1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778358 inlägg · 7967 ämnen
« · 1299463 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

MoDo Hockey-Brynäs IF 2010-11-02
Så vad tror ni om matchen imorgon? Tror tyvärr att det kan bli som så många ggr förut, efter en kanoninsats så blir det en pungspark.

Tips: 5-2

Sv: A proposito de nada
HappyX3: Vet du oom att BIF hade på 80-talet en tränare Staffan Tholsson en gammal back från Örebro. Han lyckades med konsstycket att lyfta BIF från träsket.

Örebro är på god väg leder ju AS ;)

Men faktiskt jävligt stort av Gävle att kunna ha ett Elite lag i Hockey ett i Fotboll och samtidigt ha SAIK i en närligande komun.. goo gefle! ;D

Huge: Gävle är väl ensamt om att ha både ES lag och ett lag i allsvenskan (undantaget sthlm och gbg) det bevisar hur svårt det är att få det att gå ihop....Ur med Gefle!

sylf: Precis.
Men som du säger: Gefle i Allsvenskan tar sponsorer från Brynäs.
Samtidigt som man gärna vill ha ett Allsvenskt fotbollslag i stan att hålla på.

Aldrig får man vara riktigt nöjd med situationen....    :-)

AIK - Frölunda 5-1

Nolander fick trycka dit en..

optimisten:

Lite vilseledande av Gozzi?

"-Toskala letar efter en klubb i NHL eller KHL och behöver under tiden spela på en så hög nivå som möjligt. Därför är det här en väldigt bra lösning för båda parter. Viktor Fasth äger fortfarande första spaden, sade Gozzi."

Huge: Spännande ända in i kaklet alltså!!

Huge: Vad är allsvensk fotboll för nå? Har för mig att någon nämnt det förut men kan inte sätta fingret på det.

Anders Berg: Ähh att Toskala är en bra mycket bättre målvakt i grunden är det inget snack om. Men det känns lite som att en AIK värvning av Toskala vore lite mer att skapa ett problem än att lösa det.

Just nu har AIK en väldigt bra förstamålvakt som presterar. En värvning av Bjurling skulle förmodligen ge: En väldigt bra förstamålvakt som presterar och en väldigt medelmåttig andramålvakt som finns inom truppen vid en nödsituation. Att värva Toskala skulle KUNNA(bara spekulationer, men det är ju ett forum) ge: En förstamålvakt som har spelat väldigt bra men nu blir osäker på sin position i truppen och hur han hanterar det är osäkert, de får även en till potentiell första målvakt med otroligt mycket hockey i sig men som inte lyckats prestera på länge, iofs på en mycket hög nivå.

sylf: Och där var det klart: 2-1 på Strandvallen.
Gefles hopp om allsvenskt spel även nästa säsong lever i högsta grad.
Om inte Åtvidaberg tar  poäng hemma mot AIK i sista omgången så kan vi förlora mot Göteborg och ändå fixa kvalplatsen.
Blir isf en rysare mot GIF Sundsvall.....

sylf: Mjällby har vänt och gjorde precis 2-1.
Håll i nu, blekingar!!!!!    :-)

Sv: Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Skitstöveln:

Då går de om oss på målskillnad, något haltande

Zzz: Tack för ett bra svar. Jag skulle lägga dit även bra och snabb spelförståelse, inte snabb bara fysiskt eftersom spelet är mycket snabbare i de internationella matcherna.

AIK har verkligen ett svårt val framför sig just nu: Vesa Toskala eller Björn Bjurling. Bjurling eller Toskala? Toskala eller Bjurling? Vem ska vi värva, oj oj oj, svårt det här!

=)

AIK - Frölunda 4-0!

Bissett19: Jag tittar också på matchen - är ganska imponerad av AIK! Snacka om att mala ner Frölunda...

Förhoppningsvis fortsätter malningen på lördag ^^

Treklövern1912: Det kan förmoligen betyda en massa saker. Men jag tror att en spelare som behärskar en rak, snabb och fysisk hockey är en spelare med internationell spelstil. Med det finns säkert fler definitioner.

Skitstöveln:

Sitter och tittar på matchen,AIK kör som bara fan.Brynäs gav ju dom en boost i självförtroende i Torsdags.Går mot tre raka nu..

Frölunda längtar nog tills Lördag;)

GävleLasse: Fast samtidigt så påpekade han att han inte tagit ut truppen med en viss rollfördelning utan att dessa är de bästa spelarna och att rollfördelning kommer i ett senare skede. Wikegård är inne på samma sak i sitt senaste inlägg. Men jag tror som du att det är tanken med Jämtin, i annat fall är jag väldigt frågande.

Det går bra för Frölunda ^^ 3-0 till gnaget

Sjukt om AIK lyckas värva Toskala.

Zzz: Jag tror att Mårts har, precis som någon redan varit inne på, vill ha en speciell spelartyp. Någon som kan kliva in framför kassen i PP. Det är ju inte för hans spelförståelse, bra skott eller något annat han kan ha gått på. Utan det är det oömma spelet framför kassen. Vi har några såna spelare i ES och jag skulle tro att även Granis har varit under luppen för den uppgiften och kanske han får chansen i någon annan turnering.

Kan någon säga vad är en internationell spelstil? Det skrivs i tidningar och uttalas av coacherna att en viss spelare har en internationell spelstil. Det har ju genom åren funnits många toppspelare i ES som har sprutat in mål eller varit stadiga backar i sina bästa år men inte kommit med i landslaget.

GävleLasse: Sant, men det finns många spelare som presterat i elitserien men aldrig fått chansen att visa upp sig. Men det blir intressant att se iallafall.

Zzz: Det är väl därför man har dessa turneringar.. För att kolla om de håller internationellt.

Zzz: Mycket möjligt. Jag hade faktiskt gärna testat Hedman men han är ju en ännu sämre skridskoåkare.

Redigerad kommentar

Peja: Visst är han det, men håller han internationellt? Jag tror han kommer få det jobbigt att hänga med.

GävleLasse: Inställning och inställning, han har en skruv lös =)

Noterar för övrigt att Brynäs satsar på fairplay award i år. Granström och Dacke leder utvisningsligen på 16min. Jag tycker att det en spelare som Granström ska ligga på 100min per säsong, inte för att han spelar fult utan att han hela tiden ska ligga på gränsen.

2 rätt av tre woho!! :)

Men kom att tänka på att är det inte en JVM turnering samtidigt? kanske därför Järnkrok inte är med? :P

Alltså visst han har inte varit så SUPER som man ändå kanske hade hoppats men ändå varit en av Brynäs bästa spelare i år (Ekholm, Silfver har dock varit bättre).. Och då är han fortfarande Junior!!

Wännström till Leksand, kan vara bra, jag har varit riktigt Inponerad av honom det jag sätt hitills i A-laget.. med lite speltid i allsvenskan och ett bra JVM kan våren bli ritkgit rolig för honom i Brynäs dressen!!! En klar favorit, bara hoppas han utveckals som han ska :)

när blir Rensfeldt och/eller Larsson utlånad?

Zzz: Jag tycker att Jämtin är en bra rollspelare. Retsticka & pain in the ass...

Zzz:

Får stämma in i GävleLasses kommentar där, i inställning kan man nog räkna in honom bland de tretton men annars...näe.

Zzz: Nej det är han definitivt inte... Men han har bra inställning och Mårts vill väl ge honom en sista chans att visa att han är bra nog..

Peja: Inga gamla meriter bortförklarade med "Rutin".. Ett steg i rätt riktning.

tompap71: Jag uppfattade det som att han tagit ut dom bästa spelarna och inte sätt till vilka roller som ska tillsättas. Jag tycker det uttalandet talar mer emot Jämtin. Är han verkligen topp 13 av svenska forwards i europa?

GävleLasse: Jag tycker han började starkt men att det har planat ut lite.
Men glöm inte att han är ett år yngre än Silfverberg och Rödin och kommer att pendla upp och ner i år.
Silfverberg gör ju sin tredje säsong nu om man räknar in dom 20 matcher han gjorde 08/09, det kan ju förklarar hans jämnare prestation.

Ser för övrigt att Davidsson är petad, han har inte varit tillräckligt bra enligt nya förbundskaptenen. Skönt att han vågar se sanningen.

sylf: Nej han har inte tagit det steget man hoppades på. Fast han är ju lite av ett wildcard. Rätt vad det är så faller allt på plats.

tompap71: Absolut inte, knapp JVM klass!!

Lunkan:

Håller med dig där, Järnkrok är inte Tre Kronormaterial just nu.

Bissett19: Handen på hjärtat är det landslagsklass på Järnkrok just nu? Jag tvivlar på det.

Kul att Silfverberg blev uttagen, hade det på känn!

Ekholm kändes given!

Zzz:

Mårts påpekade att han har tagit ut spelarna för deras individuella egenskaper och inte det kanske mest optimala laget.
Det kan ju vara förklaringen till Jämtin.

Zzz:

Det är Mårts ord,man får inte röra de juniorer som är aktuella för Junior-VM,dom drar ju också iväg på ett läger efter sista matchen innan uppehållet..

Försvinner ju ett helt koppel spelare som brukar vara med och träna/spela med Brynäs iom dessa turneringar.Ekholm,Silfverberg,Järnkrok,Bertilsson,Larsson,Wännström och Rernsfeldt..
Nya fjunisar får förmodligen fylla på och träna med laget.

Wesley: "Järnkrok kom inte med pga av att han ska få koncentrera sig på JVM."

Är det Mårts eller dina ord?
Kul för Andersén att nämnas, men har han verkligen skridskoåkningen för att spela internationellt? Samma fråga med Jämtin, jag begriper inte att han är med. Kul också att han vågar peta en kille som Davidsson, det finns inga fribiljetter i år.

Bissett19: Mårts berättade även att Niclas Andersén fanns med i diskussionen på backsidan..

Kul att höra, Det kommer säkert att sporra Andersén i fortsättningen.
Järnkrok kom inte med pga av att han ska få koncentrera sig på JVM.

tompap71: Så var det alltså, tack för infon

Wesley:

Mårts berättade även att Niclas Andersén fanns med i diskussionen på backsidan..

sylf: Jag tycker att vår fjärdecenter är mycket bra. Bland dom bästa i ligan

Bissett19:

MÅLVAKTER
1. Stefan Liv
30. Daniel Larsson

BACKAR
3. Sebastian Erixon
4. Mattias Ekholm
5. Daniel Fernholm
6. Magnus Johansson
7. David Rundblad
19. Elias Fälth
23. David Petrasek
44. Jonas Junland

FORWARDS
10. Joakim Lindström
11. Björn Melin
12. Marcus Krüger
14. Niklas Nordgren
15. Mattias Sjögren
16. Dick Axelsson
20. Martin Thörnberg
22. Niklas Persson
26. Niklas Olausson
27. Robert Nilsson
33. Jakob Silfverberg
79. Fredrik Warg
91. Andreas Jämtin
måndag 1 november, 2010 16:17 Mattias Ek

« · 1299463 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

KaptenB : Rekryterar Brynäs Mattias Karlsson släpper jag engagemanget... Lyssnat sporadiskt på poddar han deltagit i. Han har inte mycket koll kan jag säga...
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)