Davey_22:
bara att kika på Luleå under Bulans ledning. En tydlig spelidé som alla följde till punkt och pricka. Sargutdunkarmedley och 0-0-dyrkan. Stackars stackars Brynäs, det lär inte bli storpublik för er den närmsta tiden. Leksand är nog rätt så nöjda dock.
Powerfade:
Rekommenderar @kilu88 på Twitter;
"Ollas ute på isen nu, övriga spelare går på 12:15"Janne Larsson nere på isen för första gången den här säsongen
Enligt uppgift m en actionvideokamera på hjälmen...;)
Skrubben:
Vi tycks ha olika uppfattningar om ”starkt gjort”
12/13
TJ tillät Mättnad, höll fast vid fel spelstrategi (enl honom själv) trots att åtminstone GP (säker flera) försökte förklara för honom, och vi släppte in näst mest mål, 3 mål/match.
Detta det nyckelåret så vi hade slagläget att försöka etablera oss bland topplagen.
Och man kan skylla på trupp, skador, källossning, muntorrhet eller vad f-n som helst, men head coach misstag denna viktiga säsongen är oförlåtliga.
Formsvackornas Formsvacka gjorde även att vi tvingades till en tuff kvartsfinal o vi blev inte bland 4 lag att gå till semi.
13/14
Största synpunkten är bristen på fingertoppskänsla i spelstrategin i slutspelet.
Vi är egentligen aldrig nära att bli bland 4 lag som går till semi, tycker matchresultaten är smickrande för Brynäs, skillnaden lagen emellan var större. Och det var inget som Gundersson hade räddat upp.
Visst finns det bitar där Sundlöv och spelare brustit o skador spelar in men att nu direkt säga att jag gjorde inga fel, peka finger och jaga ursäkter ger mig en dålig smak i munnen.
tjugo8:
Håller med om mycket i ditt inlägg, men, kanske hade vi åkt ut direkt även om Gunde varit hel i slutspelet...... men nog kan man förstå om det smög sig på en viss resignation i laget när deras utan jämförelse mest produktive back bröt armen.
Jag säger inte att det är försvarbart av yrkesspelare att de vissnar när Gunde försvinner, men, ganska naturligt när ingen fullt ut kunde ta hans plats!
SnowKing:
I PP visst.
Men inte t den grad att vi ska spela på utsida en hel kvartfinalserie o bli översköljda m spelvändningar konstant...klassiska Fbk-fällor
Och inom proffslagidrott krävs det att när en viktig pjäs försvinner att det finns någon/några som tänker; Fan va "bra", det här är min stora chans att få gå in o visa vad jag går för!
Redigerad kommentar
tjugo8:
Visst är det så, när stjärnan försvinner lämnas plats för nån att ta över..... ivf i teorin. Ibland lyckas det, Brynäs tappade nästan allt den gången.
Huge: Citat Huge "Det där sista om spark i arslet antyder ju att det i mångt och mkt handlat om spelarna och inte så mkt om tränarbiten"
Hur misstolkar man det rätt då magistern?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Så jävla klockren;
– Jag var ju inte med när man gick ut med den målsättningen, och har man haft ett femdagarsläger där spelarna går ut och säger "vi vill gå för guld" så är det ju inget som man kan gå in i efterhand och ändra på.
Redigerad kommentar
Själv tror jag inte Berglund kan åstadkomma nåt underverk med spelarna. När det gått så här långt med motgångarna är det dock ett logiskt val att byta ut tränarstaben och s a s "börja om på ny kula" med laget och försöka undvika kvalserien och ta tiondeplatsen i tabellen. Bättre blir det knappast. I så fall ett Play in och så blir det väl som traditionen bjuder att BIF åker ut mot Färjestad...
Clarence:
Den här säsongen åker jag hellre ut mot Färjestad än mot Rögle eller Västerås.
SnowKing:
Ang denna säsong så lirade Sunken omg 20 så både han o Enter var med om 6 av 10 haverier i år
Och alla har ju fö sett att Sunken knappt klarat sig som 6:e back (som han gick bort sig o spridde puckar), och DET är demoraliserande.
När en fd C o i viss mån kugge börjar falla ur o inte är att luta sig på länge, det kan ställa till det i både tränares o lärljungars huvuden.
Sunkens frånvaro har snarare varit ett lyft o Slovak är naturligtvis 7 resor bättre o jag undrar vad f-n som ska hända m Sunkens kommande 3 år...???
Tommy Jonsson var kung efter guldet (även i mina ögon)
Efter det känner jag att han tappat bort sig själv o lämnar 3 förlorade år efter sig
Blir nostalgisk o även ledsen när jag tittade på upptaktsträffen inför 11/12, då TJ sa massa kloka saker som bara infriades under guldåret. 58 min in i sändningen.
- Viktigt att vara tydlig och rak
- Jag är lite hetare (vs Cz)
- Vi har en hög högsta nivå, det vi har jobbat hårt med är att höja lägsta nivån
- Nöta på ett grundspel som man kan falla tillbaka på när inte kropp o knopp är med
Nordan o Rödin ser riktigt nöjda ut m ny tränare...
De kanske har varit duktigt trött på TJ...hur länge har Rödin haft honom...? 8-10 år?
Johan Norrström:"synd bara att Tommy inte själv någon starns på vägen insåg att det var dags att kliva åt sidan."
Alltså är man med i ett lag som spelalare eller ledare så säger mn inte upp sig när det går tungt, all heder åt TJ som inte gav upp.
Johan Norrström:
Enig m det mesta
En sund backtränar-ikon o en sportchef (kanske inte så sörjd dock) har fått packa o dra när styrelsen skyddat TJ.
Undrar var vi stått om GP fått dra åt tumskruvarna ca dec 2012 o en ny head coach hade fått inlett ett 3-årigt arbete from 13/14?
Hamna i skottgluggen här är nog dock inte ngn perfekt indikator på hur saker o ting verkligen förhåller sig
"- TJ har 12/13 o i viss mån 13/14 på sitt ansvar"
Att säsongen 12/13 komma 8:a är starkt gjort med den trupp vi hade då. Visserligen hade vi Järnkrok och Lindholm, men dom var i princip våra enda producerande forwards den säsongen. Backsidan ska vi inte ens tala om. Förutom Gunde var den ett skämt efter Bertils skada. Dagens trupp är oerhört mycket bättre än den.
Säsongen 13/14 kom vi fyra. Det är bra gjort. Punkt.
Från slutspelet 13/14 fram till idag är allt en enda lång mardröm.
Summerat så har TJ gjort det bra med tanke på det material han haft tillgång till, fram till denna säsong. Detta är vår bästa trupp sedan guldsäsongen och trots det ligger vi 10:a. Det är uppenbart att Tommy har tappat gnistan det senaste året. En hungrig tränare som Bulan är i min mening den bästa lösning man kunde få i nuläget (eftersom Rönken tackade nej).
Det är betydligt värre för Modo som helt enkelt har den sämsta truppen i SHL.