1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776421 inlägg · 7967 ämnen

Ny tränare!

Sv: Ny tränare!

Målskörd fw 4-6:

Nordan: Senaste 26 m, 1 mål.

Wallace: Senaste 14 m, 2 mål

Brodin: Senaste 32 m, 2 mål. Inget under Bulan

tjugo8: Brodin tappade tyvärr sin edge när Enterfeldt gick sönder.

tjugo8: Förlusterna under Bulan har snarare berott på vår egen oförmåga att göra mål än att det varit hönsgård i egen zon. Jag tycker även att uppspelen ser lite enklare ut, man söker inte den där svårare "avgörande" passningen i varje uppspel.

Men det är mycket som kan bli bättre, som måste bli bättre för att vi ska kunna ta nästa steg på allvar.

-Spelet framför kassen (både offensivt och defensivt)

-Fler backskott från blå (Nu menar jag skott och inte höstlöv för styrning) Man måste variera sig mycket mer för att bli mindre förutsägbara.

-Målvaktsspelet. Få ner frekvensen på de "enkla mål" man bjuder på när matcherna står och väger. Signifikativt var den enkla backhand Honken släppte in mot HV som betydde 3-1 när man hade tagit öve matchen helt. Rent mentalt blir det väldigt jobbigt när man ligger på och pressar för att få in pucken och misslyckas och sedan släpper in mål bakåt på en halvchans.

Nu hoppas jag att man fortsätter att spela de resterande två matcherna med samma målvetvetenhet för att säkra niondeplatsen. FBK tror jag inte attvi rår på helt enkelt. De är på tok för effektiva i sina spelvändningar. Det finns många exempel på förluster mot dem där vi varit det bättre laget men förlorat just på grund av detta.

Luleå har tappat formen helt, speciellt på hemmaplan. Man har en målskillnad på 2-11 de tre senaste matcherna mot tabellmässigt "dåligt motstånd", där Brynäs är ett av lagen som tagit full pott. För att rädda lite av det ekonomiska underskott vi kommer att göra är avancemang till slutspelet väldigt viktigt. Även om vi åker ut i fyra raka mot SAIK så innebär det i alla fall två extra hemmamatcher.

Peja:

Begränsad spelare tyvärr, som är så beroende av annan spelare

Gillar Brodin, men han tycks stanna vid att vara rivig i 3-4:e kedjan

tjugo8: Bulan var ute på krogen å firade igår. Hängde med Pär Djoos. Cheers o Helt enkelt i Gävle. #skvaller

bradberry: Det gjorde han rätt i, själv så har jag lite blykeps idag efter lite firande igår! 

Den stenen som släppte från axlarna igår behövs en mobilkran för att få ut ur huset! :-)

bradberry: Oj då, omvänt koncept. Två backcoacher istället för ingen?
Härligt med seger igår, vi har haft tur att Leksand spelat så erbarmligt dåligt.
Tror och hoppas att Leksand fixar kvalet, trots vad man kan tycka om Leksand i övrigt, så är det en publikmagnet (vår guldkalv) och de bör ligga i SHL.
Modo däremot, tveksamt om de klarar ett kval mot t.ex. Malmö.

Skön seger igår trots att man bara slänger pucken ur egen zon. Växjö är klassen bättre just nu så det var en krigarseger vi tog.
Kan vi ta minst 2 mot DIF och avsluta med seger mot Modo så växer tuppkammen och får vi Luleå i play in så tror jag att vi når kvarten.

Huss:....Guldet ska hem till Gävle igen!

tjugo8: Instämmer. Det som förvånar mig lite, trots allt, är att Brodin inte har gynnats mer av Bulans spel. Tvärtom, men som du säger är han väldigt beroende av en bra omgivning, i det här fallet Enterfeldt. Jag har hört rykten om att Brynäs rycker i en allsvensk forward med liknande egenskaper som Brodin, och han vore antagligen betydligt billigare också. 

Carl Lejonkräk: Ja, förr eller senare.

Huss: säsongens sista, fattar du inte?

Vad tycker ni om Bulan och Petter som huvudtränare nästa säsong? Är det värt att satsa på dessa ( ok dom har ju klarat oss kvar i år iofs) eller ska vi ha någon några mer etablerade? Själv är jag kluven men jag gillar Bulan och hans energi och engagemang! Jag skulle nog vilja krydda med Rönken!

Forsberg 1978: Håller med. Vi behöver någon som brinner för hockey. Jag tvekar inte på att TJ är ett Brynäs-fan i botten men han hade svårt att verkligen gröta ner sig i sporten, pröva nya idéer, coacha frenetiskt under matcher och utveckla spelare som står och trampar (Westerholmarna är ett bra exempel). 

bradberry: Är det därför vi inte fått testa nån annan på blå i första PP, för att Bulan är polare med pappa...

Nån som orkat signa o läst?
Troligen de större problemet än PA, hopplös ledarstil, osympatisk människa…

tjugo8: För en kostnad av 2kr var det svårt att motstå..
Men väldigt lite matnyttig info..
-Han bor i Gävle tillsvidare.
-Han är öppen för att ta ett jobb och vill inte sitta av kontraktet med Brynäs.
-Han funderar bland på vad han gjort för fel, om han var lite klumpig ibland etc. Förkovrar sig i ledarskapsböcker för att utvecklas.
-Han och Peter trodde dom skulle få sparken tidigare men när det drog ut på tiden så trodde dom att som skulle få rida ut kvalet.
-Han har åsikter om vad som är fel i Brynäs men vill inte pajkasta.
-Han och Brynäs hade olika syn på vad som var felet och hur det skulle åtgärdas.

Zzz:
Snyggt! Fick problem m betalningsfunktionen…

”Klumpig” Jo, jo…evighetslånga videogenomgångar m mestadels negativa klipp…

tjugo8: Positiva klipp kanske var svåra att hitta? 😉

Zzz: Jag slösade bort 2 spänn jag med haha

Sanny summerar

{2064}: Finns inget att anmärka på, analysen känns väldigt rimlig förhållande till säsongen än så länge. Behövs förstärkningar och att man får bygga lite självförtroende.

Lemp: Tycker ändå det hade varit rimligt att lyfta fram Eklind som en positiv överraskning.

Peja: Ja han har verkligen överraskat på mig också (utifrån väldigt låga förväntningar dock).

Peja: Ja, men vad har hänt med karln de senaste matcherna? Det mesta har verkligen gått fel då tyvärr.

{2064}: Men kan vi inte hålla allt i A preposita tråden?

Blir konstigt att svara på spelare i tränartråd..

« · 1667273