1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776367 inlägg · 7967 ämnen
« · 155332 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inför omstarten
70 Rodrigues: Du menar FBK,TIK,MIF,Luleå borta och SSK,HV hemma ? Vilka ska dom då förlora mot ?

Sylf: Om Brynäs vinner 5 av dom 6 kommande matcherna så ska till och med jag bli lite positiv!

70 Rodrigues: Du måste va positiv.Berg & co fixar det här,det har dom ju lovat.

Sylf: Jo visst! Malmö-Timrå står 2-0 och Frölunda-Luleå 0-1!

MIF leder med 2-0...men det är lugnt,vi har ett bra lag.

70 Rodrigues: He he,önska kan man ju alltid :-) förresten,tycker du inte Brynäs bjöd upp till bra hockey senast i Globen ?

Sylf: Sitter och tittar på DIF-FBK, och förundras över vilken intensitet och fart det är i matchen, förhoppningsvis så kanske man får se något liknande på lördag!

Bright: Sant som du säger.Vad man istället kan fråga sig är varför det exakt ALDRIG finns nåra pengar.Publik finns(än så länge) Sponsorer har man.Antalet medlemmar är väl näst högst i landet.Dessutom har man de lägsta lönerna av klubbarna.Alltså,var är pengarna ? Dom får väl göra som 99 % av svenska folket när dom behöver nåt,låna.Om det är vad som behövs för att reda upp den här situationen så är det bara för Berg att knalla ner på banken.

Jompe: Ska man skratta eller gråta över ditt långa inlägg, ja utlägg med för den delen? Får jag fråga dej en mycket intressant sak? Vilka är det som måste ansvara för att Brynäs får en bra ekonomi? Vilka är det som år efter år efter år ursäktat sig med att man inte kan satsa som man vill för att man inte har ekonomi för det? Vilka är det som ännu inte gjort nåt åt de ekonomiska problemen? Alla dessa frågor har svaret: Föreningens styrande, klubbledningen, sportkommittén.Dessa försvararar du oreserverat. Oboy...

Sv: Expressen
HasseT: Har aldrig denna säsong sagt nåt annat än att Brynäs är usla.

Sylf: dom är ju i stil med Detriot. Kan ni inte erkänna att ni är usla?
jag tycker det är lite synd om er! Ni får skärpa er och komma igen! Jag tror att FBK kommer att klassa er med 7-1. Fast lycka till hoppas åtmistone ni gör ett mål. ha det.

Jompe: Jag håller på dig! Alldeles för tidigt att kasta yxan i sjön. F-n ta Daniel Berglund och hans alplandslag!

Igor: Och som den oförbätterlige pessimistiske "medgångssupportern" jag är, som åker som en idiot mellan Stockholm och Gävle varje säsong, så hoppas jag verkligen att du får rätt.Jag orkar inte se dom torska en gång till när man är på plats!

Det är klart att det är frustrerande, Rodrigues, det är grymt frustrerande. Hustrun hoppas att Brynäs ska vinna nästan mer än jag eftersom hon vet hur grinig jag blir när de förlorar. Men grejen måste vara att göra något av den där frustrationen, något positivt. En insamling. Värva gamla faster Elna till livstidsmedlem. Något.

70 Rodrigues: Sorry jag ska inte dit. Nån annan gång kanske? Som den oförbätterlige optimist jag är tror jag du får se en riktigt skön seger på lördag.

Jompe: Håller med dig! Men det är jävligt frustrerande när man inte får något tillbaka!

Igor: Visst är det spännande! Om du vill så kan vi fortsätta den här diskussionen över en bärs på lördag fm, innan vi möter SSK!

70 Rodrigues m fl: Det var ju värst en sådan jämmerdal det var här. Ska vi inte försöka och se litet mera positivt på saker och ting? Det blir ju bara magsyra av den domedagsstämning som råder här på GB:en. Vi kan alla läsa tabellen och se att saker och ting ser inte bra ut just nu. Men vi är inte de enda som kan dra den slutsatsen. Jag vägrar idiotförklara klubbledning, SK och andra ledande instanser. Problemet är att klubben helt enkelt saknar de ekonomiska förutsättningarna för att värva 3-4 spelare, som en del skribenter här vill ha. Den förändring som alltså är utgångspunkten för en positiv utveckling måste alltså börja med att modernisera klubbens ekonomi. Man kan diskutera hur vi hamnat där vi är. Någon menar att SM-guldet 1999 snarast var ett misstag, en tillfällig omväg på vägen ner i avgrunden. Jag menar att det fortfarande finns en otrolig massa hockeykunnande och stolthet i den här klubben. Problemet--igen--heter pengar. Jobbet med att stärka klubbens ekonomiska bas tar tid, men det arbetet pågår. Vi vet inte allt som sker inom klubben, och då ska vi inte vara snabba att förkasta allt och alla. Dessutom blir livet rätt trist med en sådan neggig livshållning, tycker jag i varje fall. Alltså--upp med hakan, boys. Om "vi" vinner matcher så är det också "vi" som förlorar dem. Det är alltså "vi" som har att tag i situationen och tillsammans reda ut den.

Brynäs IF--det är vi det. Inte "dom".

Glöm inte det. Vad var det han sade, gamle Churchill--fråga inte vad BIF kan göra för Dig, fråga vad Du kan göra för Brynäs. Gå ut och värva medlemmar. Fixa VISA-kort som ger en intäkt till klubben. Förhoppningsvis kan vi dra igång en medlemsinitierad insamling ganska snart. Det handlar alltså om att vi alla tar tag i vår del av situationen och försöker göra något åt den.

Vi har spelat ungefär en fjärdel av årets ES-matcher, återstår drygt 30 matcher. Då är det väl dumt att redan nu säga att jovisst blir det kvalplats och jovisst blir det allsvenskan nästa år. Jag vägrar att hänga med på de domedagsprofetiorna.

Litet mera optimism, alltså, gubbar.

70 Rodrigues: Jag visste att det var jag som bestämmer vilka som är accepterade här och inte. Spännande!

Igor: De e väl klart som fan att vi som har något negativt att säga om Brynäs inte är accepterade här, det visade du precis med ditt inlägg! Jag önskar verkligen att jag kunde se något positivt med brynäs situation, men tyvärr så kan jag inte det!

70 Rodrigues: Äh lägg av Tony! Den här diskussionen har vi haft 1000 ggr förut. Känner du dig inte accepterad här eller? Ni är ju bara en enda stor mysgrupp av negativister här som accepterar varandra så fint så.

Sv: Nyförvärv?
70 Rodrigues: Tror ni inte att dom har lite problem med pengar nu när esko fick gå. Han måste ha fått någon form av ersättning.

Sv: Grattis, Honken!
Bright: Instämmer, Grattis Honken. Sveriges genom tiderna bästa målvakt.

Igor: Tänk att det alltid nästan är Brynäs som har såna problem att hitta bra spelare!

Igor: Så det enda som gäller för att bli accepterad här, är att inte gnälla och bara tycka att allt är bra eller?

70 Rodrigues: 6. Problemet är väl att dom inte hittar någon kanadick som verkar va nåt att ha, eller så sitter de och tittar på video just nu ;-)

Igor: Fan! Är Freud här GB:n?

Bright: Positiv kille! Själv ligger jag på 2,5!

70 Rodrigues: När man har ångest ser man inte verkligheten särskilt bra - ett välkänt psykologiskt faktum.

70 Rodrigues: Jag kanske tar i men jag säger: 3...

På en skala från 0-10, vad tror ni chansen är att Brynäs kommer att presentera ett eller ett par nyförvärv inom kort?

Grattis, Honken!
I dag fyller tydligen en riktig hockeylegend 60. Jag vet inte om Gävlesonen från Strömsbro, Leif "Honken" Holmqvist, är inne och läser inlägg på Hockeysnacks Brynässida, men i alla fall: GRATTIS, Honken! Du var min barndoms målvaktshjälte på 60-talet. Kommer aldrig att glömma storspelet i framförallt VM:en i Sverige 1969 och -70. Då hade "Honken" skaffat sig hjälm, men fortfarande ingen ansiktsmask... Tidigare minns jag honom från den svartvita TV-tiden då han stod i puckregnet - utan ens hjälm...
"Honken" spelade konstigt nog aldrig i Brynäs. Det var väl den enda rekryterings-blunder Mr Brynäs himself, Thure Wickberg, gjorde under sina år som regent i klubbledningen.

Sv: Hyfsade juniorlag en ljusglimt
70 Rodrigues: Och skulle de gå så långt som att få vara med i A-truppen, får man sparken eller skickas till Kiruna trots att det fattas spelare pga skador..

gojoh: "Flippat ur och gått i spinn" är det de man gör när man ser verkligheten och Brynäs prekära situation och vill få ur sig sin ångest någonstans?

Sv: Hyfsade juniorlag en ljusglimt
Bright:Klart att dom sticker, dom vill ju spela och utvecklas i klubbar med en proffsig organisation och som verkligen visar att dom vill vara med och leka med dom stora grabbarna om guldet!

Huge: Skönt att se nån här i GB som inte flippat ur och gått i spinn.

"Berglund", var det han som grät ut i SVT soffa över att Hardy var stygg mot honom och inte "dansade efter hans pipa" ?Självupptagna murvlar...

Hyfsade juniorlag en ljusglimt
En liten tröst mitt i bedrövelsen kring A-laget är väl juniorernas hyggliga insatser i sina serier under hösten. Om dessa lag ostört fick utvecklas, alltså så att inga spelare försvann s a s "på vägen", så kanske de om fyra-fem år skulle kunna ge Brynäs ett rätt skapligt A-lag igen. Problemet är väl bara att de mest tongivande spelarna i både äldre och yngre J-laget kan sticka till andra klubbar innan de hinner bli seniorer.

Huge: "Jag vaknade i morse och så var den da´n förstörd".....Hellre det än att sitta som en religiös mongo och tycka att Brynäs är i alla fall bäst,även om det inte märks.

BJ: Är du helt rubbad ? För nåt år sen sat ni med en hall som en bajamaja.Nu helt plötsligt så tror ni er vara nåt i stil med Detroit eller så.Kom ner på jorden annars faller du dess hårdare när den tiden kommer,för det gör den.

Huge:

Om du betänker att nämnde redaktör är bror med en f d FBK-spelare, så kanske hans åsikter inte är så konstiga. Det var längen, länge sedan som journalister skrev objektivt om saker.
Berglund i Expressen är ur FBK:are och intet ont om det, men det färgar hans artiklar.

Huge:

Nej, vi FBK:are är alldeles för förblindade av all den ljuvliga framgång som FBK åtnjuter. Vi är inte minst förblindade av det glimmer som alla de guldpengar som trillar ned i kassakistan avger. Så, nej vi kan inte hockey. :-D

spookyMulder:

Heh, StoraEnso "är" numera ett finskt företag och daltar nog inte speciellt mycket med Leksand. Däremot är dalmasar själva världsmästare på regional marknadsföring, det ämnet skulle de gärna få starta kurser i. :-)

Huge: Vi lever inte våra liv med skygglappar i alla fall!

Uppdaterad
Ok.. Nu var det ett antal dagar sedan man var här... Finns det någon vänlig själ som kan upplysa mig om vad det har snackats om här ?! Lite kortfattat alltså.....

spookyMulder:
Inte helt fel tänkt, hoppas du är en SANNdrömmare isf....
Nej, jobbet väntar... Vi hörs...

Huge: ...jag förstod faktiskt aldrig varför FBK släppte Vikingstad till Leksand. Han gjorde ju faktiskt en hel del poäng redan då. Men det kan ju vara som du antyder att det "gnisslade" vid sidan av rinken. Pengar är han säkert intresserad av men av vad jag förstått så delar även Jantunen det intresset...och han är ju uppenbarligen kvar.

Huge: Jag misstänker att SK håller på att vänta ut Solings och Wågströms sjuklöner. Åtminstone Solings tre månader borde vara slut snart. När dessa två inte längre erhåller lön från BIF så borde det ju finnas ett visst utrymme för en värvning. Tillsammans med juniorerna som lånas ut kanske t o m två spelare kan bli aktuella...eller så är man bara en drömmare igen :- ).

spookyMulder:
Kan nog vara som du säger. Önskar att vi också hade ett näringsliv som "daltade" med oss lite mer.....
Har annars en känsla av att Vikingstad är ngt av ett "problembarn".
Gick ju från FBK och även Leksand, eller var det enbart pengarna som lockade? Vet inte, men ngn FBK:are kanske kan svara...
BJ.....var är du?? ;-)

Huge: ...jag tvivlar på att leksand har råd med fler spelare, speciellt sedan Greg Brown anslutit. Men det klart... med tanke på hur hela näringslivet daltar med dem så behöver väl bara "masken" slå Stora Enso en signal och säga: " Öh du! Vikingstad är ledig så vi säger väl den vanliga taxan på kontot om en timme."

spookyMulder: Skulle tro att masarna isf vill ha ett ord med i laget vad gäller Vikingstad, bra kap annars....
Påhlsson kan tydligen enbart bli aktuell för MoDo, enlig regelverket.

« · 155332 · »