1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777566 inlägg · 7967 ämnen
« · 186844 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF-HV71
Begriper han inte att spelövertaget beror till stor del på att BIF suttit i utv båset hela första.

Nu säger idioten att 0-5 hade varit motiverat.

Och så får vi hålla tummarna för att övriga resultat står sig, Färjestad, Timrå och Djurgården lär vi ju inte nå ikapp ändå i jakten på slutspel.

Sv: match
70 Rodrigues: Jovisst, men perioden blev nog ganska sönderryckt pga alla utvisningar. HV är nog ganska taggade idag mht förlusterna i senaste matcherna, lite som Leksand senast skulle jag tro. Aldrig lätt att möta lag som förlorat ett par matcher på raken. Säger som gordo igår: Hv och Leksand är nog tyvärr "fel" lag att möta just nu...
Janne L sitter väl ytterligare några minuter pga automatiskt 10min för checking from behind.

5-19 i skott enligt text-tv, då var ju Brynäs riktigt bra med i första perioden :)

Fast med 4-20 i skott efter första så får vi vara nöjda med 0-0. Hur ser det ut på utvisningsfronten, är Brynäs fullt manskap på planen eller återstår det spel i numerärt underläge??
Törs nästan lova att Brynäs vinner skotten i nästa period, det brukar ofta bli så. Nu kommer HV att tycka att det går lätt och omedvetet slå av på takten samtidigt som Brynäs vaknar till.
Eller är det bara jag som drömmer???

Huge: Tycker att Brynäs ska kunna prestera mer än 4 skott på en period!!!

70 Rodrigues: Räkna in två sista perioderna mot Lule hemma oxå då har vi sex!!!

70 Rodrigues: Det första man hörde i bilen på väg hem från jobbet var en äkta Skalmankommentar: "Jag tror att Brynäs är tröttkörda".
Jaha......baserat på vaddå??
Har grabbarna sett trötta ut i tidigare matcher? I så fall ngt som bara Skalman lyckats notera...
4-20 i skott ser ju illa ut men alla skott behöver ju inte vara rökare som Ramen haft problem med. Om nu spelövertaget för HV var så stort som Skalman påstår så tror jag att grabbarna går stärkta ur det hela och vi får nog se en annan matchbild i andra.
(hoppas jag)

4 mållösa perioder! Nu får dom fan ta och rycka upp sig!!!!!

4-20 i skott när det återstår 50 sek! HV71 fullständigt överlägset enligt Skalman!

20-4 i skott till HV,kanske det ligger nåt i vad Skalman säger ändå...

70 Rodrigues: Skalman.......vilken snubbe..Har nån nånsin varit bra i BIF ?

Enligt Skalman så är Ram fladdrig och nonchalant i målet!

Janne 2 min....det stod i och för sig att dom skulle bli elakare,men det här är väl att ta i..

Ytterligare en Brynässpelare ut när vi spelar 3-5, Larsson ut 10 min!

70 Rodrigues: Och Renberg 2+2

Spel 3-5 nu!

BP dax, Pekkala 2 min

65 Selander: Enligt Wahlman så är det kraftigt spelövertag för HV71!

Naturligtvis är HV det klart mycket bättre laget,enligt Skalman vill säga.....

65 Selander: 3-0 är alltid en start :)

Gust: Problemet med Brynäs är att dom har svårt att hålla en sådan ledning, vet inte hur många gånger dom har tappat säkra matcher, fast om vi leder med 3 så måste dom göra 4.

Det vore på tiden (och skönt för hjärtat) att Brynäs tog ledningen med 3-0 efter tio minuter. Vill ha lite enkla poäng nu

FaluTigers: Hv utv efter 23 sek ?????

match
Snart äre nersläpp.. vågar man tro på en seger? annars är vi nog ganska illa ute, iaf om vi satsar på en slut spelsplats. Men jag tycker att killarna ska vara nöja med att slippa kvala om dom fixar det..

Bissett:

Bosse verkar trivas med att bara stå lite då och då. När han kommer in har han hittills varit taggad till tusen. En svs% på 93.10 har han mäktat med hittills.

70 Rodrigues: Nu är det bekräftat.Bosse Aahl står ikväll!!!Vi får väl se om det är ett lyckodrag av Luckner!!

Bissett: Tror nog att Ahl kommer att vara taggad och HV kommer att spela snålt och kontra så det gäller för Brynäs att utnyttja sina chanser samtidigt som dom håller koll bakåt.

Synd att LIF och MoDo möter varandra i kväll får nog hoppas på en straff vinst för LIF där.

70 Rodrigues: Jo, jag skulle föredra att dem hängde en slips i ribban!!*S*

Bissett: Perfekt! Brynäs behöver all hjälp dom kan få just nu!

70 Rodrigues: Jo så är det!!!Och på HV:s hemsida står det att man startar med Bosse Ahl i buren..........Bra eller dåligt!!!

70 Rodrigues: Eftersom jag nog är Norra skandivaiens sämsta tippare så säger jag att HV vinner med 4-2.Hoppas förståss på det omvända, skulle sitta fint med en seger idag.

BRYNÄS ROCKAR FETT!!!

Har blivit trackaserad av en HV-mupp på jobbet idag som skickat ljudfiler med nån HV-dänga, så det vore x-tra skönt med en seger så man kan gå till jobbet imorrn med ett leende på läpparna.

Zcootah: Hassinen är skadad och spelar inte ikväll, det gör inte heller Brännström, Gustafsson och Remstam!

Ja håller på Hv71 iaf;) hoppas det blir 5-0 lr nått sånt :) Jani Hassinen äger :)

westerlind: Vi får innerligen hoppas att du får rätt!!!

70 Rodrigues: 7-2 hoppas jag på, jag är rädd att HV kanske får betala för Brynäs plattmatch sist!!!

claesw: 4-2 hoppas jag på men jag är rädd att Brynäs kanske får betala för HV:s plattmatch sist!!!

70 Rodrigues:

Aj Lahti, då kanske det blir 2-5...han brukar ju inte premiera teknisk hockey direkt..hakningar och skit däremot...

70 Rodrigues:

5-2 i kväll!

Sv: Berg har sagt upp sig, ja jävlar...
gordo: Halleluja!!!!

gojoh:
Begränsad verklighetsuppfattning?
Självinsikt är högvaluta... gojoh!

Om du lite ödmjukt (som bara du kan) tänker efter kanske namnet Roger Melin växer lite...

Säg så här, ödmjuke gojoh:

När den allsmäktige Gyllenhammar tappade fotfästet i Volvo lyckades endast några få i hans flock hänga sig kvar i organisationen. Majoriteten av fåren som bräääääkt ja till alla hans idéer och beslut blev av med ullen.

Nu åker arrogante Berg (hur frivilligt tror du att det är, gojoh?) och med honom de jasägande lärjungarna i styrelsen.
Hur styrelsen kunde gå med på att anställa HSB som klubbdirektör återstår att se. Mycket bräääkande måste det ha varit på det mötet...
Intressant årsmöte...

Anlita en städfirma till den gamla damen!
Det är inte bara golven som måste bonas för att få tillbaka sin gamla lyster...

Brynäs IF-HV71
Laget ikväll:

Målvakter: Ram(Asplund)

1:a Sjödin-Rehnberg Miettinen-Larsson-Anger

2:a Johansson-Laitinen Karjalainen-Kyrö-Molin

3:e Andersson-Pekkala Bergqvist-Danielsson-Nylander

Extra: P3, Floberg, Engström, Jobs, Danielsson

Domare Robert"sopan"Lahti

gordo: Man tackar, inte var dag man blir kallad ödmjuk. Men tyvärr är det nog snarare ytterligare ett bevis på din något begränsade verklighetsuppfattning.

En annan fråga, eftersom nu Berg m.fl. enl. dina resonemang inte har tillfört världen eller Brynäs något, hur kan Du då nästa sekund förorda Roger Melin som sportchef (antar jag) ? Är inte alla inom "Berg-epoken" pest-smittade ? Melin kanske var/är immun ?

Sv: Alternativ tabell.
Enaranger:
Intressanta beräkningar...
Runt 60 poäng har, om jag kommer ihåg rätt, krävts de senaste säsongerna för att undvika kvalspel. Närmare 70 för att gå till slutspel. Nu när det inte finns något riktigt kö-lag blir det förmodligen tätare kring de nedre strecken.
Mellan 20-30 poäng till krävs det för att klara sig undan kvalspel och kanske istället nosa på slutspel.

En sak kan vi vara helt överens om:
It´s going to be a close call...

Hugin:
Ett annat mer modernt namn är Roger Melin...
Han förstår hur humanism i kombination med en sjujävlars (Brynäs-) hunger ser ut i både teori och praktik.
Tillbaka till det som skapar mästare: Vilja, finess och karisma!

Ett ytterligare annat namn med kopplingar "over there" är Stefan Persson, om man bara kan få honom att avveckla sin verksamhet!

Båda två är ganska tystlåtna, men gaphalsar brukar sällan heller bli speciellt långvariga.
Låt spelet och laget på isen TALA...

gojoh:
Du står för ödmjukheten att avtacka HSB vid årsmötet (efter alla jävla turer som han har varit/är ansvarig för både internt och externt!) och HSB för arrogansen...
Det tar ut varandra, briljant... då är allt frid och fröjd!
Hallelulja, gojoh.

Hugin: Märkligt att du nämner just honom.
Jag satt just och tänkte detsamma.
Har inte hört honom tala så "lyriskt" om Brynäs på många många år som i någon (kommer inte ihåg vilken) av matcherna på Canal+ strax före jul.Det lät nästan som om något var på gång.

prosten:

Du kan få ett namn an mig. Hans "Virus" Lindberg. Det skulle vara mycket bra. Kunnig och i alla lägen gångbart namn.

gojoh:
Hade det varit så bra så bra som du tror, hade väl föreningen inte varit i varken den ekonomiska som sportsliga sits man är idag, eller?? Börja med att ringa runt till sponsorerna får du ett svar som kommer att få dig att baxna.
Som det står i Gefle Dagblad idag - detta är en mycket stor chans till ordentliga förändringar i föreningen, med bl a en sportchef. Sen att inte Berg ensam bär ansvaret är väl ganska klart.

« · 186844 · »