1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777603 inlägg · 7967 ämnen
« · 190537 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Otroligt Viktiga Matcher!!
70 Rodrigues: Det blev ju en frisk påminnelse om varför ingen gillar hv. Så mycket pengar, så lite kunnande!

70 Rodrigues: 6-4 till Modo nu. Hoppas kreaturen missar slutspelet.

Igor: Det är tragiskt att se hur HV uppträder på isen, jag trodde faktiskt att dom skulle slå MoDo ganska lätt, vinner Modo så är vi 4 poäng efter!

Vad hjälper det att hålla tummar för HV som har spelare för ett topplag men ett spel som ett bottenlag ;-(

Sv: Diskofritt
passbie: Ja TNT är härlig att höra för då har ju Sjödin gjort mål :)

passbie:Dom borde Köra "Thunderstruck" då jävlar borde väl alla lyfta på röven!!!

Tomas HOCKEY: Jag tror det blir en jämn match tyvärr o den kan sluta hur som helst,men givetvis håller man en liten tumme på Hv71 jag tror aldrig jag har behövt o göra det förut o hoppas det är sista gången!!!

Ford Prefect:
Nu spelas förvisso inte Bollibompa för att höja stämningen eller tända isens killar, utan för att annonsera att någon på familjeläktaren har vunnit något...

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om att det spelas musik - mer än att den spelas för högt. Fast det är nog som någon skrev här - utan musiken skulle det bli jäkligt tyst i Gavlerinken. Sittplatspubliken (varav utav jag är en) i Gävle är ju inte direkt den lättaste publik att få igång.

Men visst tusan känns det bra att få höra TNT?

Jompe: Jo det är sant! I ett annat läge skulle jag hållt på Modo i alla fall! Hoppas Hv klarar så vi kan ha en chans till nu och klättra lite! Men som sagt man kan bara hoppas!

Tomas HOCKEY: HV fixar detta. Det är ju två synnerliga formsvaga lag sommöts och då tror jag att starkare trupp och hemmarink avgör. Fast dt kommer att kännas kymigt att sitta och hålla på HV...

I dag stöttar man verkligen HV 71! Det kan bli en ruskig match i kväll mellan HV 71 och Modo! Hv måste börja vinna för att inte halka allt för långt efter och Modo känner flåset i nacken av Tigrarna från Gävle! Jag tror att det blir en väldigt tät och hård match! ( eller hoppas det då jag ser den på canal + he he)

Sv: Berg har sagt upp sig, ja jävlar...
lucky luke:
KVÄVER är ordet, lucky!
Det man kanske kan reflektera över är att INGEN eller FÅ har varit tillräckligt starka för att opponera sig mot Bergs avveckling av föreningen...
Det tyder på att det inte finns stake nog i föreningen, tyvärr!
Illa.

gojoh i ide:

Läs Lasse Ekstrands (lärare på Högskolan i Gävle) insändare riktad mot "ledningen" av Brynäs i GD 020113.
Den är allt annat än snäll...

gojoh: bergs if? Läs insändaren, med rubriken "Klubben för inbördes beundran, eller sagan om hur man förstör Gävles starkaste varumärke", i Gefle Dagblad lördagen 30 nov 2002 och kanske även du skall förstå varför jag skrev att det höll på att uppstå ett bergs if, så "scoopet" är gammalt.
Författaren är, mig veterligt, samme man som uppmärksammade årsmötet på oegentligheter i den ekonomiska redovisningen med bordläggning som följd. Som någon skrev förut så borde denne man in i styrelsen!
Sammanfattn.: Styrelsens arbetsutskott med HB som ordf, föreslog HB till klubbdirektör tillika marknadschef, HB tog även över tjänsten som försäljningschef vid den tidigares avhopp! Dessförinnan medan HB var ordf fick Berg Management uppdraget som konsult vad gäller ny arena!
Insändarens slutsats vad gäller marknadsstrategin i Brynäs sänder kalla kårar efter ryggen: "Här finns ingen röd tråd i hanteringen, ingen utarbetad strategi och ingen plan, där mål, medel och metod framgår, för att lösa dagens akuta sportsliga och ekonomiska situation". Som Brynäsare sedan många år är jag väldigt tacksam för att HB har sagt upp sig och en möjlighet till förändringar uppstår, maktfullkomliga människor kväver kreavitet och arbetsglädje.
Jag citerar Tor: "BRYNÄS IF ÄR DOM BÄSTA" och lägger till: "och förtjänar därför en elitseriemässig ledning!"

Sv: Soling på IS!!!!!
aphac:
D.y. Danielsson vs Bacon, KO rond 1, 10 sek...

Portello: Du kan ha rätt där, men jag tror att MIF kan ta fram ett skitspel och kriga sig till en plats åtminstone utan för kvalserien.
MODO har bara Vernblom som kan kriga och i Linköping har dom för feta plånböcker att bära på, därför orkar inte dom heller.

Jag har en positiv känsla för resten av BIF:s säsong men i vissa matcher kan jag inte hänga med i alla svängningar som BIF gör. Typ bedrövliga 1:a perioder, lämnar alltid handikapp på 1-0 osv, plattmatcher när dom borde vara taggade.

Niklas Danielsson fortsätter producera poäng med J20, nu måste väl GP snart genomskåda Bergqvist som bara är så jäkla trött.

aphac: Tror att MIF kommer att hamna på någon av placeringarna 9-12. Dom har ju som bekant sex raka bortamatcher nu, och bortaspelet har ju inte varit deras styrka.

ubbe: Kanske kan Soling var ett extra kapital om det går åt h-e(kvalserien). Annars är det nog bäst att spara honom även om vi skulle ta oss till slutspel, det blir nog ingen semi iallafall.
Intevjun med "Myran Gustavsson" i söndags gav mig kalla kårar om spelet i ev. kvalserie. "Ingen hjärna bara in och köra" den spelstilen passar definitivt inte BIF(hujedamej!!).

Som tur är så går vi inte dit, för nu kommer marginalerna att vara på våran sida. BIF vinner och andra lag runt strecket kan ju inte hålla på och skrälla samtidigt i varje omgång.
Linköping och MODO får mitt tips och LIF och BIF har spelat färdigt efter 50 omg., hyfsat realistiskt eller hur?

Ang. Dackell så lovar jag att återkomma med info senare,hyfsade kontakter där. Det kan vara för tidigt ännu med tanke på att säsongen är lång och lite upp o ner för Montreal.

Sylf: Du som verkar vara insatt i Brynäs sfären och känner dig hemma i Brynäsmaffian :) Har du eller NÅGON ANNAN hört någonting om Dackell! Jag har bara hört lite löst snack från läktar håll att han varit på väg hem till oss!!??

Tor Karlström: Jag kan bekräfta Sylf:s uppgifter då jag också har fått samma information, det var blåslampa modell större i ändalykten på ordf, nedräkningen hade börjat!

65 Selander: Ja givetvis måste några andra resultat också gå vår väg för att vi ska lyckas men extra viktiga är dom 4.a kommande hemmamatcherna någon förlust där kan bli mycket tungt för BIF psykologiskt,då kan huvudena bli blytunga o allt kan kollapsa igen som i höstas,men men vi får hoppas att nu våra skadade spelare som är snart friska o tränar hårt för comeback håller på att bli matchtränade tänker på Wågström o Luovi o med lite tur kanske den bästa Soling åter kan tillföra laget det vi vet vad dom är kapabla till o ta oss till slutspel!!!

Tor Karlström:
Vi gjorde vårt första ryck när jag krävde minst 9 av 12 poäng- nu är det dags för samma krav igen 8-9 poäng av 12 nu!!

Sylf:
Det händer saker i den anrika föreningen som man inte trodde var möjligt...

Tor Karlström: Och vad hade Du tänkt att detta extra årsmöte skulle ta upp? De dåliga resultaten, klubbdirektörens agerande, frågan om vem som ska bli sportchef? Och Du menar att Du har svaret på de frågorna?

Ett av de största, om inte det största, problemen i Brynäs idag är ekonomin. Att vi ligger där vi ligger i serien beror till stor del på ekonomin. Det beror inte på tradition, hockeykultur eller kunnande för det har vi massor av. Brynäs borde försöka bli en klubb som kombinerar de faktorerna med en stark ekonomi. Den kombinationen är det mycket få klubbar som kan uppvisa idag.

Och hur förbättrar vi ekonomin? Tja, om vi bortser från insamlingar (som ni märkt är det projekt som tar överraskande lång tid att få organiserade) och Bingolotto så handlar ekonomi mycket om sponsorer. Det leder oss rakt in i en av dagens större diskussionsämnen; vårt förhållande till sponsorer. Jag vet för litet om klubbdirektörens förehavanden för att kunna säga om hans ageranden påverkat vårt förhållande till sponsorerna. Sponsorer har generellt sett mycket litet eller inget intresse av att styra klubben så som en del tycks tro. De vill synas i ett för dem positivt sammanhang, end of story. Vår uppgift bör vara att göra klubben attraktiv för sponsorerna. Det finns alltså egentligen ingen motsättning mellan sponsorernas och medlemmarnas intressen. Det enda som hotar engod sponsorsstrategi är de som menar att "i Brynäs ska vi göra som vi alltid gjort". Ska vi överleva på sikt måste vi inse att goda relationer till sponsorerna är A och O för en hockeyklubb idag. Den goda nyheten är att sponsorerna inte vill driva klubben; de vill synas, marknadsföra sitt märke i positiva sammanhang.

Om vi vill spela i elitserien i framtiden kommer vi att behöva massor av sponsorer. Jag tror alla här inser det. Frågan är om vi alla inser konsekvenserna av den slutsatsen.

Soling på IS!!!!!
Snart är målkungen i Brynäs tillbaka... Soling har tydligen bra läk-kött, adderar man till en intensiv träningsperiod kan ha vara tillbaka när som helst!
Det är bara hoppas att Korsbandet håller...

Sylf: Har du kontakter inom styrelsen som har bekräftat detta?

Någon som vet hur stor majoritet det behövs för att få till ett extra årsmöte?

Brynäsare kommer ni ihåg vad "Bajen" gjorde vår-Vintern 2001?
Men vi ska INTE sälja ut Brynäs tycker jag .

Man riktigt längtar till årsmötet...

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Tja!
Alla likasinade , Brynäs närmaste veckor kommer att avgöra om de blir "Helvetet"-Kvalserien , ingemansland eller "himlen"-SM-slutspel för våra grabbar i laget .

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

gordo: Enligt MYCKET insatta källor sa Berg upp sig 24 timmar innan han hade fått foten.Sponsorer,medlemmar,media,dvs alla har väl till slut genomskådat snubben.Nån annan medlem än jag som inte fick nåt julkort ?? tacka Berg,som stoppade allt sånt för att spara pengar.Bryr man sig inte om medlemmar och alla som supportar föreningen gräver man sin egen grav.

65 Selander: Jo det är sant! Fan vad jag vill att vi ska lämna botten nu! Räcker med några poäng så klättrar man friskt!

Sv: "Bulan" har fått en bula för
Bissett: Bulan var väll inte med senast heller mot Brynäs va ??? eler har jag helt fel då..han åker på smällar titt som tätt han ;)

"Bulan" har fått en bula för
Bulan kommer förmodligen inte spela mot BIF på Torsdag.Se länk:

Imorrn hoppas vi väl att Frölunda och HV gör sitt!!

Tomas HOCKEY: En annan viktig match spelas imorgon mellan
MoDo och HV, vinner MoDo där så ser det mörkt ut.

Vinner Hv så är det mycket ljusare eftersom MoDo möter Frölunda på torsdag.

Och det vore f-n om inte vårat 3:e attack mot strecket skall lyckas då om nu Modo loosar sina eller om MIF går och spelar bort sig.

Hälsningar från en Exil Härjedaling

gojoh:
Visserligen har du ju avslutat diskussionen, men...

Vi tar det en gång till, gojoh.
Det blir ingen "avrättning" av Berg genom att han ödmjukt tagit sitt ansvar att lämna föreningen genom bakdörren...
Du vet vilken teori jag har om vilka som hamnar i skottlinjen istället.
De borde också ta sitt ansvar och lämna föreningen!
När det gäller vem som har befälet i föreningen så finns det bara ett svar: Medlemmarna, eller knäppgökarna som du väljer att kalla dem!
Huruvida Berg är Lule-sosse eller inte skiter jag fullständigt i...
Den enda RÖRELSEN vi i Brynäs IF är intresserad av är när MÄSTARBUCKLAN lyfts mot taket i Gavlerinken eller annorstädes!

När det gäller Elitserien så har det förhoppningsvis inte undgått dig att utan sponsorer stannar Brynäs.
Om man som liten eller stor sponsor dels inte får ut något av att vara sponsor till Brynäs och dels förknippas med Håkan Berg och hans "affärer" i Brynäs namn så är det ganska enkelt att utbrista:
Fixa till frisyren och skaffa er en image som är intressant, Brynäs IF!
Det är inte allmosor eller välgörenhet sponsorerna betalar in till Brynäs varje år, även om du fortfarande lever i den villfarelsen...

Problemet med Brynäs IF är att det är alldeles för många som AVVAKTAR årsmötet. Det vore bra jävla mycket bättre om fler AKTIVERADE sig och sina åsikter före årsmötet istället!

Gå du i ide, gojoh!

Sv: Inför Lulematchen
Sylf: Hur ??? jag är inte 08a och jag skrev att..nä de skrev ja inte men lägger till nu att självklart är inte alla så dessutom var svaret lite med glimten i ögat eftersom de va de största klychorna jag använde om Stockholmare.

observant: Det sista Derbyt mot Leksand i Gavlerinken (februari) kan bli en riktig rysare! Det kan gälla oerhört mycket då!!

Otroligt Viktiga Matcher!!
Dom kommande 4.a hemmamatcherna känns som dom riktigt avgörande för Brynäs del förlust där då får vi glömma slutspel o försöka undvika kvalspel är ett måste,bortamatcherna blir svåra men med en enda pinne man tar borta blir bonus,så det blir onekligen intressant o se Brynäs nu fram till 30.e januari då dom möter DIF i globen som inte heller blir lätt,må nu BIF ta alla sina hemmamatcher.När var elitserien så här intressant långt in i serien?? Timrå ik är ett bra hockeylag men där ser man också hur viktigt det är med en bra målvakt hade inte Timrå haft Kapanen så hade dom varit mycket längre ner i tabellen var så säkra,vad händer med Timrå om Kapanen blir skadad till slutspelet???Hm platt fall!!!!!

RavenLord: Jag hade mina aningar om att det var nåt knas på dig.Nu vet jag.Du sitter ju och kastar skit på dig själv med såna uttalanden.

lucky luke: Nja, nu var det ju din vapendragare gordo som i sin "visionära programförklaring" för ett tag sen uteslöt just personer med "kopplingar till "Rörelsen"" som han skrev. Du kanske missade det inlägget ?

Så nu håller Brynäs IF på att bli Bergs IF också? Vem slår detta? Väntar med spänning på nästa scoop!

Intressant definition av sponsring, verkar vara en synonym för "köpa" enl. dig.

RavenLord:

Ja just ja, som typ: westerlind, Rodrigues, Huge, Sylf, claesw, Ford Prefect, Selander, Bright och övriga brynässupportrar i Stockholm?

Är du säker på att det inte finns norrlänningar som har flyttat till Stockholm?

70 Rodrigues: Bäst störst vakrast vet allt typ.. Ser allt utanför Stockholm som lantort o folk som bönder och mindre vetande..de tror nog att kommer man utanför betongen är det som i Pistvakt hehe...min erfarenhet är att Norrläningar är trevligare mer öppna och avslappnade..men kanske för att jag i botten är jämtläning och messtadels är norrut.

RavenLord: Vad är det för fel på 08:or?

orion: Helt rätt...vad vore Elitserien utan Leksand för oss Brynäsare laget vi älskar att hata ;)
Och om nu bara vi kan hålla oss kvar kommer nog mötena mot er växa och bli rejäla "derby" matcher som fyller läktarna med bra stämning som mot Leksand

RavenLord: Första säsongen Timrå var tillbaka i Eliten var det bortamatch i Kempehallen. Timrå leder. I pausen gick jag ut, snackade med några MoDo-gubbar i sextioårsåldern. Dom var inte ett dugg griniga. "Fan va´ kul att ha er tillbaks" var kommentaren.
Att seriöst önska Brynäs eller MoDo, eller föralldel Leksand ner i ettan är ju bara larv, vi behöver ju varann, det blir ju en helt annan tändning när ni eller Övikarna kommer jämfört med köpelagen söderifrån. Vi älskar ju att hata varann, typ.

orion: Kul att se att de finns dem som de inte slagit runt för helt och beter sig som 08.or
Lycka till själv där uppe i toppen mot söderlagen

70 Rodrigues: Har man stått i kylan i en folktom ishall, mött Antjärn och Husum i div1, (det var inte länge sen), så är det lätt att vara ödmjuk inför det nuvarande läget. Att alla inte är det är en annan sak. Jag har den största respekt för Brynäs som förening och legend inom svensk hockey, är inte förtjust i erat nuvarande spel, men skulle aldrig dissa föreningen, utom på lätaren i stridens hetta, men det är ju som bekant en helt annan sak.
Hoppas att ni får fart under grillorna igen!

Sv: Bedrövligt!
matsby: Varför skulle du få en massa påhopp, när du skriver något konstruktivt? Sen kan det ju finnas bättre och sämre matcher, och olika taktik för att ta poäng... Det är inte alltid vackert när man ligger i skiten och försöker ta sig upp tyvärr, men mer jävlar anamma ska nog gå att ta fram...

Sv: Bedrövligt!
KentaK:
Desvärre så får ni nog sikta in er på att klara er undan ifrån de två sista platserna, var du uppe i Timrå i lördags?
Det var inte vackert det BIF presterade, måste bli mycket mera j-lar anamma om ni skall greja det, hoppas att det är bättre spel på hemmaplan än bortaplan..
Jag hoppas att ni grejar det och tar tag i saken.
OM ni mot förmodan skulle hamna i kvalserien och åka ur....vad händer då mer alla era gamla trotjänare som Molin,Sjödin m.m som är lite till åren?? kommer de att lägga av eller tar de sitt ansvar och gör sejouren ettårig?

Hoppas att jag slipper få en massa påhopp för detta inlägget för jag hoppas att ni tar tag i saken så vi får ses i ett ev slutspel.

Mats

70 Rodrigues: Det måste vara första gången Du går in och lugnar uppretade skribenter, Rodrigues:-)) Normalt brukar det väl vara Ditt humör som rinner och någon annan som får försöka lugna ner Dig.

Tycker bara det är trist att se hur komplett oförmögna de är att hantera den tabellsituation de har just nu. Tycker fortfarande det är kul att TIK är ett etablerat ES-lag; mycket roligare att ha dem i serien än AIK, för att ta det uppenbara exemplet. Men då får de lära sig hur man beter sig.

Jompe: Låt dom ha sina "15 minutes of fame" det roliga är snart slut för dom små liven.När man som Timrå har varit i Brynäs nuvarande situation mer än en gång så ska man vara jävligt mycket mer ödmjuk!

Inför Lulematchen
Jag vägrar fortsätta skriva under en tråd döpt av en Timråit i nedsättande syfte. Kalla mig konservativ men så är det.

Jag skulle vilja ha mer diskussion kring den så kallade alternativa serietabellen. Hur tänkte Du där? Vi har nu Luleå och Linköping hemma (den senare matchen på en lördag kl 15, stor varning för den matchen!), Frölunda borta och sedan Modo och MIF hemma. De här matcherna är vår stora chans att rycka i tabellen och säkra slutspelsplat. Borta mot Frölunda är det bara full fart som gäller och varje eventuell poäng är att betrakta som bonus (även om jag ijte skulle bli det minsta överraskad om vi kan knipa en pinne där). Det är de fyra hemmamatcherna mot andra strecklag som gäller.

« · 190537 · »