1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777535 inlägg · 7967 ämnen
« · 188082 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Lycka till Brynäs...
Sylf: Otroligt synd att dom inte kan ta till vara på dessa gyllene lägen :(

Gust: Verkar inte så,Timrå vaskar däremot fram nåra chanser,bla ett stolpskott ??!!

Nu får vi se om vi kan göra mål i 5-3

Junisarna leder seriefinalen mot mästarna Frölunda med 3-1.Glädjande.

KOM IGEN NU!!!!!!!!!

65 Selander: Det går bra.....jag har redan tjuvstartat med "SEGERGARREN"........
Jag vet.....nikan få högst en....kanske????
GOOD LUCK!!!!

Sv: Rosen avstängd
Klart han ska ha en avstägning, trots att det inte va meningen..
men 5 matcher är lite mycket tycker ja, 2 matchen hade räckt

Magoo70: Nej då Janne Larsson har varit boxare i det förflytna o han bara ducka o då stod det en stackars domarjävel i vägen med sitt tryne o fick en klockren jingle bells ;-)

bennyi: Enligt LIF´s hemsida verkar det vara domarn´s fel att han blev av med en tand. Han kanske skulle be Rosén om ursäkt för att han stod i vägen eller?

Saxat från LIF´s hemsida"-Detta kan tyckas tämligen konstigt då Rosén inte måttat ett slag mot en linjeman utan en linjeman helt enkelt kastat sig ivägen när Rosén skulle slå."

Var linje mannen livvakt åt Janne Larsson?
Finns det någon hockey spelare som inte fått någon avstängning efter våld mot domare?
Johan Rosén skall ha en elogé för att han bad om ursäkt men självklart skall han oxå han en avstängning.

Sv: 65 Selander's tråd
65 Selander: Nu gjorde du mig både hungrig och törstig.
Portello....... Åhhhhhhh ;)

Sv: 65 Selander's tråd
65 Selander: Portello tror jag inte vill se Brynäs :)... Nej skämt å sido Lycka till ikväll må det bästa laget vinna

65 Selander's tråd
Dagens Stalltips 3-5 till Brynäs efter en grinig match.

Uppladningen består utav en Parisare med bröd och hackad gurka
samt en iskall Portello. Och när matchen börjar så blir det pilsner.

Sv: Berg har sagt upp sig, ja jävlar...
gordo: Nu var det ju Du som påstod/utlovade att årsmötet kommer att bli rena avrättningen.
Vem som då ev. kommer att stå i skottlinjen får vi väl se. Mer intressant är kanske vem/vilka som isf. håller i gevären!
Det är ju som bekant alltid lätt att vara emot nån/något, säga nej, vara destruktiv. Något svårare att vara konstruktiv och ta ansvar.
I synnerhet i Brynäs kanske, Gävle ligger ju inte för inte i (utkanten av) det svenska Gnällbältet.

Problemet är ju att oavsett vem/vilka som ingår i Brynäs ledning så kommer det alltid att poppa upp knäppgökar som hittar sina komplotter, konspriationer m.m. Speciellt en säsong när det går tungt för laget.

Misstänker f.ö. att en anledning till din lilla vendetta med Berg är hans koppling till "Rörelsen".

Finner det också intressant att flera här tycks anse att det är OK och tom. bra att sponsorer, som det påstås, "utövar inflytande" och påverkar vem/vilka som ska ingå/ej ingå i Brynäs ledning.
Intressant utveckling...

Som sagt, jag avvaktar med spänning årsmötet och tills dess är den här diskussionen avslutad för min del.

Sv: Brynäs IF-HV71
70 Rodrigues: Vill bara meddela att jag, till skillnad från vissa andra, är 100-procentig i Gavlerinken. Har sett en hemmamatch, den mot HV. Statistiken talar alltså sitt tydliga språk--är jag på läktaren vinner vi, är Rodrigues på plats förlorar vi.

Timrå idag är alls ingen omöjlig uppgift, om någon trodde det. Alla minns att vi slog dem borta sist, och att vi har revansch att kräva efter senaste hemmamatchen. 3-3.

Timrå - Brynäs
Knappt 3 timmar kvar till nedsläpp. Det börjar pirra. Idag kräver jag revansch från 2-7 mötet när jag var på plats i Gävle.

SMÅLAND: Tack för det, Men det är ju vi som behöver poängen.

Förresten hur går det med "garren"

Lycka till Brynäs...
Handen på hjärtat.....Lycka till i eftermiddag......må det det bästa laget vinna...

Magoo70: Du är duktig du som såg av TV-bilderna att det var Rosén som slog. Hade inte han bett om ursäkt hade det aldrig kommit fram vem som slog.

Lilljanne: Det är inget antydande, enbart ett konstaterande. Titta på rinken - stora luckor i reklamen, Stora svårigheter att sälja reklamplatserna på dräkten (iofs snyggt med ren dräkt, men det bör vara självvalt), stor irritation från sponsorer som inte bjuds in till sponsorträffar, ovilja från sponsorer att förnya åtagandet om
H(S)B finns kvar (tack för sponsorer som ställer krav). Det finns mer det vet jag, har dock inga detaljer, jag bor också i mellansverige och har också problem i att få tag på allting. Jag vill gärna kolla min information ("skvaller") med några som har lite närmare till källorna innan jag sätter det på pränt. Jag upplevde dock en stor lättnad bland mina vänner över att HB försvinner dock ansågs väl tidpunkten lite för långt bort - helst skulle det varit igår!
Något som känns väldigt underligt är att jag inte sett något svar från HB vad gäller insändaren i lokaltidningen där besvikna sponsorer anklagade honom för att ha jublat vid lule-seger mot Brynäs och varit allmänt otrevlig vid deras reaktion - jag menar, han var ju så snabb att reagera när en hedervärd supporter som insett faran med HB försökte få bort honom vid ett årsmöte för några år sedan. (här måste jag dock gardera mig då jag varit bortrest ett par veckor och kan ha missat något - dock nämndes även den incidenten i torsdags)

lucky luke: Flera här har antytt att sponsorerna varit missnöjda med Berg. Vad handlar det om? Jag bor i mellansverige och hör inget skvaller från Gävle. Dom enda brynäsare jag snackar med är här på nätet. Tala ur skägget gävlebor!

lucky luke:
Exactemente, lucky!
Och nu tar vi tre poäng mot den röda maskinen av bara farten...

gojoh:
Du har inte hört mycket du inte, gojoh... och det kanske är lika bra det.
Poängen med mitt avlutande resonemang om HSB:s smarthet är att han genom att avsluta sitt engagemang i Brynäs IF på det här sättet (ordförande till klubbdirektör till 08) kommer att undvika att "släpas i smutsen" på årsmötet.
Vem tjänar på att "hänga" honom på årsmötet när han inte längre har någon position i föreningen.
Självbevarelsedrift och humant, tack för det!
Och en sista ansträngning av ödmjukhet... eller vad tror du gojoh?

Fundera dessutom en liten stund på vem eller vilka som kommer att stå i skottlinjen i stället...

Ja, just det... de bräkande fåren!
Ironiskt. He.

Magoo70: Saxat från superstars-"Den här gången är det Johan Rosén som hamnat i onåd. Efter att Janne Larsson hållit på traditionerna och kört över en spelare bakifrån efter matchen Leksand - Brynäs blev det lite gruff." Det värmer att höra sådana kommentarer om våra snälla Brynäsare.

Sv: Timrå IK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Ja men Kapanen står väl? Den snubben är ju som vägg mot BIF. Kanske Kyösti slagare kan lura honom imorgon oxå..

lindberg: Ja de (Johan Rosén, LIF) är ju helt oskyldiga som vanligt. Lika oskyldig som Micke P var när han slog den svart-vite. Fast det visades på bästa sändnings tid och i otaliga repriser så var han ju helt klart oskyldig.

gojoh: Jag tycker att gordo intar en försiktig och ödmjuk hållning, orden skulle kunna vara ännu hårdare!
HB har budgeterat flera milj fel,
HB har nästintill skrämt iväg flera sponsorer (vi kan tacka några storsponsorer för att HB försvinner!),
en "ja-sägare" hade sagt upp sin plats i styrelsen, när HB:s gäng upptäckte att en "nej-sägare" var på väg in i st så ombads "ja-sägaren" att ta tillbaka sin uppsägning för att ja-balansen skulle upprätthållas,
i gången runt rinken vid HV-matchen uttryckte den personal jag pratade med enbart stor glädje för att "idioten försvinner" (flera sade sig ha varit beredda att säga upp sig om inte HB försvann),
mm mm
HB:s uppsägning kan vara den bästa "värvningen" i år - GRATTIS BRYNÄS!!!, förutsättningen är naturligtvis att det rekryteras en marknadsansvarig och en sportchef av hög elitserieklass - det är dags att Brynäs blir elitseriemässiga även organisationsmässigt.

Sv: Timrå IK-Brynäs IF
Så här kör vi imorrn;;Målvakter: 1 Jamie Ram (25 Johan Asplund)

Förstafemman: 7 Tommy Sjödin (A), 5 Jussi Pekkala, 24 Tommi Miettinen, 38 Janne Larsson (C), 27 Niklas Anger

Andrafemman: 3 Daniel Johansson, 33 Veli-Pekka Laitinen, 13 Kyösti Karjalainen, 20 Roger Kyrö (A), 21 Ove Molin

Tredjefemman: 14 Adam Andersson, 8 Henrik Rehnberg, 12 Jonas Floberg, 23 Björn Danielsson, 18 Peter Nylander

Fjärdefemman: 2 Henrik Petré, 32 Kenneth Bergqvist

lindberg: Se länktips så får ni läsa lite mer om detta intermezzo

Timrå IK-Brynäs IF
Enligt Kenta Johansson så lär det bli svårt för Timrå att få ihop mer än 3 femmor i morgondagens match mot Brynäs, Sjögren lär bli avstängd, Sanny Lindström och Patrik Wallenberg är magsjuka och Rajamäki och Lindh är skadade!

Rosen avstängd
För att han missade Janne Larsson..

Plockat på hockeyligans puckprat:

Johan Rosén avstängd fem matcher. Leksand får klara sig utan Johan Rosén i mötet med Djurgården. Johan är avstängd i fem matcher. Detta är konsekvensen av gruffet mellan Leksand och Brynäs i förra veckan, då det uppstod handgemäng mellan spelarna efter matchen. Johan Rosén siktade in sig på Brynäs lagkapten Janne Larsson men denne duckade och slaget träffade i stället en linjeman, som fick en tand avslagen.

gordo: Stora ord... Jag hoppas att Du, för din egen skull, har belägg för allt Du häver ur dig.
Själv tycker jag mycket tyder på att Du kör nån personlig vendetta med Berg av nån anledning.
Men vi får väl se på årsmötet, då är det upp till bevis för dina teorier och om det blir den "avrättning från alla håll" Du utlovar/hotar med. Själv intar jag, som Du vet, en mer ödmjuk (i ordets rätta bemärkelse!) attityd.

Lilljanne:
Vilka ledande frågor, Lilljanne :-)
Du har förstått det hela.
Men ställ de här frågorna till Brynäs valberedning, då borde du få de bästa svaren!

P J Davydjoos:
Verkligheten har kommit ikapp Berg.
Nu gäller det att växla spår. Jag är dock lite rädd över vilka som skall sköta växlarna på spårområdet...

Du nämner ett par för föreningen intressanta namn:
Virus - den enda Brynäsaren och Gävlebon av den gamla stammen som mig veterligen fortfarande är inblandad i hetluften i hockey-Sverige.
Tord - gammal Brynäshjälte
Inge - en av världens bästa scouter
Willy - " "

Vad är behovet?
1. En ORDFÖRANDE med kontakter i framför allt näringslivet som har dokumenterad förmåga att tänka, planera, agera och delegera strategiskt och långsiktigt.

2. En styrelse med LEDAMÖTER med olika bakgrund (med eller utan hockeybakgrund, dock utan "Rörelse-bakgrund") som kompletterar ordföranden och skapar MÄSTAR-förutsättningar för MÄSTAR-laget Brynäs IF när det gäller visioner, organisation, planering, ekonomi och genomförande.

3. En LAGBYGGARE med SPORTANSVAR som har förmåga att få folk att växa, förmåga att knyta till sig människor som kompletterar sin egen profil. Han får gärna ha erfarenhet från Brynäs när Brynäs var som bäst (läs Virus).

4. En MARKNADSSTRATEG som har känsla för mervärde och medlems-, sponsor-, publik-, och medievård.

5. BYGGA Brynäs IF "långsiktigt, från grunden, samtidigt som vi sportsligt måste se till att stanna kvar i den högsta serien..."

6. SPONSORER som ser fördelarna med att förknippas med Brynäs IF och som erbjuds mervärde av "Marknadsstrategens" ödmjuka arbete.

Stora behov!
Stort arbete!
Stor ödmjukhet!
Stor framgång!

Eller?

gordo: Det är ju märkligt att årsmötet inte röstat bort honom om allt varit skit. Har medlemmarna röstat in enbart jasägare i styrelsen (iofs inget fel med enighet)? Har styrelsen inte representerat oss medlemmar? Vilka gäller det här? Alla? Jag vill ha namn om jag ska vara med och rösta bort nuvarande styrelsemedlemmar. Framförallt vill jag ha alternativ innan jag går till årsmötet. Killen som fattade att årsredovisningen inte var komplett borde vara given.

gordo: Amen... Hoppas bara att det kommer in rätt folk på rätt positioner, inge mer såpopera a'la Berg... In med personer med kunskap och hjärta för klubben.
"Virus", Tord Lundström, Inge Hammarström, Willy Lindström, m.fl.
Melin, javisst, gillar honom...
Det gäller att bygga upp något långsiktigt, från grunden, samtidigt som vi sportsligt måste se till att stanna kvar i den högsta serien...
Som sagt, svåra år väntar...Men kanske skulle man kunna hoppas att sponsorerna träder fram i en ekonomiskt räddande roll då HB lämnar över rodret.

Sv: INSAMLING TILL FÖRMÅN FÖR DE NAMNLÖSA!
bradberry: Om jag inte är fel ute så tror jag att namnplattorna görs i utlandet (BAUER/Kanada?)

Så mitt tips är att det handlar om pengar, En tröja som kostade 1800 kostar nu 3500 om jag nu inte har fel för Brynäs

gojoh:
Vad högvaluta är? Höga valörer. Stort värde. Betydelsen av att känna sin egen personlighet. Självinsikt...
Vem är du ödmjuke gojoh!

Det är inte Berg vi pratar om som kandidat till sportchef utan Melin. Om Berg varit aktuell så hade han varit enda kandidaten.
När Melin anställdes som tränare fanns flera kandidater till jobbet...
Däri ligger skillnaden som du säkert förstår.
Berg är slut som artist i Brynäs IF. Yes!
Bäva månde HSB Norra Storstockholm.

Eftersom du verkar ha 0 koll på styrelsemedlemmarna i Brynäs och deras förmåga att bidra till Brynäs framtida segrar så skall jag kanske förklara för dig hur det har sett ut de senaste åren.
De medlemmar i styrelsen som har stått upp mot Berg har lämnat styrelsen. Övriga har rättat in sig i det bräkande ledet.
Säg så här då, gojoh:
Vilka nej-sägare sitter i styrelsen? Du bör ju veta, menar jag!
Du vet säkert också hur många kandidater det fanns till jobbet som klubbdirektör och vem som kom upp med det briljanta namnet HSB?
Du vet säkert också hur det gick till när beslutet togs i styrelsen!

Om du inte förstår att det är HSB själv som efter påtryckningar från klubbens sponsorer och gatloppen i media m.m. börjat titta på mer hälsosamma jobbalternativ skall du nog vara lite mer ödmjuk i diskussionen...
Lärjungarna har inget med det här att göra, de har inte den makten, gojoh.
Sätt dig in i HSB:s situation...
Ser du framför dig ett "snällt" årsmöte som väntar på dig i juni?
Mer likt avrättning, gojoh... från alla håll!
Dock är det smart av HSB att avväpna sina kritiker genom att först lämna ordförandeskapet och det fulla ansvaret för att gömma sig bakom klubbdirektörsstolen. Och i nästa steg kliva av från det jobbet när han märker att kritiken mot honom är massiv trots den för honom eleganta platsväxlingen.

Konspirationsteorier, gojoh?
Mer likt såpopera!

Då kanske du förstår hur illa ute Brynäs är UTANFÖR isen.
Läget PÅ isen är i det perspektivet hoppfullt.
De svåra åren ligger framför Brynäs...
Eller om du så vill, gojoh... de ÖDMJUKA åren!

Sv: valman
Tomas HOCKEY: inte jag heller

Sv: Alternativ tabell.
Utseendet i den alternativa tabellen efter den senaste omgången.

Luleå 50 7 8 +5
Leksand 47 8 7 +5
SSK 47 8 7 +5
Mif 45 7 8 0
Brynäs 42 8 7 0
-----------------
MoDo 43 7 8 -2
LHC 37 9 7 -2

MoDo förlorade hemma och hamnade på samma nivå som LHC.
Leksand vann borta och hamnade på samma nivå som Luleå och SSK.

För övriga inblandade är läget oförändrat eftersom
de antingen vann hemma eller förlorade borta.

Hong Kong: Ja det var väl på tiden... ;o)

bradberry: Sömmerskan har sagt upp sig. Ska börja jobba som Vd på Hsb norra sthlm

INSAMLING TILL FÖRMÅN FÖR DE NAMNLÖSA!
Folk på den här sidan verkar ju förespråka insamlingar av alla de slag. Nu tycker jag det kan vara dags för att samla lite pengar så samtliga BIF:are kan få namn på sina tröjor.

Tycker det är bedrövligt och ger ett oproffessionellt intryck när spelare som tillhört truppen i flera månader inte kan få sitt namn på tröjan.

Om detta nu inte är en ekonomisk fråga så beror det kanske på slöhet. Eller har sömmerskan fått sparken?

assam: Ber om ursäkt men jag förstår inte riktigt!??

assam: blev lite yr av att läsa ditt inlägg. Hört talas om . och , ?

valman
magnus valman måste hata brynäs vist ska en reporter vara opartisk mendet finns gränser hör bara på åke strömer och han ifrån malmö man har rätt att klaga på bif mot lif 5-3 över läget var bedrövligt hur kan alla lag ha råd och hyra spelare inte vi värva imedgång en back finnarna hinner inte med sjödin 37 spelade mest mot lif var tog harder vägen

Det är lite lustigt att läsa på den här sidan. Vid en förlust är laget ett gäng sopor o idioter och alla i styrelsen måste avgå och nya spelare mste köpas. Vid en vinst så är det SM-guld nästa.

prosten: Tror att vi hade vunnit utan målis i målet också med den tur vi hade i kväll med tanke på bilderna från sporten. *pust*

Makkan: se länktips

(SVT's hemsida har bilder från dom mesta matcherna i ES)

prosten: nix, det kan ni inte ;-)

Timrå kommer att kräva upprättelse för förlusten mot Luleå. Tyvärr kommer ni i vägen. Ta det inte personligt...=)

Sylf: Tyvärr får vi nog ge Skalman rätt ikväll 0-5 hade nog varit rättvist efter första, maken till utskåpning får man leta efter. Vi får tacka Jamie "jag köper en lott imorrn" Ram för poängen. Minst tre öppna kassar i 1:a, massor av returer rakt ut men "puckmotarn" lyckades på nåt konstigt sätt att komma ivägen för alla skott....
Kvällens slitvarg...som vanligt lysande kämpainsats av lill-Nyllet.
Härliga pinnar, kanske kan vi stjäla ett par till mot TIK på lördag?

« · 188082 · »