1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen
« · 158126 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Alderholmen - nu jäklar!
Kahn: Det var längesen jag kände såna positiva vibbar som jag gör nu efter FBK-matchen.Lyssnade på sportradion i torsdags och tom. den enögde Jurefalk i Karlstad var imponerad av BIF. Enligt rapporterna var BIF så pass bra så jag hade nästan accepterat en förlust. Så jäkla skönt att höra att BIF hade fart och forecheckade sönder FBK, fortsättning i samma stil ikväll då blir det tre nya pinnar.
Fegar man, så är det kört direkt!!

Även om Bergqvist nätade sist så är det på tiden att han får kliva åt sidan, totallojj alltid!

Arsenal på TV, sportradion i lurarna samt några kalla bira, så ser eftermiddan ut.

kingn: Det var lite skärrande att se att det på skissen gick en liten kanal på insidan om "dimmornas bro". Det är ju där som den planerade arenan ska ligga. Man får hoppas att detta inte är något definitivt. Vi behöver ha arenan just på detta idealiska ställe mitt i centrum, på gångavstånd från resecentralen.

Jompe har jag missat något om insamlingen, är den igång eller? Om så är fallet kommer mitt bidrag vid löningen!

Håller helt med Rodrigues om att vi behöver minst 2 st nyförvärv.

Pekkala på bänken, då är jag nöjd. Djoos måste bli frisk snart och inse att hälsan går före hockeyn ( kan vara svårt med den månadslön han har ) , saknar honom inte i laguppställningen. "Bacon" bänkad efter att ha "målat" är väldigt konstigt av GP. Fattar fortfarande inte att Danielsson får fortsätta, önskar att Östlund får chansen även när Jim är tredjecenter.

Anger, Kyrö och Miettinen ser mycket intressant ut.

Sv: FBK-BIF
Tor Karlström:

ÄNTLIGEN!!!!

Bergkvist är bänkad! Blir sedan Danielsson B. detsamma finns det hopp

kingn:

Det är så att de styrande i Gävle kommun begriper inte att Brynäs IF är ett, om inte det enda förutom en brinnande bock, som ger Gävle någon positiv PR.
Dom tror i sin enfald att det behövs fina lägenheter på Alderholmen. Det ingen tänker på är utsikten: i norr träsk, i väster gamla magasin + Gevalia, i söder industriområde och i öster Korsnäsverken. Heja på!!!!!!!!

Tja!
Idag är de hemmamatch mot SSK .
ALLA PÅ STÅPLATS SKRIK!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Alderholmen - nu jäklar!
I lokaltidningarna står det om planeringen av byggandet av 500 nya exlusiva lägenheter på alderholmen. Låter precis som om det redan är bestämt.
Men vad händer med den nya arenan då?
Jag anser att en arena vore bättre för Gävle än 500 nya rikemans-lägenheter.

Nu får dom ansvariga för arena-planeringen göra nåt. För bättre ställe än alderholmen finns väl inte för arenan?

Sv: Publik BIF-SSK?
Lilljanne: Det är faktiskt som så här att den nye ryssen bara har fått ett try-outkontrakt. Alltså likadant som man gjorde med Brian Felsner (och det gick ju bra!).

Ulf Lindgren: Tjenare Ulf, vi syns på Sätrahöjden imorn. I min enfald trodde jag tidigare att SK = Esko. Eftersom "o" på finska uttalas "å" så är ju SK "äss-kå" = Esko (Nokelainen). GP är självklart Göterborgsposten, men vad är AB? Arbetarbladet eller Aftonbladet?

Väl mött imorgon SSK....

(SSK= Södertälje Sportklubb, aka Så mycket Smörj sKa ni få)

Ulf Lindgren: GP=GevaliaPaketet eller?...kanske dags att släppa sargen...

Sagt det förr, håll tätt bakåt!
Ang. Bergqvist så kanske han behöver en liten ny omgivning (bänken?) för att ladda upp sig själv och inse att det inte håller att bara glida omkring. Han kommer igen det kan jag slå vad om.

Mot Framtida Segrar!

Ulf Lindgren: Grand Prix eller Göteborgsposten - kul :)
Det har inte slagit dig att Brynäs "nya" huvudcoach heter Gunnar Persson?

gordo: Nu börjar orden glida ihop. Har jag förstått det ska det vara så här:
__SSK - Södertälje Sportklubb
__SK - (Brynäs´) Sportkommitté
__Esko - Esko Nokelainen

GP vettefan vad det betyder. Grand Prix eller Göteborgsposten?

Fy vad härligt!! Tror du vinsten mot FBK var vändningen??

Sv: Sponsor?
DanS på RosoR: Nej, det verkar inte vara mer tröjreklam än den kända GEVALIA som går in på höger bröst. Men byxorna... (Ni läser väl byxorna?) Kända sliskialiteter i chokladbranchen placerar sina klassiker O'boy och Daim på byxorna. Synd, jag hade hoppats på Willy Wonkas Drömkolaskum. Ökad risk för cancerogena ämnet akrylamid på matchdräkten nu när Estrella kliver in på vänster byxbak och Gevalia träder in på ovan nämnd plats. Bergqvist har dock fortfarande, för tredje säsongen i rad, kvar U på tröjan.

Välkomna till Gävle imorgon. Det är förstås ishockey, alkohol och samkväm ni är ute efter. Bra, för vädret är inte bra. Isknaggel och vattenpölar om vartannat.

Sv: En fluga gör...
Bright: Skulle snarare påstå att 32 mål är en ganska normal siffra med tanke på det spel vi presterat innan de sista matcherna. Vi har ju haft fullt upp med att freda det egna målet, därför blir ju självklart det egna anfallsspelet lidande. Mot FBK visade grabbarna vad man kan och 2-1 var ju faktiskt i underkant, så anfallspelet fr.o.m NU är jag inte orolig för ....

Man får tacka för berömmet .

Snart börjar uppladdningen grabbar ...

M.V.H Tor!

Tor Karlström: Tor! Du är bäst!

Tja alla andra Brynäsare!
I morgon är de hemmamatch mot Södertälje SK och då SKA Gavlerinken VARA UTSÅLT !!! De kan vi väl fixa..???!!!
En hyllning till Gunnar,Micke och laget innan nedsläpp för den fantastiska seger bort mot Färjestad är på sin plats tycker jag .
Att prata om : dåligt målskytte,en match förändrar ingen trend och att förstärkningar fortfarande behövs kan vi väl skippa här på GB`n i alla fall tills matchen mot SSK är slutspelad i morgon ? .
Då kan vi vara kritiska , men som sagt njut av stunden så länge den varar ...

Ställ upp för Brynäs IF och gå på matchen i morgon !!!
Hur går de med insamlingen någon som vet ?

Hockeysnack är en drog som man inte kan vara utan , Aftonbladet,Expressen och TV4 är tre stora parodiner på bra sport-jounarlism.

Alla på ståplats SKRIK IMORGON , VISA ER KÄRLEK TILL Brynäs IF!!!

M.V.H Tor!

Sv: Olika förutsättningar
Gust: Har man pengar finns hur många lediga spelare som helst. När Brynäs äntligen köper en spelare (för det kommer man att göra) så har lag som Frölunda och Linköping redan ratat denne. "Plocka smulor från de rikas bord" - ordspråk från Gävle. Klarar Brynäs den här säsongen då vete fan om Brynäs någonsin kommer att åka ur.

Lilljanne: Jag tycker det är konstigt jag....jag trodde inte det fanns lediga spelare så här års...........

Lumber Jack: Tack LJ,
kul att du äntligen träder fram - nu kanske fler modoiter vågar bekänna att de är smygbrynäsare.

Lilljanne:

Struggle on Brynäs, the kallaste hockeyteam in europe!

Olika förutsättningar
Linköping har två skador - köper in en rysk målgörare.
Frölunda har pengar som ligger och skräpar - köper Påhlsson bara för att jävlas.
Brynäs ligger supersist, har fler skador än vad dom andra lagen har tillsammans och upplever tidernas uppförsbacke - plockar in tre 18-åringar.
Jag har sagt det förut: att Brynäs år ut och år in spelar elitseriehockey är en bragd med dom förutsättningar som råder. Att dessutom ta guldet med jämna mellanrum är fanimej helt osannolikt.

KÄMPA BRYNÄS! EUROPAS COOLASTE HOCKEYLAG!

FAN VAD SKÖNT BIF
De var en efterlängdad seger ocg de känns så jävla bra så de är inte sant.

Sv: Femmor.
Gust: Synd om Bergquist. Han tycks lika risigt till hos alla tränare utom Esko. Kedjan med Kyrö, Anger, Miettinen ser dock vass ut. Tror Tommi kan mycket mer offensivt än vad han visat hittills. Han kommer att visa det nu när Kyrö tar det defensiva ansvaret. Tänk om Molin börjar göra mål också. Då är vi snart förbi Leksand.

Sv: Femmor.
Bergqvists belöning: fjärdefemman/bänkad. Tycker att Kyrö borde ha fortsatt tillsammans med Molin, men men...
Laguppställning se länktips

Huge: Jag förstår vart du vill komma med citatet. Mitt svar är att Gunnar Perssons kommentar om anfallsspelet är ett positivt tecken. Om laget nu igår skapade fler chanser framåt än på länge så är jag naturligtvis glad för det. Det tar jag som ett första steg mot bättre målutdelning. För inte ens du kan väl påstå att 32 mål hittills på 18 matcher är nåt att hänga i granbarren precis. Eller?

Sv: kappan efter vinden?
claesw: Du är helt otrolig. vadå käppar i hjulen och vi förlorar snart en match igen, om du verkligen tror att det finns folk inkl mig som vill att Brynäs ska torska så är du dummare än jag trodde! Grabbarna gjorde en storstilad insats igår, men laget bör ändå förstärkas, det går inte att spela som Brynäs gjorde igår match efter match, det orkar dom aldrig! Gläd dig istället åt att alla här på GB:n var glada igår!

Femmor.
Jag tror femmorna blir så här imorn:

MV:Ram(Lundström)
1a:Sjödin-Rehnberg/Anger-Kyrö-Miettinen
2a:Johansson-Laitinen/Molin-Larsson-Karjalainen
3e:Andersson-Petré/Bergqvist-Engström-Danielsson
4e:Pekkala-Rönnqvist/Danielsson-Nylander-Östlund

Sv: UPPEHÅLLET
observant: grattis ni slog fbk, bra kämpat, kanske va tur vem vet...

// Trogen Djurgårdare

UPPEHÅLLET
Dessutom sa jag ju också för 14 dagar sen att det var det BÄSTA som har hänt BIF denna höst,2veckors uppehållet som BIF tog till vara på bästa sättet,bevisligen ;-) !!KANON,fortsätt på den inslagna vägen o heja på BIF åt mig med på Lördag i Gavlerinken då jag ej kan vara på plats p.g.a arbeide(Grrrr)!!

ÖVERRASKNINGEN
YES!!Där kom den som jag efterlyste igår om att det vore trevligt om BIF kunde överraska för ovanlighetens skull denna höst!!Faan vad underbart och mot FBK och bortaplan!!STORT KRIGARHJÄRTA BIF,kalas,sen spelar det ingen roll att dom spelade som dom gjorde efter 2.a perioden he he det är så FBK ska tas,dom blev en aning griniga o Herr Jönsson som jag för övrigt aldrig har tyckt om att han någonsin varit en bra hockeyspelare!!Förstår att Röglesnuten var här inne på vår sida o ville få oss ur balans när hans Jönssongubbe ifrån moderklubben inte gjorde någon höjdarmatch!!(Har han någonsin gjort det???)Men jag är också på samma linje som Tony R att vi behöver nog ändå förstärkning inför fortsättningen och ännu en gång (3,e gången)frågar jag var är den sponsorn som BIF skulle få efter uppehållet????????????ETT STORT GRATTIS TILL BIF IDAG O TRÄNAREN BRA GUNNAR!!!

Huge:
"Det är lätt att vara efterklok, men tänk om Esko och GP gjort dom här småändringarna i ett tidigare skede när det började ta emot och samtidigt fått lite "skrynklarhjälp"."

Spelarna har försökt få Esko att ändra på sig länge, men han vägrade släppa sin villervalla...
Tacka SK för den missen som rekryterade fel tränare till rätt lag!

Gunnar kan laget och vilket spel de behärskar, det är så enkelt, Huge!
Styrspel istället för Villervalla i alla zoner. Anfall när det finns läge, inte alltid...
Smart spel, Huge!
Hurra!

Och så ett SSK på dekis...
Perfekt!

Tre nya i morgon...

Sv: Oväntat - i helvete, det finns en plan!
Igor:
Überraschung...
Min begränsade tyska säger mig att det borde vara det samma som överaskning.
Überraschung, bitte! = Överraska oss för fan!

Men nu får man väl den gamle tyskläraren på sig på stan efter det här. Förlåt, Hermann!

Sv: Tramsavstängningen
Lulekickan: oj oj oj då halenkosingen lilla pettergubben vad synd det är om han... får ont när han skjuter... vi brynäsare skäms verkligen djupt för att ha åsamkat ers majestät backprimadonnan denna svåra smärta.

Brynäs- på väg upp?
Roligt för er att ni vann mot Färjestad, annars hade dom nästan ryckt i tabelltoppen...hoppas att det blir fler segrar för er..kanske er negativa trend är bruten nu.

Igor:
Och jag förutspådde nytt rekord i dysterhet här efter FBK-matchen. J-r vad fel jag hade.

Respekt till Gordo som förutsade detta. Hur var ordet -überrasshung?

gordo: :-)

Bright: "svagt anfallsspel" ?

Citat ur Vfb igår:

" - Det stämde till hundra procent i dag. Vi höll ihop laget och gjorde en fantastisk laginsats. Samtidigt skapade vi ju massor av målchanser. Jag tror faktiskt inte att vi har skapat så här många chanser i en och samma match på över en månad, säger Brynäs tränare Gunnar Persson."

Jompe: Hehe, ja vad ska man säga. Om Anger´s glädjeyra yttrade sig i en lång harang som ingen begrep så kan man i alla fall inte säga det samma om undertecknad. Jag var så nöjd igår kväll att jag inte fick ur mig ett ord här på sidan. Till somligas glädje kanske man skall tillägga, men sån´t man får ta en dag som denna.... ;-)
Har förresten Angerintervjun från 1:a pausen på band, och kan fortfarande, efter ett otal uppspelningar, inte för mitt liv begripa vad karl´n säger.....
Nu har det äntligen vänt. Ngn olyckskorp var inne på att vi skulle vara tillbaka på ruta ett efter en eventuell förlust mot SSK i morgon. Att gårdagens vinst skulle vara en engångsföreteelse tror jag inte alls på. Jag har själv hävdat (måste skryta lite, tillåtet en dag som denna..) att vi varit lite på G ända sedan Frölundamatchen hemma och Sjödin´s uttalande efter matchen tyder väl på att man inte var helt fel ute.
Det är lätt att vara efterklok, men tänk om Esko och GP gjort dom här småändringarna i ett tidigare skede när det började ta emot och samtidigt fått lite "skrynklarhjälp". Nåja, ingen ide att gråta över spilld mjölk. Hoppas att Esko sitter därhemma i Finland och åtminstone tar åt sig en liten del av äran. Av grabbarnas uttalanden att döma så har det huvudsakligen varit den mentala biten som fallerat.
Nog om detta, nu är det bara att blicka framåt. SSk imorgon alltså och ett tätt försvarsspel att vänta från deras sida.
Tror dock att Wanhainen har en lättare förkylning att vänta sig efter matchen. Att stå i korsdraget efter våra killar kan ju inte vara bra.....

Oväntat - i helvete, det finns en plan!
Det finns inga hemligheter i hockey. Det är enkelt, man måste vara smart!
Vinst mot FBK borta oväntat... snick-snack!
Borta är villervallan och viller-Valle.
Nu finns det en plan!
Att SPELA hockey!
Att spela smart som Brynäs alltid gjort.

Citat efter matchen:

"3 punkter för slutspel
1. Fortsätta jobba hårt med försvarsspelet.
2. Få de äldre spelarna att höja sig ett snäpp, precis som de gjorde i dag.
3. Behålla en hög fysisk status i laget.
- Gunnar Persson, tränare"
Aftonbladet 021115

"Vi har ändrat lite i vårt spel under den här ledigheten. Vi har tränat på vårt styrspel och spelar mer klokt nu, sa backen Vello Laitinen som gjorde sin bästa match i Brynäs den här säsongen."
GD 021115

"Kyrös medicin för att han och övriga Brynässpelare ska kunna se framåt mot en roligare fortsättning av säsongen är enkel.
- I det läge vi befinner oss i får vi inte hålla på och titta på tabellen och andra resultat. Vi måste koncentrera oss på vårt spel helt enkelt.
Och de Brynäsfans som redan givit upp tycker Kyrö snarast ska tänka om.
- Inte fan ger vi oss."
Aftonbladet 021115

"Brynäs har hittat stilen – den försiktiga.
– Vi har kommit överens, vi ska inte ligga på lika mycket, vi ska vänta på rätta lägen, säger Brynäs veteranback Tommy Sjödin, 37.
Eller för att översätta till boxningsspråk: Jabba lite för att sedan trycka till med en rak höger i rätt läge."
Expressen 021115

"– Det är ett bra tag sedan vi kom på att vi inte får jobba så intensivt offensivt, det är bättre att vänta på rätt tillfälle, ha kraft kvar och utnyttja chansen när den kommer, säger Sjödin.
Ett försiktigare Brynäs är inget negativt – rätt utnyttjad försiktighet ger framgångar. Mötet med Färjestad gav bevis – ett envist arbete störde motståndarna och skapade tillfällen. Inte många men tillräckligt."
Expressen 021115

"– Hela säsongen har vi trampat på för mycket i fel zon – spelar vi såhär, har vi chans att vinna alla matcher, säger Tommy Sjödin med nyfött självförtroende."
Expressen 021115

BORTA ÄR VILLERVALLAN...
ÅTER KOMMER POÄNGEN!

Spela smart!
Det är så enkelt, SK!

Lunkan: Då tar jag väl och tänker om då :)

En fluga gör...
Segern igår bör ha gett laget välförtjänt självförtroende. Men nu gäller det att kriga vidare och att det inte dröjer tre veckor innan nästa seger kommer. Skulle va´ oerhört skönt om Brynäs kunde göra en bra spurt nu före jul, så att de åtminstone har närhäng på ett par lag i tabellen. Än är det ju tyvärr en bit dit. Vi får inse att det är blod, svett och tårar (Gunnar Persson hade inte långt till dem igår och jag tycker han är värd en varm klapp på axeln) som gäller för att Brynäs överhuvudtaget ska vinna matcher den här säsongen. Men är spelarna beredda att offra detta och har en inställning som igår, då lever faktiskt hoppet. Det som bekymrar mest nu är ett svagt anfallsspel. Försvarsmässigt ser det klart bättre ut de senaste matcherna.

Gust:

Och de Brynäsfans som redan givit upp tycker Kyrö snarast ska tänka om.
- Inte fan ger vi oss.

Jompe: Hoppas bara det inte blir en reaktion, Brynäs av i dag kanske passar sig bättre att slå ur underläge. Förhoppningsvis så fortsätter dom på den inslagna vägen och spelar tätt och smart även på hemmaplan. Förresten...ska man splittra den så framgångsrika "förstakedjan" Molin-Kyrö-Karjalainen från i går nu när Larsson är tillbaka. Eller ska Larsson gå in i någon annan line? Vad tycker ni?

Härlig seger igår kväll och välförtjänt enligt landets hockeyskribenter. Tre poäng mot Färjestad var en oväntad bonus, dock tror jag att matchen mot SSK blir riktmärke hur fortsättningen av serien blir, förlust och man är tillbaka på ruta ett. Det nyfunna men sköra självförtroendet behöver fler framgångar för att tron på sig själva skall återvända helt.
SSK är varnade och kommer med all säkerhet spela snålt och tillknäppt.

Jag tror inte hungern är något problem, Kessler. Den har funnits där hela tiden. Vad segern igår innebär är att lagets självförtroende får sig en rejäl lyftning. Kan man slå FBK borta (på tre femmor, med Larsson, Djoos, Wågen och Soling borta!) så kan man slå vilket lag som helst i ES bara man spelar disciplinerat runt egna kassen och jobbar för varandra som ett lag i tre perioder. Det är den viktigaste slutsatsen av segern igår, som jag ser det. Vinner man på lördag också--och det tror jag man gör, om man går in med samma inställning som igår--så tror jag det är säkert att säga att Återtåget har börjat.

Kessler: GP var något fuktig i ögonvrårna när han sade att laget hade kämpat maximalt och att det försvarsspel man trränat under uppehållet hade fungerat till 100 procent. Han fick frågan om han inte tyckte att det blev litet väl mycket grishockey i tredje perioden och då svarade han (klockrent) "jovisst, hur f*n ska man annars kunna slå Färjestad här?"

Inte säker på vad Anger sade i intervjun--orden bara vällde ur honom men att han var mycket glad och lättad (gäller GÅ också) rådde det ingen tvekan om.

Publik BIF-SSK?
Det var 4 500 drygt mot Modo hemma innan uppehållet. En mycket bra siffra med tanke på vad BIF presterat fram tills dess. Det borde luta åt en siffra på drygt 5 000 i morgon mot SSK. Vad tror ni? Jag skall göra säsongsdebut (ja jag vet, en sen sådan) i Gavlerinken i morgon och är så där löjligt pirrig och förväntansfull som jag var i yngre år när det vankades match.

Jag såg intervjun med anger men missade den med GP. Vad sa han? Hoppas han lät väldigt glad men inte allt för nöjd. Hungern måste finnas att ta en seger till och en till och en ...

« · 158126 · »