Brynäs IF

727438 inlägg · 7962 ämnen

Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.

« · 1290793 · » Till forumet

Sv: Luleå HF-Brynäs IF 14/10 2010.
Davey_22: Bakåtsträvare. du visade ju själv vart problemet va. Målvakt in tack..!
Kommentera

Gurra88:

Tror verkligheten har hunnit ifatt Pekka Alcén nu;)

Det är nog så att backarna inte känner att man riktigt kan lita på sin sista utpost.Men man måste ändå rensa framför mål och inte låta motståndarna kunna vandra in i slottet så jävla lätt.En sån som Sundqvist tycket jag blivit riktig mesig framför egna målet t e x.
Släpp handväskorna,går man in framför vårat mål så ska det fanemej plockas framtänder framför kassen.

Ut med Clarke in med Kudroc!

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Får vi ingen ny målvakt måste vi dra ner på offensiven, inte ens säkert DET hjälper.

Jag föredrar lätt tråkspel och vinster framför den här skiten, 7 mål är fan pinsamt.
Kommentera

70 Rodrigues: Dessvärre har du nog rätt.. Målvakterna kommer säkerligen få chansen i 50 matcher. och så gör man förändringen när det redan är kört..
Kommentera

Gurra88: Det kommer Sundlöv aldrig att göra!!!
Kommentera

Davey_22: Precis. Och lägg ner snacket om att vi ska backa hem. Felet ligger i att målvakterna gör oss otrygga.. Sundlöv måste bara erkänna sitt stora misstag och att experimentet med två andramålvakter misslyckades kraftigt..

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäs placering i olika statistiktabeller :

Powerplay : 3:e

Boxplay : 5:e

Måleffektivitet : 1:a

Gjorda mål : Delad 1:a

Det ser ju ut att vara ett välmående lag, eller hur ?

Räddningsprocent : 13:e och 30:e (sist)

Svart på vitt, hämta en ny målvakt till vilket pris som helst, laget har kapacitet !
Kommentera

Lindström: Nej, jag tror inte att dom tycker att det är kul, tvärtom! Dom har ju ögon också, alla ser att vissa spelare underpresterar nåt fruktansvärt. Trots det får inte spelare som Sandin och Wännström sno åt sig lite istid från dessa herrar. Det är väl det allt går ut på, presterar man inte så får man räkna med att det kommer andra som flåsar en i nacken och vill ha en plats i laget. Konkurrens kallas det, något som tvingar spelare att prestera som bra som möjligt hela tiden. Dock verkar det inte gälla alla och det är FÖRJÄVLIGT!

Redigerad kommentar

Kommentera

Skitstöveln: Sluta nu, Brynäs har ju trots allt es bästa sportchef. Almtuna har 3-4 miljoner i total spelarbudget och har en bättre målvaktsuppsättning än Brynäs, det tycker jag är väldigt fascinerande.
Kommentera

sylf: Snälla rara - börja inte snacka KS nu! Vi ska ju nå semifinal - eller?
Kommentera

MarcusElving: Tror ni 4é linan tyckte det var kul idag?
Se spelare som glider omkring lira 17 min å mera och uträtta kattpiss.
Sen få gneta och försöka komma in å få 6-7 min själv för att sen sitta hela 3é.

Snacka om att sänka MORALEN i laget till noll och inget. Hoppas att det görs revolt mot hur NC fördelar istiden..
Hoppas SPONSORER, MEDIA och övriga ledare belyser hur illa vissa blir behandlade.
För att Sandin ska få nå istid så måste han nog skola om sig till målis.. Sundström får ju bli back igen.
Frågan är vad Larsson, Wännström mfl ska göra för att få lira?
Kommentera

faceoff: Ja jag kan tänka mig det. Det ska inte fungera på det sättet, det är väldigt illa..
Kommentera

MarcusElving: Tyvärr så ligger det nått i det du säger,förra sässen va även Molin med o styrde..
Kommentera

MarcusElving: Ja det finns risk att det är så.
Kommentera

Svartgulröd: Som du beskriver har det alltid varit och kommer alltid att vara. Czarnecki har inte styrka som ledare att göra något åt det, han låter allt glida på som vanligt och hoppas på att allt ordnar sig. Det kanske funkar ibland, men jag tvivlar på att det gör det nu.. Det finns inga tecken på att Dackell, Nordquist med flera ska börja spela bra.

Som jag har sagt förut, jag skulle inte förvåna mig om Dackell har lika mycket makt som Czarnecki när det gäller allt i stort sett. Dackell är lagkapten, en brynäslegend och en helig ko. Vem är Czarnecki i jämförelse liksom, han kan inte bänka Dacke. Lite det tankesättet tror jag är inprintat i hela föreningen..

Kommentera

Svartgulröd: Vi förstår inte hur geniet tänker bara det är allt..
Hoppas dom får 35 min nästa match!!!
Kommentera

Roxio: Nej, det har du helt rätt i, det här laget klarar ALDRIG en KS.
Kommentera

Huge: Visst har de självförtroende, men det borde ju även Brynäs haft sedan de haft en räcka bra matcher med sig till luleå. När man sedan kommer igen och vänder matchen i andra perioden så visar även det att man har självförtroende.

Det är idel misstag över hela banan i flera av matcherna. Det får man ta. Det som är allvarligt är att det är våra "stjärnor" som begår de stora misstagen. Vad händer som följd? Det är dags för N-C att VISA att han inte är nöjd, VISA att han inte tillåter juniormisstag av spelare som plockar ut över 200 k i månaden.

Istället ger han såna spelare 20+ minuter per match.
Kommentera

MarcusElving: Sälj mediakuben och köp en målvakt. Vi får en sjuhelvetes bra keeper för 5 mille! =)
Kommentera

sylf: brynäs kommer inte att räcka till i ett eventuellt KS heller med denna målvaktsuppställning. Även allsvenska lag skapar målchanser! Vi släpper in skitmål skitmål skitmål även mot dem..
Kommentera

Huge: Ja, kämpar han på och kommer in i det svenska spelet så kan han bli nyttig i KS!
Kommentera

Lindström: Ja, känner mig lite så:-)
Kommentera

Nu kräver jag en slakt av Linköping på lördag!

Och att mediakuben funkar galant ;)

Kommentera

sylf: Nu känner jag att du är lite onyanserad och nästan en okunnig läktar coach............
Kommentera

Svartgulröd: "I en match som denna så hade det räckte med att målvakten hållit 85%"

Ja, håller med dig i princip.
Men Svedberg hade ju heller inte mkt hjälp av uteförsvaret på flera av målen.
På ettan och tvåan blir han helt utelämnad.
Ett par mål är kanonskott från omarkerade lulingar mitt i slottet där det är mkt trafik framför mål.
Jonte står och duttar istf att bara låsa klubban på Abbot efter att Svedberg räddat första skottet och inte får tag på pucken som ligger vid han benskydd.
Lektion 1A för backar som ska markera nån framför det egna målet.

I övrigt en svängig match där Luleå trots allt är lite hetare när dom får chansen och det avgör till sist.
I komb med att vi gör ett par individuella misstag.
Märks att dom har självförtroende just nu och bara pumpar på, nåt som inte bara vi själva fått känna.
Men som du är inne på: vi borde iaf ha fått nån pinne med oss, för siffrorna tycker jag inte speglar hur spelet sett ut på banan överlag.

Clarke har iaf förbättrat sig tycker jag, det var inte han som slarvade idag.
Dessutom en snygg ass till Järnkrok på kvitteringen.
Mera sånt och han kommer kanske att bli riktigt nyttig framöver.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: Alibispelare på fotbollsspråk. Såna som gömmer sig och låter andra ta skiten. Kämpar när det passar dom själva och gärna är favoriter i omklädningsrummet.
Kommentera

Zzz: Syftade på Rönnqvist..
Kan ju inte vara bra att ligga först i serien och få bara bra media..
Kommentera

henke1:" Agera nu Sundlöv...."

Kommer inte att hända, han kommer att hävda med en dåres envishet att vi har en bra trupp blablabla tills han sjukskriver sig igen lagom till KS, för dit kommer vi!
Kommentera

MarcusElving: Väldigt tydligt att det primeras att vara en klen, feg och emlig spelare.
Ett stort PLUS är dessutom att du ska vara seg på rören oxå.
Kommentera

Lindström: Sandlin? Svär inte i kyrkan!
Kommentera

Jag vill ha mer istid på Sandin, han har visat mest vilja och kämpaglöd den här säsongen men sånt uppskattas inte av CZ. Han ger isitid efter vad som står på ryggtavlan...

Kommentera

Zzz: Jo men han är ju inget geni heller...
Kommentera

henke1: Skippa skitsnacket om vi ska gå tillbaka till tokdefensiv.. Skillnaden är att vi inte har en målvakt värde namnet.. Vi gör mål och hade klarat de fint om vi haft en bra målvakt.. lägg ner det där
Kommentera

kan plocka in Patrick Ehelechner från Nürnberg Ice Tigers (dom heter Tiger vi heter Tiger, måste vara kalas! ;))

sen finns det en kille som heter :
Jonas Langmann född-91
Height: 189 cm / 6'2" Weight: 82 kg / 181 lbs

Spelat en match i Tyska Tredje Ligan och höll 0an och en match i DEL och höll nollan. ;P
kanske kan vara nått? (aldrig sätt han dock så ingen aning!)

eller plockar vi in :

Dimitri Pätzold
Spelat i NHL och har hyvsade stats i DEL...

René Swette Från österrikiska ligan (född-88) eller
Fabian Weinhandl från samma liga (född-87..

sen om inte Pecca kan snacka med dom, So what? dom lär ju vara bättre än dom vi har idag ! ;P
Kommentera

Många har varit inne på samma linje i tidigare inlägg, men det tål att upprepas;

1. Ny målvakt måste köpas in. Inget ont om Svedberg han gör nog så gott han kan, men han är ingen första målvakt ännu. Här måste Sundlöf/CZ ta på sig ansvaret.

2. CZ måste gå tillbaka till den starka defensiv som fanns tidigare år. Han får inte låta sig påverkas av vissa personer som klagade på att våran hockey var tråkig. Se på vissa andra lag i årets serie som spelar äckligt defensivt. Även vi trogna fans får acceptera om defensiven sätts i centrum.

Agera nu Sundlöv....
Kommentera

sylf: Detta får bara inte fortsätta längre agerar inte våran sportchef NU så kan han fan dra åt helvete!!!ålvakter för satan NUUUUUUUUUUU!
2-3 WOW vilken moral, 3-3 satan men väntat, 3-4 NU DÅ! 4-4 tänkte väll det,
5-4 men för helvete, 6-4 orkar inte mer!, 7-4 Frun pratar inte mer med mig idag! Detta är ju som en jävla komedifilm åker upp till luleå ligger under med 2-0 vänder matchen till 2-3 och har även 3-4 nä jag orkar inte skriva mer GODNATT mina vänner må vi vara starka!
Kommentera

Lindström: Hörde precis Lavander prata om Rönnqvist coaching och en sak var att han spelar alla kedjor lika mycket, Samtliga spelare ligger runt 15 min. Lite som Sandlin körde. Vi har i princip alltid 1-2 spelare som spelar 5-8 min.

Redigerad kommentar

Kommentera

Att läsa att:
Lauritzen hade 17:22 i istid
Mads Hansen 18:04
Å
Magnus Kahnberg 14:33
Eero Somervuori 14:48
Gör ju att man undrar hur geniet tänker..
Kommentera

Nu går jag och lägger mig, imorrn är det fredag, då kan vi dricka ner oss...

Tips, en del bacardi razz, en del tranbär, en del sprite...
Kommentera

Jajjen: Tragiskt men sant!!
Kommentera

Zzz: I en match som denna så hade det räckte med att målvakten hållit 85%

Väldigt konstig laguppställning idag. Varför röra om i hela trupen bara för att EN spelare är skadad och EN ny back tillkommit. Han stod ju som sjundeback och borde inte påverkat alls.

Det är säkrast att Huge skriver till N.C och förklarar för honom hur han tänker för det vet han inte ens själv.
Kommentera

sylf: Går inte att hitta bättre målvakter utan kontrakt och som vill spela för Brynäs allsvenska löner. Lira sarg ut i 50 omgångar så finns det hopp.
Kommentera

Jajjen: Nej får vi in en målvakt som kan hålla 91% och att backarna börjar räkna rätt i egenzon så är vi topp 6.
Kommentera

Jajjen: Man har inte material för ett tajt igelkottsförsvar heller, då behöver man minst en målvakt, gärna två.
Kommentera

Zzz: Då är vi rökta rå.
Kommentera

Jajjen: Tyvärr funkar det inte i år eftersom vi inte har Markan.
Kommentera

Ska man agera nu eller vänta till man är totalt avsågad? Känner stor oro! Vad väljer brynäs?
Kommentera

Lösningen är enkel! Släpp den här offensiva, positiva skithockeyn och gå tillbaks till tajt igelkottsdefensiv. Brynäs har inte material för den hockey man försöker spela nu.
Kommentera

mikeymike: Det låter som en kanon ide!!
Kan vara värt ett par hundringar att slippa se en del överbetalda sopor i laget.
Kommentera

Hansen är viktig (i defensiven). Men sen finns det vissa spelare som just nu är allt ifrån bra.

Det jag tycker är mest synd är att vi aldrig verkar lyckas knyta till oss spelare som kan komma med fart och utmana backarna som tex Olausson gjorde strax innan 1-0 målet idag. Samma med han Voiko eller vad han heter, snabb på grillerna och utmanar hela tiden backen.

Nefan vi har Nordan, Dackell, Lauritzen osv som är segare än segast och knappt kommer fram till backarna innan dom gjort sig av med pucken.

Stackars Rödin också som gjorde ett grymt jobb ihop med Järnkrok och Silfver..
Hoppas verkligen att dom inom ett par veckor lirar Granström tillsammans med Kahnberg och Eero samt Rödin-Järnkrok-Silfver igen, detta är det bästa vi kan få fram.
Men med Czs förmåga att få ihop laget så får väl Kahnberg fortsätta med Hansen och Lauritzen bra länge.
Kommentera

« · 1290793 · »