1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen
« · 159128 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Rädda Westlund från farmarlagsträsket!!!
Till SK!

Öppna plånboken och gör en humanitär insats: lös Westlund från kontraktet med Lowell Lock Monsters (sist i Eastern Conference i AHL)!

21 mål för Brynäs 96/97!
29 mål för Brynäs 97/98!!

Rightskytt!
Het i PP...

Där är ett uppenbart mål för en insamling:

"Tommy Westlunds kampfond"

Men... först en läkarundersökning eller två!

Agera, SK!

Sv: skottstatistik bättre
ruppe: Thailändare kan inte.... Du har förmodligen rätt, han borde hålla sig till pingis eller tae kwando, typ... Likaså tycker ju jag att "Putte" Eriksson skulle hållt sig till basket..... Liket kom till Sveríge när han var 6 år gammal sluta var så trånsynt, ge han en chans på en träning åtminstone.

Har jag missat någe!!
Är det "friskt" blod på väg in i truppen! Eller har jag missuppfattat situationen. Vem är denna Thai, Khai ni skriver om ?

thailändare kan ju inte spela hockey?

Sv: BIF - SSK
observant: håller med om OOTRO..., påminner det inte om gubbarna på muppläktar´n?

rafalski: Lugna er nu- ge laget några matcher till! Jag ska spara denna konversation när laget om 10 omgångar klättrat förbi Leksand och något till lag!

claesw: Jag som trodde att Brynäs adelsmärke var just kontringshockey med snabba spelvändningar och effektiva avslut. Jag föredrar "jävla trist kontringshockey" framför det elände till spel som laget den här säsongen presterat.

claesw: Hurra !! vi skjuter mera !!! får man extra poäng för det ?

skottstatistik bättre
De senaste matcherna har vi faktiskt haft bättre skottstatistik än på flera säsonger. Minns t ex 98-99 när vi hade typ 12-30 i varenda match men vann SM på att vi var effektiva...Äntligen SKAPAR vi chanser och spelar så som man VILL att Brynäs IF ska spela! Ingen djävla trist kontringshockey; snart kommer poängen- jag är säker!

Sv: Samuel Påhlsson
Leksand är också en av intressenterna när det gäller Påhlsson!

70 Rodrigues: Ja, Påhlssons krav passar in på Frölunda, klubben som kan vinna SM-guld inom en snar framtid, närmare bestämt i april 2003. Ett välförtjänt guld i så fall.

Enligt Sportal.se så är föjande klubbar intresserade av Påhlssons tjänster om han tillåts spela i elitserien: MoDo,Timrå,Färjestad,Frölunda och Luleå!

Puffen: Brynäs IF har inte ens råd med Påhlssons skridskor! Jag tror Påhlsson har lite större krav när det gäller vilken klubb han ska spela för, typ en klubb som kan vinna SM-Guld inom en snar framtid och till den kategorin hör ju inte Brynäs!

Bright: Dom har inte tyckt som nån i övriga världen på åratal.

Sylf: Ja, han Bissett han hade mer kvar att ge, han. Precis som vi, men inte Brynäsledarna, tyckte...

Samuel Påhlsson
Jag tycker Brynäs ska försöka köpa Samuel Påhlsson

Satt precis och såg en match på finn tv,en kille i Tappara spelade jävligt bra.Tom Bissett hette han,kanske vore nåt för Brynäs....

Tor Karlström: Med denna takt lär jag tyvärr se Brynäs här i THN snart o det är i 2.an där Trollhättelaget COBRAS går fram som en storm leder ligan(tror jag) en förlust mot mölndal!!Lysande framtidsutsikter för BIF!!

Tja!
vad ska man säga ?
Förlust mot SSK , Ulf Rönnmark var en katastrof , de är stor skandal att Rönnmark får döma i Elitserien !!!
Grabbar är för passiva i power play någon måste gå in med pondus och se till att man kommer till avslut .

Likit Andersson ?
Jag tror inte de , ska själv ringt upp Brynäs och erbjudit sina tjänster .
Jeff Williams varning på killen , så SK tänk med huvudet och tacka nej till grabben .
Om man ska bredda backsidan så plocka upp en junior .

Ståplats var sådär igår .

Aftonbladet,Expressen och TV4 är SKIT!!!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

70 Rodrigues: Angående den där Vasiliev så ska vi väl inte ta för givet att Linköping har gjort nåt storkap där, har hört några LHC-anhängare knorra över värvningen, faktiskt. Men det är förstås inte utan att det är en viss skillnad att värva en rysk spelare mot en thailändsk...

70 Rodrigues:Antagligen åker dom runt överallt och kollar,inte sitter hemma och väntar på att spelarna själva ska höra av sig.

El Maco: Jaa, han lessna på sin Saab!

Lilljanne: Ofan, kör Bill Gates Volvo.

70 Rodrigues: Av samma skäl som jag letar efter en Volvo 240 från -86 när jag köper bil och Bill Gates kan titta efter en ny Volvo S80! Det är svårt att hitta en bil för 5000!

Sv: Supervärvningen
Förra säsongen så gjorde Likit Andersson på 72 matcher för Augusta Lynx 6 mål och 23 ass och satt utvisad 27 min!

Sylf: Hur kommer det sig att Linköping kan hitta spelare av Vasilievs kaliber och Brynäs säger att det inte finns några bra spelare att få tag i?

Sylf: Med de förnamnet kan man redan se rubrikerna framför sig. Gammal polare till Soling verkar det, luktar Willamsvärvning.

Sv:
: Håller med angående nyförvärv Rodrigues, kontot för hedersamma förluster är fyllt för länge sedan. Men jag har en otäck känsla av att det blir kvalspel till våren. Vem vet, kanske får man se Brynäs i Björkängshallen nästa år ? Brrrrr.....

70 Rodrigues: Här har vi skämtat om videojuggar och bulgarer hela året,Nu ska dom värva en Thailändare !!!!!!!!

Nyss hemkommen från Gävle och ytterligare en förlust, Brynäs spelade ut SSK i 1 1/2 period ungefär för att sedan rasa ihop som ett kort hus som så många ggr förut. Powerplayspelet fungerade hyffsat till en början men är ack så ineffektivt, ingen framför mål och dom få skott som avlossades i PP träffade inte mål. Jag fattar inte att pucken jämt ska träs in i mål. Har nog aldrig sett Janne Larsson så blek någon gång, hade gärna att Kyrö fått fortsatt förtroende förtroendet som center i 1:a femman även i gårdagens match. Jag och många med mig i Gavlerinken önskade att Gunnar Persson hade coachat bättre när SSK gjorde 3-1 målet, där skulle han ha tagit time out och inte när det återstod 30 sek av matchen! Tidigare så har man inte märkt så mycket irritation från Gävleborna men igår så märktes den mycket tydligt, folk börjar bli genuint förbannade på den prekära situationen. Brynäs måste värva nytt, för ska vi undvika kvalserien så måste laget förstärkas.Vinner man inte så spelar det ingen roll om man spelar bra, det är lik förbannat 0 poäng!

rafalski: Ja, precis...

Bright: Det är väl Brynäs värvningar i ett nötskal isåfall, antingen är ingen annan klubb intresserad eller så tar spelaren ifråga kontakt med Brynäs själv.

Kahn: Håller helt med dej angående den där fullständigt okände Likit Andersson. "Är Likit något för Brynäs?" står det idag som rubrik på en av GD:s artiklar. Nej, och åter nej, säger jag! Jag är så trött på alla okända spelare som med jämna mellanrum ryktas vara på gång till Brynäs. Vad skulle i fridens dar en sån som Likit Andersson kunna göra för laget? Det är ju smått skrattretande...

Supervärvningen
Hoppas att jag läste rätt när jag läste i GD att det var Likit som kontaktat Bif och inte tvärtom. Detta är så skrämmande så att det inte är sant!

Bif spelade en jäkla bra hockey i första ( - effektiviteten ), hyfsat i andra och föll ihop totalt i tredje.

Om man kan spela samma typ av hockey som i första perioden ( med effektiva avslut ) så blir inte kvalserien några problem. ;-)

Sämst på plan igår var Janne Larsson. Han skulle kunna kliva av på en gång och jobba med försäljningen nu när försäljningsnissen har flyttat hem till Stockholm. Lägg Jannes lön på Samuel Påhlsson.

Hörde igår att en av sponsorerna ( inte stor sådan visserligen, 60 000 :-/ säsong) inte hade blivit kallad till sponsorträff med andra företag. Duktigt jobbat Brynäs! Fint vårdande av sina sponsorer!

Upp som en sol ner som en...
Kan inte förstå hur man kan göra en så enastående borta match mot Färjestad för att sedan hemma mot mänskliga Södertälje falla "pladask" iaf målmässigt. Hädanefter skall jag inte tänka som jag gjorde före match i går. Jag tänkte att Södertälje är en "mumsbit" för ett pånyttfött Brynäs, fan så fel jag hade! Åtgärder NU NU NU !!

Likit
Thailändaren hade ju inte så pjåkig statistik i Augusta.. har iofs svårt att relatera den ligan till elitserien men om man jämför med Solings statistik så verkar han ju vara väldigt lovande.... Inget förvånar mig längre.

Huge: Ni är OOTROOLIGA DU o LILLJANNE som ni märker ni kommer inget vart ;-) med er debatt ni skulle kunna vara dom 2 sista Brynäsarna som sitter i världens ände o debaterar långt efter Brynäs förfall när dom lirar i samma serie som thailändarna!!Det slår mig samtidigt det skulle vara kul o se er i gavlerinken,bredvid varann o se hur ni skulle agera när Brynäs skulle spela skit o vice versa när den ena säger ja men han är ju bra ändå när Pär djoos gör självmål o tvärtom när ove molin skjuter ett dragskott i klykan ifrån halva plan,äh det gör min mormor med en halvnelson säger den andre!!

prosten:
Jovisst, men tror nog att vi även behöver en back extra mht Djoos ev frånfälle. Blir nog inte så dyr heller verkar det som.
Man vet ju aldrig, Soling var ju ngt liknande, ett oskrivet kort, så varför inte...
Bra målskyttar är nog svårare att hitta, men den som söker han finner.....hoppas jag....
Näe, nu har jag haft en maratonsession med Lilljanne, mot sängen....
God natt, Brynäsvänner.....ni som é vakna.....

Huge: Läste precis artikeln........vet inte vad man ska tro, ere inte målgörare vi behöver ?

prosten: Svensk-thailändsk back till Brynäs?
Se dagens GD....

Huge: Skall ske !

prosten:
Du kan ju börja med att dra i dig några extra Brynäs-öl för att få in lite kosing till klubbkassan när du ändå är på din egen krog... ;-)

Lilljanne: Värde såtillvida att man ger sig en bättre chans att plocka fler segrar framöver. Att det skett en förbättring gentemot innan uppehållet är väl uppenbart. Att vi torskade mot SSK behöver ju inte nödvändigtvis betyda att spelet försämrats generellt. Man kan ju isf vända på resonemanget och fråga sig om det på 1 match (dagens) går att avgöra om det blivit en försämring? Det tror jag inte. Matchbilderna mot FBK resp SSK skiljer sig nog åt en del. Mot FBK, som förde spelet, kunde vi ligga och kontra och komma i 2-1 eller 3-2 lägen mång gånger och på så sätt skapa chanser. SSK backade hem mer och spelade lite mer "grishockey", ngt vi har haft svårt med för det mesta. Verkar också som om grabbarna blev lite frustrerade idag när utdelningen inte kom utan man tappade tålamodet och därmed spelet som man kommit överens om. Generellt sett tycker jag som sagt att det ser mycket bättre ut än tidigare, det tror jag du också håller med om.Naturligtvis återstår det en del att bevisa men det man visat hittills är i alla fall ett bra steg på vägen.
Tänk om vi kunde få en riktig skarprättare á la Biisett i -99-form...
*drööömmmer*

Dåligt med förslag på vad VI kan göra för att hjälpa laget ?

Huge: Vilket värde har spelförbättringen haft? Kan du avgöra efter två matcher att det har blivit en förbättring? 1-4 hemma mot SSK tyder snarare på spelförsämring. Två mål i boxplay. Det återstår mycket att bevisa innan man kan snacka om förbättring.

ääh...tigrarna kommer igen och kniper minst en kvalplats!

Lilljanne: Du skriver att "förutsättningarna efter uppehållet är lika taskiga som före".
Det måste innebära att du anser att spelförbättringen inte har haft ngt värde alls. Varför då sparka Esko, införa ändringar i spelet till det bättre samt ropa på nyförvärv?
Förutsättningarna har ju inte ändrats.....

Huge: Hårklyverier! Brynäs ligger jävligt sist! Sen om dom var bättre kl. 10.15 i förmiddags än vad dom var kl. 22.30 igår kväll är ointressant. Varför inte jämföra dom första två matcherna efter upphållet med säsongens två första matcher? Då är vi dubbelt så dåliga! Eller hälften så bra! Ska Brynäs käka upp ett försprång på 8 poäng plus en helkass målskillnad på 31 matcher behövs mer än teambuilding om vi ska snacka bra förutsättningar. Allt annat är bara fernissa! Idag avslöjar tabellen allt om våra förutsättningar.

Lilljanne: Eftersom vi väl kan vara överens om att Brynäs varit ett bättre lag EFTER uppehållet måste väl detta innebära att förutsättningarna samtidigt ökat efter uppehållet.
Det är därför jag blev lite förvånad när du svarade på mitt ursprungliga inlägg att "förutsättningarna är lika taskiga som före uppehållet"

Huge: Se punkt 3 i svar daterat 2002-11-16 21:16:18.

« · 159128 · »