1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 753508 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!
tjugo8: Holy shit. Bengtzén är bäst!

tjugo8:Inte alls förvånad, direkt när Bulan tog över var Niinimäkis roll i laget hotad och några dagar senare lämnar han! bra!

Rumpelstiltskin: skönt. Får försöka få till sju matcher då :-)

Brynäsgubbe:

Var det inte Bengtzen som värvade Niinimäki för några veckor sedan?

70 Rodrigues: Som jag trodde. Den lata finnen åkte direkt när det kom en tränare som ställde krav ;)

70 Rodrigues: Tror inte att det finns pengar för nya spelare då man får betala lön åt TJ,Ove, Dacke, Bulan och Petter Nilsson. Kanske Niinimäki fick gå då Bulan vill har mer fart och aggressivitet. Bulan har kanske erfarenhet av Niinimäki då han spelade i Luleå för några år sedan.

Treklövern1912:Kan ju vara så att Jesse ville gå själv när Bulan kom!

Powerfade:

Tyder på ett ganska mediokert scoutingarbete av Bengtzen. Niinimäki har väl egentligen precis levt upp till det som funnits att läsa om honom.

Treklövern1912: Bulan vill nog inte ha centrar som 'fuskar' i försvarszon. Samtidigt kanske inte Niinimäki är särskilt intresserad av att vara en utfyllnadsspelare. Kanon om pengar frigörs till någon annan spelare, jag skulle gärna se en ny back som stabiliserar ytterligare.

70 Rodrigues:
Klart det kommer nått, nystart!
Underkännande för Bz såklart, ändå bra att han agerar innan fönstret
Tycker inte Jesse varit helt usel spelmässigt, energiläckage kanske?

tjugo8: Wow vad är det som händer? 

STORSTÄDNING GILLAS!!! 

Äntligen visas lite jävlaranamma!

Hoppas på en ersättare!

tjugo8: Det här skickar rejäla signaler till övriga
laget. Det går inte att åka omkring lite halvdant och dutta med puck och sen inte göra jobbet fullt ut.

Helt rätt!!

Johan Norrström: Han känns mer eller mindre som en vild chansning i ett akut läge. Men man fick "rätt" igen ;)

Zappaholic: Risken är nu att han ersätts med någon mellanmjölk från AS.

Eller vad tror ni? Bara drygt en vecka på sig att värva någon...

tjugo8: Jag förstår varför de kickar Niinimäki. Visst ett grymt jäkla spelsinne men ingen skridskoåkning, ingen tacklare, inte jobba hem. 

Zappaholic: "Helt rätt!!

Bara om det kommer nån ny - och bättre ja.

Johan Norrström: Scoutingarbete existerar knappast vid panikvärvningar i januari. Sparkade spelare är i stort sett vad som erbjuds och det gäller att chansa.

Brynäsgubbe: Stor risk...

Brynäsgubbe:
"– Han ska vara så pass mycket bättre än det han har visat i Brynäs. Han har kvalitéer, men dom passar inte in i Brynäs. Arbetsinsatsen har inte varit tillräckligt bra.

– Det är svårt att hitta centrar i nuläget, så i första hand letar vi efter en forward nu. Och då är det för att bredda truppen, nu talar vi inte om att hitta någon spetsspelare, säger Stefan Bengtzén."

Jag e inte nöjd m vår centeruppsättning

Carl Lejonkräk:

Det ligger viss sanning i det naturligtvis. Men jag tycker nog det är Bengtzen som får plocka på sig skämskudden den här gången.

tjugo8: Det kanske kommer någon utfyllnadskille från Almtuna eller Timrå som kan gå in och tokköra?

Peja: Nej tack!

Forsberg 1978: Järnkrok, Silfverberg och Larsson?

Just nu har Leksand puttat Brynäs ner till kval...

Kanske SHL-klausul?

Johan Norrström: Det är nog ett måste att få in en forward till, helst en som kan utmana om platserna. Nu har vi alla forwards tillgängliga och då har vi endast en över. En skada på någon och kunkurrensen är återigen borta. Jag tror spelarna kommer ge allt fram till 31:a januari, sen åker cheeseburgarna fram igen...

tjugo8: Ingen spetsspelare iaf.

Carl Lejonkräk: Ja vi har ju värvat honom från Sunderbyns pojkar -02 som nu letar nu tränare.

Ha ha! Min son spelar mot Sunderbyns -02 lag.

70 Rodrigues: Leksand och Djurgården ligger under, mumma.

Lunkan:Ja tack men lite att ta i va? Men vill du ha en utfyllnadsspelare från Almtuna eller Timrå som ersättare för Niinimäki? 

Forsberg 1978: Luleå hittade exempelvis Enterfeldt i Almtuna, men du kanske går och hoppas på någon från NHL? 

Huge: Efter att ha läst lite vad du har svarat andra skribenter, så är min fråga. Vad är Brynäs problem?

Har man ett grundspel? Eller var det inte svårt att sätta det med tanke på trions frånvaro?

På dig verkar det som att det vore omöjligt att få till hela laget pga tre spelare (vilket är löjligt egentligen)

Eller är det bara dåligt självförtroende?

Peja: Vilken dum jävla fråga!!! Inte från Almtuna eller Timrå iaf!!!!!!!

Redigerad kommentar

Forsberg 1978: Vad hoppas du på då? Spelare från vilken liga? Vilken spelartyp? Det vore intressant att veta. 

Peja: Finland, KHL eller AHL kanske? Ärligt talat Almtuna vad finns det för bra spelare kvar där? Timrå vad har dom som skulle ersätta Niinimäki för han var ju värvad som spets elle? 

Spelartyp får gärna vara en torped som har näsa för målet och vet vad backchecking är och nu kommer du fråga mig var vi ska hitta en sådan spelare? Inte i Timrå och Almtuna iaf? Vem i Timrå och Almtuna är det du villa ha då? Vore intressant att höra!

Clarence: "
Just nu har Leksand puttat Brynäs ner till kval..."

Du verkar mysa så fort det inte går Brynäs väg. Hejar du ens på laget? Eller är det en bitter leksing bakom tangentbordet?

tjugo8: Bra beslut av Bz, men han skulle inte ha värvats frå början. Knepigt uttalande att Niinimäki har kvalitéer men att dom inte passar in i Brynäs. Visste han inte det för en månad sedan när han värvades? Allsvensk klass på den värvningen.

Hoppas vi får in en hårt arbetande center med defensiva egenskaper. Gärna någon äldre med lite rutin. Hur går det för Hansen i Norge? Han skulle vi behöva i BP.

Skrubben:??? Leksand ligger under!

Forsberg 1978: Jag gjorde en till synes realistisk bedömning baserad på vad Bengtzén säger. Han säger uttryckligen att han i första hand letar en forward, och poängterar att denne blir en breddspelare och ingen spetsspelare. Därefter tillägger Bengtzén att han tittar mest i närområdet, "där vet vi mer vad vi får i det här läget" men utesluter inte spelare som inte kommer från närområdet heller. 

Baserat på det verkar en hårt arbetande spelare från konkurrensmässiga klubbar i närområdet vara realistiska 'bets'. Martin Sandgren, som Bengtzén värvade till Karlskoga en gång i tiden, är en Kåberg-typ som jag tror skulle göra nytta i Brynäs. Jag har dock ingen koll på hans skadesituation. 

Jeremy Boyce såg intressant ut för några år sedan men verkar inte vara lika het nu.  

Var det inte så att Niinimäki var en ersättare för Enterfeldt? Om så var fallet så vill man ju ha kvalitutta på en ev ersättare?

Peja: Vad gör Hagos?

70 Rodrigues: Hagos??? Du skämtar väl nu hoppas jag?

70 Rodrigues:Det skulle inte förvåna mig om BZ redan har en på gång. Jag vill ha en elak jävel. Kreativa spelare har vi redan. En riktig grythund är vad laget saknar.

Zappaholic:

Hagos är väl i AIK.

Zappaholic: Givetvis, tänkte bara bidra till samlingen av halvfigurer som har nämnts😂😂😂

Powerfade: Håller med vi behöver en finne i arslet, var hittar vi en sådan?

Johan Norrström: har för mig att han lämnat gnaget

70 Rodrigues: Hedström då? Han är väl ledig?😂😩👏👏

Peja: Men jag tycker inte det är realistiskt att ersätta Niinimäki / Enter med Jeremy Boyce eller Martin Sandgren, som Tony säger så var ju Niinimäki ersättare till Enter och då är inga av dina alternativ intressant! Jag gjorde inte mina bedömningar från vad BZ sa! Jag tycker att man ska sikta lite högre när man ska ersätta Niinimäki/ Enter än att värva från dom nedre regionerna från allsvenskan för möjligheten till en sjärnträff är inte stor tyvärr MEN jag kan naturligtvis ha fel?

Lunkan: Dif har svårt för avhängda Modo..hade varit skönt o springa ikapp dif i tabellen så att Breitholtz/Garpen o gänget på AB börjar svettas..

« · 1655209 · »