret på flera av målen.
På ettan och tvåan blir han helt utelämnad.
Ett par mål är kanonskott från omarkerade lulingar mitt i slottet där det är mkt trafik framför mål.
Jonte står och duttar istf att bara låsa klubban på Abbot efter att Svedberg räddat första skottet och inte får tag på pucken som ligger vid han benskydd.
Lektion 1A för backar som ska markera nån framför det egna målet.
I övrigt en svängig match där Luleå trots allt är lite hetare när dom får chansen och det avgör till sist.
I komb med att vi gör ett par individuella misstag.
Märks att dom har självförtroende just nu och bara pumpar på, nåt som inte bara vi själva fått känna.
Men som du är inne på: vi borde iaf ha fått nån pinne med oss, för siffrorna tycker jag inte speglar hur spelet sett ut på banan överlag.
Clarke har iaf förbättrat sig tycker jag, det var inte han som slarvade idag.
Dessutom en snygg ass till Järnkrok på kvitteringen.
Mera sånt och han kommer kanske att bli riktigt nyttig framöver.
Redigerad kommentar
Jag vill ha mer istid på Sandin, han har visat mest vilja och kämpaglöd den här säsongen men sånt uppskattas inte av CZ. Han ger isitid efter vad som står på ryggtavlan...
Redigerad kommentar