1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen
« · 158421 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Klarar knappast Löven...
Sylf: Självklart kommer man att värva! Man avvaktar bara rätt spelare och rätt tidpunkt. Nya spelare (minst två) kommer i december/januari. Då blir det åka av Rögle, Björklöven m.fl.!

Igor: Näe,vi käkar prozac och losec till lunch :-)

Har man bara Sylf och Bright att tjöta medbehöver man inga lyckopiller ;-)

Bright: Med det här laget tror jag inte det går,man måste värva,vilket inte kommer att ske,kort sagt,det går åt helvete.

Sv: BIF - SSK
Igor: Jag önskar inte att kreativa, talangfulla och spelglada juniorer ska förvandlas till bärnstenar på A-lagets bänk som redan är fylld med fossiler från kritaperioden.

Bright: Om Kiruna har lyckats hålla 3-3 efter halva så borde väl Brynäs ha en chans i alla fall. Men Brynäs kanske är sämre än Kiruna också. Kul för Jobs & Floberg i så fall som bytt upp sig.
Jag tror nog Brynäs krossar Löven. Läs deras lagsuppställning!

Läste just text-TV. Där står det att Brynäs var spelmässigt överlägsna. Kan man inte vinna en sån gång blir det svårt att vinna överhuvudtaget. Lär av Södertälje Tråkklubb - satsa på defensiven, stora backar med långa armar. Där har vi svensk hockeys framtid och lag som Linsöping och S-tälje går först.

Klarar knappast Löven...
Om vi nu tittar framåt fyra månader, vad tror ni? Klarar verkligen det här laget av t ex dagens Björklöven i ett kval. Jag är oerhört tveksam...

Igor: Nä, han är för ung. Är man under 35 måste man ha särskilda kvaliteter för att ta en plats.

Sylf: Han är väl för gammal. De vill väl ha nya fräscha 84:or ;-)

Och Floberg har 1 mål och 1 ass mot Löven efter halva.

Igor: Är inte Östlund med i A-truppen längre ???

Lilljanne: Hoppsan vi skrev visst samma inlägg.

rafalski: Kan vi inte börja följa J20 istället? 7-3 efter andra. Östlund har gjort 2 och Mattias Larsson 3 - något för A-truppen kanske ;-)

Snart dags att spela in juniorerna. Mattias Larsson 3 mål, Simon Östlund 2 efter 2 perioder mot Modo i dag i J20. Får juniorerna 30 matcher i elitserien kan nån av dom vara flygfärdiga lagom till kvalserien.

rafalski: Håller med,hur kunda man tro nåt så jävla dumt.Så länge styrelsen inte gör ett skit så får vi dras med det här.

Sylf: Man blir så jävla besviken, hur kunde jag inbilla mig själv att en vändning skulle komma. Vad göra nu ? Mitten på november och året är redan förstört. Vi får hoppas att Leksand följer med ner i kvalserien. Nattsvart!

Sylf: Vem trodde att det skulle fixa sej efter en vinst? Är man inte inställd på kvalspel med tanke på dels det spel Brynäs presterar, dels med tanke på tabelläget då är man inte läs- och skrivkunnig.

rafalski: Vi hjälper ju alla med sina komplex !

Sylf: Skönt att vi hjälpte SSK med sitt bortakomplex.

Bright: Dom lät oss vara glada i 2 dar,sen tog dom ner oss på jorden igen.Fan va jävla besviken jag blir på dom.

Lilljanne: Med ett gäng mongos i styrelsen kommer det aldrig att hända.

1-4

1 min kvar..Kom igen nu!

Styrelsen måste planera för ett kvalspel och framförallt leta spelare. Kosta vad det kosta vill. I kvalserien måste vi spela som ett elitserielag och till det behövs elitseriespelare.

Bright: Jublet kom väl av att man slog just FBK,det tyder på visst kunnande.Men det verkar som om det berodde mer på FBK än BIF,Hade BIF haft lite IQ hade dom vunnit idag.

Vad tror ni om att sparka Gunnar och flytta upp Sundlöf...kan behövas en NY röst i båset.

Lilljanne: Årtusendets kortaste formtopp ?

Gust: jippii

3 min kvar

Det är så löjligt att börja jubla som om vi vunnit SM-guld efter en (1) sketen segermatch som den i torsdags. Att det ska va´så svårt att fatta att det här kommer inte att ordna upp sig. Ett lag som knappt vet hur man gör mål finns det inget hopp för. Nej, ladda nu för kvalet i mars allihop!

Tycker att det är ett fall framåt...Dom gjorde ju mål i första hemmamatchen på tre försök.. :)

Lilljanne: Hur ska det gå till ??? med det här laget ?

Sylf: Nu var det ju inte det jag sa. Ska Brynäs ta in 9 poäng på bottenlagen måste man bli ett topplag.

town-m86: Ja,ett riktigt jävla lågvattenmärke.

Men gud så dåligt..det här är ju inte sant!

Lilljanne: Man behöver ju inte bli ett topplag för att slå sina bottenkonkurrenter.

Gust: Svårt att rå på ett gäng som har råd att hålla sej med målskyttar som Törmänen och Zetterberg. Det här bekräftar ju bara att man inte kan trolla i hockey (heller). Ett lag som spelat så dåligt som Brynäs under säsongen kan inte plötsligt bli ett topplag, vilket krävs om vi ska ta in dom poäng som vi ligger efter.

Sylf: Ja verkligen, snacka om att vinna fel match (FBK). Måste ju för helvete slå lagen i nedre regionen på hemmaplan. Som sagt nyförvärv hade ju inte varit tjänstefel av SK.

Bright: Dom är ena jävla nötter,nu om nån gång skulle dom tagit vara på tillfället och vunnit,men icke.

Goood natt
Nu går jag o dör snart..

Godnatt

Gust: Tillbaks på ruta 1. BP-spelet läcker som ett såll idag igen.

Bright: det är ju bara såååå dåligt alltså..

Brynäs får kvala i år om dom inte börjar vinna hemma...

Lugn allihopa!Brynäs vinner ju en match om tre veckor igen...

Gust: Jaha,tillbaka på ruta ett igen då...fy fan

Fy fan!!! gonatt!!

Godnatt!

KristianS: Brynäs har vunnit två hemmamatcher av nio, snart tio. Det är så dåligt så det är inte sant...

Hade Brynäs tänkt undvika kvalspel är det här en match man borde vinna. SSK på bortaplan har ju varit en lätt match för dom flesta.

Jag förstår inte...Brynäs gör alltid motståndarnas målvakter till murar..suck

« · 158421 · »