Brynäs IF

727880 inlägg · 7962 ämnen

MoDo-BIF (9/10)

431759 · » Till forumet

Sv: MoDo-BIF (9/10)
70 Rodrigues: Westerlind dyker upp på Nygatan imorgon förmiddag.
Kommentera

Frisco: D e d jag är rädd för :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Inte förlorar ni inte. Westerlind ska ju hålla Brynäsångan uppe på bortastå.
Kommentera

Huge:
Då har du inte sett mycket vill jag lova , jag har sett spelare kasta handskarna och veva på varandra rejält och klara sig med 2+2 vid flera tillfällen

Och i NHL är det alltid 5 min även om du tappar handsken under fighten
Kommentera

WarhawK: Möjligtvis i NHL, men här i ES kan jag inte påminna mig att så är fallet. Nu talar jag om rena slagsmål man mot man.
Det kan ju hända att man släpper handskarna för att sedan bara stå och i stort sett hålla i varandra. Isf kan jag tänka mig att bedömingen blir lite mildare. Men inte i rena slagsmål, typ det vi såg i går mellan Kupan och Pebben.
Kommentera

Huge:
Detta är skitsnack och det vet du , har sett hur många exempel som helst när personerna kastat handskar före dom börjat veva för enbart få 2 eller 2+2 .. så det beror helt på dommarn och hans "bedömning" inte regelboken
Kommentera

WarhawK: Vet inte om domarens humör skulle ha så mycket med saken att göra. Slänger man handskarna innan man börjar veva så blir det MP. Behåller du handskarna på under fighten kan du nog komma undan med ett GM, såvida man inte bedömer att du har varit mest aktiv till exempel. Då kan man väl få eventuell påbackning.
Kommentera

Huge:
Det beror helt på dommaren vad dom får för utvisnagar vissa får bara 2+2 får kasta handskarna medans vissa får 5 min Roughing + 20 min missconduct och andra åker på fisticuffs vilket ger automatisk 1 match , så allt är beroende på vilket humör dommarn är på
Kommentera

Makkan: Clowner eller inte, dom följer nog bara reglementet.
Kastar man handskarna så blir det väl automatiskt MP. Kupan får träna mer på att få det att se ut som om han TAPPAR handskarna i det allmänna tumultet. Igår var det kanske lite väl ljust för att dom skulle gå på det hela. Med facit i hand bord han istället ha passat på direkt efter att lyset hade slocknat... :-)
Kommentera

Laget mot Modo blir alltså.....

Johan Holmqvist (Markus Korhonen)

Förstafemman: Daniel Casselståhl, Tommy Sjödin, Björn Danielsson, Ove Molin, Andreas Dackell

Andrafemman: Sebastian Sulku, Niklas Andersson, Henrik Malmström, Tommi Miettinen, Vesa Viitakoski

Tredjefemman: Josef Boumedienne, Daniel Johansson, Mikko Luovi, Micke Lind, Jacob Johansson

Avbytare: Jonas Soling, Nicklas Danielsson
Kommentera

Soling och Bom-Bom är tillbaka mot Modo, men istället är Kupan avstängd. Kupan fick först Game Misconduct som sen ändrades till Match Penalty. Vilka j---a clowner. Bara för att dom kramas lite så får dom Match Penalty. Ishockeyförbundet behöver visst ha in pengar. Mot Modo saknar vi Kupan, Björcken och Walle. Ska det aldrig ta slut.
Kommentera

MODO-BRYNÄS Det finns platser kvar i bussen.
Dom ända biljetter som finns har BT.

Vi åker lördagen den 9 oktober till Ö-vik.
Pris 300 med biljett

Anmälan till Tord på tel: 026-61 37 08.

E-post: [email protected]

Salos banderoll blir med:)
Kommentera

westerlind:

"finns inte en chans att jag skulle bli en hedning."

Äntligen förnekar du att du är Brynäsare. Stoppa pressarna!
Kommentera

Poffa: Hoho-hihi-haha, fantisera du: finns inte en chans att jag skulle bli en hedning.

MoDo drömmer om guld - Brynäs tar dem.
Kommentera

Hong Kong: Ha ha,sniffa skit!! Den nya lappdrogen:-) Snart går dom över till tyngre,typ tippex
Kommentera

Hong Kong:

Nä, det bygger på att de renar kroppen från ondo. Allt gammalt elände försvinner och de vaknar upp med ny inställning till livet, som en fräsch och hel människa.
Kommentera

Poffa: Jaha, det är därför det finns Modoiter. Dom som sover på muggen och sniffar skit en natt börjar hålla på Modo. Det förklarar ju ett och annat.
Kommentera

westerlind:

Det där varma välkomnandet är en del av vår plan. De super ner dig totalt innan match, sedan låser jag in dig på en toalett innan första nersläpp. När du då vaknar upp på söndag morgon, ledbruten efter att ha sovit sittande på en toalett i Kempehallen och inser att du missat slaktfesten och hemresan, då kommer ditt sanna MODO-jag fram och du bränner genast dina Brynäsgrejor och köper allt som finns i MODO-shoppen.

Lagom till söndag eftermiddag står den MODOistiska delen i dig i full blom, medans Brynäsdelen ligger slängd och glömd på en toalett i Kempehallens inre.
Kommentera

Poffa:
Hahaha, jag darrar - ge dig på knas du som du knaske klarar av. Jag har talat med en utav supporterbusarna från Sollefteå och han lovar ett varmt välkomnande, bl a ville han låta mig prova en del spännande recept ute på parkeringen.

Haha, jag börjar tro att Brynäs ska tvåla till MoDo på lördag. Ni har inte alls övertygat medan Brynäs sakta börjar komma igång - så se upp, på lördag kan allt hända.

Tips: MoDo-Brynäs 2-3
Kommentera

HF: Har jag nonchat släkten nu i ett års tid så gör man inte det längre!

Dom skiter totalt i Brynäs och. Släkten i Sthlm brestår utav en Djurgårdare och en Gnagare resten vet inte ens vad en "Salo" är ;-)
Kommentera

Poffa: Selander sviker oss och hänger inte med. Han prioriterade visst nån familjemiddag eller nåt annat onödigt.

-Hf
Kommentera

65selander:

Välkommen upp till Övik. Ni skall bli mottagna med varma servetter. Jag skall personligen se till så att du och Westerlind hamnar inlåst på en toalett, hela matchen. :-)
Kommentera

65selander: Tur att du finns Selander,mitt hjärta blöder.
Kommentera

MoDo-BIF (9/10)
MoDo-Brynäs den 9 oktober.Häng med på resan till "Floppa"land,pris 200:/plus biljett,fullsatt buss endast 120:-/plus biljett.Det är ni som bestämmer priset på resan.

Edit: eftersom Roger51 inte har lärt sig att posta i rätt tråd så startar jag nu upp lördagsmatchen här men så är han från Ljusdal/Falun också ;-)

Förövrigt så är arenan utsåld så passa på och res med Brooklyn Tigers
Kommentera

431759 · »