Brynäs IF

727403 inlägg · 7961 ämnen

Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08

973642 · » Till forumet

Sv: Luleå HF - Brynäs IF Lördag 26/1-08
Peja: Håller med om Kudroc, den kanske största förklaringen till att SSK släppt in så få mål.
Låt oss hoppas på att SSK trillar ur ;-)
Kommentera

Huss: Pakaslahti har tyvärr kontrakt med SSK över nästa säsong också, men han går väl att fixa om SSK åker ur (inte troligt, men inte omöjligt heller). Personligen skulle jag gärna se att Brynäs värvar Kudroc, som jag tycker är en av elitseriens mest underskattade spelare.
Kommentera

Huss: Ja en tekare av klass hade suttit som en kirurghandske.
Kommentera

70 Rodrigues: "Frank Banham till Malmö och Grosek till Leksand, två spelare som skulle lätt skulle ta plats i Brynäs"
Visst, men Banham ryktades det om i somras och det blev väl Brendl istället. Banham är väl inte helt rätt spelartyp heller, mål gör vi ju i parti och minut.
Är Sundlöv klok så gör han en räd i SSKs trupp till nästa år och tar hem Pakaslahti på tre år eller så.
Kommentera

Huge: Borde nästan ha förstått att du inte skulle förstå att jag menade dig, så jag omformulerar. Förstår att du inte kan se mycket med huvudet uppkört där solen inte skiner.
Kommentera

Peja: Ja, det brukar vara hårfina skillnader mellan att bli betraktad som galning eller geni...
Kommentera

Burberry: Som sagt: inte många som gnällde efter försäsongen och dom första 2 matcherna i ES.
Det är alltid lätt att vara efterklok. Det enda man kan säga om efterklokhet är att den är bra om man kan dra lärdom av det som gjorts.
Att däremot sitta med facit i hand och säga att man gjorde fel, ger jag inte mkt för. Man kan däremot tycka att resultatet blev fel, men det är en annan sak.
Kommentera

Burberry: Det sämsta med projektet var väl att det gjorde Brynäs till elitseriens sämsta lag. Först när den galne professorn Boork var kickad vände vinden.
Kommentera

Huge: Man behövde ju inte överdriva.. Och det sämsta med detta "projekt" var att det blev bestämt 3veckor innan seriestart..
Kommentera

Peja: Man kan inte både ha kakan och samtidigt äta upp den.
Truppen har ju automatiskt bantats iom utlåning av juniorerna, eftersom du inte kan räkna med att ALLA juniorer man valt att satsa på ska ta en plats i A-laget. Bättre då att låna ut så att dom får nyttig erfarenhet.
Detta tillvägagångssätt har man naturligtvis räknat med när truppen spikades.
Dessutom så är kostnaden för juniorerna inte speciellt stor, i relation till den stora truppen.
Kommentera

Huge: Man kan ha en trupp som är tillräckligt stor utan att ha lika stor som Brynäs har... Dessutom innebär en så extremt stor trupp att man inte kan satsa på juniorer. Typ Emil Sandin hade ju varit chanslös att slå sig in under Boorken, men eftersom Brynäs har sumpat den absurda rotationen/extremt stora truppen har även Sandin kunna kommit fram.

Nästa säsong är jag övertygad om att fler juniorer kommer att vara redo för A-lagsspel. Kanske inte som ordinarie, men få 5-10 matcher. Brynäs J20 har det yngsta laget i top8 och toppar tabellen. Det säger en hel del om lagets talang.
Kommentera

Peja: Säga vad man vill om truppens storlek, men det var en förutsättning för att kunna genomföra Boorks spelide med rotation.
Plus att en stor trupp är nödvändig med tanke på den långa säsongen inklusive budgeterat slutspel.
När vi nu efter ett antal år med tunn och skadekänslig trupp och ett evigt gnällande från alla s.k "objektiva" på just detta, så tycker jag att det är märkligt att du nu också gnäller när man för en gångs skull har satsat.
Det är det här eviga gnället med facit i hand som du och många andra ägnar sig åt, som är så patetiskt.
Kommentera

Brynässtockholm:

Jag håler medd.

Heja Brynnäs.
Kommentera

Att ni orkar hålla på att klagga hela tiden gå på matcher iställe så stödjer ni dom med ekonomi så dom kan köpa dom här så kalade " sjärnorna " !
Kommentera

Huge: "Mht till Brynäs ekonomi och tradition av att i första hand värva spelare som ska passa in i lagbygget, istället för att prioritera etablerade s.k "stjärnor", så tror jag att den verkligt objektive insåg att årets nyförvärv såg riktigt bra ut."

Var verkligen truppen bra byggd ur ett ekonomiskt perspektiv? Enligt Reander var den ju flera miljoner sek för dyr.

Har Brynäs någon tradition om att ha 6 kedjor? Nej.

Är det ens möjligt att få alla spelarna att passa in i lagbygget om man har 6 kedjor? Nej.

Hade Brynäs behövt fler stjärnor? Ja.
Kommentera

Peja: En (1) fluga gör tyvärr ingen sommar....

Och vad är det för övrigt som säger att du är objektiv?
Bara för att du själv anser dig vara det, eller?

Mht till Brynäs ekonomi och tradition av att i första hand värva spelare som ska passa in i lagbygget, istället för att prioritera etablerade s.k "stjärnor", så tror jag att den verkligt objektive insåg att årets nyförvärv såg riktigt bra ut.
Kommentera

21olsson: Nej det tycker inte jag heller men jag tycker faktist det är lite starkt när dom spelar så dåligt och endå ta två pinnar och hålla 2-2 i sista .. Men sen hade DOM ju den där JÄVLA Person ochså ...
Kommentera

Huge: Jag flaggade för det hela tiden, men jag är väl förstås född Brynäs-hatare, enligt dig.
Kommentera

70 Rodrigues: "Man ser inte mycket med huvudet uppkört där solen inte skiner."

Du har mitt medlidande....
Kommentera

Brynässtockholm: ja de va bra me två poäng. men ja tkr inte dom va värda det. Men de va ju bättre än 1 poäng iaf:)
Kommentera

brynäs damer spelade 2-2 mot AIK idag:)
Kommentera

Peja: Konstigt att man inför säsongen då inte hörde ett ljud om total felsatsning från alla dessa "objektiva" personer...
Kommentera

21olsson: Nej men vafan man ska fan vara glad med 2 pinnar när dom spelade som dom gjorde !! ( om du var sarkastisk ) ..
Kommentera

Huge: Man ser inte mycket med huvudet uppkört där solen inte skiner.
Kommentera

70 Rodrigues: Hur jag vet det?
Genom att ha följt dig genom HS-historien under alla år.
Svårare är det inte.
Kommentera

70 Rodrigues: För alla objektiva är det helt uppenbart att Brynäs (Sundlöv och Boork) gjorde en total felsatsning inför den här säsongen när de prioriterade kvantitet framför kvalitét. Det finns tyvärr alldeles för lite spetskompetens i truppen, helt enkelt för få producerande spelare framåt och för få klippor bakåt.
Kommentera

Brynässtockholm: vad intressant hurru:) den va ju så bra!!!:)
Kommentera

Peja: Har du nån mer koll än vad jag har då?
Jag försökte mig på ett antagande hur Brynäs resonerat, eftersom han var på tal när en sniper efterlystes.
Sen kan du ju titta på hans stats från den senaste gångan han spelad i en liga som någotsånär matcher vår egen: den finska ligan.
Där hade han -22 i plusminus i Saipa.
Sen dess har han härjat i den enormt slagkraftiga österrikiska ligan.
Kommentera

Huge: Var fan vet du om det? Du lider ju av storhetsvansinne.
Kommentera

Nu går Brynäs matchen i repris på canal + ! :)
Kommentera

70 Rodrigues: Du skriver det inte rätt ut, men antyder som vanligt att varje spelare som Brynäs "missar" och som nåt annat lag lyckas värva, är stjärnor.
Och att Brynäs alltid klantar till sig vad gäller det mesta. Så även i detta fall.
Det är i stort sett hela ditt upplägg när det gäller Brynäs överlag.

Men om du för en gångs skull försökte vara seriös så lyfter jag på hatten...
Kommentera

Huge: Du verkar veta väldigt mycket om Banhams defensiv med tanke på att du antagligen aldrig har sett mannen spela.
Kommentera

Peja: Om nu Brynäs hade varit intresserade av Banham men backade pga kostnaden, så undrar jag om det inte gällde INNAN Brendl kom in i bilden?
Tveksam till att ha 2 utpräglade snipers som i sanningens namn inte gör många knop bakåt. Även om Brendl överraskat positivt vad gäller det defensiva jobbet.
Kommentera

Huge: Det finns stor anledning att tro att åtminstone Banham hade förstärkt Brynäs. Han är en sniper och med honom i laget skulle laget nog kunna fixa tre bra producerande kedjor istället för "bara" två som laget har i dagsläget.
Kommentera

Huge: Vem/vilka har skrivit att dom är världsstjärnor och att Brynäs har klantat sig??
Kommentera

Peja: Ja, Hento är inte mkt bättre än vare sig Korhonen eller Sperrle.
Iaf inte så mkt bättre att han är värd att satsa på, om man nu verkligen bestämmer sig för att försöka hitta en riktigt bra förstemålvakt.

Sen är det samma visa med Banham och Grosek.
Bara för att ett par AS-klubbar är intresserade så är dom helt plötsligt världsstjärnor i vissas ögon och Brynäs har som vanligt klantat sig iom att man missat dessa superstjärnor...
Kommentera

Peja: Ja, ruskigt överskattad, men bättre än våra såll.
Kommentera

sylf: Hento är överskattad. Att han dessutom ville behålla sin Rysslandslön innebar även att han hade blivit löjligt dyr sett till sin kapacitet.
Kommentera

Peja: Visst finns det spelare att värva, men med de ekonomiska muskler mormor kan visa upp räcker det knappt till en lam chimpans.

Hade det funnits deg undrar jag om inte Brynäs varit med och budat på Hento. Ingen världsmålvakt men klart bättre än de som står där nu.
Kommentera

Huss: Spelarmarknaden är inte stendöd. Den är begränsad, men det finns bra spelare att värva.

Brynäs tackade för övrigt nej till Banham i somras med motiveringen att de tyckte han var för dyr. Rätt eller fel, det får framtiden utvisa, men vad vi vet är att han inte har haft en positiv karriärsutveckling de senaste åren.
Kommentera

70 Rodrigues: Näe, sen kan man räkna upp ett 10 tal som inte BORDE platsa. Att jag sen tror att Banham eller Grosek inte skulle va så jävla mycket bättre är en annan femma. Ska vi ha förstärkningar så måste det vara kanonspelare, och först och främst en målvakt!!
Kommentera

sylf: Inte DJ iaf :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vilken gör inte det?
Kommentera

Huss: Frank Banham till Malmö och Grosek till Leksand, två spelare som skulle lätt skulle ta plats i Brynäs.
Kommentera

Peja: Spelarmarknaden är stendöd, det är bara titta vilka namn det går rykten om. Sugen att få tillbaka V-P Laitinen till Brynäs?
Kommentera

Peja: Ja, det sista som överger brynäsaren är hoppet, det första är Sundlöv...
Kommentera

65selander: Att ersätta Hauhtonen med en riktig center hade förstås varit kanon, men alla begriper nog att det är att orealistiskt krav att hoppas på någon från Brynäs sida... Man har gett upp hoppet där.
Kommentera

tjugo8: Något som slår mig är att ingen bråkar, önskar om en specifik förstärkning til laget. 31/1 så är butiken stängd.

Beror detta på att vi Brynäsare har förlikat oss med att det inte kommer att hända något från Mormors kontorsrum.
Kommentera

65selander:

TT gjorde mycket för några år sedan...

nej men jag har hållit koll på det där m skottet...det som var adelsmärket för några år sedan...
Numera lika lamt som hans passningar som knappt når fram t forwards...jämför ex Brendls pass...
...tragiskt!
Kommentera

tjugo8: Du ger dig inte... Det vsr en gång för några år sedan så skjöt Tommy-Tina ett antal mål från blå :-)
Kommentera

973642 · »