Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Läste på Moras sia att vi möter dom i semi i cupen i morn och där finalen går 1400. Tänk om man kunde styra om bussarna så att vi var ett par hundra Brynäsare som hejade på. Givetvis så går vi till Final
Bissett: Du skall nog se att det blir PR efter JVM oavsett gul eller inte. Nä plocka hem alla nu. Och låt de slåss om en plats. Dacke har viss synts på Kyrkgatan enl källor
Riktig krock imorrn kväll,Mora-Brynäs,samtidigt som en J-VM final mellan Kanada o Sverige,där tre Brynäsare(Alcen,Andersen o Carlsson) kan bli historiska,ska dem sålla sej till denna fina skara o få titulera sej som som Juniorvärldsmästare.
Många fina namn:
Målvakter: Lars Eriksson, Brynäs, Peter Åslin, AIK.
Backar: Tommy Samuelsson, Färjestad, Torbjörn Mattsson, AIK, Tomas Jonsson, MoDo AIK, Anders Bäckström, Brynäs IF, Håkan Nordin, Mora IK, Lars Karlsson, Leksands IF, Jan-Åke Danielsson, Leksand.
Forwards: Håkan Loob, Färjestad, Thomas Rundqvist, Färjestad, Thomas Steen, Leksands IF, Peter Elander, Mora IK, Ove Olsson, Mora IK, Per Nilsson, MoDo AIK, Lars-Gunnar Pettersson, Luleå HF, Björn Åkerblom, Brynäs IF, Patrik Sundström, Björklöven, Matti Pauna, Timrå IK, Roland Nyman, Djurgården.
Tony ser alltid arg ut,har du inte lärt dej det?
Men innerst inne är han en Mjukiiiiis;)
21/28: Okej då är jag med igen. Matchen mot Mora så räcker det om Pavel gör alla mål. tippar på 2-5, alltså 5 mål utav vår slowstarter Pavel.
" – Klart man vill spela i alla lägen och jag hade gärna fortsatt mot Södertälje där det slutade mot Linköping. Det är ju fortfarande så tidigt på säsongen att man inte känner sig minsta sliten. Men nu är det så här. Jag har precis köpt en ny lägenhet så det blir väl kanske till att pyssla lite med den, säger Widing utan att låta allt för nedstämd."
;)
28:a nu ser jag inte om du skickar någon länk men har det varit på tal att han inte skall spela?
Puuuhhh! Widing spelar imorgon...!!!
- Vi kommer att spela med exakt samma lag som senast.
Tror vi spöar Celtic-Liverpool i taktkäsla ;-)
Men vi får se hur mycket reklam mm som skall ut under pauserna.
Sedan så skall visst Sandvik ha 100st med sig upp också.
kan vi få höra Brynäs Hej i paus ;-)
http://www.mikmusik.com
Hoppas dock att man slipper säga Grattis imorrn oxå... ;0)
Idag fyller man 14 (antar att ni har rätt att kalla mig fjortis då ;D )
Hoppas grabbarna kan vinna mot mora imon, skulle inte sitta helt fel!
Ur led är tiden...
Tar vi inte guld i hockeyn så får det väl bli i fotboll istället.... :-)
Se länk.
Imorgon är det ny match och nya poäng att spela om. Mora kommer sälja sig dyrt så det finns verkligen inget utrymme för hybris hos kalsong-modellerna i brynäs...
Endorfinerna svallar fortfarande runt i kroppen sen gårdagen, så med risk för att prata i knarkhatten slänger jag ut hakan och tippar 3-3 i matchen mot Mora.
Go tajgers!
Från Daniel Hanssons intervju med Alcén o Jonathan.
"Vad händer efter JVM för din egen del?
-Då ska jag hem till Brynäs och visa att jag lärt mig något i Umeå. Jag har haft en bra tid i Björklöven och fått viktig speltid inför JVM. Björklöven är ett lag med press på sig både från ledningen och fansen så jag har fått viktig lärdom där uppe som jag kommer att ha nytta av i min fortsatta karriär."
Om det nu inte hände något drastiskt i anmälningsväg efter segern i går.
Har t o m fått reda på när Bussen går.
1500 från Resecentrum
Själv kommer jag att placera mig på Munken efter att ha provianterat lite läsk samt fått i mig en Italian B.M.T
Huss: Att vistas i Mora efter helgmålsringning är alltid farligt. Men eftersom ett positivt tips efterfrågas så: Mora-Brynäs 1-3. | ||
| Jompe @ Björkö | ||
Tror mera på detta enl säkra uppgiftslämnare " På Björkö kan ingen höra dig skrika"
Känns som att det kvittar, vi har två andremålisar i laget för närvarande och så andremålisen Lindbäck i Almtuna.
Sökes: Etta
Finnes: 3 Tvåor
Kontakta: Brynäs Kansli, Mormor, Idrottsvägen 7, Gävle
"För er som är Brynäsare i förskingringen och som inte ingår i dom två tidigare nämda grupperna och ändå vill sitta på supporterläktaren så kommer ni att kunna boka biljetter till fullt pris genom ticnet.
En länk till denna biljettbokning kommer snart här på sidan och även på Brynäs hemsida."
Enl. ticnet är alla biljetter på "brynäsläktaren" slut. Eller har ni bokat upp alla så att det är dom som finns att boka via länken? Bra å veta innan alla biljetter är slut.
Här är Brynäs resultat så långt.
HV 71 .... B 0-3 2-4 2-7 -5
Färjestad B 0-3 0-6 0-9 -9
Frölunda .. B 0-3 0-6 0-9 -9
Linköping B 3-0 1-5 4-5 -1
--------------------------------
Timrå ...... B 3-0 6-0 9-0 +9
Modo ...... B 0-3 3-3 3-6 -3
Djurgården H 3-3 1-1 4-4 +0
Skellefteå H 5-1 0-3 5-4 +1
Södertälje H 3-3 0-3 3-6 -3
Luleå ...... H 2-4 3-0 5-4 +1
Mora ....... H 6-0 0-3 6-3 +3
Förklaringar.
B = Lag som Brynäs har en extra bortmatch mot.
H = Lag som Brynäs har en extra hemmamatch mot.
Kolumn 1 = Poäng som Brynäs respektive motståndaren tagit
när Brynäs spelat hemma.
Kolumn 2 = Poäng som Brynäs respektive motståndaren tagit
när Brynäs spelat borta.
Kolumn 3 = Poäng som Brynäs respektive motståndaren tagit totalt.
Kolumn 4 = Poängskillnad.
Värt att notera.
1. Som vanligt har Brynäs tagit få poäng mot de "fyra stora".
2. Frölunda har skaffat hela sitt poängförsprång till Brynäs
i lagens inbördes möten.
3. Brynäs ligger före Mora tack vare överläget i lagens inbördes möten.
Det återstår nu att möta de 11 lagen en gång hemma och en gång borta.
För att vara någorlunda säker på att slippa kvalserien bör Brynäs
ha 65-70 poäng efter 55 omgångar.
Så för att uppnå någorlunda säkra 70 poäng behöver Brynäs
ta 29 poäng på 22 matcher.
På de 22 senaste matcherna (efter Boork) har Brynäs tagit 32 poäng.
Om Brynäs tar 19-20 poäng hemma och 10-11 borta,
i de återstående matcherna, så bör laget undvika kvalserien.
Tänk att det har jag svårt att tro... = )
Ankan - Eld upphör, Säkra, Patron ur
Då var vi minst två då... ;-)
"Orsa kompani lovar inget bestämt"...?
Du kan ju pröva med att ringa Brooklyn Tigers resetelefon. 0768368254